Зміст
![Как сделать таблицу в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/75f7e98dabb01d1e1dc9b9a70743129d.png)
Далеко не кожна презентація здатна обійтися без таблиці. Особливо, якщо це інформаційна демонстрація, яка показує різну статистику або показники в тих чи інших галузях. PowerPoint підтримує кілька способів створення цих елементів.
Читайте також: Як вставити таблицю з MS Word у презентацію
Спосіб 1: вбудовування в область тексту
Найпростіший формат створення таблиці в новому слайді.
- Потрібно створити новий слайд комбінацією «Ctrl» + «M» .
- В області для основного тексту за замовчуванням відобразяться 6 іконок для вставок різних елементів. Першим стандартно йде якраз вставка таблиці.
- Залишається лише натиснути на цю іконку. З'явиться окреме вікно, де можна задати необхідні параметри створюваного компонента – кількість рядків і стовпців. Після натискання кнопки «ОК» елемент із заданими параметрами буде створений на місці області для введення тексту.
![Вставка таблицы первым способом в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/35b9591645ea27269fb1eb1398d1b5a6.png)
![Стандартное создание таблицы в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/e4c38bb348a9d569429dafec49a5a151.png)
Метод досить простий і універсальний. Інша проблема, що після маніпуляцій з областю для тексту іконки можуть пропасти і більше не повернутися. Також не можна не сказати про те, що подібний підхід видаляє область для тексту, і доведеться створювати її іншими способами.
![Пример стандартной таблицы в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/0a6ec70b18345d123d4f152185416e91.png)
Спосіб 2: наочне створення
Існує спрощений спосіб створення таблиць, що передбачає, що користувач буде робити невеликі таблички з максимальним розміром 10 на 8.
- Для цього потрібно перейти у вкладку " Вставка» в шапці програми. Тут зліва розташовується кнопка " таблиця» . При натисканні на неї відкриється спеціальне меню з можливими способами створення.
- Найголовніше, що можна побачити – це поле з клітинок 10 на 8. Тут користувач може вибрати майбутню табличку. При наведенні будуть зафарбовуватися клітини з лівого верхнього кута. Таким чином, користувачеві потрібно вибрати розмір того об'єкта, який він хоче створити – наприклад, 3 квадрата на 4 створить матрицю відповідних розмірів.
- Після натискання на це поле, коли потрібний розмір буде обраний, створиться необхідний компонент відповідного виду. При необхідності, стовпці або рядки можна буде без проблем розширити або звузити.
![Таблицы во вкладке Вставка в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/3898419ce9f942795149f95b86f953eb.png)
![Вставка таблицы вторым способом в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/42d1d17c5718d49132947e4f4ad52d7e.png)
Варіант вкрай простий і хороший, проте підходить тільки для створення невеликих табличних масивів.
Спосіб 3: класичний метод
Класичний спосіб, що переходить з однієї версії PowerPoint в іншу протягом багатьох років.
- Все там же у вкладці «Вставка» потрібно вибрати " таблиця» . Тут необхідно натиснути на варіант " Вставити таблицю» .
- Відкриється стандартне вікно, де необхідно вказати кількість рядків і стовпців у майбутнього компонента таблиці.
- Після натискання кнопки «ОК» буде створено об'єкт із зазначеними параметрами.
![Вставка таблицы третьим способом](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/e948e61271a7259d8a7f9feb488db7e9.png)
![Стандартное создание таблицы в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/e4c38bb348a9d569429dafec49a5a151.png)
Найкращий варіант, якщо потрібно створити звичайну таблицю будь-якого розміру. Від цього не страждають об'єкти самого слайда.
Спосіб 4: Вставка з Excel
Якщо є вже створена таблиця в програмі Microsoft Excel , то її також можна перенести на слайд презентації.
- Для цього буде потрібно виділити потрібний елемент в Excel і скопіювати. Далі просто вставити в потрібний слайд презентації. Робити це можна як комбінацією «Ctrl» + «V» , так і через праву кнопку.
- Але варто зазначити, що у другому випадку користувач не побачить стандартного варіанту»вставити"
у спливаючому меню. У нових версіях тут присутній вибір з декількох варіантів вставки, далеко не всі з яких знадобляться. Потрібні лише три варіанти.
- " використовувати стилі кінцевого фрагмента» &8212; перша іконка зліва. Вона вставить таблицю, оптимізувавши під PowerPoint, проте зберігши загальне початкове форматування. Грубо кажучи, по виду така вставка буде максимально близькою до початкового вигляду.
- " впровадити» &8212; третій зліва варіант. Даний спосіб помістить сюди исходник, зберігши лише розмір осередків і текст в них. Стиль кордонів і фон будуть скинуті (фон буде прозорим). У цьому варіанті можна буде легко переналаштувати таблицю так, як потрібно. Також цей спосіб дозволяє уникати негативних варіантів спотворень формату.
- " малюнок» &8212; четвертий варіант зліва. Вставляє таблицю подібно до минулого варіанту, але вже в форматі малюнка. Цей спосіб не піддається подальшому форматування і зміни зовнішнього вигляду, зате вихідний варіант легше змінювати в розмірі і вбудовувати в слайд серед інших елементів.
![Пример вставленной таблицы из Excel в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/e606b9ad53a688693b9e9ca4079c3704.png)
Також нічого не заважає вставляти таблицю за допомогою редактора Microsoft Excel .
Шлях Старий-вкладка " Вставка» , потім " таблиця» . Тут буде потрібно останній пункт – " Таблиця Excel» .
