Зміст
Спосіб 1: Canva
Canva – досить популярний онлайн-сервіс для створення дизайну, веб-публікацій, презентацій та інших творчих проектів. З його допомогою цілком можна створити турнірну таблицю як по готовому шаблоном, змінивши його під свої потреби, так і повністю з нуля.
- Перейдіть за посиланням вище, щоб відкрити головну сторінку сайту. На верхній панелі скористайтеся однією з двох кнопок –»Увійти"
або
»зареєструватися"
. Розглянемо другий варіант.
Зробити це можна як по електронній пошті, створивши новий аккаунт, так і через обліковий запис Facebook або Google, що значно простіше і швидше, а тому і було вибрано нами.
За необхідності підтвердьте вхід.
- Авторизувавшись в сервісі, натисніть на кнопку " створити дизайн» .
- Зі списку доступних виберіть потрібний шаблон, відповідний для турнірної таблиці, або, якщо хочете створювати її повністю з нуля, скористайтеся елементом " Настроюваний розмір»
і перейдіть до кроку
№5
.
Примітка: щоб швидше знайти потрібний макет, скористайтеся пошуком-введіть зарос " таблиця» і виберіть " порівняльна таблиця» або " Плакат турнірної таблиці» .
- Відзначимо, що пропоновані Canva шаблони не особливо підходять для створення турнірних таблиць в звичному розумінні цього терміна,
У чому можна переконатися, самостійно ознайомившись з ними.
Тому все ж краще створювати такий проект з нуля, що ми і зробимо далі.
Важливо! в якості основи проекту нами була обрана сторінка з книжковою орієнтацією, тобто таблиця буде «розвиватися» вертикально – зверху вниз. Якщо у вашому випадку кращий альбомний варіант з горизонтальним&171; проходженням & 187;, виберіть відповідний макет або створіть його самостійно (пункт " Настроюваний розмір» в меню).
- Перш за все слід визначитися з фоном: клікніть по робочій області, потім по зазначеній кнопці на верхній панелі
І виберіть вподобане колірне рішення.
- Далі додамо Графічні «елементи»
- у нашому випадку це фігури.
Зверніть увагу! далі ми створимо проект з двох сторінок – на першій буде список учасників турніру, на другий – власне, сама таблиця. Якщо вам потрібна тільки вона – переходьте до кроку №10 поточної інструкції, хоча для більшого розуміння принципів роботи сервісу все ж слід вивчити її повністю.
Наприклад, виділити шапку (заголовок) можна за допомогою прямокутника.
Колір будь-якого подібного об'єкта також легко змінюється.
За бажанням додайте до проекту інші графічні об'єкти і визначте їх колір.
Переміщати їх можна шляхом звичайного перетягування і за допомогою виконаної у вигляді хрестика кнопки внизу, а змінювати розмір – за допомогою маркерів на кутах і спеціальних ліній по контуру.
- Тепер перейдемо до додавання тексту. Алгоритм дій схожий з фігурами – перейдіть в відповідну вкладку на бічній панелі, виберіть напис відповідного типу і клікніть по ній.
Введіть потрібний текст, а потім поставте його в потрібне місце.
Виберіть потрібний шрифт, визначте його тип і колір, розмір, накреслення і вирівнювання.
Аналогічним чином додайте ще написи, якщо це потрібно.
Застосуйте до них художні ефекти,
Визначте розташування.
- Список учасників, який в нашому прикладі буде знаходитися на першій сторінці, займе більшу її частину. " додати основний текст»
можна за допомогою відповідного блоку.
Для зручності роботи з проектом краще трохи збільшити його масштаб, а для більш детального вивчення – відкрити в режимі повноекранного перегляду. На нижній панелі для цього передбачені відповідні кнопки.
Введіть імена всіх учасників. Якщо перед першим поставити цифру «1» , а в кінці рядка натиснути «Enter» , нумерований список продовжуватиме створюватися автоматично.
Заповнивши це поле, за необхідності змініть шрифт, його колір та інші параметри.
Так, в нашому випадку початковий текст був вирівняний по центру, але краще змістити його до лівого краю.
- Крім шаблонних графічних елементів, які додавалися нами на кроці №6
, в проект можна вставити і власні зображення (наприклад, логотип).
Для цього відкрийте вкладку»Завантаження" і скористайтеся в ній кнопкою " завантажити медіа» ,
Потім виберіть»пристрій" ,
Перейдіть до відкритого " провіднику» до розташування потрібного файлу, виділіть його і натисніть »відкрити" .
Виділіть завантажену картинку для її додавання на робоче полотно,
Відрегулюйте розмір і розташування.
- Коли сторінка зі списком учасників турніру буде готова, скористайтеся розташованим вгорі елементом «+»
Або кнопкою " ще 1 сторінка» внизу.
