Зміст
- Спосіб 1: Перевірка підключеного обладнання
- Спосіб 2: Редагування автозавантаження
- Спосіб 3: Включення / відключення швидкого запуску
- Спосіб 4: Дефрагментація / оптимізація накопичувача
- Спосіб 5: звільнення місця на SSD
- Спосіб 6: вимкнення служби SysMain
- Спосіб 7: оновлення драйвера чіпсета
- Спосіб 8: Включення / відключення перезапуску додатків
- Спосіб 9: відновлення / відкат Windows 11
- Спосіб 10: перевірка на віруси
- Спосіб 11: Заміна накопичувача
- Спосіб 12: Перевірка / відключення додаткового HDD
- Спосіб 13: вимкнення Ulps у AMD
- Спосіб 14: Скидання налаштувань BIOS
- Питання та відповіді
Спосіб 1: Перевірка підключеного обладнання
Якщо до комп'ютера підключено багато різного необов'язкового обладнання та периферії, спробуйте відключити все (включаючи навіть клавіатуру, мишу, колонки), а потім подивитися, чи відбилося це на завантаженні Windows 11. Іноді буває так, що погано сумісна техніка, некоректно працює драйвер, несправний порт дуже сильно уповільнюють ОС. У разі, коли з мінімальною конфігурацією комп'ютер завантажився без проблем, слід шукати винного, по черзі підключаючи все назад і включаючи ПК.
Визначивши ту техніку, яка гальмує запуск, продовжуйте шукати причину: перевстановіть драйвер, підключіть по можливості до іншого порту і/або іншого комп'ютера. Виходячи з результатів і варто шукати подальше рішення.
Спосіб 2: Редагування автозавантаження
Один з найбільш банальних рад, проте часто досить помітно позначаються на швидкості завантаження операційної системи, полягає в перегляді автозавантаження. У неї, крім дійсно потрібних Вам програм, можуть потрапляти і різні непотрібні додатки, які при старті системи точно не потрібні. Це різні клієнти, торренти, апдейтери, оптимізатори і навіть браузери.
- У Windows 11 переглянути список автозавантаження можна через &171; Диспетчер завдань & 187; , який викликається натисканням правої кнопки миші по & 171; Пуску & 187; і вибором відповідного пункту.
- Тут перейдіть на вкладку & 171; автозавантаження & 187; і проаналізуйте весь список. Відштовхуйтеся від стовпців &171; стан&187; , щоб зрозуміти, включена або виключена служба, а також & 171; вплив на запуск&187; &8212; це допоможе зрозуміти, чи є сенс прибирати ту чи іншу програму з автозавантаження.
- Виділивши конкретну рядок з активною програмою, натисніть & 171; вимкнути & 187; .
Спосіб 3: увімкнення / вимкнення швидкого запуску
У комп'ютерах і ноутбуках, де в якості системного накопичувача встановлений жорсткий диск, є сенс включити швидкий запуск &8212; це забезпечить прискорення старту системи після завершення роботи. Коли ця можливість активна, новий сеанс, який починається з включенням ПК, створюється не з нуля, завдяки чому і відбувається більш швидкий старт Windows. Про те, як включити цю функцію і вирішити можливі неполадки, пов'язані зі спробою її активації, ми розповідали раніше в іншій статті. Ознайомитися з нею можете за посиланням нижче.
Детальніше: як увімкнути швидкий запуск у Windows 11
Однак відразу ж відзначимо важливу інформацію. У такого способу прискорити завантаження Віндовс є і зворотна сторона, яка полягає в можливій появі проблем. Причина & 8212; особливості роботи самої функції. Якраз з тієї причини, що частина сеансу зберігається перед вимиканням комп'ютера, дозволяючи при подальшому включенні скористатися цим збереженням і швидко запустити Windows, в роботі ОС можуть з'явитися помилки. Не будемо вдаватися в технічну сторону виникнення такого роду неполадок, замість цього уточнимо, що якщо після активації швидкого запуску ви помітили різноманітні збої у включенні або роботі системи, краще вимкніть цю функцію.
Спосіб 4: Дефрагментація / оптимізація накопичувача
Незважаючи на те, що в Windows 11 обслуговування накопичувачів включено автоматично, в деяких збірках ця можливість може бути вимкнена. Через це жорсткий диск, тривалий час не проходив дефрагментацію, може почати працювати повільніше. Те ж саме стосується і твердотільного накопичувача, який, хоч і не схильний до фрагментації, але обслуговується системою по-іншому.
