Перегрів і його наслідки – одвічна проблема користувачів ноутбуків. Підвищені температури призводять до нестабільної роботи всієї системи, що зазвичай виражається в зниженні робочих частот, зависання і навіть мимовільних відключеннях девайса. У цій статті ми поговоримо про те, як знизити нагрів шляхом заміни термопасти на системі охолодження лептопа.
Заміна термопасти на ноутбуці
Сам по собі процес заміни пасти на лептопах не є чимось складним, але йому передує розбирання девайса і демонтаж системи охолодження. Саме це і викликає деякі труднощі, особливо у недосвідчених користувачів. Нижче ми розглянемо пару варіантів цієї операції на прикладі двох ноутбуків. Нашими піддослідними сьогодні стануть Samsung NP355E5X-s01ru і Acer Aspire 5253. Робота з іншими лептопами буде дещо відрізнятися, але основні принципи залишаються незмінними, тому при наявності прямих рук можна впоратися з будь-якою моделлю.
Зверніть увагу, що будь-які дії щодо порушення цілісності корпусу обов'язково призведуть до неможливості отримання гарантійного обслуговування. Якщо ваш ноут ще стоїть на гарантії, то цю роботу необхідно проводити виключно в авторизованому сервісному центрі.
Читайте також:
розбираємо ноутбук в домашніх умовах
розбирання ноутбука Lenovo G500
вирішуємо проблему з перегрівом ноутбука
Приклад 1
- Відключаємо акумуляторну батарею – це обов'язкова дія для забезпечення безпеки комплектуючих.
- Знімаємо кришку відсіку для модуля Wi-Fi. Робиться це шляхом відкручування єдиного гвинта.
- Відкручуємо ще один гвинт, що кріпить кришку, що закриває жорсткий диск і планки оперативної пам'яті. Кришку потрібно зрушити вгору, в сторону, протилежну батареї.
- Відключаємо жорсткий диск від роз'єму.
- Демонтуємо модуль Wi-Fi. Для цього акуратно від'єднуємо два проводка і відкручуємо єдиний гвинт.
- Під модулем розташований шлейф підключення клавіатури. Його необхідно відстебнути за допомогою пластикового замочка, який потрібно потягнути в сторону від роз'єму. Після цього шлейф легко вийде з гнізда.
- Відкручуємо гвинт, показаний на скріншоті, а потім витягуємо CD-привід.
- Далі викручуємо всі гвинти на корпусі. У нашому прикладі їх всього 11 штук – 8 по периметру, 2 в відсіку для жорсткого диска і 1 в середині (див.
- Перевертаємо ноут і акуратно, за допомогою якого-небудь пристосування, піднімаємо лицьову панель. Для виконання цієї дії краще вибрати неметалевий інструмент або предмет, наприклад, пластикову карту.
- Піднімаємо лицьову панель і виймаємо клавіатуру. Майте на увазі, що «клава» також досить міцно тримається в своєму посадковому місці, тому її потрібно підчепити інструментом.
- Відключаємо шлейфи, які знаходяться в звільнилася після зняття клавіатури ніші.
- Тепер відвертаємо інші гвинти, але вже з цього боку ноута. Видаляємо всі наявні, оскільки іншого кріплення вже не залишилося.
- Знімаємо верхню частину корпусу. Підчепити її можна все тієї ж пластиковою карткою.
- Відключаємо ще кілька шлейфів на материнській платі.
- Відвертаємо єдиний залишився гвинт, що тримає «материнку». У вашому випадку гвинтів може виявитися більше, тому будьте уважнішими.
- Далі розбираємо гніздо живлення, відкрутивши пару гвинтів і звільнивши штекер. Це особливість розбирання даної моделі-в інших ноутах аналогічний елемент може не перешкоджати демонтажу. Тепер можна витягти материнську плату з корпусу.
- Наступний крок – розбирання системи охолодження. Тут потрібно відкрутити кілька гвинтів. У різних лептопах їх кількість може відрізнятися.
- Тепер видаляємо стару термопасту з кристалів процесора і чіпсета, а також з підошов на термотрубці, яку ми тільки що зняли. Робити це можна за допомогою ватного диска, змоченого в спирті.
- Наносимо нову пасту на обидва кристали.
Читайте також:
Як вибрати термопасту для ноутбука
як нанести термопасту на процесор - Встановлюємо радіатор на місце. Тут є один нюанс: гвинти необхідно закручувати в певній послідовності. Для виключення помилки біля кожного кріплення вказано порядковий номер. Для початку» Наживляємо " все гвинти, злегка їх закрутивши, а вже потім затягуємо, дотримуючись послідовність.
- Збірка лептопа здійснюється в зворотному порядку.
Приклад 2
- Виймаємо акумулятор.
- Відкручуємо гвинти, що утримують кришку відсіку для диска, ОЗУ і Wi-Fi-адаптера.
- Знімаємо кришку, підчепивши її за допомогою відповідного інструменту.
- Дістаємо жорсткий диск, для чого тягнемо його вліво. Якщо HDD оригінальний, то для зручності на ньому присутній спеціальний язичок.
- Відключаємо проводки від Wi-FI-адаптера.
- Демонтуємо привід, відкрутивши гвинт і витягнувши його з корпусу.
- Тепер викручуємо весь кріплення, який показаний на скріншоті.
- Перевертаємо лептоп і звільняємо клавіатуру, акуратно відігнувши засувки.
- Виймаємо «клаву» з відсіку.
- Відключаємо шлейф, послабивши пластиковий замок. Як ви пам'ятаєте, в попередньому прикладі цей провід ми від'єднували після зняття кришки і модуля Wi-Fi зі зворотного боку корпусу.
- У ніші нас чекають ще кілька гвинтів
І шлейфів.
- Знімаємо верхню кришку ноута і відключаємо інші шлейфи, зазначені на скріншоті.
- Демонтуємо материнську плату і вентилятор системи охолодження. Для цього потрібно відвернути, в даному випадку, чотири гвинти замість одного у попередньої моделі.
- Далі потрібно максимально акуратно відключити кабель живлення «Матері», який знаходиться між нею і нижньою кришкою. Таке розташування цього шлейфу може спостерігатися і в інших лептопах, тому будьте уважнішими, не пошкодите провід і колодку.
- Знімаємо радіатор, відвернувши чотири кріпильних гвинта, яких у Самсунга було п'ять.
- Далі все повинно відбуватися за звичним сценарієм: прибираємо стару пасту, наносимо нову і ставимо на місце радіатор, дотримуючись черговість закручування кріплення.
- Збираємо ноутбук в зворотній послідовності.
Висновок
У цій статті ми навели лише два приклади розбирання і заміни термопасти. Мета-донести до вас основні принципи, так як моделей ноутов безліч і розповісти про всі не вийде. Головне правило тут & 8212; акуратність, оскільки багато елементів, з якими доведеться мати справу, дуже малі або настільки неміцні, що їх дуже легко пошкодити. На другому місці уважність, так як забутий кріплення може привести до поломки пластикових деталей корпусу, обриву шлейфів або пошкодження їх роз'ємів.