- Далі, використовуючи в першу чергу лінії і фігури, потрібно створити безпосередньо саму таблицю. Виберіть відповідний макет, який буде основним.
У нашому прикладі ім'я кожного з учасників буде писатися поверх прямокутника. Для цього додамо перший, зменшимо, помістимо його в початок листа і повторимо ці дії з ще одним, щоб отримати першу пару.
Для створення наступного блоку такого ж розміру можна просто скопіювати попередній через контекстне меню,
А краще відразу два, попередньо виділивши, потім вставити їх, помістити поруч і повторити це ж,
Щоб скласти «основу» першого раунду – в нашому випадку це шість пар учасників. Очевидно, що в наступний (чвертьфінал) перейде тільки три пари.
Зверніть увагу! при зміні розмірів об'єктів в окремому спливаючому полі буде відображатися їх висота і ширина. Орієнтуючись на ці значення, можна легко створювати однакові фігури.
Щоб прискорити подальший процес, виділіть половину блоків за допомогою мишки, скопіюйте їх (можна використовувати поєднання клавіш «Ctrl+C» )
І вставте ( «Ctrl+V» ).
Поставте в потрібне місце і, якщо потрібно, змініть розмір, наприклад, зробивши його трохи більшим.
Аналогічно створіть основу для наступного раунду – півфіналу (у нашому прикладі) та фіналу.
Встановіть потрібний колір для доданих блоків – один загальний або окремий для кожного туру.
Зверніть увагу! при переміщенні об'єктів будь-якого типу (фігури, зображення, текст і т.д.) по робочій області будуть з'являтися горизонтальні і вертикальні напрямні. Вони видно в ті моменти, коли розташування одного елемента збігається з іншим або його центром. Орієнтуючись на це, можна досягти оптимального вирівнювання і симетричності.
- Наступний крок – малювання ліній, що демонструють, хто з учасників пари переміг і перейшов в наступний раунд. Для цього виберіть відповідний " елемент»
в однойменній вкладці,
Змініть розмір, орієнтацію та розмістіть у потрібному місці таблиці. В меню параметрів можете визначити товщину і тип лінії, її колір (не змінюється на виділеному об'єкті), замінити на стрілку.
Виконуючи подібні дії,
«з'єднайте» блоки всіх учасників турніру між собою.
- Тепер знову перейдемо до додавання написів – імен.
У вкладці " Текст» виберіть " додати основний текст» і поставте це поле на перший блок.
Шляхом самостійного додавання нових або копіювання/вставки і подальшого введення тексту, створіть на «плитках» першого раунду список з іменами учасників. Переміщайте кожен такий блок, щоб досягти його оптимального (правильно вирівняного) розташування, для більшої зручності орієнтуючись на напрямні. Також не варто забувати про можливість зміни шрифту і його параметрів.
Примітка: якщо турнір, для якого створюється таблиця, ще не почався/не закінчився і/або невідомо, хто з ким перебуває в парі, можна експортувати макет в незаповненому, порожньому вигляді, щоб потім заповнити його вручну (друкований варіант) або в якому-небудь редакторі (електронна копія). В такому випадку відразу переходите до останнього кроку поточної інструкції.
Продовжуйте вводити імена для наступних раундів,
Поки не заповніть таблицю повністю. Для більш зручного її перегляду можете згорнути бічну панель інструментів.
- Вже на даному етапі турнірну таблицю можна вважати готовою, але ми розглянемо ще деякі можливості онлайн-сервісу Canva – цілком можливо, вони допоможуть вам якісно поліпшити проект.
- «стилі» &8212; шаблонні варіанти оформлення, що передбачають застосування загальної колірної гами і певних шрифтів. Можуть використовуватися як комплексно, так і окремо (вкладки на верхній панелі даного блоку інструментів).
- " Фон» &8212; фактично те ж, що ми робили на кроці №5, тобто можливість вибору фонового зображення для проекту в цілому, але з тією лише різницею, що тут на вибір доступні не тільки різні кольори, але і малюнки, і фото.
- " більше» &8212; Додаткові Додатки та інтеграції, доступні в рамках сервісу.
- Коли створення турнірної таблиці буде завершено, за бажанням огляньте її сторінки, якщо таких кілька – для цього скористайтеся кнопкою з їх кількістю на нижній панелі.
Якщо вас цікавить друкована копія проекту, а Canva надає такі послуги, натисніть на кнопку " надрукувати плакати» .
Визначте параметри, ознайомтеся з умовами, вартістю друку і доставки, і якщо вас все влаштовує, клікніть»продовжити" , після чого дотримуйтесь подальших інструкцій.
