EXE є форматом, без якого не обходиться жодне програмне забезпечення. Їм виконуються всі процеси запуску або установки програм. Він може являти собою як повноцінне додаток, так і бути його частиною.
Способи створення
Існує два варіанти створення EXE файлу. Перший &8212; це використання середовищ для програмування, а другий &8212;застосування спеціальних інсталяторів, за допомогою яких створюються різні &171; репаки&187; і пакети, що встановлюються в один клік. Далі на прикладах розглянемо обидва варіанти.
Спосіб 1: Visual Studio Community
Розглянемо процес створення простої програми на основі мови програмування &171;Visual C++&187; і її компіляції в Visual Studio Community.
Завантажити безкоштовно Visual Studio Community з офіційного сайту
- Запускаємо додаток, заходимо в меню &171;Файл&187; , після чого тиснемо по пункту &171; створити & 187; , а потім у відкритому переліку на &171; Проект & 187; .
- Відкривається вікно &171;створення проекту&187; , в якому потрібно клікнути спочатку по напису & 171; шаблони&187; , а потім &171;Visual C++&187; . Далі вибираємо &171;консольний додаток Win32&187; , задаємо найменування і місце розташування проекту. За замовчуванням він зберігається в робочій директорії віжуал студіо Ком'юніті, в системній папці &171; Мої документи & 187; , але за бажанням можливо вибрати інший каталог. По завершенні налаштувань клацаємо & 171; ОК&187; .
- Запускається &171;Майстер налаштування додатків Win32&187; , в якому просто тиснемо & 171; далі&187; .
- У наступному вікні визначаємо параметри програми. Зокрема, вибираємо &171;консольний додаток & 187; , а в полі & 171; Додаткові параметри&187; - &171;порожній проект&187; , знявши при цьому галочку з &171;попередньо скомпільований заголовок&187; .
- Запускається проект, в якому потрібно додати область для запису коду. Для цього у вкладці &171; оглядач рішень & 187; тиснемо правою кнопкою миші по напису &171;файли ресурсів&187; . З'являється контекстне меню, в якому послідовно натискаємо на & 171; додати&187; і &171; створити елемент&187; .
- У вікні, що відкрилося &171; додати новий елемент&187; вибираємо пункт &171;Файл C++&187; . Далі задаємо ім'я файлу коду майбутнього додатка і його розширення &171;.з&187; . Для зміни папки зберігання натискаємо на &171; огляд & 187; .
- Відкривається оглядач, в якому уточнюємо місце розташування і натискаємо на & 171; вибір папки&187; .
- В результаті з'являється вкладка із заголовком &171;Source.з&187; , в якій відбувається набір і редагування тексту коду.
- Далі необхідно скопіювати текст коду і вставити в показану на зображенні область. Як приклад візьмемо наступне:
- Для складання проекту натискаємо на &171; почати налагодження&187; на випадаючому меню &171; налагодження & 187; . Можна просто натиснути на клавішу &171;F5&187; .
- Після чого з'являється повідомлення, яке попереджає про те, що поточний проект застарів. Тут необхідно натиснути на & 171; так & 187; .
- Після завершення компіляції додаток виводить вікно консолі, в якому буде написано &171;Hello, World!&187; .
- Створений файл у форматі EXE можемо подивитися за допомогою Провідника Windows в папці проекту.








Include
include
Int main(int argc, char* argv[]) {
printf("Hello, World!");
_getch();
return 0;
}

Примітка: Текст коду вище &8212; це лише приклад. Замість нього необхідно використовувати власний код для створення Програми на мові&171; Visual з++ & 187;.




Спосіб 2: Інсталятори
Для автоматизації процесу установки ПО все більш широку популярність завойовують так звані інсталятори. З їх допомогою створюється софт, основним завданням якого є спрощення процесу розгортання ПО на комп'ютері. Розглянемо процес створення EXE файлу на прикладі Smart Install Maker.
Завантажити Smart Install Maker з офіційного сайту
- Запускаємо програму і у вкладці &171;інформація&187; редагуємо найменування майбутнього додатка. У полі &171;Зберегти як&187; натискаємо по значку папки для визначення місця розташування, куди буде збережений вихідний файл.
- Відкривається провідник, в якому вибираємо бажане розташування і натискаємо &171; Зберегти & 187; .
- Переходимо у вкладку &171;файли&187; , де необхідно додати файли, з яких буде потім зібраний пакет. Це здійснюється шляхом натискання на піктограму &171;+&187; у нижній частині інтерфейсу. Можливо також додати цілу директорію, для чого треба натиснути на значок, на якому зображена папка з плюсом.
- Далі відкривається вікно вибору файлів, де потрібно клацнути на значок у вигляді папки.
- У відкритому браузері позначаємо потрібний додаток (в нашому випадку &8212; це &171;Torrent&187; , у вас же може бути будь-який інший) і натискаємо на &171;відкрити&187; .
- В результаті у вікні &171;Додати запис&187; відображається файл із зазначенням шляху його розташування. Інші опції залишаємо за замовчуванням і тиснемо &171;ОК&187; .
- Відбувається процедура додавання вихідного об'єкта в додаток і в спеціальній області софта з'являється відповідний запис.
- Далі натискаємо & 171; вимоги & 187; і відкривається вкладка, де потрібно відзначити список підтримуваних операційних систем. Ми залишаємо галочки на полях &171;Windows XP&187; і все, що йде нижче неї. На всіх інших полях залишаємо рекомендовані значення.
- Потім відкриваємо вкладку &171;діалоги&187;
, клікнувши по відповідному напису в лівій частині інтерфейсу. Тут все залишаємо за замовчуванням. Для того щоб інсталяція проходила у фоновому режимі, можна виставити галочку в полі
&171; Прихована установка & 187;
.
- Після закінчення всіх налаштувань запускаємо компіляцію, натиснувши на піктограму зі стрілкою вниз.
- Відбувається вказаний процес і в віконці виводиться його поточний статус. По завершенні компіляції можна провести тестування створеного пакета або зовсім закрити вікно, клацнувши відповідні кнопки.
- Скомпільоване програмне забезпечення можна знайти за допомогою Провідника Windows в тій папці, який був вказаний при налаштуванні.











Таким чином, в даній статті ми з'ясували, що EXE файл може створюватися як за допомогою спеціалізованих середовищ розробки програм, наприклад Visual Studio Community, так і спеціальними інсталяторами, наприклад, Smart Install Maker.