створення моделі для 3D-принтера

Принтери для тривимірного друку стають все доступнішими, відповідно, їх купують і звичайні користувачі, які бажають освоїти цю технологію. Деяких не влаштовує друк вже готових моделей, завантажених з Інтернету, тому вони задаються питаннями про створення власного проекту. Здійснюється поставлена задача за допомогою спеціального програмного забезпечення і вимагає поверхневих або поглиблених знань в функціональності такого софта, що залежить від вимог користувача до моделі.

Спосіб 1: Blender

Blender &8212; перша програма, основне призначення якої полягає в створенні 3D-моделей для подальшого їх анімування або застосування в різних сферах комп'ютерних технологій. Вона поширюється безкоштовно і підходить початківцям користувачам, хто вперше зіткнувся з додатками такого роду, тому і займає цю позицію. Давайте коротко розглянемо процедуру підготовки моделі для друку покроково, почавши з настройки самого інструменту.

Завантажити Blender

Крок 1: підготовчі дії

Звичайно, після запуску Blender можна відразу ж приступати до ознайомлення з інтерфейсом і розробці моделей, проте спочатку краще приділити увагу підготовчим діям, щоб налаштувати робоче середовище під макети для 3D-принтерів. Ця операція не займе багато часу і зажадає активації всього декількох параметрів.

  1. Для початку в стартовому вікні виберіть параметри зовнішнього вигляду і розташування елементів, відштовхуючись від особистих потреб.
  2. Начало работы с программой Blender перед созданием трехмерной модели
  3. У наступному розділі Вікна &171;Quick Setup&187; ви побачите різні шаблони для початку роботи і посилання на джерела з допоміжною інформацією, яка стане в нагоді при освоєнні ПЗ. Закрийте це вікно, щоб перейти до наступного етапу конфігурації.
  4. Дополнительная информация о программе Blender перед созданием трехмерной модели
  5. На панелі праворуч відшукайте значок &171;Scene&187; і натисніть на нього. Назва кнопки з'являється через кілька секунд після наведення на неї курсора.
  6. Переход к настройкам сцены Blender перед созданием трехмерной модели
  7. У категорії, що з'явилася розгорніть блок &171;Units&187; .
  8. Открытие настроек единиц измерения в программе Blender перед созданием трехмерной модели
  9. Встановіть метричну систему вимірювань і встановіть масштаб &171;1&187; . Це необхідно для того, щоб Параметри сцени перенеслися на простір 3D-принтера в належному вигляді.
  10. Настройка единиц измерения в программе Blender перед созданием трехмерной модели
  11. Тепер зверніть увагу на верхню панель програми. Там Наведіть курсор на &171;Edit&187; і в спливаючому меню виберіть &171;Preferences&187; .
  12. Переход к глобальным настройкам программы Blender
  13. У вікні налаштувань перейдіть на &171;Add-ons&187; .
  14. Переход к настройкам дополнений для их активации в Blender
  15. Відшукайте і активуйте два пункти під назвами &171;Mesh: 3D-Print Toolbox&187; і &171;Mesh: LoopTools&187; .
  16. Выбор дополнений для активации через настройки Blender
  17. Переконайтеся в тому, що галочки були успішно проставлені, а потім покиньте дане вікно.
  18. Успешная активация необходимых дополнений через настройки Blender

Додатково рекомендуємо звернути увагу і на інші пункти конфігурації. Тут ви можете налаштувати зовнішній вигляд програми, поміняти розташування елементів інтерфейсу, трансформувати їх або зовсім відключити. По завершенні всіх цих дій переходите до наступного кроку.

Крок 2: створення тривимірного об'єкта

Моделювання & 8212; основний процес створення проекту для подальшого друку на відповідному обладнанні. У цій темі належить розібратися кожному користувачеві, який бажає самостійно попрацювати над різними фігурами і об'єктами. Однак для цього доведеться вивчити досить великий пласт інформації, адже функціональність Blender настільки величезна, що інтуїтивно зрозуміти вийде лише самі ази. На жаль, формат нашої сьогоднішньої статті не дозволить вмістити навіть малу частину всіх відомостей та інструкцій, тому ми радимо звернутися до офіційної документації російською мовою, де вся інформація розділена за категоріями і описана в докладному вигляді. Для цього просто клікніть за наступним посиланням.