Для збереження електронної копії проекту скористайтеся розташованої на верхній панелі кнопкою скачування, за бажанням відзначте додаткові параметри і натисніть»завантажити" .
Якщо потрібно, ви можете змінити формат кінцевого файлу. Майте на увазі, що для друкованої продукції краще залишити запропонований за замовчуванням PDF, але якщо ви, наприклад, плануєте заповнювати спочатку порожню таблицю в якомусь графічному редакторі, можна вибрати PNG або JPG.
" Зберегти» файл в зручному місці на диску ПК, вказавши в " провіднику» бажане розташування і за бажанням змінивши ім'я.
Примітка: якщо планується публікація таблиці в інтернеті (наприклад, на особистому сайті або в соціальній мережі) , по завершенні процедури експорту сервісом буде запропоновано " отримати посилання для спільного доступу» .
Для того щоб оцінити результат, відкрийте створену турнірну таблицю в сумісній програмі. Так, для PDF підійде будь-який браузер.
Рішення озвученої в заголовку статті завдання за допомогою онлайн-сервісу Canva не можна назвати простим, але таким чином можна створити рівно те, що ви захочете, самостійно оформивши кожен елемент проекту.
Спосіб 2: Challonge
Функціональність онлайн-сервісу Challonge зосереджена на створенні турнірних таблиць і управлінні ними. Перевага цього інструменту над іншими & 8212; відкрита реєстрація для користувачів з можливістю їм самим управляти результатом матчу, підтверджуючи або спростовуючи підсумок. Для всіх бажаючих зареєстрованих користувачів відкривається і можливість голосувати за кожну пару або конкретного гравця.
- Для отримання повного доступу до Challonge потрібно зареєструватися або авторизуватися, скориставшись розташованими зверху кнопками.
- Увійдіть за допомогою аккаунта в соціальній мережі, щоб прискорити процес створення профілю і автоматично отримати логін.
- Після відкриття головної сторінки облікового запису клацніть по кнопці &171;створити турнір&187; .
- Виберіть себе або іншу людину в якості організатора, задайте назву турніру, використовуйте згенеровану або власну посилання для доступу і додайте бажаний опис, задіявши присутні засоби форматування тексту.
- Ще одна з особливостей Challonge &8212; можливість вказати комп'ютерну гру або вид спорту. Для цього почніть вводити назву у відповідному полі.
- Вкажіть відповідний запропонований варіант або повністю допишіть назву, якщо воно відсутнє у вбудованому списку.
- Виберіть один з п'яти типів турнірів, відзначивши маркером відповідний пункт. Обов'язково задайте його формат, адже від цього і буде залежати автоматичне формування груп. При необхідності включіть матч за 3-е місце.
- Single Elimination (Олімпійська система або плей-офф). Гравець вилітає з турніру після першої ж поразки, не потрапляє в сітку лузерів і не має права на відновлення.
- Double Elimination (турнірна система з вибуванням після двох поразок). Після першої поразки гравець потрапляє в список лузерів і грає з іншими переможеними. У деяких випадках у переможця цієї сітки не виходить вийти до переможців головної для боротьби за 1, 2 місце і він бореться тільки за третє.
- Round Robin (кругова система). Кожен змагається з кожним. Переможні місця визначаються за кількістю набраних очок перемог, поразок і нічиїх. У комп'ютерних іграх така система застосовується вкрай рідко.
- Swiss (Швейцарська система). Зупинятися детально на цій системі не будемо, а уточнимо лише те, що вона застосовується в інтелектуальних іграх, тобто шашках або шахах, і організатор сам вибирає кількість турів, за якими визначається переможець.
- Нижче на сторінці налаштовується реєстрація учасників. Ви можете самостійно надати список гравців або дозволити їм задіяти форму реєстрації, щоб вони особисто включали себе в таблицю. В обов'язковому порядку вкажіть і дату початку турніру з відведеним часом для підтвердження участі.
- В & 171; прогнози та голосування & 187; активуйте функцію прогнозів і голосів для зареєстрованих облікових записів, якщо це потрібно.
- Додатково ознайомтеся і з &171;Advanced Options&187; : тут є дрібні настройки, що відносяться до зовнішнього вигляду таблиці і її генерації. При готовності залишається тільки клікнути на &171; Зберегти і продовжити&187; , щоб завершити створення турніру.
- Вся основна інформація про поточний турнір буде відображатися на окремій панелі. Тут ви бачите кількість гравців, формат, вид спорту або комп'ютерну гру, дату проведення, час початку, а також можете скопіювати посилання для переходу.
- Використовуйте наступний блок з вкладками, щоб перемикатися для налаштування певних параметрів. Наприклад, спочатку виберіть &171;учасники&187; .
