Користувачам, які працюють в сфері продажів, досить часто доводиться формувати прайс-листи або, як їх по-іншому називають, прейскуранти. На комп'ютері зробити це можна за допомогою спеціалізованих програм або використовуючи звичайний Excel . Але є можливість застосувати і третій варіант-використовувати онлайн-сервіси. Даний метод хороший тим, що він зручніше, ніж використання Ексель, але в той же час не вимагає скачування і установки стороннього софта.
Читайте також: Як зробити прайс-лист в Excel
Застосування онлайн-сервісів
Існує кілька популярних російськомовних сервісів, які дозволяють сформувати прайс-лист через Інтернет. Ми розглянемо порядок дій в найзручніших з них.
Спосіб 1: КУБ
Один з найбільш функціональних сервісів для ведення документації, який також передбачає можливість створення прайс-листів онлайн, називається КУБ. Правда, слід зазначити, що він є платним, але в той же час існує можливість безкоштовного тестового використання протягом 14 днів.
- Після переходу на головну сторінку сайту за посиланням вище потрібно провести процедуру реєстрації. Для цього клацніть по кнопці «спробувати безкоштовно» .
- У вікні, вам буде потрібно внести реєстраційні дані:
- Електронну пошту;
- Довільний пароль мінімум з 8 символів (цифри, знаки і букви);
- Вказати тип юрособи за допомогою радіокнопки (ІП, ТОВ, АТ, ПАТ);
- Вказати систему оподаткування шляхом установки галочки в чекбокс (ОСНО, ЕНВД, ССО, ПСН);
- Промокод, який при наявності потрібно внести в додаткове поле (але це не обов'язкова умова для реєстрації).
Після введення зазначених даних тисніть " спробувати безкоштовно» .
- Потім ви автоматично ввійдете в свій Особистий кабінет сервісу. У лівій області вікна клацніть по пункту меню " товари» і виберіть " Склад» .
- Після переходу в зазначений розділ клацніть по кнопці " Прайс-лист» .
- Відкриється додаткове вікно з чеклистом, де будуть вказані ті дії, які необхідно зробити перед створенням прайса. Перш за все, потрібно заповнити відсутні реквізити. Що саме потрібно заповнювати, залежить від обраного вами раніше при реєстрації типу юрособи. Для переходу до заповнення клацніть по посиланню в першому пункті.
- Відкриється спливаюче вікно, де вам буде потрібно внести відповідні дані з реєстраційних документів. Як правило, при введенні ідентифікаційного коду підприємця або підприємства велика частина інших даних підтягується автоматично. Вам залишиться тільки заповнити інформацію в тих полях, в яких її немає. Зробивши це, тисніть на кнопку " Зберегти» , на якій зображений символ дискети.
- Далі відбудеться автоматичне повернення до чеклісту дій. Тепер необхідно додати товари. Зробити це можна двома способами:
- Завантажити з Excel;
- Внести вручну.
Перший варіант досить простий та інтуїтивно зрозумілий. Але так як ми розбираємо створення прайс-листа з нуля, детально зупинимося на другому. Для переходу до нього клацніть «завантажте вручну» .
- Відкриється вікно додавання товару. Обов'язково потрібно внести дані в поля:
- Найменування;
- Одиниця виміру;
- Ціна покупки;
- Ціна продажу.
Також шляхом установки радіокнопки слід вибрати процентну ставку ПДВ при покупці і при продажу. Інші поля можна заповнити на свій розсуд, але для формування прайс-листа вони не є обов'язковими.
- Після внесення необхідної інформації натисніть на кнопку " Зберегти» .
- Потім клацніть по хрестику у верхній частині вікна і з списку, що відкрився в блоці»додати" виберіть пункт " Товар» . Проведіть додавання наступного товару за тим же алгоритмом, який був описаний вище. Подібні дії виконуйте до тих пір, поки в базу не буде внесена вся номенклатура, яку ви збираєтеся включити в прайс-лист.
- Після додавання всіх товарів знову тисніть по пункту " Склад» в лівій області вікна.
- Потім знову зробіть клік по кнопці " Прайс-лист» .
- Відкриється форма Налаштування прейскуранта. Перш за все, ви можете відредагувати його назву. За замовчуванням воно складається з слова " прайс-лист» і дати. Природно, такий варіант не завжди зручний. Для переходу до редагування клацніть по іконці у вигляді олівця.
- Відкриється поле для редагування, в яке ви можете внести будь-який зручний для вас найменування. Далі тисніть по кнопці " Зберегти» у вигляді дискети.
- Тепер слід вказати, який саме товар слід внести в документ. Для цього клацніть по списку " включити в прайс-лист»
. Відкриється три варіанти вибору:
- Весь товар;
- Товар в наявності;
- Налаштувати.
При виборі першого пункту в документ буде додана вся номенклатура з бази. У другому випадку &8212; тільки той товар, який в даний момент є в наявності на складах. Пункт»налаштувати" найбільш гнучкий, так як дозволяє точково вибирати потрібні варіанти. У даній ситуації якраз він підійде.
- Далі шляхом установки галочок можна вказати, які саме стовпці будуть відображатися в документі:
- Найменування;
- Артикул;
- Група товару;
- Залишок;
- Одиниця виміру;
- Опис;
- Ціна (продаж).
У наступному блоці шляхом установки радіокнопки можна вибрати сортування номенклатури по найменуванню товару або групі. В описуваному випадку підійде перший варіант. Після вказівки даних налаштувань тисніть " Зберегти» .