Создание фигуры для трехмерной печати в программы Blender

Перейти до офіційної документації Blender

Крок 3: перевірка проекту на дотримання загальних рекомендацій

Перед завершенням роботи над моделлю ми радимо не упускати найважливіші аспекти, які слід виконувати для оптимізації проекту і забезпечення його коректної роздруківки на принтері. Для початку переконайтеся, що жодна з поверхонь не накладається одна на одну. Вони повинні лише стикатися, утворюючи єдиний об'єкт. Якщо десь відбудеться вихід за рамки, ймовірні проблеми з якістю самої фігури, оскільки в неправильно оформленому місці відбудеться невеликий збій друку. Для зручності ви завжди можете включити відображення прозорої мережі, щоб перевірити кожну лінію і поле.

Наложение объектов друг на друга в программе Blender

Далі займіться зменшенням кількості полігонів, адже велика кількість цих елементів лише штучно ускладнює саму фігуру і заважає оптимізації. Звичайно, уникати зайвих полігонів рекомендується ще при створенні самого об'єкта, але не завжди виходить зробити це на поточному етапі. Вам доступні будь-які способи даної оптимізації, про що теж написано в документації і розповідається в навчальних матеріалах від незалежних користувачів.

Уменьшение количества полигонов объекта в программе Blender

Тепер хочемо відзначити і тонкі лінії або будь-які переходи. Як відомо, саме сопло має певний розмір, що залежить і від моделі принтера, а пластик не є найнадійнішим матеріалом. Через це краще уникати наявності зовсім тонких елементів, які в теорії можуть взагалі не вийти на друку або будуть вкрай крихкими. Якщо такі моменти присутні в проекті, злегка збільште їх, додайте опору або по можливості позбудьтеся.

Удаление тонких частей объекта перед трехмерной печатью в программе Blender

Крок 4: експорт проекту

Завершальний етап підготовки моделі для друку &8212; експорт її у відповідному форматі STL. Саме цей тип даних підтримується 3D-принтерами і буде коректно розпізнаний. Ніякого рендеринга або додаткових обробок можна не здійснювати, якщо для проекту вже були призначені кольору або будь-які прості текстури.

  1. Відкрийте меню &171;File&187; і наведіть курсор на &171;Export&187; .
  2. Переход к экспорту проекта в программе Blender
  3. У спливаючому списку виберіть &171;Stl (.stl)&187; .
  4. Выбор типа экспорта проекта в программе Blender
  5. Вкажіть місце на знімному або локальному носії, встановіть назву для моделі та натисніть на &171;Export STL&187; .
  6. Завершение экспорта проекта в программе Blender

Проект буде негайно збережений і доступний для виконання інших дій. Тепер ви можете вставити флешку в принтер або підключити його до комп'ютера, щоб запустити виконання наявного завдання. Порад по його налаштуванню ми давати не будемо, оскільки вони суто індивідуальні для кожної моделі пристроїв і чітко прописані в інструкціях і різних документаціях.

Спосіб 2: Autodesk Fusion 360

Наступна програма під назвою Autodesk Fusion 360 доступна для безкоштовного приватного використання протягом року, тому цілком підійде для освоєння і створення простих моделей, щоб в майбутньому роздрукувати їх на наявному обладнанні. Ми вирішили зробити принцип ознайомлення з цим ПЗ так само, як з Blender, тому створили поетапне розділення.

Завантажити Autodesk Fusion 360 з офіційного сайту

Крок 1: підготовчі дії

В Autodesk Fusion 360 не доведеться самостійно активувати панелі інструментів або вибирати якісь незвичайні параметри. Користувачеві лише слід переконатися в коректній метриці проекту і в разі потреби змінити властивості сторін виду, що відбувається так:

