Зміст
Зараз існує два загальноприйняті типи моделювання &8212; високополігональне та низькополігональне. Відповідно, розрізняються вони кількістю полігонів в створюваної моделі. Однак навіть при виконанні певних робіт першого варіанту користувач прагне до зменшення чисельності полігонів, не кажучи вже про прихильників low poly, що дозволяє оптимізувати фігуру або персонажа. Полігонами називає одиницю геометричної фігури (частіше прямокутник або трикутник), за допомогою яких і створюються об'єкти. Зменшення їх кількості призведе до більш зручного управління і подальшої взаємодії з фігурою. Сьогодні ми хочемо розглянути доступні варіанти подібної оптимізації у відомій багатьом 3ds Max від компанії Autodesk.
Зменшуємо кількість полігонів об'єкта в 3ds Max
Виконувана далі операція буде здійснюватися на прикладі використання стандартних і додаткових утиліт, адже завдання полягає в зменшенні полігонів на вже готової фігурі. Якщо ви тільки збираєтеся розробляти модель і зацікавлені у використанні мінімальної кількості з'єднань, просто позбавляйтеся від непотрібних у міру робочого процесу. Ми ж переходимо до огляду модифікаторів і плагінів.
Спосіб 1: Модифікатор Optimize
Перший спосіб полягає в застосуванні модифікатора Optimize, який покликаний розбивати грані і ребра, а також має один параметр, що відповідає за кількість полігонів. У деяких випадках він стане ідеальним рішенням для оптимізації, а відбувається вона наступним чином:
- Відкрийте 3ds Max і запустіть проект з необхідною моделлю. Виділіть всі точки, затиснувши комбінацію Ctrl + A . Потім перейдіть у вкладку &171;Modifiers&187; .
- Тут розгорніть спливаючий список під назвою &171;Modifier List&187; .
- Серед всіх пунктів відшукайте і виберіть &171;Optimize&187; .
- Тепер ви можете налаштувати всі параметри, що відповідають за чисельність полігонів. Нижче ми детально розглянемо кожну настройку. Змінювати значення краще в режимі &171;Realistic&187; , перехід в який здійснюється натисканням Shift + F3 . Там здійснюється оцінка гладкості моделі.
- Після всіх змін рекомендується переглянути загальну кількість полігонів, що залишилися. Для цього клацніть у вікні перегляду правою кнопкою миші і виберіть пункт &171;Convert to&187; &8212; &171;Editable Poly&187; .
- Знову клікніть ПКМ і перейдіть в &171;Object Properties&187; .
- Значення &171;Faces&187; відповідає за загальне число полігонів.
Тепер давайте детальніше обговоримо всі значення, які ви можете змінити в модифікаторі Optimize для зменшення багатокутників об'єкта:
Значення | Опис |
---|---|
Fase Thresh | дозволяє розбити грані або зменшити їх |
Edge Thresh | відбувається те ж саме, але тільки вже з ребрами |
Max Edge Len | зміни впливають на максимальну довжину ребра |
Auto Edge | режим автоматичної оптимізації. Допоможе в тих випадках, коли хочеться виконати поставлене завдання в два кліка |
Bias | задає чисельність полігонів виділеної області |
Як бачите, стандартний модифікатор програмного забезпечення Optimize працює досить добре. Від користувача потрібно змінити лише кілька значень, щоб досягти бажаного результату. Однак годиться до застосування Optimize не завжди. Через це ми радимо ознайомитися і з іншими доступними варіантами.
Спосіб 2: Модифікатор ProOptimizer
Ще один стандартний модифікатор, що дозволяє оптимізувати об'єкт, називається ProOptimizer і діє автоматично. Він не підійде для особливо складних фігур, оскільки в таких випадках не можна точно сказати, як поведе себе вбудований в ProOptimizer алгоритм. Однак нічого не заважає вам спробувати цей плагін в дії, щоб подивитися на підсумковий варіант. Для цього просто Виділіть фігуру і розгорніть список &171;Modifier List&187; .
Виберіть &171;ProOptimizer&187; , а потім порівняйте результат з тим, що було до дії модифікатора.
Якщо вид кінцевої фігури Вас влаштовує, відразу переходите до збереження або подальшої роботи. В іншому випадку переходите до наступних методів.
Спосіб 3: Модифікатор MultiRes
Останній у нашому списку модифікатор налаштовується вручну і називається MultiRes. Його принцип дії трохи схожий з Optimize, але при цьому настройки трохи інші. Він заточений на роботу з вершинами і процентному співвідношенні. Додавання і застосування відбувається точно так же, як і в інших варіантах:
- Відкрийте список модифікаторів і виберіть &171;MultiRes&187; .
- У розділі &171;MultiRes Parameters&187; змінюйте значення так, як це потрібно особисто вам, періодично переглядаючи внесені зміни.
Давайте за тим же принципом, як це було з Optimize, розглянемо основні настройки:
Пункт | опис |
---|---|
Vert Percent | позначає відсоток вершин і може змінюватися вручну |
Vert Count | визначає кількість вершин виділеного об'єкта |
Fase Count | відображає загальну кількість вершин після завершення оптимізації |
Max Fase | показує ту ж інформацію, але до проведення оптимізації |
Спосіб 4: Утиліта Polygon Cruncher
Компанія Autodesk на своєму сайті публікує не тільки особисті розробки, але і перевірені Доповнення від незалежних користувачів. Сьогодні ми рекомендуємо звернути увагу на утиліту Polygon Cruncher, основна функціональність якої якраз і зосереджена на оптимізації полігонів одного об'єкта. Поширюється вона платно, проте на сайті можна завантажити пробну версію терміном на три дні, що і пропонуємо зробити.
Завантажте Polygon Cruncher з офіційного веб-сайту
- Перейдіть за посиланням вище, щоб потрапити на необхідну сторінку. Там відшукайте посилання на тріальну версію і клікніть по ній.
- Після закінчення завантаження відкриється стандартне вікно інсталятора. Дотримуйтесь інструкцій всередині нього, щоб успішно завершити встановлення.
- Тепер можна відкрити Polygon Cruncher. У головному меню натисніть на кнопку &171;Optimize a File&187; .
- Відкриється провідник, в якому слід вибрати необхідний файл. Якщо ви його ще не зберегли, то зробіть це. Після оптимізації файл буде доступний для подальшого імпорту та редагування в 3ds Max.
- У самому Polygon Cruncher пропонується на вибір три типи оптимізації. Внизу здасться кількість полігонів після застосування налаштувань. Виберіть один із типів, а потім клацніть на &171;Compute Optimization&187; .
- Після внизу відобразиться шкала. Регулюйте її, щоб задати чисельність полігонів і відразу подивитися, як це відіб'ється на загальному вигляді об'єкта. Коли результат буде задовільним, клацніть по &171;Save&187; .
- Виберіть зручний формат файлу та місце на комп'ютері, де ви хочете його зберегти.
- Встановіть додаткові параметри збереження, якщо це необхідно.
На цьому наша стаття підходить до завершення. Тепер ви знаєте про чотири доступні варіанти зменшення кількості багатокутників у 3ds Max. Звичайно, напевно знайдеться ще безліч модифікаторів і сторонніх доповнень, що дозволяють здійснити ці ж дії, проте всі їх розглянути неможливо, тому ми привели лише найпопулярніші методи.