Зміст
В даний час існує чимало пошукових систем, найбільшою популярністю і популярністю з яких користуються Яндекс і Google. Особливо це відноситься до користувачів з Росії, де Яндекс є єдиним гідним конкурентом Гугл, надаючи в якійсь мірі більш корисні можливості. Ми постараємося порівняти ці пошукові системи і виставити об'єктивні оцінки кожному важливому елементу.
Стартова сторінка
Для обох пошукових систем стартова сторінка є першою важливою деталлю, на яку звертає увагу переважна більшість людей. Вона набагато краще реалізована компанією Google, де дане вікно складається з логотипу і поля для введення запиту, не навантажуючи користувача зайвою інформацією. У той же час є можливість переходу до будь-яких сервісів компанії.
На стартовій сторінці Яндекса ситуація прямо протилежна Google. В даному випадку при відвідуванні сайту ви зможете ознайомитися зі свіжими новинами і прогнозом погоди відповідно до регіону, рахунком в гаманці і непрочитаною поштою, насолодитися декількома рекламними блоками і багатьма іншими елементами. Для більшості користувачів такий обсяг інформації на одній сторінці – явний перебір.
Читайте також: як зробити Яндекс або Google стартовою сторінкою
Google 1: 0 Яндекс
Інтерфейс
Інтерфейс, і особливо сторінка з результатами в пошуковій системі Гугл, включає в себе все найнеобхідніше з вдалим розташуванням інформаційних блоків. В оформленні даного ресурсу також відсутні контрастні елементи, через що вивчення результатів дещо зручніше. При цьому дизайн однаково вдало підібраний не тільки під час пошуку інформації, але і при використанні додаткових інструментів.
У процесі використання пошуку Яндекс інформаційні та рекламні блоки розташовані досить зручно, дозволяючи вивчити багато корисного матеріалу до відвідування конкретних сайтів. Як і в Google, пошуковий рядок займає малу частину простору і закріплена в шапці сайту під час скролінгу. Неприємний аспект зводиться лише до яскравого виділення цього рядка.
Google 2: 1 Яндекс
Реклама
Незалежно від пошукової системи, у обох пошукових систем зустрічаються рекламні оголошення по темі запиту. На сайті Google відмінністю від конкурента в цьому плані є Стартова сторінка, згадана окремо.
На Яндексі реклама зустрічається не тільки текстова, але і з використанням банерів. Однак через обмежену кількість оголошень і відповідності темі запиту це складно назвати недоліком.
Реклама стала нормою для сучасного Інтернету і тому обидва сервіси заслуговують по балу за відносно ненав'язливі і безпечні оголошення.
Google 3: 2 Яндекс
Інструменти
На сайті пошуку Google крім текстових результатів також можна знайти зображення, відеоролики, покупки, місця на карті і багато іншого. Кожен тип шуканого матеріалу сортується за допомогою панелі в нижній частині пошукового рядка, в деяких випадках автоматично перемикаючись від одного сервісу до іншого. Цей параметр даної системи реалізований на високому рівні.
Яндекс оснащений аналогічними можливостями, що дозволяють виключити результати за певним типом. У той же час пошуковик дещо поступається Google, і пов'язано це з нав'язуванням дочірніх сервісів. Найбільш яскравим прикладом буде пошук покупок.
Google 4: 2 Яндекс
Розширений пошук
Додаткові інструменти пошуку, по суті відносяться до попереднього пункту, в Google використовувати не так зручно, як в Яндекс, через їх виносу на окрему сторінку. При цьому кількість наданих полів, що дозволяють звузити список результатів, зводить недолік нанівець.
В Яндекс розширений пошук являє собою кілька додаткових полів, які з'являються на сторінці без перенаправлення. І тут ситуація абсолютно зворотна сервісу Google, так як кількість можливих уточнень зведено до мінімуму. Зважаючи на це в обох випадках гідності і недоліки згладжують один одного.
Читайте також: використання розширеного пошуку Яндекс і Google
Google 5: 3 Яндекс
Голосовий пошук
Даний вид пошуку користується більшою популярністю серед користувачів мобільних пристроїв, але також може використовуватися і на ПК. У Google деякі результати озвучуються, що нерідко може бути зручно. Якихось критичних недоліків в процесі роботи помічено не було, враховуючи досить високу якість мікрофона.
На відміну від Гугл, голосовий пошук Яндекс краще відноситься до російськомовних запитів, у багатьох ситуаціях транслітеруючи слова з інших мов. Система працює на високому рівні, для доступу до якої кожен раз необхідно використовувати спеціальну кнопку.
Google 6: 4 Яндекс
Результати
Сервіс Google з однаковою точністю обробляє будь-які запити, надаючи наближену до теми інформацію. При цьому опис ресурсів, що відображається під посиланням на той чи інший сайт, залишає бажати кращого. Через це пошук відбувається багато в чому» наосліп", особливо якщо ви не відвідували раніше знайдені сторінки.
На сайті Яндекс надається більш повний опис знайдених ресурсів, підхоплюється зі сторінок. При цьому сервіс також автоматично виводить в перші рядки офіційні сайти, дає зведення з Вікіпедії та інших пізнавальних ресурсів відповідно до теми.
Google 6: 5 Яндекс
Якість пошуку
Останнім важливим параметром в подібного роду порівнянні є якість пошуку. Сервіс компанії Google має більший охоплення результатів і оновлюється значно швидше Яндекса. Зважаючи на це, щоб ви не почали шукати, посилання завжди будуть строго по темі. Особливо це відноситься до актуальних новин. Однак через позитивну якість у вигляді охоплення іноді потрібен час для пошуку інформації серед кількох сторінок результатів.
Яндекс в цьому плані практично не відрізняється від Google, іноді надаючи додаткові елементи, що спрощують пошук. Охоплення у сайту дещо менше, через що всі важливі результати, як правило, знаходяться на першій, другій сторінках і максимально близькі до теми. Єдиний неприємний момент полягає в пріоритетах – збіги на внутрішніх сервісах Яндекса завжди будуть вище інших ресурсів.
Google 7: 6 Яндекс
Висновок
У нашому порівнянні були взяті до уваги переважно користувачі ПК. Якщо також враховувати мобільну аудиторію, то в плані популярності Google значно перевершує Яндекс, в той час як друга система має протилежну статистику. Враховуючи це, обидва пошуки знаходяться приблизно на рівному рівні.