Звичайно ж, варто розуміти, що на прискоренні завантаження обслуговування пристроїв позначиться тільки якщо воно не проводилося дійсно тривалий термін, і на жорсткому диску є сильна фрагментація. В іншому випадку таким чином вдасться лише дещо підвищити стабільність і чуйність роботи ОС, але на самому запуску процедура ніяк не позначиться.
Проте пропонуємо ознайомитися з окремою статтею по дефрагментації HDD. Якщо у вас SSD, досить просто відкрити те саме вікно для обслуговування та перевірити, чи ввімкнено його. Системні засоби Windows допоможуть впоратися з поставленим завданням без будь-яких проблем.
Детальніше: Що таке дефрагментація жорсткого диска і як її виконати
HDD бажано також перевірити на помилки файлової системи, які цілком можуть сповільнювати старт Windows аж до декількох хвилин. Штатна утиліта просканує і виправить різні програмні неполадки, відновивши стабільність роботи накопичувача.
Детальніше: як перевірити жорсткий диск на помилки і биті сектора
При виявленні і виправленні битих секторів обов'язково продовжуйте відстежувати стан диска. Якщо воно продовжить погіршуватися, а биті сектора &8212; з'являтися, в терміновому порядку придбайте йому заміну і виконайте перенесення файлів якомога швидше. Такий стан означає, що HDD виходить з ладу, і, можливо, вже незабаром ви зіткнетеся з більш серйозними наслідками, ніж просто уповільнення завантаження. Це може призвести до втрати файлів і навіть неможливості завантажити ОС в принципі.
Спосіб 5: звільнення місця на SSD
Для нормальної роботи операційної системи на системному розділі диска завжди має бути достатньо вільного простору. Особливо це стосується SSD-пристроїв, оскільки їх продуктивність падає, якщо порожнього місця залишається вкрай мало. Крім того, вільні ділянки накопичувач може використовувати як резервні в разі пошкодження блоків пам'яті. Тримайте незайнятими приблизно 10-25% від загальної кількості ГБ у системного диска. Починаючи з Windows 10, в системі з'явилося зручний засіб очищення від непотрібних і тимчасових файлів. Воно аналізує різні папки, як системні, так і призначені для користувача, і відображає інформацію про те, що можна без проблем видалити.
Детальніше: звільняємо місце на диску C в Windows
Спосіб 6: вимкнення служби SysMain
Серед служб в Віндовс є sysmain &8212; технологія, спрямована на поліпшення швидкодії. Зазвичай за замовчуванням вона включена, і у багатьох працює без проблем. Однак на не дуже потужних конфігураціях ПК може спостерігатися ефект у вигляді погіршення загальної швидкості роботи системи. Розгорнуто про неї можете прочитати за посиланням нижче. Стаття написана для Windows 10, однак повністю застосовна до 11. Єдине зауваження &8212; раніше вона називалася Superfetch, а в останніх збірках Win 10 була перейменована в SysMain.
Детальніше: за що відповідає служба Superfetch у Windows
В інтернеті можна знайти рекомендації по включенню SysMain, як уже було сказано, для прискорення роботи системи. Але судячи з відгуків Користувачів, деяким допомагає якраз її відключення. В результаті цього нормалізується швидкість запуску комп'ютера. Тому ви можете провести невеликий експеримент: відключити її і подивитися, чи прискориться включення ПК в наступні 2-3 рази. Якщо ні, увімкніть службу назад, якщо хочете.
Детальніше: вимкнення Superfetch у Windows
Спосіб 7: оновлення драйвера чіпсета
Windows 11 активно оновлюється і продовжить цей процес у найближчі роки. Разом з доопрацюваннями і поліпшеннями системи від Microsoft змінюється і рівень її сумісності з залізом. Так, для того щоб комп'ютер продовжував стабільно і швидко працювати з моменту його включення, важливо оновлювати критично важливі для цього драйвери.
Конкретно на швидкість включення часто впливає чіпсет &8212; компонент материнської плати. Особливо важливо перевірити оновлення для нього всім тим, хто перейшов на Windows 11 з &171;десятки&187; &8212; цілком ймовірно, що виробник плати або ноутбука випустив оновлену версію, яка забезпечує поліпшену сумісність з системою і виправляє можливі помилки.
Радимо завантажувати драйвер саме з сайту виробника, а не через різні програми, які займаються оновленням драйверів в автоматичному режимі. Сам процес дуже простий, хіба що доведеться витратити трохи часу на його реалізацію.
- Спершу знадобиться дізнатися точну модель материнської плати, якщо у вас стаціонарний комп'ютер. Якщо користуєтеся ноутбуком, дізнайтеся його точну модель, оскільки виробник випускає відразу всі драйвери сам. Можете скористатися однією з посилань нижче, що допомагає відшукати потрібну інформацію. Друге посилання веде на статтю з визначення моделі ноутбука DNS, але інструкція універсальна і підійде всім.
Детальніше:
визначаємо модель материнської плати
визначення моделі ноутбука - Відкрийте офіційний сайт виробника материнської плати або ноутбука. Конкретну рекомендацію з пошуку розділу з драйверами дати не вийде, оскільки інтерфейс у всіх сайтів різний. Втім, різниця у них не сильно велика: відшукайте розділ &171;Support&187; або &171;підтримка&187; , також він може називатися &171;Drivers&187; або &171; драйвери&187; . Припустимо, у ASUS на головній сторінці є аж 4 розділи, які можна використовувати для пошуку пристрою.
- На сторінці знайдіть поле, куди вписується точний номер ноутбука/материнської плати або серійний номер.
- Вкажіть поточну операційну систему.
- Всім тим, чий виробник подбав про сумісність з новітньою операційною системою, Серед всіх драйверів знадобиться відшукати розділ & 171; чіпсет&187; ( &171;Chipset&187; ) і завантажити доступне по.
- Для деяких ноутбуків чомусь не завжди буває така категорія, тому доведеться завантажити допоміжне додаток для управління (наприклад, в HP воно називається HP Support Assistant) і спробувати встановити драйвер через нього.
- Встановіть драйвер як звичайну програму та перезавантажте ПК. Можливо, відразу після цього перше включення буде довгим, тому оцінювати, чи допомогли виконані дії, вдасться дещо пізніше.
Якщо в списку ви її не спостерігаєте, значить, виробник не випускав сумісних драйверів. Потенційно саме відсутність сумісності може позначитися на стабільності роботи Windows 11, доступності деяких функцій, а також швидкості її запуску. У такій ситуації доведеться або змиритися з тим, що поточне обладнання не буде повністю адаптовано під особливості Віндовс 11, або відкотитися назад на Віндовс 10. До слова, завжди можна спробувати встановити останню версію драйвера чіпсета для Windows 10 тієї ж розрядності, проте немає ніяких гарантій, що це допоможе у вирішенні проблеми.
Спосіб 8: Включення / відключення перезапуску додатків
Ще в Windows 10 з'явилася функція збереження перезапускаються додатків, яка перекочувала в Windows 11. Вона призначена для відкриття тих додатків, які були запущені на момент останнього виключення ПК. Вона ніяк не пов'язана з автозавантаженням, а призначена, грубо кажучи, для швидкого відновлення сеансу, щоб користувачеві не довелося заново відкривати всі ті додатки, які були запущені перед самим завершенням роботи.
В залежності від комп'ютера ця можливість може як прискорювати завантаження системи (якщо бути точніше сам час, який витрачається на її прогрузку після появи робочого столу), так і гальмувати запуск ОС. Тому, як і у випадку з службою SysMain, пропонуємо спробувати змінити значення на протилежне і подивитися, чи позначилося це якось на швидкості запуску ПК.
- Відкрийте &171;Параметри&187; будь-яким зручним способом, наприклад клікнувши правою кнопкою миші по &171;Пуску & 187; і вибравши відповідний рядок.
- Через ліву панель перейдіть в розділ &171;облікові записи & 187; , потім праворуч натисніть по &171;варіанти входу&187; .
- Активуйте пункти &171; автоматично зберігати Мої перезапущені програми з системи та перезавантажувати їх при повторному вході&187; і &171; використовувати мої дані для входу, щоб автоматично завершити налаштування після оновлення&187; .
Якщо з першим пунктом все зрозуміло, то значення другого слід пояснити докладніше. При його активації відбудеться автоматичний вхід в ваш обліковий запис для прогрузки всіх перезапускаються додатків, але при цьому вхід миттєво заблокується. Тобто цей параметр не звільняє від введення пароля, однак дозволяє системі завантажитися цілком, щоб запустити всі програми з останнього сеансу, в той час як на екрані буде відображатися вікно для входу в обліковий запис. При відключеному параметрі Windows буде чекати, коли ви введе пароль, і тільки потім почне запускати додатки.
