Зміст
Багато гравців помилково вважають головною в іграх потужну відеокарту, проте це не зовсім правда. Звичайно, багато графічні настройки ніяк не впливають на CPU, а тільки зачіпають графічну карту, але це не скасовує того факту, що процесор ніяк не задіюється під час гри. У цій статті ми детально розглянемо принцип роботи ЦП в іграх, розповімо, чому потрібно саме потужний пристрій і його вплив в іграх.
Читайте також:
пристрій сучасного процесора комп'ютера
Принцип роботи сучасного комп'ютерного процесора
Роль процесора в іграх
Як відомо, CPU передає команди з зовнішніх пристроїв в систему, займається виконанням операцій і передачею даних. Швидкість виконання операцій залежить від кількості ядер і інших характеристик процесора. Всі його функції активно використовуються, коли ви вмикаєте будь-яку гру. Давайте детальніше розглянемо кілька простих прикладів:
Обробка команд користувача
Практично у всіх іграх якось задіюються зовнішні підключені периферійні пристрої, будь то клавіатура або миша. Ними здійснюється управління транспортом, персонажем або деякими об'єктами. Процесор приймає команди від гравця і передає їх в саму програму, де практично без затримки виконується запрограмоване дію.
Дана задача є однією з найбільших і складних. Тому часто трапляється затримка відгуку при русі, якщо грі не вистачає потужностей процесора. На кількості кадрів це ніяк не відбивається, проте управління здійснювати практично неможливо.
Читайте також:
Як вибрати клавіатуру для комп'ютера
Як вибрати мишу для комп'ютера
Генерація випадкових об'єктів
Багато предметів в іграх не завжди з'являються на одному місці. Візьмемо за приклад звичайне сміття в грі GTA 5. Движок гри за рахунок процесора вирішує згенерувати об'єкт в певний час в зазначеному місці.
Тобто, предмети зовсім не є випадковими, а вони створюються за певними алгоритмами завдяки обчислювальним потужностям процесора. Крім цього варто враховувати наявність великої кількості різноманітних випадкових об'єктів, движок передає вказівки процесору, що саме потрібно згенерувати. З цього виходить, що більш різноманітний світ з великою кількістю непостійних об'єктів вимагає від CPU високі потужності для генерації необхідного.
Поведінка NPC
Давайте розглянемо даний параметр На прикладі ігор з відкритим світом, так вийде більш наочно. NPC називають всіх персонажів, некерованих гравцем, вони запрограмовані на певні дії при появі певних подразників. Наприклад, якщо ви відкриєте в GTA 5 вогонь зі зброї, то натовп просто розбіжиться в різні боки, вони не будуть виконувати індивідуальні дії, адже для цього потрібна велика кількість ресурсів процесора.
Крім цього в іграх з відкритим світом ніколи не відбуваються випадкові події, які не бачив би головний персонаж. Наприклад, на спортивному майданчику ніхто не буде грати у футбол, якщо ви цього не бачите, а стоїте за рогом. Все обертається тільки навколо головного персонажа. Движок не буде робити того, що ми не бачимо в силу свого розташування в грі.
Об'єкти та навколишнє середовище
Процесору потрібно розрахувати відстань до об'єктів, їх початок і кінець, згенерувати всі дані і передати відеокарті для відображення. Окремим завданням є розрахунок дотичних предметів, це вимагає додаткових ресурсів. Далі відеокарта приймається за роботу з побудованим оточенням і допрацьовує дрібні деталі. Через слабкі потужностей CPU в іграх іноді не відбувається повне завантаження об'єктів, пропадає дорога, будівлі залишаються коробками. В окремих випадках гра просто на час зупиняється для генерації навколишнього середовища.
Далі все залежить тільки від движка. У деяких іграх деформацію автомобілів, симуляцію вітру, вовни і трави виконують відеокарти. Це значно знижує навантаження на процесор. Часом трапляється, що ці дії необхідно виконувати процесору, через що відбуваються просадки кадрів і фризи. Якщо частинки: іскри, спалахи, блиски води виконуються CPU, то, швидше за все, вони мають певний алгоритм. Осколки від вибитого вікна завжди падають однаково і так далі.
