Зміст
- Спосіб 1: Перевірка підключення та стану обладнання
- Спосіб 2: засіб усунення несправностей
- Спосіб 3: Вибір пристрою звукозапису
- Спосіб 4: Перевірка роботи служби»Windows Audio"
- Спосіб 5: налаштування звукової карти
- Спосіб 6: Зміна параметрів використовуваної програми
- Спосіб 7: оновлення або перевстановлення драйверів
- Питання та відповіді
Важливо! всі описувані в цій статті дії будуть виконуватися на прикладі Windows 10, але велика частина з них може бути застосована і для інших версій операційної системи від Microsoft. У разі кардинальних відмінностей про це буде згадано окремо. Користувачам Windows XP рекомендуємо звернутися за допомогою до відповідного розділу нашого сайту, так як через старіння системи представлені методи можуть бути неактуальними.
Детальніше: статті на тему Windows XP
Спосіб 1: Перевірка підключення та стану обладнання
Першорядно необхідно переконатися, що гарнітура підключена до комп'ютера правильно, так як в противному випадку операційна система просто не зможе виявити мікрофон і його подальше використання буде неможливо. На нашому сайті є окрема стаття, в якій дано рекомендації щодо виконання цієї процедури. Незважаючи на те що вона орієнтована на користувачів Windows 7, наведена інформація поширюється і на інші версії ОС.
Детальніше: Як правильно підключити мікрофон до комп'ютера
Важливо також упевнитися, що мікрофон працює справно. Зробити це можна простим візуальним оглядом. Слід звернути особливу увагу на цілісність кабелю і штекера, останній схильний до механічних пошкоджень в більшій мірі. Якщо є можливість підключити мікрофон до іншого пристрою, рекомендується це зробити. Є ймовірність, що гарнітура працює справно, а проблема полягає в Налаштуваннях комп'ютера.
Спосіб 2: засіб усунення несправностей
Якщо мікрофон не пошкоджений і працює справно, потрібно шукати причину в налаштуваннях операційної системи. Спочатку рекомендується скористатися спеціальним засобом, який в автоматичному режимі виявляє несправність і усуває її.
- Відкривши " Панель управління»
будь-яким доступним способом. Найпростіше це зробити за допомогою пошуку. Викличте відповідне меню і введіть запит
" Панель управління»
, після чого натисніть по іконці однойменного додатка в результатах видачі.Читайте також: як відкрити "Панель управління" в Windows 10 / 8 / 7
- У вікні, змініть режим подання, вибравши значення " Великі значки» або " Дрібні значки» у пункті меню, розташованому у верхньому правому куті вікна. Після цього перейдіть в розділ " усунення несправностей» .
- Прослідкуйте за гіперпосиланням " обладнання та звук» .
- Виберіть обладнання, яке необхідно перевірити на наявність неполадок. В даному випадку слід клікнути по пункту " запис звуку» .
- Перебуваючи у вітальному вікні " засоби усунення несправностей» , натисніть на кнопку »далі" .
- Дочекайтеся завершення процедури аналізу мікрофона. За ходом виконання операції можна стежити безпосередньо у вікні програми.
- На останньому етапі ознайомтеся з виявленими несправностями і запустіть процес по їх усуненню. У разі відсутності проблем на екран буде виведений представлений нижче діалог. При необхідності можна переглянути додаткові можливості, клацнувши по відповідній кнопці.
У новому меню будуть представлені додаткові засоби усунення несправностей. Наприклад, можна відкрити довідник Microsoft, перейти в співтовариство Windows або звернутися в технічну підтримку компанії.
Спосіб 3: Вибір пристрою звукозапису
До комп'ютера можна підключити відразу кілька пристроїв звукозапису, але обробляти сигнал за замовчуванням можна тільки з одного. Через це є ймовірність виникнення проблеми, коли потрібна гарнітура не реагує на голос через те, що вона прихована. В такому випадку необхідно змінити налаштування звуку.
Примітка! у різних версіях Windows потрібне меню з параметрами відкривається по-різному, тому на певних етапах інструкції будуть дані додаткові пояснення.
