Зміст
У цій статті мова піде про програму Autodesk 3ds Max, за довгі роки стала еталоном серед софта, присвяченого 3д-моделювання.
Незважаючи на велику кількість програмних рішень, заточених під найрізноманітніші завдання в області комп'ютерної графіки, 3д Макс залишається самою універсальною і популярною платформою для моделювання віртуальних тривимірних моделей. Переважна більшість проектів дизайну інтер'єру та архітектури з фотореалістичними візуалізаціями і точними моделями предметів інтер'єру та екстер'єру розроблені саме в Autodesk 3ds Max. Багато мультики, анімовані відеоролики, складні моделі і персонажі, що наповнюють сцену, також створені в середовищі цієї програми.
Незважаючи на те, що Autodesk 3ds Max спочатку здається досить складною системою, найчастіше для новачка він є першим 3д-додатком, на якому користувач відточує свою майстерність. Незважаючи на безліч функцій, логіка роботи дуже раціональна і не вимагає користувача енциклопедичних знань.
Завдяки відкритому коду, під 3д Макс розроблено величезну кількість плагінів, розширень та іншого додаткового софта, істотно розширює функціональність програми. Це & 8212; ще один секрет популярності продукту. Приступимо до огляду найголовніших функцій Autodesk 3ds Max.
Читайте також: системи для 3D моделювання
Моделювання примітивів
Процес створення будь-якої тривимірної моделі 3д Макс пропонує почати зі створення будь-якої базової форми, яка за допомогою майбутніх маніпуляцій буде перетворюватися необхідну нам модель. Користувач може почати як зі створення простих форм, як, наприклад, куб, куля або конус, так і помістити в сцену більш складний елемент, наприклад капсулу, призму, вузол та інші.
У програмі існують, також, примітиви розроблені для прискорення роботи архітекторів і дизайнерів, а саме попередньо змодельовані сходи, двері, вікна, Дерева. Треба сказати, що ці елементи досить формальні і придатні лише для попереднього ескізного моделювання.
Створення ліній
В 3д Макс реалізований дуже потужний інструмент малювання і редагування ліній і сплайнів. Користувач може накреслити абсолютно будь-яку лінія, задати розміщення її точок і сегментів в просторі, відрегулювати її вигини, товщину, плавність. Кутові точки ліній можна скруглять і задавати їм фаски. На основі ліній створюються багато тривимірні моделі.
Інструмент тексту в Autodesk 3ds Max відноситься до ліній, і для нього можна задати такі ж параметри, плюс додатково шрифт, розмір і положення.
Застосування модифікаторів
Модифікатори &8212; це певні алгоритми та операції, які дозволяють модифікувати форму об'єкта. Вони знаходяться в окремому списку, який об'єднує кілька десятків модифікаторів.
Найбільш часто використовувані дозволяють задавати формі плавні вигини, гнути її, скручувати в спіраль, роздувати, видавлювати, згладжувати та інше. Модифікаторів можна застосовувати необмежену кількість. Вони накладаються на елемент пошарово, надаючи свою дію.
Для роботи деяких модифікаторів необхідна підвищена сегментація об'єкта.
Полігональне моделювання
Полігональне моделювання & 8212; це коник Autodesk 3ds Max. За допомогою редагування точок, ребер, полігонів і об'єктів можна створити абсолютно будь-яку тривимірну модель. Редаговані частини форми можна переміщати в просторі, видавлювати, згладжувати, робити фаски, а також налаштовувати для них Плавні деформації.
Особливість полігонального моделювання в Autodesk 3ds Max &8212; можливість застосування, так званого, м'якого виділення. Ця функція дозволяє переміщати вибрані вершини, ребра і полігони таким чином, щоб разом з ними рухалися також невиділені частини форми. Поведінка невиділених елементів задається в Налаштуваннях.
При активованій функції м'якого виділення, більш теплим кольором пофарбовані частини форми, які сильніше схильні деформації , більш холодним &8212; частини, які найменше реагують на переміщення виділених точок або ребер.