Які налаштування в іграх впливають на процесор
Давайте розглянемо кілька сучасних ігор і з'ясуємо, які настройки графіки відображаються на роботі процесора. У тестах братимуть участь чотири гри, розроблені на власних движках, це допоможе зробити перевірку більш об'єктивною. Щоб тести вийшли максимально об'єктивними, ми використовували відеокарту, яку ці ігри не навантажували на 100%, це зробить тести більш об'єктивними. Заміряти зміни будемо в одних і тих же сценах, використовуючи оверлей з програми FPS Monitor .
Читайте також: Програми для відображення FPS в іграх
GTA 5
Зміна кількості частинок, якості текстур і зниження дозволу ніяк не піднімають продуктивність CPU. Приріст кадрів видно тільки після зниження населеності і дальності промальовування до мінімуму. У зміні всіх налаштувань до мінімуму немає ніякої необхідності, оскільки в GTA 5 практично всі процеси бере на себе відеокарта.
Завдяки зменшенню населеності ми домоглися зменшення числа об'єктів складною логікою, а дальності промальовування – знизили загальне число відображуваних об'єктів, які ми бачимо в грі. Тобто, тепер будівлі не знаходять вигляд коробок, коли ми знаходимося далеко від них, будівлі просто відсутні.
Watch Dogs 2
Ефекти постобробки такі, як глибина різкості, розмиття і перетин не дали приросту кількості кадрів в секунду. Однак невелике збільшення ми отримали після зниження налаштувань тіней і частинок.
Крім цього невелике поліпшення плавності картинки було отримано після зниження рельєфу і геометрії до мінімальних значень. Зменшення дозволу екрану позитивних результатів не дало. Якщо зменшити всі значення на мінімальні, то вийде рівно такий же ефект, як після зниження налаштувань тіней і частинок, тому в цьому немає особливого сенсу.
Crysis 3
Crysis 3 досі є однією з найвибагливіших комп'ютерних ігор. Вона була розроблена на власному движку CryEngine 3 , тому варто взяти до уваги, що настройки, які вплинули на плавність картинки, можуть не дати такого результату в інших іграх.
Мінімальні налаштування об'єкти і частинок значно збільшили мінімальний показник FPS, проте просадки все одно були присутні. Крім цього на продуктивності в грі відбилося після зменшення якості тіней і води. Позбутися від різких осідань допомогло зниження всіх параметрів графіки на самий мінімум, але це практично не відбилося на плавності картинки.
Читайте також: Програми для прискорення ігор
Battlefield 1
Ця гра має більшу різноманітність поведінки NPC, ніж попередні, тому це значно впливає на процесор. Всі тести проводилися в одиночному режимі, а в ньому навантаження на CPU трохи знижується. Домогтися максимально приросту кількості кадрів в секунду допомогло зниження якості пост обробки до мінімуму, також приблизно цей же результат ми отримали після зниження якості сітки до найнижчих параметрів.
Якість текстур і ландшафту допомогло трохи розвантажити процесор, додати плавності картинки і знизити кількість осідань. Якщо ж знизити абсолютно всі параметри до мінімуму, то ми отримаємо більше п'ятдесяти відсотків збільшення середнього значення кількості кадрів в секунду.
Висновки
Вище ми розібрали кілька ігор, в яких зміна налаштувань графіки впливає на продуктивність процесора, однак це не гарантує того, що в будь-якій грі ви отримаєте той же самий результат. Тому важливо підійти до вибору CPU відповідально ще на стадії складання або покупки комп'ютера. Хороша платформа з потужним ЦП зробить гру комфортною навіть не на самій топовій відеокарті, а ось ніяка остання модель GPU не вплине на продуктивність в іграх, якщо не тягне процесор.
Читайте також:
вибираємо процесор для комп'ютера
вибираємо відповідну відеокарту для комп'ютера
У цій статті ми розглянули принципи роботи CPU в іграх, на прикладі популярних вимогливих ігор вивели настройки графіки, максимально впливають на навантаження процесора. Всі тести вийшли максимально достовірні і об'єктивні. Сподіваємося, що надана інформація була не тільки цікава, а й корисна.
Читайте також: Програми для підвищення фпс в іграх