Спосіб 9: відновлення / відкат Windows 11
Проблеми з продуктивністю Windows після оновлень стали періодичними ще з часів &171;десятки&187;. Особливо сильно це проявляється з виходом великих системних оновлень, в результаті яких комп'ютери перестають працювати стабільно, сповільнюються або взагалі перестають завантажуватися.
З цієї причини, якщо ви дійсно помітили падіння швидкості і/Іл стабільності роботи операційної системи саме після установки одного з оновлень, рекомендуємо відкотитися до попередньої версії. Протягом нетривалого терміну після оновлення Windows дозволяє виконати відкат до минулої версії. Через деякий час, коли розробники &171;допилять&187; оновлення, можна буде спробувати знову його встановити.
Варіант 1: відкат до попередньої збірки
У вас є до 10 днів, щоб відкотити проблемне оновлення, після чого ця функція перестане бути доступна.
- Відкрийте &171;Параметри&187; , перейдіть через ліву панель в &171;Windows Update&187; , після чого в правій частині клікніть по плитці & 171; Додаткові параметри&187; .
- Серед усіх підпунктів натисніть на &171;відновлення&187; .
- Вам потрібна опція &171;Назад&187; . Якщо однойменна кнопка активна, натисніть на неї, дайте відповідь на кілька питань, які задасть операційна система, і дочекайтеся виконання автоматичної процедури відкату. Ваш комп'ютер в ході цього буде перезавантажений.
Варіант 2: Видалення невеликого оновлення
Деякі невеликі оновлення (з приставками KB) істотно рідше, але все ж провокують виникнення найрізноманітніших проблем в роботі операційної системи. Знову ж таки, якщо ви підозрюєте, що Windows стала повільно завантажуватися саме після установки одного з оновлень, спробуйте його видалити. Надалі його завжди можна буде завантажити ще раз.
- Виконайте кроки 1-2 з попередньої інструкції для переходу в потрібний розділ &171;&187; .
- На цей раз вам потрібен пункт &171;журнал оновлень&187; .
- Відобразиться весь список, який треба перегорнути до самого кінця.
- Внизу Ви побачите додаткові функції, серед яких буде &171;Видалити оновлення&187; .
- Натискання на нього відкриє вікно &171;панелі управління&187; у розділі з видаленням оновлень. Перегорніть таблицю трохи вправо для відображення стовпця з датою установки. Відсортуйте по ній або просто знайдіть Останнє оновлення і виділіть його.
- Трохи вище з'явиться кнопка &171; видалити & 187; , по якій і натисніть.
- Система попросить підтвердити цю дію, на яку відповідайте ствердно. Деінсталяція відбудеться автоматично, і вже при наступних 1-2 включеннях комп'ютера ви зможете відстежити, позначилося це на відновленні нормального часу завантаження.
Варіант 3: відкат до точки відновлення
Ще одним методом є відкат до однієї з точок відновлення, якщо така функція включена на вашому комп'ютері. Виберіть найближчу дату до поточної, коли вона все ще працювала добре, і виконайте відновлення. Система видалить оновлення і ПО, яке було встановлено в період після цієї точки відновлення, відновить деякі системні параметри, які змінювалися, але ваші особисті дані будуть збережені. Про всяк випадок зробіть резервні копії найважливішого. Дізнатися, як відкотитися до точки відновлення можете зі статті за посиланням нижче. У ній всі дії показані в Windows 10, але в 11 вони будуть тими ж самими за винятком дрібних нюансів у вигляді відмінностей інтерфейсів.
Детальніше: відкат до точки відновлення в Windows
Варіант 4: повне скидання
Найрадикальніший варіант полягає в повному скиданні Віндовс, в результаті чого та буде відновлена до початкового стану, а всі дані користувача будуть збережені або видалені (на його розсуд). Відзначимо, що при збереженні персональних файлів мова не йде про програми та іграх, встановлених на ПК, і їх внутрішніх Налаштуваннях &8212; все це буде видалено з системного диска. Найлогічніше вдатися до цього методу тільки в разі, коли все інше було перепробувано і не дало результату.