Окремо варто зупинитися на функції полігонального моделювання малюванням. За допомогою цього інструменту, користувач може налаштувати спеціальну кисть, якою можна вдавлювати і видавлювати вибрані полігони. Цей інструмент дуже зручний при моделюванні тканин, нерівностей, неоднорідних поверхонь, а також елементів ландшафту &8212; грунту, галявин, пагорбів та іншого.
Налаштування матеріалу
Для того, щоб об'єкт був реалістичним, 3д Макс може налаштувати для нього матеріал. Матеріал має величезну кількість налаштувань, проте найважливіших всього кілька. Матеріалу можна відразу задати колір з палітри, або відразу призначити текстуру. Для матеріалу вибирається рівень прозорості і світіння. Важливі параметри & 8212; відблиск і глянсуватість, які надають матеріалу реалістичність. Всі вищевказані настройки зручно виставляються за допомогою повзунків.
Більш детальні параметри задаються за допомогою карт. Ними можна регулювати як текстуру матеріалу, так і його властивості прозорості, відображення, глянсовості, а також рельєфності і зміщення поверхні.
Налаштування матеріалу
Коли об'єкту присвоєно матеріал, в 3д Макс можна налаштувати правильне відображення текстури. На кожній поверхні об'єкта визначається потрібне положення текстури, її масштаб і прив'язка.
Для об'єктів складної форми, на які важко помістити текстуру стандартним способом передбачений інструмент розгортки. За допомогою нього, текстура може розміститися без спотворень навіть в складних вигинах і на нерівних поверхнях.
Світло та візуалізація
Для того, щоб створити реалістичну картинку, Autodesk 3ds Max пропонує налаштувати освітлення, виставити камери і провести розрахунок фотореалістичного зображення.
За допомогою камери задається статичне положення виду і композиція, масштабування, фокусна відстань та інші налаштування. За допомогою джерел світла налаштовується яскравість, потужність і колір освітлення, регулюються властивості тіней.
При створенні фотореалістичних зображень 3д Маск використовує алгоритм первинних і вторинних відскоків світлових променів, що робить зображення атмосферним і натуральним.
Функція руху натовпу
Не можна обійти увагою дуже корисну функцію для тих, хто займається архітектурною візуалізацією &8212; функцію симуляції натовпу. На основі заданого шляху або обмеженого майданчика 3д Макс створює параметричну модель групи людей. Користувач може налаштувати її щільність, статевий розподіл, напрямок руху. Натовп можна також анімувати для створення відеоролика. Відображати чоловічків можна як схематично, так і застосувавши реалістичні текстури.
Отже, ми коротко розглянули функції легендарної програми для тривимірного моделювання Autodesk 3ds Max. Нехай вас не лякає удавана складність цього додатка. У мережі існує маса докладних уроків, що описують ту чи іншу функцію. Підвищуючи навички лише в декількох аспектах цієї системи ви навчитеся створювати справжні 3Д-шедеври! Перейдемо до короткого резюме.
Гідності:
&8212; універсальність продукту дозволяє застосовувати її практично в будь-яких галузях тривимірного моделювання
& 8212; зрозуміла логіка роботи
&8212; наявність російськомовної локалізації
&8212; широкі можливості полігонального моделювання
& 8212; зручний і функціональний інструментарій в роботі зі сплайнами
&8212; можливість детального налаштування розташування текстур
&8212; велика кількість додаткових додатків і плагінів, які розширюють основні можливості
&8212; можливість створення фотореалістичних зображень
& 8212; функція симуляції руху людей
&8212; наявність в Інтернеті великої кількості 3Д-моделей, придатних для використання в Autodesk 3ds Max
Недоліки:
& 8212; Безкоштовна демо-версія версія має обмеження
& 8212; інтерфейс ускладнений великою кількістю функцій
&8212; деякі стандартні примітиви не підходять для роботи, замість них краще використовувати сторонній 3D-моделі
Завантажте пробну версію Autodesk 3ds Max
Завантажити останню версію програми з офіційного сайту