Іноді трапляється таке, коли ви при переході на робочий стіл комп'ютера ви раптом бачите, що на ньому відсутні всі іконки. Давайте з'ясуємо, з чим це може мати зв'язок, і якими способами можна виправити ситуацію.
Включення відображення ярликів
Зникнення іконок робочого столу може статися з дуже різних причин. Перш за все, цілком можливо, що зазначена функція деактивована вручну стандартними засобами. Також проблема може бути викликана збоєм в роботі процесу explorer.exe . Не варто скидати з рахунків і можливість вірусного зараження системи.
Спосіб 1: Відновлення після фізичного видалення іконок
Перш за все, розглянемо такий банальний варіант, як фізичне видалення іконок. Дана ситуація може статися, наприклад, тоді, якщо ви не єдина людина, що має доступ до даного комп'ютера. Значки можуть бути видалені недоброзичливцем просто для того, щоб насолити вам, або ж просто випадково.
- Щоб перевірити це, спробуйте створити новий ярлик. Тисніть правою кнопкою мишки ( ПКМ ) за місцем на робочому столі. У переліку зупиніть вибір на »створити" , далі тисніть " ярлик» .
- В оболонці створення ярлика клацніть " огляд...» .
- Запуститься інструмент перегляду файлів і папок. Виберіть в ньому будь-який об'єкт. Для наших цілей не важливо, який саме. Клацати «OK» .
- Потім натисніть»далі" .
- У наступному вікні тисніть»Готово" .
- Якщо ярлик відобразиться, то це означає, що всі значки, які існували раніше, були фізично видалені. Якщо ярлик не відобразиться, то це означає, що проблему слід шукати в іншому. Тоді спробуйте вирішити проблему тими способами, які розглядаються нижче.
- Але чи існує можливість відновити видалені ярлики? Не факт, що це вийде, але шанс є. Викличте оболонку " виконати»
набравши
Win+R
. Ввівши:
Shell:RecycleBinFolder
Клацніть «OK» .
- Відкривається вікно " Кошики» . Якщо ви побачите там зниклі ярлики, то вважайте, що вам пощастило. Справа в тому, що при стандартному видаленні, файли не видаляються повністю, а спочатку відправляються в " кошик» . Якщо крім іконок, в " кошику» присутні і інші елементи, то виберіть потрібні, клацнувши по ним лівою кнопкою мишки ( ЛКМ ) і одночасно затиснувши Ctrl . Якщо ж в " кошику» розташовані тільки об'єкти, що підлягають відновленню, то виділити весь вміст можна натиснувши Ctrl+A . Після цього зробіть клік ПКМ по виділенню. В меню вибирайте " відновити» .
- Значки повернуться на робочий стіл.
Але що робити, якщо " кошик» виявилася порожня? На жаль, це означає, що об'єкти були повністю видалені. Звичайно, можна спробувати виконати відновлення шляхом використання спеціальних утиліт. Але це буде схоже на стрілянину з гармати по горобцях і займе багато часу. Швидше буде створити часто використовувані ярлики вручну заново.
Спосіб 2: включення відображення значків стандартним способом
Відображення значків на робочому столі можна вимкнути вручну. Це може бути зроблено іншим користувачем, щоб пожартувати, маленькими дітьми або навіть вами помилково. Виправити цю ситуацію найпростіше.
- Щоб з'ясувати, чи є причиною зникнення ярликів їх стандартне відключення, перейдіть на робочий стіл. Клацніть по будь-якому місцю на ньому ПКМ . У меню встановіть курсор на позицію " Вид» . Шукайте в розкрився списку параметр " відображати значки робочого столу» . Якщо навпроти нього не буде встановлена галочка, то це і є причина ваших проблем. В цьому випадку потрібно просто клацнути по даному пункту ЛКМ .
- З дуже великим рівнем ймовірності ярлички знову відобразяться. Якщо ми тепер запустимо контекстне меню, то побачимо, що в його розділі " Вид» навпроти позиції " відображати значки робочого столу» буде встановлено галочку.
Спосіб 3: Запуск процесу explorer.exe
Іконки на робочому столі можуть пропасти і з тієї причини, що на ПК не запущений процес explorer.exe. Зазначений процес відповідає за роботу " Провідника Windows» , тобто, за графічне відображення практично всіх елементів системи, крім шпалер, в тому числі, включаючи і ярлички робочого столу. Основною ознакою того, що причина відсутності іконок криється саме у відключенні explorer.exe є те, що на моніторі буде також бути відсутнім " Панель завдань» та інші елементи управління.
Відключення цього процесу може статися з багатьох причин: збої в системі, некоректне взаємодія зі стороннім ПО, проникнення вірусів. Ми ж розглянемо, як знову активувати explorer.exe для того, щоб іконки повернулися на своє колишнє місце.
- Перш за все, зателефонуйте «Диспетчер завдань»
. У Віндовс 7 для цих цілей застосовується набір
Ctrl+Shift+Esc
. Після того, як інструмент буде викликаний, перейдіть до розділу
»процеси"
. Клікайте по найменуванню поля
" ім'я образу»
, щоб вибудувати список процесів за алфавітом для більш зручного пошуку. Тепер шукайте в цьому переліку найменування
«Explorer.exe»
. Якщо ви його знайдете, але при цьому іконки не відображаються і було вже з'ясовано, що причина полягає не в ручному їх відключенні, то можливо процес працює неправильно. В цьому випадку є сенс його примусово завершити, а потім перезапустити.
Для цих цілей виділіть найменування «Explorer.exe» , а потім натисніть кнопку " завершити процес» .
- З'явиться діалогове вікно, в якому буде попередження про те, що завершення процесу може привести до втрати незбережених даних і до інших неприємностей. Так як ви дієте цілеспрямовано, то тисніть " завершити процес» .
- Explorer.exe буде видалено зі списку процесів у " диспетчері завдань» . Тепер можна переходити до його повторного запуску. Якщо ж ви не виявите в переліку найменування цього процесу спочатку, то кроки з його зупинкою, природно, слід пропустити і відразу переходити до активації.
- В " диспетчері завдань» клацніть »Файл" . Далі вибирайте " нове завдання (виконати...)» .
- З'являється оболонка інструменту " виконати»
. Вбийте вираз:
Explorer
Тисніть Enter або «OK» .
- У більшості випадків explorer.exe запуститься знову, про що буде свідчити поява його найменування в списку процесів в " диспетчері завдань» . А це означає, що з великою ймовірністю іконки знову з'являться на робочому столі.
Спосіб 4: виправлення системного реєстру
Якщо за допомогою попереднього способу не вийшло активувати explorer.exe або, якщо після перезапуску комп'ютера він знову пропав, то можливо проблема відсутності іконок пов'язана з неполадками в реєстрі. Подивимося, як їх можна виправити.
Так як нижче будуть описані маніпуляції із записами в системному реєстрі, переконливо радимо, перш ніж переходити конкретним діям, сформувати точку відновлення ОС або її резервну копію .
- Для переходу в " Редактор реєстру»
застосуйте комбінацію
Win+R
, щоб викликати інструмент
" виконати»
. Ввівши:
Regedit
Клацніть «OK» або Enter .
- Буде запущена оболонка під назвою " Редактор реєстру» , в якій потрібно буде зробити ряд маніпуляцій. Для переходу по розділах реєстру використовуйте навігаційне меню деревовидної форми, яке розміщено в лівій частині вікна редактора. Якщо список розділів реєстру не видно, то в такому випадку клацайте по найменуванню " Комп'ютер» . Відкриється список основних розділів реєстру. Переходьте по найменуванню «HKEY_LOCAL_MACHINE» . Далі тисніть «SOFTWARE» .
- Відкривається дуже великий перелік розділів. У ньому необхідно знайти найменування «Microsoft» і натисніть на нього.
- Знову відкривається довгий перелік розділів. Знайдіть в ньому «WindowsNT» і клікайте по ньому. Далі переходите по найменуванням «CurrentVersion» і «Image File Execution Options» .
- Знову відкривається великий список підрозділів. Шукайте в ньому підрозділи з найменуванням «iexplorer.exe» або «explorer.exe» . Справа в тому, що даних підрозділів тут бути не повинно. Якщо ви знайдете обидва або один з них, то ці підрозділи слід видалити. Для цього клацніть по найменуванню ПКМ . З розкрився списку виберіть " видалити» .
- Після цього з'являється діалогове віконце, в якому відображається питання, чи дійсно Ви бажаєте видалити обраний підрозділ з усім його вмістом. Натискати «так» .
- Якщо в реєстрі присутній тільки один із зазначених вище підрозділів, то для вступу в силу змін відразу ж можна перезавантажувати комп'ютер, попередньо зберігши всі незбережені документи у відкритих програмах. Якщо в списку присутній і другий небажаний підрозділ, то в цьому випадку спочатку видаліть його, а вже потім зробіть перезавантаження.
- Якщо виконані дії не допомогли або ви не виявили небажаних розділів, про які йшла розмова вище, то цьому випадку потрібно перевірити ще один підрозділ реєстру – «Winlogon» . Він знаходиться в розділі «CurrentVersion» . Про те, як туди потрапити, ми вже розповідали вище. Отже, виділіть найменування підрозділу «Winlogon» . Після цього переходимо в праву основну частину вікна, де знаходяться рядкові параметри виділеного розділу. Шукайте рядковий параметр «Shell» . Якщо ви його не знаходите, то з великою часткою ймовірності можна сказати, що це і є причина проблеми. Клацайте по будь-якому вільному місцю в правій частині оболонки ПКМ . У списку клікайте »створити" . У додатковому списку вибирайте " параметр рядка» .
- У сформованому об'єкті замість назви " новий параметр...» вбийте «Shell» і клацніть Enter . Потім потрібно зробити зміну у властивостях строкового параметра. Клацайте по найменуванню двічі ЛКМ .
- Запускається оболонка " Зміна параметра рядка» . Внесіть в поле »Значення" запис «explorer.exe» . Потім тисніть Enter або «OK» .
- Після цього в списку параметрів розділу реєстру «Winlogon» повинен відобразиться строковий параметр «Shell» . У полі »Значення" буде стояти «explorer.exe» . Якщо все так, то можете перезавантажувати ПК.
Але відбуваються випадки, коли строковий параметр в призначеному місці існує, але при цьому поле»Значення" порожнє або йому відповідає найменування відмінне від «explorer.exe» . В цьому випадку потрібно зробити наступні дії.
- Перейдіть до вікна " Зміна параметра рядка» , клацнувши по найменуванню два рази ЛКМ .
- У полі»Значення" введіть «explorer.exe» і натисніть «OK» . Якщо в даному полі вказано інше значення, то попередньо видаліть його, виділивши запис і натиснувши кнопку Delete на клавіатурі.
- Після того, як в поле»Значення" рядкового параметра «Shell» відобразиться запис «explorer.exe» , можете перезавантажувати ПК для введення виконаних змін в дію. Після перезавантаження процес explorer.exe повинен бути активований, а, значить, іконки на робочому столі теж будуть відображатися.
Спосіб 5: антивірусне сканування
Якщо зазначені способи вирішення проблеми не допомогли, то існує ймовірність, що комп'ютер заражений вірусами. В цьому випадку потрібно виконати перевірку системи антивірусною утилітою. Наприклад, можна використовувати програму Dr.Web CureIt , яка зарекомендувала себе в подібних випадках дуже добре. Рекомендується проводити перевірку не з теоретично зараженого комп'ютера, а з іншої машини. Або використовувати в цих цілях завантажувальну флешку. Це пов'язано з тим, що виконуючи операцію з під вже зараженої системи, велика ймовірність, що антивірус не зможе визначити загрозу.
Під час виконання процедури сканування і в разі виявлення шкідливого коду виконуйте ті рекомендації, які дає антивірусна утиліта в діалоговому вікні. Після завершення видалення вірусів може знадобитися активація процесу explorer.exe через «Диспетчер завдань» і " Редактор реєстру» тими способами, про які йшла розмова вище.
Спосіб 6: відкат до точки відновлення або перевстановлення ОС
Якщо жоден із способів, про які йшла розмова вище, не допоміг, то можна спробувати зробити відкат до останньої точки відновлення системи. Важливою умовою є наявність такої точки відновлення на той момент, коли іконки відображалися нормально на робочому столі. Якщо точка відновлення в цей період не була створена, то вирішити проблему цим шляхом не вийде.
Якщо ви все-таки не виявили у себе на комп'ютері відповідну точку відновлення або відкат до неї не допоміг вирішити проблему, то в цьому випадку залишається в запасі найбільш радикальний варіант виходу з ситуації – перевстановлення операційної системи. Але до цього кроку слід підходити тільки тоді, коли всі інші можливості перевірені і не дали очікуваного результату.
Як можна побачити з цього уроку, існує досить багато різноманітних причин, чому можуть пропасти значки з робочого столу. Кожна причина, природно, має власний шлях вирішення проблеми. Наприклад, якщо показ значків був відключений в Налаштуваннях стандартним способам, то ніякі маніпуляції з процесами в " диспетчері завдань» вам не допоможуть повернути ярлики на місце. Тому, перш за все, потрібно встановити причину проблеми, а вже потім зайнятися її вирішенням. Рекомендується виконувати пошук причин і проводити маніпуляції по відновленню саме в тому порядку, який представлений в даній статті. Не варто відразу встановлювати заново систему або виробляти її відкат, адже рішення може бути дуже простим.