Онлайн-сервіси для 3D-моделювання

Існує досить багато програм для тривимірного моделювання, так як воно активно застосовується в багатьох областях. Крім цього, для створення 3D-моделей можна вдатися до спеціальних онлайн-сервісів, що надають не менш корисні інструменти.

3D-моделювання онлайн

На просторах мережі можна знайти чимало сайтів, що дозволяють створювати 3д-моделі в режимі онлайн з подальшим скачуванням готового проекту. В рамках даної статті ми розповімо про найбільш зручних у використанні сервісах.

Спосіб 1: Tinkercad

Даний онлайн-сервіс, на відміну від більшості аналогів, володіє максимально спрощеним інтерфейсом, під час освоєння якого у вас навряд чи виникнуть питання. Більш того, прямо на сайті можна пройти повністю безкоштовне навчання основам роботи в розглянутому 3D-редакторі.

Перейти на сервіс Tinkercad

Підготовка

  1. Щоб використовувати можливості редактора, потрібно зареєструватися на сайті. При цьому якщо у вас вже є аккаунт Autodesk, можна скористатися ним.
  2. Процесс авторизации на сайте Tinkercad через Autodesk
  3. Після авторизації на головній сторінці сервісу натисніть кнопку " створити новий проект» .
  4. Переход к созданию нового проекта на сайте Tinkercad
  5. Основна зона редактора вміщує в себе робочу площину і безпосередньо самі 3д-моделі.
  6. Просмотр основной рабочей области на сайте Tinkercad
  7. За допомогою інструментів у лівій частині редактора ви можете масштабувати та обертати камеру.

    Примітка: затиснувши праву кнопку миші, камеру можна переміщати вільно.

  8. Использование вращения и масштабирования на сайте Tinkercad
  9. Одним з найкорисніших інструментів є " лінійка» . Использование инструмента Линейка на сайте Tinkercad

    Для розміщення лінійки необхідно вибрати місце на робочій області і клікнути лівою кнопкою миші. При цьому затиснувши ЛФМ, даний об'єкт можна переміщати.

  10. Перемещение линейки на сайте Tinkercad
  11. Всі елементи будуть автоматично прилипати до сітки, розміри і вид якої можна налаштувати на спеціальній панелі в нижній області редактора.
  12. Процесс настройки сетки на сайте Tinkercad

Створення об'єктів

  1. Для створення будь-яких 3D-фігур використовуйте панель, розміщену в правій частині сторінки.
  2. Выбор 3D-моделей для размещения на сайте Tinkercad
  3. Після вибору потрібного об'єкта клацніть у відповідному для розміщення місці на робочій площині.
  4. Успешно размещенная фигура на сайте Tinkercad
  5. Коли модель відобразиться в основному вікні редактора, у неї з'являться додаткові інструменти, використовуючи які фігуру можна переміщати або видозмінювати.Процесс работы с 3D-моделью на сайте Tinkercad

    В блоці " Форма» ви можете встановити основні параметри моделі, що стосується і її колірної гами. Допускається ручний вибір будь-якого кольору з палітри, але текстури використовувати неможливо.

    Процесс выбора цвета для модели на сайте Tinkercad

    Якщо вибрати тип об'єкта»отвір" , модель стане повністю прозорою.

  6. Выбор типа Отверстие на сайте Tinkercad
  7. Крім спочатку представлених фігур, ви можете вдатися до використання моделей з особливими формами. Для цього відкрийте спадне меню на панелі інструментів і виберіть потрібну категорію.
  8. Выбор категории моделей на сайте Tinkercad
  9. Тепер виберіть і розмістіть модель залежно від ваших вимог.Размещение дополнительной 3D-модели на сайте Tinkercad

    При використанні різних фігур вам будуть доступні кілька відрізняються параметри їх налаштування.

    Примітка: При використанні великої кількості складних моделей продуктивність сервісу може падати.

  10. Особый набор параметров модели на сайте Tinkercad

Стиль перегляду

Завершивши процес моделювання, ви можете змінити вигляд сцени, перейшовши на одну з вкладок на верхній панелі інструментів. Не рахуючи основного 3D-редактора, до використання доступно два різновиди подання:

  • Blocks;
  • Блочное представление сцены на сайте Tinkercad
  • Bricks.
  • Кирпичное представление сцены на сайте Tinkercad

Як-небудь впливати на 3D-моделі в такому вигляді неможливо.

Редактор коду

Якщо ви володієте знанням скриптових мов, перейдіть на вкладку «Shape Generators» .

Переход на вкладку со скриптами на сайте Tinkercad

За допомогою представлених тут можливостей можна створювати власні фігури, використовуючи JavaScript.

Использование редактора кода на сайте Tinkercad

Створені фігури згодом можуть бути збережені та опубліковані в бібліотеці Autodesk.

Збереження

  1. На вкладці «Design» натисніть кнопку " спільний доступ» .
  2. Выбор вкладки Общий доступ на сайте Tinkercad
  3. Клікніть по одному з представлених варіантів, щоб зберегти або опублікувати знімок готового проекту.
  4. Возможность публикации проекта на сайте Tinkercad
  5. В рамках тієї ж панелі натисніть кнопку " експорт» , щоб відкрити вікно збереження. Можна завантажити всі або деякі елементи як в 3D, так і 2D. Выбор формата сохранения на сайте Tinkercad

    На сторінці «3dprint» ви можете вдатися до допомоги одного з додаткових сервісів, щоб роздрукувати створений проект.

  6. Возможность 3D-печати на сайте Tinkercad
  7. За необхідності сервіс дозволяє не тільки експортувати, але також імпортувати різні моделі, в тому числі раніше створені в Tinkercad.
  8. Возможность импорта 3D-моделей на сайте Tinkercad

Сервіс відмінно підійде для реалізації нескладних проектів з можливістю організації подальшої 3d-друку. При виникненні питань звертайтеся в коментарях.

Спосіб 2: Clara.io

Основне призначення цього онлайн-сервісу полягає в наданні практично повнофункціонального редактора в інтернет-оглядачі. І хоча даний ресурс не має стоять конкурентів, скористатися всіма можливостями можна тільки при покупці одного з тарифних планів.

Перейти на сервіс Clara.io

Підготовка

  1. Щоб перейти до 3D-моделювання за допомогою цього сайту, необхідно пройти процедуру реєстрації або авторизації.Процесс регистрации на сайте Clara.io

    Під час створення нового аккаунта надається кілька тарифних планів, включаючи безкоштовний.

  2. Просмотр тарифных планов на сайте Clara.io
  3. Після завершення реєстрації ви будете перенаправлені в Особистий кабінет, звідки можна перейти до завантаження моделі з комп'ютера або створення нової сцени.
  4. Просмотр личного кабинета на сайте Clara.io

    Моделі можуть бути відкриті лише в обмеженій кількості форматів.Возможность загрузки 3D-моделей на сайте Clara.io

  5. На наступній сторінці ви можете скористатися однією з робіт інших користувачів.
  6. Возможность использования галерии моделей на сайте Clara.io
  7. Для створення порожнього проекту натисніть кнопку «Create Empty Scene» .
  8. Возможность создания пустой 3D-сцены на сайте Clara.io
  9. Налаштуйте рендеринг і доступ, дайте вашому проекту назву і клацніть по кнопці «Create» .
  10. Процесс создания новой сцены на сайте Clara.io

Створення моделей

Почати роботу з редактором ви можете шляхом створення однієї з примітивних фігур на верхній панелі інструментів.

Создание примитивной фигуры на сайте Clara.io

Повний список створюваних 3D-моделей ви можете подивитися, відкривши розділ «Create» і вибравши один з пунктів.

Просмотр списка объектов на сайте Clara.io

Всередині області редактора можна обертати, переміщати і масштабувати модель.

Перемещение модели в редакторе на сайте Clara.io

Для налаштування об'єктів використовуйте параметри, розміщені в правій частині вікна.

Изменение параметров фигуры на сайте Clara.io

У лівій області редактора перейдіть на вкладку «Tools» , щоб відкрити додаткові інструменти.

Просмотр дополнительных инструментов на сайте Clara.io

Можлива робота відразу з декількома моделями шляхом їх виділення.

Матеріали

  1. Щоб змінити текстуру створених 3D-моделей, відкрийте список «Render» і виберіть пункт «Material Browser» .
  2. Переход к браузера материалов на сайте Clara.io
  3. Матеріали розміщені на двох вкладках залежно від складності текстури.
  4. Процесс выбор материалов на сайте Clara.io
  5. Крім матеріалів із зазначеного списку, ви можете вибрати один з джерел в розділі «Materials» . Просмотр стандартных материалов на сайте Clara.io

    Самі текстури також можна налаштувати.

  6. Процесс настройки материала на сайте Clara.io

Освітлення

  1. Щоб досягти прийнятного вигляду сцени, необхідно додати джерела світла. Відкрийте вкладку «Create» і виберіть тип освітлення зі списку «Light» .
  2. Выбор стиля освещения на сайте Clara.io
  3. Розмістіть та налаштуйте джерело світла за допомогою відповідної панелі.
  4. Процесс размещения и настройка света на сайте Clara.io

Рендеринг

  1. Для перегляду фінальної сцени, натисніть кнопку «3D Stream» і виберіть відповідний тип рендеринга. Переход к рендерингу сцены на сайте Clara.io

    Час обробки буде залежати від складності створеної сцени.

    Примітка: під час рендеринга автоматично додається камера, але також її можна створити вручну.

  2. Процесс рендеринга сцены на сайте Clara.io
  3. Результат рендеринга може бути збережений у вигляді графічного файлу.
  4. Успешно выполненный рендеринг на сайте Clara.io

Збереження

  1. У правій частині редактора натисніть кнопку «Share» , щоб поділитися моделлю.
  2. Переход к созданию ссылки на сайте Clara.io
  3. Надавши іншому користувачеві посилання з рядка «Link to Share» , ви дозволите йому переглядати модель на спеціальній сторінці. Просмотр готовой сцены на сайте Clara.io

    Під час перегляду сцена буде автоматично відтворена.

  4. Відкрийте меню «File» і виберіть зі списку один з варіантів експорту:
    Export All будуть включені всі об'єкти сцени
    Export Selected будуть збережені лише виділені моделі
  5. Выбор типа экспорта на сайте Clara.io
  6. Тепер вам потрібно визначитися з форматом, в якому сцена збережеться на ПК.Выбор формата сохранения на сайте Clara.io

    На обробку потрібен час, який залежить від кількості об'єктів і складності рендеринга.

  7. Процесс сохранения сцены на сайте Clara.io
  8. Натисніть кнопку «Download» , щоб завантажити файл з моделлю.
  9. Процесс скачивания файла на сайте Clara.io

Завдяки можливостям цього сервісу можна створювати моделі, мало чим поступаються проектам, зробленим в спеціалізованих програмах.

Читайте також: Програми для 3D-моделювання

Висновок

Всі розглянуті нами онлайн-сервіси, навіть враховуючи велику кількість додаткових інструментів для реалізації багатьох проектів, дещо поступаються програмному забезпеченню, створеному спеціально для тривимірного моделювання. Особливо якщо порівнювати з таким софтом, як Autodesk 3ds Max або Blender .

більше статей на цю тему: