Зміст
Причина 1: пристрій знаходиться поза зоною покриття
Найбільш часто відсутність мережі пояснюється виходом із зони покриття – наприклад, за містом або в місцевості зі складним ландшафтом. Також підключення телефону до веж утруднено в ізольованих приміщеннях (таких як метро або підвали). Єдиним рішенням в цьому випадку буде повернення в зону покриття.
Причина 2: активний режим польоту
Друга часта причина розглянутої проблеми полягає в тому, що користувач помилково або неуважно активував так званий режим польоту, в якому вимикаються всі мережеві модулі. Активний режим "У літаку" зазвичай відображається відповідною іконкою в рядку стану.
Для його деактивації слід виконати наступні дії:
- Найпростіший варіант – відкрити панель швидкого доступу в шторці, потім тапнуть один раз по кнопці з іконкою літака.
Також може знадобитися відкриття розширеної панелі – в сучасних версіях андроїд для цього потрібно потягнути двома пальцями зверху вниз.
- Якщо цієї кнопки в зазначеному місці немає, знадобиться скористатися настройками – відкрийте їх будь-яким зручним методом.
- Далі перейдіть до пункту «Мережа та інтернет» .
- Зверніть увагу на Перемикач «режим польоту» - якщо він активний, натисніть на нього для відключення.
Після виконання цих дій перевірте стан мережі – якщо проблема була в режимі польоту, пристрій повинен підключитися до неї.
Причина 3: неправильний режим роботи мережі
Сучасні смартфони працюють в радіомережах декількох поколінь: від другого (2G) і до п'ятого (5g). Більшість операторів стільникового зв'язку на пострадянському просторі використовують підключення 3G і 4G, проте в деяких провінційних регіонах доступні тільки 2G по протоколу GSM. В Android-смартфонах доступна можливість ручної установки кращого типу з'єднання, тому незайвим буде його перевірити.
- Повторіть кроки 1-2 другого способу, але на цей раз виберіть пункт «Мобільна мережа» .
- Далі відкрийте опцію " бажаний тип мережі» .
- Встановіть варіант»Авто" або «2G» (залежить від прошивки телефону).
- На деяких пристроях для застосування змін потрібно зробити перезавантаження.
Даний метод ефективний для користувачів, які часто їздять у відрядження або у справах.
Причина 4: неправильні параметри APN
Якщо ж підключення до стільникового зв'язку в цілому є, але не працює мобільний інтернет, то однією з причин збою є неправильне налаштування параметрів точки доступу (APN). Зазвичай конфігураційні дані приходять у вигляді службового SMS-повідомлення при першому включенні пристрою, проте у апаратів без сертифікації вони можуть не працювати.
- Насамперед отримаєте всі необхідні настройки точки доступу – зазвичай їх можна знайти на офіційному ресурсі постачальника послуг стільникового зв'язку.
- Відкрийте мережеві параметри (див. попередні способи) і скористайтеся пунктами»додатково" - " точки доступу» .
- Якщо на пристрої вже є створене підключення, тапніте по ньому для редагування. В іншому випадку створіть нову натисканням на кнопку «+» .
- Заповніть всі поля інформацією, отриманою від стільникового оператора.
- Перезавантажте гаджет.
У разі, коли всі параметри введені вірно, але Інтернет все одно не з'являється, скористайтеся інструкцією далі по тексту.
Причина 5: встановлена неправильна прошивка або її компоненти
Нерідко труднощі з підключеннями виникають у користувачів, які захоплюються кастомізацією і сторонніми прошивками. Справа в тому, що за роботу модуля радіомережі відповідають окремі програмні компоненти (по суті, драйвери), вихідний код яких захищений авторським правом. Це означає, що творці стороннього системного ПО змушені розробляти подібні елементи з нуля, чому вони не завжди коректно працюють на деяких пристроях. Отже, якщо ви зіткнулися з проблемами в роботі мережі після інсталяції кастомной прошивки, рішенням буде відкат на стік.
Детальніше: Прошивки пристроїв
Причина 6: апаратні неполадки
Найбільш неприємним джерелом розглянутого збою є дефекти в апаратній частині телефону. Алгоритм перевірки виглядає наступним чином:
- Насамперед варто продіагностувати SIM-карту. Для цього вставте її в свідомо працездатний пристрій і перевірте стан з'єднання. При повторенні збою замініть "сімку" в фірмовому салоні вашого стільникового провайдера. Заміна також рекомендується для старих карт, яким вже 5 і більше років.
- Вийти з ладу може і антена, прихована в корпусі девайса – на проблеми з нею вказує не стільки відсутність мережі, скільки її поганий прийом.
- Також викликати збій можуть неполадки з батареєю – наприклад, вона значно втратила в ємності, а існуючої вже не вистачає для підтримки рівня зв'язку. У цій ситуації допоможе тільки заміна.
- Якщо всі вищенаведені причини виключені, джерелом є материнська плата або один з її компонентів – лоток для сім-карти, вбудований в процесор модем, його обв'язка або струмопровідні доріжки. Дефекти "материнки" дуже складно усунути в домашніх умовах, тому єдиним варіантом буде звернення в сервісний центр або заміна апарату.
В цілому апаратні проблеми зустрічаються рідше програмних, проте вони все одно відносно поширені.