Зміст
V-Ray &8212; це один з найпопулярніших плагінів для створення фотореалістичних візуалізацій. Його відмінна риса & 8212; простота в налаштуванні і можливість отримання високоякісного результату. За допомогою V-Ray, застосовуваного в середовищі 3ds Max, створюють матеріали, освітлення і камери, взаємодія яких в сцені призводить до швидкого створення натуралістичного зображення.
У цій статті вивчимо налаштування освітлення за допомогою V-Ray. Правильне світло дуже важливе для коректного створення візуалізації. Він повинен виявляти всі кращі якості об'єктів в сцені, створювати натуральні тіні і забезпечувати захист від шумів, пересветов і інших артефактів. Розглянемо інструменти V-Ray для налаштування освітлення.
Як налаштувати світло за допомогою V-Ray у 3ds Max
Радимо прочитати: Як встановити 3ds Max
- Перш за все скачаємо і встановимо V-Ray. Заходимо на сайт розробника і вибираємо версію V-Ray, призначену для 3ds Max. Викачуємо її. Для того, щоб завантажити програму, зареєструйтеся на сайті.
- Встановіть програму, слідуючи підказкам майстра установки.
- Запускаємо 3ds Max, натискаємо клавішу F10. Перед нами панель налаштування рендеру. На вкладці&171; Common &187;знаходимо сувій&171; Assign Renderer & 187; і вибираємо V-Ray. Натискаємо &171; Save as defaults&187;.
Освітлення бувають різних типів залежно від особливостей сцени. Зрозуміло, освітлення для предметної візуалізації буде відрізнятися від налаштувань світла для екстер'єру. Розглянемо кілька основних схем освітлення.
Читайте також: гарячі клавіші в 3ds Max
Налаштування світла для екстер'єрної візуалізації
- Відкрийте сцену, в якій буде налаштовано освітлення.
- Встановіть джерело світла. Ми будемо імітувати Сонце. На вкладці&171; Create &187;панелі інструментів виберіть&171; Lights &187;і натисніть&171; V-Ray Sun & 187;.
- Вкажіть початкову і кінцеву точку променів сонця. Кут між променем і поверхнею землі визначатиме ранковий, денний або вечірній тип атмосфери.
- Виберіть сонце і перейдіть на вкладку &171;Modify&187;. Нас цікавлять наступні параметри:
Enabled вмикає та вимикає Сонце Turbidity чим вище це значення &8212; тим більше запиленість атмосфери Intensity multiplier Параметр регулює яскравість сонячного світла Size multiplier Розмір Сонця. чим більше параметр, тим більше розмитими будуть тіні Shadow subdivs чим вище це число, тим якісніші тіні - На цьому налаштування Сонця завершено. Налаштуємо небо для надання більшої реалістичності. Натисніть клавішу &171; 8 & 187;, відкриється панель навколишнього середовища. Виберіть карту DefaultVraySky як карту навколишнього середовища, як показано на скріншоті.
- Не закриваючи панель навколишнього середовища натисніть клавішу &171;М&187;, відкривши редактор матеріалів. Перетягніть карту DefaultVraySky зі слота на панелі навколишнього середовища в редактор матеріалів, утримуючи ліву кнопку миші.
- Редагуємо карту неба в браузері матеріалів. Виділивши карту, поставте галочку в чекбокс&171; Specify sun node & 187;. Натисніть &171; None&187;в поле &171; Sun light&187; і клацніть на сонці в модельному вигляді. Щойно ми зв'язали сонце і небо. Тепер положення сонця буде визначати яскравість світіння неба, повністю імітуючи стан атмосфери в будь-який час доби. Решта настройки залишимо за замовчуванням.
- В загальних рисах, экстрьерное освітлення налаштоване. Запускайте рендери і експериментуйте зі світлом, щоб домогтися потрібних ефектів.
Наприклад, щоб створити атмсоферу похмурого дня, вимкніть сонце в його параметрах і залиште світити тільки небо або HDRI-карту.
Налаштування світла для предметної візуалізації
- Відкрийте сцену з готовою композицією для візуалізації.
- На вкладці &171;Create&187; панелі інструментів виберіть &171;Lights&187; і натисніть &171;V-Ray Light&187;.
- Клацніть на тій проекції, де ви хочете встановити джерело світла. В даному прикладі розмістимо світло перед об'єктом.
- Налаштуємо параметри джерела світла.
- Type &8212; цей параметр задає форму джерела: плоску, кулясту, купольну. Форма важлива в тих випадках, коли джерело світла видно в сцені. Для нашого випадку нехай за замовчуванням залишиться Plane (плоский).
- Intensity &8212; дозволяє встановити силу кольору в люменах або відносних величинах. Залишаємо відносні &8212; їх легше регулювати. Чим вище число в рядку&171; Multiplier & 187;, тим яскравіше світло.
- Color &8212; визначає колористику світла.
- Invisible &8212; джерело світла можна зробити невидимим у сцені, але воно буде продовжувати світити.
- Sampling &8212;параметр&171; Subdivides & 187; регулює якість прорахунку світла і тіней. Чим більше число в рядку, тим вище якість.
Інші параметри краще залишити за замовчуванням.
- Для предметної візуалізації рекомендується встановлювати кілька джерел світла різного розміру, сили освітлення і відстані від об'єкта. Помістіть в сцену ще два джерела світла по сторонах від об'єкта. Можете покрутити їх щодо сцени і порегулировать їх параметри.
Такий спосіб не є &171;чарівної таблеткою&187; для ідеального освітлення, проте імітує справжню фотостудію, поекспериментувавши в якій, ви досягнете дуже якісного результату.
Читайте також: Програми для 3D-моделювання.
Отже, ми розглянули основи налаштування світла у V-Ray. Сподіваємося, ця інформація допоможе вам у створенні красивих візуалізацій!