- Додайте список або кожного гравця окремо, присвоївши електронну пошту або логін в системі. При додаванні пачкою враховуйте і правила оформлення, а потім підтвердіть дію, клацнувши по &171; масове додавання&187; .
- Список учасників був створений. До моменту початку турніру його можна редагувати і застосовувати випадкове ранжування.
- Переключіться на &171;сітка&187; , щоб переглянути поточний стан матчів.
- Всі учасники були розподілені по парам автоматично. Кому пари на вистачило, відразу ж перейшов у другий тур.
- При необхідності Редагуйте назву раундів і змінюйте рядок &171;найкраще з&187; , щоб вказати, скільки матчів потрібно виграти для перемоги в парі.
Важливо відзначити найголовніші типи турнірів, щоб у початківців користувачів не виникло питань з приводу вибору відповідного:
Турнір буде автоматично розпочато в заявлений час відразу після того, як потрібну кількість учасників підтвердить готовність. Тепер ви можете самостійно управляти рахунком або доручити це самим парам на довірчій підставі. Якщо вони самі виберуть неправильний результат матчу або ви захочете дати комусь технічну поразку, поверніться до сітки і відредагуйте пару.
Спосіб 3: Tournament Lab
Цей онлайн-сервіс підійде тим користувачам, кому незручна реалізація у вигляді реєстрації кожного користувача, підтвердженням їх участі, а також не потрібні розширені налаштування таблиці. У Tournament Lab турнір створити трохи простіше, адже кількість дій скорочується.
- Відкрийте головну сторінку Tournament Lab і натисніть на &171;створити турнір&187; .
- В обов'язково порядку потрібно пройти процедуру реєстрації, щоб зберігати турніри в профілі. Для цього використовуйте вхід через Facebook або VK.
- Натисніть на &171; завантажити лого & 187; , щоб вибрати картинку, що символізує сам захід.
- Додайте для нього назву і при необхідності опис, яке б характеризувало турнір.
- Якщо хочете вказати, де буде проводитися турнір і у скільки, додайте додаткову секцію. У ній може зберігатися різна інформація.
- Надайте їй і стан. Наприклад, ми додали &171;Готово&187; , позначивши, що турнір вже запущений.
- У Tournament Lab доступна Олімпійська або кругова система проведення турніру. Виберіть одну з них, клікнувши лівою кнопкою миші по плитці. Позначте маркером &171;Матч за 3-е місце&187; , якщо його необхідно проводити.
- Почніть додавати учасників. Тут можуть знаходитися їх ники, назви країн, команд, міст або просто Імена, що залежить від типу заходу. У додаткових відомостях вкажіть номер учасника або, наприклад, кількість його перемог.
- Редагуйте таблицю до збереження сітки, щоб випадково не додати зайвого учасника.
- Після збережіть турнір для подальшого редагування або перейдіть до формування таблиці.
- У новій вкладці відкриється готова сітка. Учасники будуть розподілені у випадковому порядку.
- Натисніть по одній з пар, щоб редагувати матч. Вкажіть рахунок і виберіть переможця. Заповніть рядок з додатковими відомостями, якщо це потрібно.
- Результат відразу ж відобразиться в сітці, а переможець перейде в наступний тур.
Поділіться посиланням на сітку в соціальних мережах або відправте конкретному користувачеві, якщо хочете щоб інші теж стежили за просуванням заходу (ніхто крім вас не може редагувати стан матчів).
Спосіб 4: GoodGame
Платформа для геймерів GoodGame дозволяє не тільки запускати стріми і стежити вже за йдуть турнірами: всім зареєстрованим користувачам тут дозволяється сформувати сітку самостійно для проведення аматорських змагань.
- Створити сітку можна і без попередньої реєстрації в GoodGame, але тоді ви не отримаєте всіх можливостей по її управлінню, тому авторизуйтесь в існуючому профілі або створіть новий.
- Далі заповніть рядок з назвою турніру, виберіть тип сітки, кількість призових місць і задайте BestOf (кращий з) для матчу за третє місце.
- Настав час згенерувати список учасників. Розробники дали детальний опис, які параметри вказуються в дужках, щоб задати прапор, фракцію або расу. Використовувати & 171; випадковий посів&187; , якщо хочете отримати рандомную зв'язку супротивників.
- Після завершення всіх налаштувань натисніть на &171;Зберегти і продовжити&187; .
- У вас є сформована сітка з посиланням на неї. Редагуйте BestOf ще до того, як самі матчі будуть розпочаті.
- Наведіть курсор на одну з пар, де Натисніть & 171; редагувати матч & 187; для вибору результатів.
- Вкажіть рахунок і час, коли була зіграна пара, а потім збережіть зміни.
- Переміщення гравців і формування наступних сіток після підсумків буде вироблено в автоматичному режимі.