![Вставка таблицы четвертым способом в PowertPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/b270dbb7034d2344c1e1bb8663d66243.png)
Після вибору даного варіанту додасться стандартна матриця Excel 2 на 2. Її можна розширювати, змінювати за розміром і так далі. Коли процеси редагування розмірів і внутрішнього формату будуть закінчені, редактор Excel закриється і об'єкт прийме вигляд, заданий форматуванням стилю даної презентації. Залишиться лише текст, розмір та інші функції. Цей спосіб корисний тим, хто більше звик до створення таблиць в Excel.
![Таблица Excel в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/2dd56c22a098d8c611061d6bc6d08262.png)
Важливо зауважити, що при останньому способі система може видавати помилку, якщо користувач спробує створити таку таблицю, коли відкрито додаток Excel. Якщо таке сталося, потрібно просто закрити програму, яка заважає, і спробувати знову.
Спосіб 5: Створення вручну
Не завжди можна обійтися тільки стандартними інструментами створення. Можуть знадобитися і комплексні види таблиць. Такі можна тільки намалювати самому.
- Потрібно відкрити кнопку " таблиця» у вкладці " Вставка» і вибрати тут варіант " Намалювати таблицю» .
- Після цього користувачеві буде запропоновано інструмент для накреслення на слайді прямокутної області. Після того, як буде намальований необхідний розмір об'єкта, будуть створені крайні межі рамки. З цього моменту всередині можна малювати що завгодно, використовуючи відповідні функції.
- Як правило, в цьому випадку відкривається «Конструктор» . Про нього детальніше буде розказано нижче. За допомогою цього розділу і буде створюватися потрібний об'єкт.
![Вставка таблицы пятым способом в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/05d18cdeb1fff708fa28141759aef022.png)
![Пример нарисованной вручную таблицы в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/d94ce4bb54148580f1109bafc2af174a.png)
Цей спосіб досить складний, оскільки далеко не завжди швидко вдається накреслити потрібну таблицю. Однак, при потрібному рівні вправності і досвіду, ручне створення дозволяє створювати абсолютно будь-які види і формати.
Конструктор таблиць
Базово прихована вкладка шапки, яка з'являється при виборі таблиці будь – якого типу-хоч стандартного, хоч ручного.
Тут можна виділити наступні важливі області та елементи.
![Конструктор таблиц в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/f0c0bc46b1faa923a0af106ef6757f76.png)
- " Параметри стилів таблиць» дозволяють відзначати специфічні розділи, наприклад, рядок підсумків, заголовки, і так далі. Це ж дозволяє призначати специфічним відділам унікальний візуальний стиль.
- " стилі таблиць» мають два розділи. Перший пропонує вибір з декількох базових закладених дизайнів для цих елементів. Вибір тут досить великий, рідко коли доводиться винаходити щось нове.
- Друга частина – область ручного форматування, що дозволяє самостійно налаштовувати додаткові зовнішні ефекти, а також колірну заливку осередкам.
- «Стилі WordArt» дозволяють додавати спеціальні написи в форматі зображень з унікальним дизайном і зовнішнім виглядом. У професійних таблицях майже не використовується.
- " намалювати межі» &8212; окремий редактор, що дозволяє вручну додавати нові комірки, розширювати межі і так далі.
Макет
Все вищеперелічене надає широкий функціонал для налаштування зовнішнього вигляду. А що стосується конкретно змісту, то тут потрібно переходити в сусідню вкладку – «Макет» .
- Перші три області можна умовно з'єднати разом, так як вони в цілому призначені для розширення розмірів компонента, створення нових рядків, стовпців і так далі. Тут же можна працювати з осередками і таблицями в цілому.
- Наступний розділ – " Розмір комірки» &8212; дозволяє форматувати габарити кожної окремої комірки, створюючи додаткові елементи потрібних розмірів.
- " вирівнювання» і " Розмір таблиці» пропонує можливості по оптимізації – наприклад, тут можна зрівняти всі виступаючі за зовнішні межі осередку, вирівняти краю, задати деякі параметри для тексту всередині, і так далі. "Впорядкування" також дає можливості перестановки певних елементів таблиці щодо інших компонентів слайда. Наприклад, так можна перемістити цей компонент на передній край.
![Первая часть макета в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/46fbf1090eb8264905d2d1ec38f4085b.png)
![Вторая часть макета в PowerPont](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/7bb0a5004b3b7f24d82192c097e7ba5f.png)
![Третья часть в PowerPoint](https://cdn.daad.org.ua/images/8307/355361daf28da48f56795082cee7eeeb.png)
Як підсумок, використовуючи всі ці функції, користувач здатний створити таблицю абсолютно будь-якого ступеня складності для самих різних цілей.
Поради щодо роботи
- Варто знати, що не рекомендується застосовувати анімації до таблиць у PowerPoint. Це може спотворювати їх, а також просто виглядати не дуже красиво. Виняток можна зробити лише для випадків застосування простих ефектів входу, виходу або виділення.
- Також не рекомендується робити громіздкі таблиці з величезною кількістю даних. Само собою, крім тих випадків, коли це необхідно. Потрібно пам'ятати, що в більшості своїй презентація не є носієм інформації, а лише покликана демонструвати щось поверх промови виступаючого.
- Як і в інших випадках, тут також застосовуються основні правила з оформлення. Не повинно бути «веселки» в оформленні – кольори різних осередків, рядків і стовпців повинні відмінно поєднуватися між собою, не різати очі. Найкраще використовувати задані стилі дизайну.
Підводячи підсумки, варто сказати, що в Microsoft Office завжди знайдеться цілковитий арсенал різних функцій для чого завгодно. Це ж стосується таблиць в PowerPoint. Хоч в більшості випадків і досить стандартних різновидів з регулюванням ширини рядків і стовпців, нерідко доводиться вдаватися і до створення складних об'єктів. І тут це можна зробити без зайвих проблем.