- Після цього відкриється перелік зі списком всіх товарів з бази. Якщо ви хочете всіх їх додати в прайс-лист, нічого не міняйте. Якщо ж деякі найменування потрібно виключити, тоді зніміть позначки навпроти них. Далі тисніть по кнопці " Зберегти» .
- Прейскурант буде сформований і його найменування відобразиться у вікні. Для перегляду клацніть по назві.
- Відкриється нова вкладка, на якій відобразиться готовий прайс-лист. Тепер ви можете роздрукувати його за допомогою стандартних інструментів браузера.
Спосіб 2: Wilda
Наступний сервіс, який буде описаний, як інструмент для створення прайс-листів, має назву Wilda. На жаль, на відміну від попереднього ресурсу, він не надає період безкоштовного тестового користування.
- Після переходу на головну сторінку сервісу, перш за все, потрібно провести процедуру реєстрації. Для цього клацніть по пункту меню»в кабінет" .
- Відкриється віконце входу. Перемістіться в ньому у вкладку»реєстрація"
. Далі ви можете вибрати спосіб реєстрації. Доступні варіанти виконання даної операції шляхом введення адреси поштової скриньки або використання одного з трьох акаунтів:
- Google;
- Яндекс;
- Фейсбук.
Після вибору способу реєстрації (вказівка соцмережі або Пошти) тисніть на кнопку»зареєструватися" .
- Якщо був обраний варіант з використанням поштової скриньки, далі відкриється діалогове вікно, в якому слід підтвердити правильність вказівки пошти, натиснувши кнопку «так» .
- Далі відкриється Особистий кабінет на сайті Wilda, а пароль для авторизації при наступних заходах на сервіс буде висланий на вказану поштову скриньку. Для переходу до вирішення поставленої в цій статті завдання клацніть в лівому вертикальному меню по пункту " Прайс-листи» .
- Відкриється сторінка з превью барвистих шаблонів прайс-листів. Клацніть по найменуванню того з них, який найбільше відповідає вашим смакам або відповідає асортименту пропонованої продукції. Під мініатюрою відобразиться невелика панель інструментів. Клацніть по іконці «редагувати» у вигляді олівця.
- Відкриється форма редагування. По черзі клацайте по текстових блоках і змінюйте відповідно до ваших потреб відображувану інформацію:
- Назва компанії;
- Контактні дані;
- Назва прейскуранта.
- Далі потрібно налаштувати таблицю асортименту, а тому зробіть подвійне клацання лівою кнопкою мишки по ній.
- Відкриється віконце редагування таблиці. Ви можете завантажити вже готові Дані, якщо вони є у вас в форматі CSV, клацнувши по відповідній кнопці.
Але ми, як і при описі попереднього сервісу, більш детально розглянемо створення прейскуранта «з нуля». У полі «Колонок» пропишіть кількість стовпців у таблиці. У полі " рядки» вкажіть відповідне значення найменувань товарів (послуг), а також додайте рядок шапки. Підсумкову цифру впишіть всередину зазначеного елемента. Якщо ви припускаєте створити документ з великою кількістю найменувань продукції, тоді вкажіть кількість рядків на одній сторінці в поле " рядки на аркуші» . Нижче за бажанням Ви також можете відредагувати наступні значення:
- Колір зовнішньої межі;
- Товщина;
- Тип;
- Колір внутрішньої межі.
- Тепер заповніть текстовими даними на свій розсуд макет таблиці розташований нижче:
- Номер по порядку;
- Найменування товару / послуги;
- Одиниця виміру;
- Ціна і т. п.
За допомогою блоку налаштувань над макетом можна регулювати:
- Тип шрифту;
- Його розмір;
- Товщина;
- Колір;
- Вирівнювання;
- Заливку.
- Тепер вам залишиться тільки вказати внизу оптимальну ширину колонок, щоб прайс-лист виглядав презентабельно. Після цього можна закривати вікно редагування таблиці.
- Прайс-лист готовий. Тепер його потрібно зберегти на сервісі Wilda. Для цього клацніть по пункту горизонтального меню " дії з документом» і з розкрився списку виберіть позицію " Зберегти як ... » .
- Відкриється віконце збереження. У полі " назва документа» впишіть довільне найменування даного прайс-листа, за яким в подальшому ви його будете ідентифікувати. У полі «Папка документа» за замовчуванням доступний лише один варіант – «Мої документи» . Так що тут нічого не міняйте, а просто натисніть " Зберегти» .
- Після того як прайс-лист збережений на сервісі, ви можете його завантажити на комп'ютер. Для цього знову натисніть " дії з документом» , але цього разу виберіть пункт »завантажити" .
- Далі відкриється діалогове віконце, в якому вам буде запропоновано заплатити за скачування. Для продовження дій натисніть»оплатити" .
- Відкриється прейскурант, де ви зможете вибрати відповідний тарифний план за послуги, спосіб оплати і зробити розрахунок, клацнувши по відповідній кнопці.
- Після оплати тарифу ви зможете завантажити готовий прайс-лист на комп'ютер у форматі PDF, JPEG або PNG і роздрукувати його за допомогою будь-якої Програми для роботи з зазначеними типами файлів.
Ми вивчили алгоритм дій для створення прайс-листа онлайн на прикладі двох веб-сервісів: КУБ і Wilda. Перший з них зручно використовувати, якщо ви застосовуєте його системно для ведення діловодства та обліку по своїй компанії в цілому, а створення прайс-листів є тільки одним з етапів загальновиробничого ланцюжка. Другий ресурс розрахований на тих користувачів, яким потрібні, в першу чергу, привабливо оформлені прейскуранти товарів, для чого надається базовий набір готових шаблонів.