- Відкрийте &171;Параметри&187; > &171;Windows Update&187; > &171;відновлення&187; . Тут вам потрібна функція &171; повернути комп'ютер до початкового стану&187; .
- Якщо натиснути на кнопку &171;Перезавантаження ПК&187; , відкриється вікно, де ви зможете вибрати, чи залишати особисті дані.
- Наступним кроком є вибір методу перевстановлення ОС. Вкажіть відповідний вам і дотримуйтесь інструкцій з обраного способу.
Спосіб 10: перевірка на віруси
У наш час зараження комп'ютерів вірусами все ще цілком можливо, і багато з них поводяться досить приховано, особливо Майнер. В результаті цього навантаження на систему може початися ще з моменту включення комп'ютера, тому рекомендується різними способами перевірити ОС на предмет наявності шкідливого програмного забезпечення.
Детальніше:
боротьба з комп'ютерними вірусами
Пошук і видалення майнера в Windows
Спосіб 11: Заміна накопичувача
Якою б швидкою не була Windows 11 сама по собі, її програмні можливості все одно не можуть переступити апаратне обмеження. Як ви вже розумієте, це стосується власників жорстких дисків, які в наш час вважаються вже дуже повільними на тлі SSD. Однак і самі ССД, куплені давним-давно, могли втратити свою початкову продуктивність до поточного моменту.
Особливості HDD
Спершу поговоримо про жорсткі диски. Найсильніше їх повільна робота помітна в недорогих ноутбуках, куди виробник вбудовує тихий і не гріється диск з числом оборотів 5400 RPM. Мінусом такого рішення стає вкрай повільна робота системи, через що складається відчуття, що це сам ноутбук гальмує. На ділі ж Windows 11 Може добре працювати навіть на недорогому, але сучасному залізі. Втім, навіть на стандартних HDD і 7200 RPM швидкість роботи буде не сильно швидше.
Зараз жорсткі диски актуальні хіба що для зберігання файлів і установки невимогливих до швидкості роботи Програм, але користуватися ними як системними не дуже зручно. Тому висновок, який напрошується сам по собі, полягає в заміні жорсткого диска на твердотільний накопичувач. Якщо у вас комп'ютер, то з цим проблеми взагалі не виникне &8212; HDD залишаєте виключно для зберігання файлів, а на SSD встановлюєте операційну систему. Вибирайте SSD з таким обсягом, щоб не забивати його до межі (прочитайте Спосіб 4 поточної статті) і мати можливість встановити на нього не тільки ОС, але і якісь програми/ігри, щоб ті працювали швидше.
Читайте також: чим SSD відрізняється від HDD
Особливості SSD
Тепер про SSD. На відміну від жорстких дисків, що зберігають свою швидкість роботи колишньої протягом усього терміну служби (до виникнення різних неполадок типу битих секторів), у SSD, особливо недорогих і старих поколінь, з часом швидкість роботи може помітно деградувати. Результатом цього стане і довге завантаження, і не найшвидший відгук вже запущеної системи.
Найсильніше помітно це у тих SSD, які були випущені дуже давно, оскільки тоді використовувалися і менш просунуті технології, і в цілому термін служби таких накопичувачів вже може підходити до кінця. Те ж саме стосується дешевих пристроїв невідомих брендів, куплених, наприклад, на AliExpress. Туди недобросовісні продавці можуть поставити дешеву пам'ять, яка почне &171;вмирати&187; вже після малого циклу перезаписів. В ультрабюджетних (знову ж таки, переважно китайських) ноутбуках, куди замість повноцінного SSD ставлять eMMC-накопичувач, розпаяний на материнській платі, може спостерігатися точно така ж проблема.
SSD виходять з ладу якраз сповільнюючись в швидкості, поки вона не стане такою, що користуватися комп'ютером буде неможливо. Тому якщо ви помічаєте і дуже довгий старт системи, і повільний відгук в Windows, включаючи, припустимо, копіювання файлів, обов'язково перевірте реальні швидкості читання і запису, порівнявши їх з тими, що заявлені виробником SSD. Дізнатися точну модель накопичувача можна за допомогою спеціального софта. Істотна відмінність реальних і заявлених показників якраз буде означати деградацію накопичувача. У цій ситуації безглуздо намагатися робити будь-які дії щодо прискорення завантаження ОС, адже з нею все в порядку.