  1. Після завантаження та встановлення Autodesk Fusion 360 з офіційного веб-сайту має відбутися перший запуск. Ніяких початкових вікон відображатися не буде, тому новий проект створиться автоматично. Зверніть увагу на розділ &171;Browser&187; , який знаходиться зліва під основними панелями. Тут виберіть &171;Document Settings&187; , щоб розгорнути цей розділ.
  2. Открытие глобальных настроек проекта программы Autodesk Fusion 360
  3. Перейдіть до редагування файлу &171;Units&187; , якщо стандартне значення в міліметрах вас не влаштовує.
  4. Переход к настройкам единиц измерения в программе Autodesk Fusion 360
  5. У відобразився праворуч блоці виберіть оптимальну одиницю виміру, якої ви і повинні будете слідувати протягом усього часу взаємодії з проектом.
  6. Настройка единиц измерения в программе Autodesk Fusion 360
  7. Після цього ознайомтеся з розділом &171;Named Views&187; і &171;Origin&187; . Тут можна перейменувати кожну сторону за особистими уподобаннями і налаштувати відображення осей на робочому просторі.
  8. Настройка названия сторон и отображения осей в Autodesk Fusion 360
  9. На завершення конфігурації переконайтеся в тому, що вибрано простір &171;Design&187; , адже саме там відбувається первинне створення всіх об'єктів.
  10. Выбор типа рабочего пространства в Autodesk Fusion 360

Крок 2: Розробка моделі для друку

Якщо ви зіткнулися з потребою ручної розробки моделі через Autodesk Fusion 360, доведеться довго вивчати цю програму або хоча б ознайомитися з основами. Давайте для початку поглянемо на простий приклад додавання фігур і редагування їх розміру.

  1. Відкрийте список &171;Create&187; і перегляньте доступні форми та об'єкти. Як видно, тут присутні всі основні фігури. Просто натисніть по одній з них, щоб перейти до додавання.
  2. Выбор объекта для создания на проект в Autodesk Fusion 360
  3. Додатково погляньте і на інші елементи, що знаходяться на верхній панелі. Основний простір тут займають модифікатори. З оформлення їх значків якраз і зрозуміло, за що вони відповідають. Наприклад, перший модифікатор витісняє сторони, другий округлює їх, а третій створює відступ.
  4. Дополнительные инструменты по управлению фигурами в программе Autodesk Fusion 360
  5. Після додавання форм об'єкта на робочий простір з'являться важелі, шляхом переміщення яких відбувається настройка розмірів кожної сторони.
  6. Настройка расположения фигуры в программе Autodesk Fusion 360
  7. При регулюванні поглядайте і на окреме поле з розмірами. Ви можете редагувати його самостійно, задаючи необхідні величини.
  8. выбор размера фигуры в программе Autodesk Fusion 360

Про основні особливості, слідувати яким потрібно обов'язково, ми вже говорили при розгляді Blender, тому ще раз зупинятися на цьому не будемо. Замість цього пропонуємо вивчити інші моменти взаємодії з Autodesk Fusion 360, прочитавши офіційну документацію на сайті, щоб освоїти створення не тільки примітивів, але і об'єктів набагато більш високого рівня складності.

Перейдіть до читання документації Autodesk Fusion 360

Крок 3: Підготовка до друку / збереження документа

В рамках цього етапу розповімо про два різних дії, які мають пряме відношення до 3D-друку. Перше полягає у відправці завдання відразу ж через використовуване програмне забезпечення. Цей варіант підійде тільки в тих ситуаціях, коли сам принтер може бути підключений до комп'ютера і підтримує зв'язок з таким софтом.

  1. В меню &171;File&187; активуйте пункт &171;3D Print&187; .
  2. Открытие меню трехмерной печати в программе Autodesk Fusion 360
  3. Праворуч з'явиться блок з настройками. Тут потрібно лише вибрати сам пристрій виведення, якщо потрібно &8212; включити попередній і запустити виконання завдання.
  4. Подготовка проекта для трехмерной печати в программе Autodesk Fusion 360

Однак зараз більшість стандартних друкуючих пристроїв все ще підтримують тільки флешки або ж функціонують виключно через фірмове ПЗ, тому потреба зберегти об'єкт виникає набагато частіше. Здійснюється це так:

  1. У тому ж спливаючому меню &171;File&187; натисніть на кнопку &171;Export&187; .
  2. Переход к экспорту проекта в Autodesk Fusion 360 для трехмерной печати
  3. Розгорніть список &171;Type&187; .
  4. Переход к выбору формата проекта для трехмерной печати в Autodesk Fusion 360
  5. Виберіть пункт &171;OBJ Files (*obj)&187; або &171;STL Files (*.stl)&187; .
  6. Выбор формата проекта для трехмерной печати в Autodesk Fusion 360
  7. Після цього задайте місце для збереження і клацніть по синій кнопці &171;Export&187; .
  8. Подтверждение экспорта проекта для трехмерной печати в Autodesk Fusion 360
  9. Очікуйте закінчення збереження. Це процес займе буквально кілька хвилин.
  10. Успешное сохранение проекта в Autodesk Fusion 360 для трехмерной печати

Якщо ж такий експорт завершився помилкою, потрібно повторно зберегти проект. Для цього клікніть по спеціальній кнопці або використовуйте стандартну комбінацію клавіш Ctrl + S .