- Клацніть правою кнопкою миші індикатор звуку, розташований на панелі завдань праворуч. У контекстному меню виберіть пункт»Звуки"
(в інших версіях операційної системи цей пункт може називатися інакше).
Якщо описані дії виконати не виходить, рекомендуємо скористатися спеціальною командою для запуску потрібного меню. Для цього відкрийте вікно " виконати» натисканням гарячих клавіш Win + R , а потім введіть представлене нижче значення та натисніть »ОК" :
mmsys.cpl
- У вікні перейдіть у вкладку " запис» і перевірте, чи є в списку підключений до комп'ютера мікрофон. Якщо він відсутній, клацніть правою кнопкою миші по порожній області і виберіть пункт " показати відключені пристрої» .
- Відкрийте контекстне меню потрібного мікрофона і активуйте опцію " використовувати за замовчуванням» .
Після цього мікрофон повинен запрацювати. Щоб це перевірити, можна скористатися спеціальними додатками операційної системи або онлайн-сервісами. Більш докладно про це розповідається в іншій статті на нашому сайті.
Детальніше: як перевірити мікрофон на комп'ютері
Спосіб 4: Перевірка роботи служби»Windows Audio"
За роботу пристроїв, які підключаються до звукової карти, в операційній системі відповідає спеціальна служба під назвою «Windows Audio» . Її необхідно перевірити, якщо спостерігаються проблеми з видимістю мікрофона.
Примітка! наведена нижче інструкція є актуальною для всіх версій операційної системи Windows.
- Запустіть вікно»служби"
будь-яким доступним способом. Універсальний передбачає введення спеціальної команди в інтерпретатор консолі. Натисніть клавіші
Win
+
R
і введіть в з'явилося поле представлене нижче значення, після чого клацніть
«ОК»
:
services.msc
- У що з'явився на робочому столі списку всіх служб знайдіть «Windows Audio» . Клацніть по ній правою кнопкою миші і виберіть «властивості» .
- Перебуваючи на вкладці «Загальні» , перевірте значення параметра »Тип запуску" , має бути вибрано «автоматично» . Якщо є можливість натиснути на кнопку »запустити" , зробіть це. Збережіть внесені зміни, клацнувши " застосувати» , а потім «ОК» .
Зверніть увагу! щоб задані Налаштування зареєструвалися системою, рекомендується перезавантажити комп'ютер.
Спосіб 5: налаштування звукової карти
Після ввімкнення мікрофона в налаштуваннях звуку він все одно може працювати неправильно. Пов'язано це часто з неправильними параметрами запису. Буде потрібно увійти в спеціальне меню і змінити конфігурацію пристрою.
- Відкрийте вікно»Звук"
, скориставшись спеціальною командою в інтерпретаторі консолі. Для цього натисніть комбінацію клавіш
Win
+
R
і введіть наступне значення:
mmsys.cpl
- У вікні, перейдіть у вкладку " запис» і відкрийте властивості потрібного мікрофона. Для цього скористайтеся контекстним меню або просто клацніть двічі лівою кнопкою миші по назві пристрою.
- Перейдіть на вкладку»Слухати" . Зніміть позначку з рядка " прослуховувати з даного пристрою» , а потім у випадаючому списку «відтворювати з даного пристрій» виберіть значення " пристрій відтворення за замовчуванням» . Також переведіть перемикач у нижній частині інтерфейсу в положення " продовжувати роботу при переході на живлення від акумулятора» (цей параметр доступний лише на ноутбуках). На завершення клацніть по кнопці " застосувати» .
- Перейдіть на вкладку «рівні»
. Першочергово налаштуйте чутливість мікрофона в однойменному полі. Для цього встановіть значення вище нуля (рекомендується задати
100 %
). Також перевірте, щоб кнопка праворуч від повзунка мала піктограму Динаміка без перекреслення. Натиснути
" застосувати»
, після чого перевірте роботу мікрофона.
Важливо! якщо гарнітура стала чутлива до голосу, але записує звук тихо, поверніться в цю вкладку і змініть значення параметра «посилення мікрофона» до оптимального.
- Відкрийте вкладку»додатково" . У ній розташовані параметри роботи мікрофона, які передбачають зміну формату і накладення додаткових ефектів. Точних рекомендацій по правильному налаштуванню надати неможливо, тому потрібно міняти налаштування, кожен раз перевіряючи роботу мікрофона. Для підтвердження внесених змін натисніть на кнопку " застосувати» , а потім «ОК» .
Важливо! в залежності від комплектуючих комп'ютера, версії операційної системи і моделі підключеного мікрофона кожне описуване вище меню може відрізнятися. В крайньому випадку будуть відсутні деякі параметри.
Спосіб 6: Зміна параметрів використовуваної програми
Якщо проблема з виявленням мікрофона спостерігаються тільки під час використання якоїсь програми, найчастіше причиною цього є неправильно задані налаштування програмного забезпечення. В такому випадку необхідно перейти у відповідне меню параметрів і змінити певні значення. Надати універсальну інструкцію неможливо, але на нашому сайті є статті, в яких розглядається популярний софт.
Детальніше: як налаштувати звук у Skype / Discord / OBS / Zoom
Спосіб 7: оновлення або перевстановлення драйверів
За коректну обробку сигналу звукової карти в операційній системі відповідає відповідний драйвер. Якщо його версія застаріла, він може працювати некоректно, тому рекомендується стежити за оновленнями і своєчасно їх встановлювати. На нашому сайті є статті, в яких наводяться способи інсталяції відповідних апдейтів.
Детальніше: як оновити драйвера на Windows за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення / стандартними засобами операційної системи
Важливо! якщо після спроби оновлення аудіодрайвера на комп'ютері пропав звук, це може свідчити про інсталяцію невідповідною версії. В такому випадку необхідно провести відповідні дії для відкату до колишнього стану. В окремій статті на нашому сайті є докладна інструкція, як це можна зробити.
Детальніше: що робити, якщо після оновлення драйвера пропав звук на комп'ютері
Якщо оновлення драйвера не допомогло вирішити проблему, слід спробувати його перевстановити. Ця процедура має на увазі попереднє видалення програмного забезпечення:
- Відкрийте вікно " Диспетчера пристроїв»
будь-яким доступним способом. Найпростіше це зробити за допомогою системного пошуку. Викличте відповідне меню і введіть запит
«Диспетчер пристроїв»
. У результатах пошуку клацніть по іконці однойменного додатка.Читайте також: як відкрити "Диспетчер пристроїв" у Windows 10 / 7 / XP
- Після запуску потрібного додатка розгорніть гілку обладнання " Звукові, ігрові та відеопристрої» (в різних версіях операційної системи назва може відрізнятися). Клацніть правою кнопкою миші по найменуванню підключеного мікрофона і виберіть пункт «властивості» .
- У новому вікні перейдіть у вкладку «Драйвер» і натисніть на кнопку " видалити пристрій» або «видалити» (залежно від версії операційної системи).
- Підтвердіть виконання цієї дії, клікнувши на кнопку «видалити» . Якщо є можливість встановити додатковий параметр " Видалити Програми драйверів для цього пристрою» , зробіть це.
Примітка! це не єдиний спосіб видалення драйверів, встановлених в системі, також можна вдатися до використання спеціалізованого програмного забезпечення, що докладно описано в іншому матеріалі на нашому сайті.
Детальніше: способи видалення драйверів на комп'ютері
Після видалення драйвера необхідно виконати інсталяцію його актуальної версії. Для початку слід визначитися з Редакцією, яка підходить для встановленої в комп'ютері звукової карти. Цій темі присвячений окремий матеріал на нашому сайті, перейдіть за посиланням нижче, щоб ознайомитися. Там же наводяться інструкції по інсталяції.
Детальніше: як визначити необхідні для звукової карти драйвера
Власникам звукової карти від Realtek рекомендуємо ознайомитися з окремою публікацією, в якій детально описується процедура правильної установки драйвера для обладнання цього виробника.
Детальніше: встановлення драйвера для звукової карти від Realtek
Читайте також: способи ручної інсталяції драйверів в Windows 10 / 7