Детальніше:
тестуємо швидкість SSD
Програми для визначення заліза комп'ютера
Якщо зі швидкостями все в нормі, але Windows довго завантажується, перевірте свій SSD на наявність інших неполадок, що уповільнюють його роботу.
Детальніше: чому SSD працює повільно
Можливо, при тестуванні накопичувача ви зрозуміли, що його дійсно пора міняти. В такому випадку рекомендуємо ознайомитися з окремою статтею, де є поради щодо вибору цього пристрою.
Детальніше: вибираємо SSD для свого комп'ютера
Окремо хочеться відзначити, що власникам ноутбуків теж можна без особливих проблем замінити накопичувач, проте сучасні корпуси зроблені так, що їх досить складно розкрити без спеціального обладнання. Або подивіться відео в Інтернеті по розбору вашої моделі ноутбука, або (що і буде оптимальним варіантом), зверніться в сервісний центр. Часто краще приносити свій SSD або просити майстра надати чек з магазину з вартістю покупки. У цій ситуації краще вибирати SSD більшого обсягу, щоб мати можливість там і зберігати файли, якщо в цьому є необхідність. При наявності в корпусі невикористаного CD/DVD-приводу можете витягти його і поставити туди HDD, який до цього був в ноут, щоб зберігати файли там.
Читайте також: як поставити жорсткий диск / SSD замість дисковода в ноутбуці
А ось якщо в ноутбуці eMMC-пам'ять, тобто розпаяна флеш-пам'ять, то замінити її нормальним чином, на жаль, не вийде.
Спосіб 12: Перевірка / відключення додаткового HDD
Досить рідкісна проблема помічена серед власників SSD і HDD, де останній використовується як сховище файлів (тобто не системний). Через деякі проблеми з жорстким диском Windows може починати завантажуватися повільніше, тому якщо ви перебрали всі можливі способи вирішення неполадки, але це не допомогло, перевірте це припущення.
Найшвидше дізнатися, чи це так, просто відключивши жорсткий диск від комп'ютера перед його включенням. Досить у вимкненого ПК знайти два дроти, які від жорсткого диска йдуть до материнської плати і блоку живлення, і відключити їх. Або відключити ці дроти від самого диска.
Якщо ви помітили, що після цього швидкість завантаження Windows відновилася, варто пошукати джерело неполадки. В першу чергу перевірте S. M. A. R. T.-стан накопичувача: биті сектори і помилки файлової системи цілком можуть позначитися на виникненні даної проблеми. Про те, як просканувати диск, ми писали в способі 3 цієї статті.
Додатково перевірте фізичний стан кабелів, якими диск підключається до комп'ютера. При наявності запасних скористайтеся ними, якщо таких немає, попросіть їх ненадовго у знайомих або купіть заміну.
Спосіб 13: вимкнення Ulps у AMD
Специфічна рекомендація, призначена тільки для власників комп'ютерів з двома відеокартами, серед яких є і від AMD. Особливістю дискретної графіки є наявність функції Ulps, що переводить пристрій в режим низького енергоспоживання. Іноді ця дія відбувається не так, як потрібно, через що падає продуктивність системи як під час самого сеансу, так і при включенні, виході з режиму сну. Спробуйте її відключити і перевірити, як довго в наступні рази буде завантажуватися комп'ютер.
- Деактивація здійснюється через &171;редактор реєстру&187;
, тому відкрийте його, спершу клавішами
Win + R
викликавши вікно
& 171; виконати & 187;
, вписавши там
regedit
і натиснувши Enter . - В &171;редакторі реєстру & 187; спершу виділіть слово &171;Комп'ютер&187; , щоб пошук відбувся по всьому реєстру.
- Натисніть клавіші Ctrl + F і в пошукове поле впишіть &171;enableulps&187; або просто &171;ulps&187; , після чого клікніть по & 171; Знайти далі&187; .
- Коли параметр &171;EnableUlps&187; буде виявлено, натисніть на нього двічі лівою кнопкою миші для редагування.
- Змініть значення на &171;0&187; і збережіть зміни.
Залишиться звернути увагу на наступні 1-2 включення комп'ютера, щоб зрозуміти, чи набула ця дія якийсь ефект. Якщо ні &8212; увімкніть параметр назад, знайшовши Його та присвоївши початкове значення &171;1&187; .
Спосіб 14: Скидання налаштувань BIOS
Ще один радикальний метод, який зрідка, але допомагає виправити тривалість завантаження Віндовс. Зазвичай це має сенс, якщо раніше вами або кимось іншим були виставлені специфічні настройки BIOS, наслідком чого стала розглянута неприємність.
Рекомендуємо скидати їх тільки в тому випадку, якщо ви впевнені в своїх діях і зможете в разі чого доналаштувати деякі найважливіші опції самі або за допомогою інтернету. Наприклад, змінити режим підключення SSD або налаштувати час. При відсутності такої впевненості найбезпечніше звернутися до знайомих, у яких є такий досвід і знання.
Детальніше:
скидаємо настройки BIOS
що таке load Optimized Defaults в BIOS
Додаткова інформація
Наостанок хочемо сказати про те, що іноді Windows може завантажуватися довго якраз через установки оновлень і після них. Особливо якщо ви довгий час не користувалися комп'ютером, і тепер він послідовно оновлюється. Отже, як тільки всі апдейти будуть встановлені, швидкість завантаження Вин 11 при включенні повернеться до своїх звичних показників.
Іноді система може включатися довше і через що виробляється обслуговування, яке включено автоматично. Часом саме воно впливає на швидкість запуску, і якщо у вас її уповільнення &8212; лише Періодичне явище, то переживати нема про що.
Ще хочемо сказати про кілька антісоветах, на які ви можете наштовхнутися в Інтернеті.
- Відключення служб. Досить популярний рада, який нібито дозволить & 171; відключити все зайве&187; і змусити тим самим системі запускатися за лічені секунди. На ділі ж це абсолютно марне, і навіть іноді шкідливе заняття. Самі по собі служби не навантажують систему настільки, що вона не може швидко включитися, тому навіть відключити їх все, відчутного приросту при запуску ПК (і вже тим більше після нього) ви не помітите. Тим більше завжди є ймовірність, не подумавши, відключити щось зайве, а потім зіткнутися з проблемою, при якій та чи інша функція не працює, а чому &8212; незрозуміло.
- Редагування конфігурації msconfig. Напевно, самий марний & 171; рада & 187;, до того ж досить популярний. Багато пропонують відкрити параметри завантаження всередині msconfig і змінити число процесорів і кількість пам'яті на максимальні. Звичайно, формально звучить логічно, адже за замовчуванням ці параметри відключені і значення в них виставлені найнижчі.
Однак навіть якщо просто вдуматися, то це рішення є повним абсурдом. По-перше, для чого Windows буде максимально обмежувати швидкість запуску своєї системи? По-друге, навіщо цю настройку прибирати настільки далеко, що жоден Звичайний користувач її не знайде?
На ділі ж операційна система завжди використовує рівно стільки потужності, скільки потрібно для виконання тієї чи іншої задачі. А якщо ресурсів не вистачає, то користувач обов'язково дізнається про це у вигляді вікон з попередженнями, вильотів програм та інших несподіваних ситуацій.
Редагування msconfig, а точніше саме цих параметрів, необхідно переважно для тестувальників і розробників, але ніяк не для рядового користувача. Крім того, деякі стикаються зі зворотним ефектом &8212; Windows після таких ось необдуманих змін може взагалі не включитися.
- Очищення реєстру. Це в принципі універсальна порада для вирішення взагалі будь-якого завдання. Його радять очищати в будь-якій незрозумілій ситуації, включаючи повільну роботу (і завантаження) ОС. За фактом же Реєстр потрібно цілеспрямовано і дуже-дуже довго намагатися забити всілякими файлами, щоб він дійсно приводив до невеликого уповільнення Віндовс. Навряд чи це ваш випадок. У кращому випадку від програм-оптимізаторів ви не отримаєте нічого, в гіршому &8212; пошкодити реєстр, і якщо це будуть критично важливі системні файли, Windows може просто не включитися.
Пам'ятайте, що на завантаження Windows також впливає і потужність вашого комп'ютера. Ця система нова і більш вимоглива до процесора, оперативної пам'яті та інших компонентів, тому якщо навіть вона встановилася на досить старий комп'ютер або ноутбук, в її роботі можуть виникати різні незручності, будь то відсутність плавності, пригальмовування або більш серйозні збої. Так що краще не користуватися сучасною операційною системою, не адаптованою і погано сумісною зі старим залізом. Краще залишитися на Windows 10, яка працює більш стабільно на більшості навіть не дуже нових ПК.