Спосіб 3: SketchUp

Багато користувачів знають SketchUp як засіб для моделювання будинків, однак функціональність цього програмного забезпечення значно ширше, тому воно може використовуватися як засіб для роботи з моделями при підготовці до 3D-друку. SketchUp потрапила в наш сьогоднішній список через легкого імпорту вже готових безкоштовних моделей для редагування і подальшого збереження в потрібний формат. Давайте по черзі розберемося з усіма аспектами управління даними по.

Завантажити SketchUp

Крок 1: перший запуск і робота з моделями

Спочатку пропонуємо ознайомитися з основним принципом взаємодії з SketchUp, щоб зрозуміти, як саме здійснюється додавання і управління моделями. Далі ми залишимо посилання і на навчальні матеріали, якщо ви захочете вивчити це рішення більш детально.

  1. Після установки і запуску SketchUp потрібно натиснути на кнопку &171; Увійти & 187; , щоб підключити обліковий запис Користувача. Якщо ви почали знайомство з пробним періодом, то з цього моменту починається відлік днів до його завершення.
  2. Начало работы с программой SketchUp для подготовки к трехмерной печати
  3. При появі вікна &171;Ласкаво просимо до SketchUp & 187; натисніть на &171; простий&187; , щоб перейти до робочого простору.
  4. Создание проекта в SketchUp для создания трехмерной печати
  5. Малювання фігур в цьому програмі здійснюється точно так же, як і в інших схожих рішеннях. Наведіть курсор на розділ &171; намалювати & 187; і виберіть довільну фігуру.
  6. Выбор фигуры для создания в проекте программы SketchUp
  7. Після цього вона поміщається на робочий простір і одночасно редагується її розмір.
  8. Расположение фигуры в рабочем пространстве программы SketchUp
  9. Інші кнопки на верхніх панелях виконують опції модифікаторів і відповідають за виконання інших дій.
  10. Инструменты управления составляющими проекта в программе SketchUp

Як ми вже говорили раніше, розробники SketchUp надають безліч різноманітних навчальних матеріалів щодо взаємодії з цим додатком не лише у текстовому форматі, а й як відео на YouTube. Ознайомитися з усім це можна на офіційному сайті, скориставшись посиланням нижче.

Перейти до читання документації SketchUp

Крок 2: завантаження готової моделі

Не всі користувачі бажають самостійно створювати моделі, які в майбутньому будуть відправлятися в друк. У таких випадках можна завантажити вже готовий проект, відредагувати його, а вже потім експортувати в потрібному форматі. Для цього використовується офіційний ресурс від розробників SketchUp.

Перейти до завантаження моделей для SketchUp

  1. Скористайтеся посиланням вище, щоб потрапити на головну сторінку сайту для пошуку моделей. Там підтвердьте Ліцензійну угоду для початку використання.
  2. Подтверждение соглашения перед скачиванием фигур в SketchUp
  3. Далі ми пропонуємо задіяти вбудовану функцію пошуку за категоріями, щоб швидко відшукати відповідну модель.
  4. Поиск фигур для SketchUp на официальном сайте
  5. У списку відшукайте варіант, а також зверніть увагу на додаткові фільтри.
  6. Выбор фигуры из результатов поиска для программы SketchUp
  7. Після вибору моделі залишається тільки натиснути на &171;Download&187; .
  8. Начало скачивания фигуры для SketchUp через официальный сайт
  9. Запустіть отриманий файл через SketchUp.
  10. Завершение загрузки фигуры для SketchUp через официальный сайт
  11. Перегляньте модель і відредагуйте її, якщо це потрібно.
  12. Открытие фигуры для SketchUp после скачивания через официальный сайт

Крок 3: експорт готового проекту

На завершення залишається тільки експортувати готовий проект для подальшого друку на наявному пристрої. Ви вже знаєте, в якому саме форматі потрібно зберігати файл, а проводиться це так:

  1. Наведіть курсор на розділ &171;Файл&187; &8212; &171; експорт & 187; і виберіть & 171; 3D-модель & 187; .
  2. Экспорт модели в SketchUp для подготовки к трехмерной печати
  3. У вікні Провідника вас цікавить формат OBJ або STL.
  4. Выбор формата файла SketchUp для экспорта при подготовке к трехмерной печати
  5. Після вибору розташування і формату залишається тільки натиснути на &171; експорт & 187; .
  6. Подтверждение сохранения файла SketchUp для трехмерной печати
  7. Розпочнеться операція експорту, за станом якої можна стежити самостійно.
  8. Процесс сохранения файла в SketchUp для трехмерной печати
  9. Ви отримаєте інформацію про результати процедури і зможете переходити до виконання завдання друку.
  10. Успешное сохранение проекта в SketchUp для трехмерной печати

Тільки що ви дізналися про три різні програми з 3D-моделювання, які підійдуть для того, щоб самому створити будь-яке завдання для друку на тривимірному принтері. Існують інші подібні рішення, які дозволяють зберігати файли у форматі STL або OBJ. Ми рекомендуємо ознайомитися з їх списком в тих ситуаціях, коли описані вище рішення вам з яких-небудь причин не підходять.

Детальніше: Програми для 3D-моделювання

Спосіб 4: Онлайн-сервіси

Не можна обійти стороною і спеціалізовані онлайн-сайти, які дозволяють без завантаження програми на комп'ютер створити 3D-модель, зберегти її в потрібному форматі або відразу ж відправити до друку. Функціональність таких веб-сервісів значно поступається повноцінному ПЗ, тому підійдуть вони тільки початківцям користувачам. Давайте розглянемо приклад роботи на такому сайті.

Перейдіть на веб-сайт Tinkercad

  1. Як приклад ми вибрали Tinkercad. Клацніть по посиланню вище, щоб зайти на сайт, де Натисніть по кнопці & 171; почати роботу&187; .
  2. Переход к регистрации на сайте Tinkercad для создания трехмерной модели
  3. Якщо обліковий запис Autodesk відсутній, її доведеться створити, щоб відкрити доступ до особистого кабінету.
  4. Регистрация на сайте Tinkercad для создания трехмерной модели
  5. Після цього приступайте до створення нового проекту.
  6. Переход к созданию нового проекта на сайте Tinkercad
  7. У правій частині робочої області ви бачите доступні фігури та форми. Шляхом перетягування вони додаються на площину.
  8. Выбор фигур для создания моделей на сайте Tinkercad
  9. Потім відбувається редагування розміру тіла і отвори відповідно до вимог користувача.
  10. Выбор параметров для добавленной фигуры на сайте Tinkercad
  11. Після закінчення роботи з проектом клацніть по &171;експорт&187; .
  12. Переход к экспорту проекта на сайте Tinkercad после создания фигур
  13. В окремому вікні відобразяться доступні формати для 3D-друку.
  14. Выбор формата для сохранения проекта на сайте Tinkercad
  15. Після його вибору почнеться автоматичне завантаження.
  16. Скачивание файла проекта с сайта Tinkercad
  17. Якщо ж ви не бажаєте завантажувати файл і можете відразу ж відправити завдання в друк, перейдіть на вкладку & 171; 3D-друк & 187; і виберіть там принтер.
  18. Переход к печати проекта на трехмерном принтере в Tinkercad
  19. Відбудеться перехід на зовнішнє джерело і далі запуститься процес підготовки і виконання завдання.
  20. Перенаправление на внешние ресурсы для печати проектов в Tinkercad

Ми не можемо розглянути абсолютно всі популярні веб-сервіси з 3D-моделювання, тому згадали тільки один з кращих і оптимізованих під 3D-друк. Якщо вас зацікавив такий метод, просто виконайте пошук сайтів через браузер, щоб підібрати оптимальний для себе варіант.

Це була вся інформація про створення моделі для друку на 3D-принтері, яку ми хотіли розповісти в рамках одного керівництва. Далі вам залишається тільки завантажити файл з об'єктом в ПО для підготовки завдання, підключити принтер і почати друк.

Читайте також: Програми для 3D-принтера

більше статей на цю тему: