створення анімації на комп'ютері

Створення мультфільмів &8212; досить складний і копіткий процес, який зараз значно спростився завдяки комп'ютерним технологіям. Існує безліч ПЗ, що дозволяє створювати анімацію різного рівня складності. Окремі рішення призначені саме для початківців користувачів, але многий подібний софт орієнтований саме на професійну мультиплікацію. В рамках сьогоднішньої статті ми б хотіли поговорити про трьох програмах, що дозволяють реалізувати поставлене завдання.

Створюємо анімацію на комп'ютері

Вибір відповідного програмного забезпечення &8212; один з найважливіших аспектів під час початку свого становлення в сфері анімації, адже рішень дійсно дуже багато, і кожне з них надає користувачам абсолютно різний набір інструментів і функцій. Наприклад, Moho орієнтована на створення простого 2D-мультфільму, а ось Autodesk Maya дозволяє створити тривимірного персонажа, організувати реалістичну сцену і налаштувати фізику. Через це рекомендується спочатку ознайомитися з інструментами, а потім вже вибирати оптимальний.

Спосіб 1: Toon Boom Harmony

Toon Boom Harmony &8212; одна з найпопулярніших програм для покадрової анімації. Її перевага полягає в тому, що вона досить просто освоюється початківцями користувачами, а також надає цілий комплекс додаткових модулів, що дозволяє вести виробництво подібних проектів. Сьогодні ми зупинимося саме на цій збірці і розберемо простий приклад створення мультфільму.

Завантажити Toon Boom Harmony

  1. Розглянемо процес створення покадровой анімації. Запускаємо програму і перше, що ми робимо для того щоб намалювати мультик, – створюємо сцену, де і буде відбуватися дія.
  2. Создание нового проекта в программе Toon Boom Harmony
  3. Після створення сцени ми автоматично отримуємо один шар. Назвемо його &171;Background&187; і створимо фон. Інструмент «Rectangle» малюємо прямокутник, який трохи виходить за краї сцени, і за допомогою «Paint» робимо заливку білим кольором.
  4. Якщо ви не можете знайти палітру кольорів, праворуч відшукайте сектор «Colour» і розгорніть закладку «Palettes» .

    Описание основных инструментов в программе Toon Boom Harmony
  5. Створимо анімацію стрибка м'ячика. Для цього нам знадобиться 24 кадри. У секторі «Timeline» бачимо, що у нас є один кадр з фоном. Необхідно розтягнути цей кадр на всі 24 кадри.
  6. Установка 24 кадра для анимации в программе Toon Boom Harmony
  7. Тепер створимо ще один шар і назвемо його &171;Sketch&187; . На ньому відзначимо траєкторію стрибка м'ячика і приблизне положення м'яча для кожного кадру. Бажано все позначки робити різними кольорами, так як з таким ескізом набагато легше створювати мультики. Точно так же, як і фон, розтягуємо ескіз на 24 кадру.
  8. Создание траектории анимации в программе Toon Boom Harmony
  9. Створимо новий шар &171;Ground&187; і намалюємо землю пензлем або олівцем. Знову ж розтягуємо шар на 24 кадру.
  10. Создание земли для анимации в программе Toon Boom Harmony
  11. Нарешті приступаємо до малювання м'ячика. Створюємо шар &171;Ball&187; і виділяємо перший кадр, в якому і малюємо м'ячик. Далі переходимо на другий кадр, і на цьому ж шарі малюємо ще один м'ячик. Таким чином малюємо положення м'яча для кожного кадру.
  12. Під час розфарбовування малюнка пензлем програма стежить, щоб не було виступів за контур.

    Расположение мяча для анимации в программе Toon Boom Harmony
  13. Тепер можна видалити ескізний шар і зайві кадри, якщо такі є. Залишається запустити і перевірити створену анімацію.
  14. Завершение работы над анимацией в программе Toon Boom Harmony

На цьому урок закінчено. Ми показали вам найпростіші можливості Toon Boom Harmony. Вивчайте програму далі, і з часом ВАШІ роботи стануть набагато цікавіше.

Спосіб 2: Autodesk Maya

Ми поставили спосіб з Autodesk Maya на друге місце, оскільки функціональність цього додатка зосереджена саме на професійному моделюванні та анімуванні. Тому любителям і тим, хто хоче просто один раз створити свій мультик, це забезпечення не підійде &8212; занадто багато часу і сил буде потрібно на те, щоб зрозуміти, як тут працювати з проектами. Однак ми б хотіли розповісти про основний принцип створення анімації для тих, хто хоче надалі всерйоз зайнятися цією справою.

Завантажити Autodesk Maya

Почати слід з того, що в Autodesk Maya є пробна версія терміном на тридцять днів. Перед скачуванням ви створюєте аккаунт через електронну пошту, куди і здійснюється прив'язка забезпечення. Під час установки буде запропоновано додати додаткові компоненти, а займають вони чимало місця на комп'ютері. Через що ми спочатку рекомендуємо детально вивчити роботу цих інструментів, а вже потім переходити до їх інсталяції. Зараз же ми візьмемо основну робочу середу Maya і продемонструємо приклад анімації:

  1. Після першого запуску забезпечення, відповідно, доведеться створити нову сцену через меню &171;File&187; .
  2. Создание новой сцены для анимации в программе Autodesk Maya
  3. Тепер давайте пройдемося по основних елементах простору. Угорі ви бачите панель з різними вкладками, відповідальними за додавання фігур, їх редагування, скульптуру, рендеринг та анімацію. Все це стане в нагоді під час створення своєї сцени. Зліва відображаються основні інструменти управління об'єктами. Посередині розташовується сама сцена, на якій і відбуваються всі основні дії. Внизу розташувався таймлайн з розкадруванням, де і відзначаються Ключі анімації.
  4. Основные элементы рабочей среды в программе Autodesk Maya
  5. Перед початком анімації ми настійно рекомендуємо змінити стандартну настройку. Натисніть на зазначену нижче кнопку і вкажіть для &171;Playback speed&187; значення &171;24 fps x 1&187; . Дана дія буде потрібно зробити, щоб забезпечити плавність пересуваються елементів, оскільки за замовчуванням движок буде видавати максимально можливу кількість кадрів в секунду.
  6. Настройка проигрывания кадров в программе Autodesk Maya
  7. Зараз ми не будемо зачіпати моделінг і скульптинг, так як тематика статті не має цьому, а також вивчати це краще за допомогою повноцінних професійних курсів, де пояснюють всі тонкощі подібної роботи. Тому давайте відразу візьмемо абстрактну сцену і займемося простим анімуванням пересування м'яча. Поставте бігунок на початковий кадр, виберіть м'яч інструментом для пересування і включіть функцію автоматичного проставлення ключів (після здійснення переміщення позиція відразу буде збережена).
  8. Начало анимации в программе Autodesk Maya
  9. Перемістіть повзунок на певну кількість кадрів, а потім трохи перетягніть м'яч, клікнувши на необхідну вісь (X, Y, Z).
  10. Передвижение элементов для анимации в программе Autodesk Maya
  11. Виконуйте однакові дії з усіма іншими елементами, поки вся сцена не буде завершена. У випадку з м'ячем не варто забувати і про те, що він повинен обертатися по своїй осі. Це робиться за допомогою сусіднього інструменту на панелі зліва.
  12. Завершение анимирования в программе Autodesk Maya
  13. Далі перейдіть у вкладку &171;Rendering&187; і задайте світло, задіявши лампу або, наприклад, Сонце. Налаштовується освячення відповідно до самої сцени. Про це теж йдеться на професійних курсах, оскільки від побудови світла залежить падіння тіней і загальне сприйняття картини.
  14. Добавление света на сцену в программе Autodesk Maya
  15. Після закінчення анімування розкрийте &171;Windows&187; , виберіть розділ &171;Workspaces&187; і перейдіть до вікна рендеринга.
  16. Переход к рендерингу проекта в программе Autodesk Maya
  17. У даному робочому середовищі налаштовується зовнішній вигляд сцени, обробляються текстури, зовнішнє середовище і здійснюються завершальні налаштування світла. Кожен параметр тут вибирається індивідуально під запити користувача і складності сцени.
  18. Рендеринг проекта в программе Autodesk Maya
  19. Як закінчите рендер, переходите в режим експорту через меню &171;File&187; .
  20. Переход к сохранению проекта в программе Autodesk Maya
  21. Збережіть проект у потрібному місці та зручному форматі.
  22. Сохранение проекта в программе Autodesk Maya

Повторимося, що в рамках сьогоднішнього матеріалу ми лише хотіли продемонструвати загальну картину роботи аматорських і професійних рішень для створення мультфільмів. Звичайно, багато аспектів були упущені, оскільки детальне ознайомлення з усіма функціями зайняло б занадто багато часу, та й не всім це потрібно. Натомість ми пропонуємо ознайомитися з уроками від самих розробників софта, за допомогою яких можна пройти шлях навчання роботи з такими складними інструментами. Всю необхідну інформацію ви знайдете в матеріалах за наступними посиланнями.

Moho Animation Software Videos and Tutorials
Maya Tutorials

Вище ви були ознайомлені тільки з двома доступними варіантами, які дозволяють створювати мультфільми різного рівня складності. На просторах інтернету присутня ще безліч подібного ПО, що надає різний набір функцій і інструментів. Інший наш автор в окремій статті створив список з кращих представників такого софта. Крім того, існують і онлайн-сервіси, призначені спеціально для анімування. З ними ви теж можете ознайомитися, перейшовши за вказаною нижче посиланням.

Читайте також:
Кращі програми для створення мультфільмів
створюємо мультфільм онлайн

більше статей на цю тему: