Зернистість або цифровий шум на фотографії-перешкоди, що виникають при фотозйомці. В основному вони з'являються через прагнення отримати більше інформації на знімку шляхом збільшення чутливості матриці. Природно, чим вище чутливість, тим більше шумів ми отримаємо.
Крім того, перешкоди можуть виникнути і під час зйомки в темний час доби або в недостатньо освітленому приміщенні.
Видалення зерна
Найдієвіший спосіб боротьби з зернистістю – постаратися не допустити її появи. Якщо, при всіх стараннях, шуми все-таки з'явилися, то їх доведеться видаляти за допомогою обробки в Фотошопі.
Ефективних прийомів придушення шуму два: редагування знімка в Camera Raw і робота з каналами.
Спосіб 1: Camera Raw
Якщо ви ніколи не користувалися цим вбудованим модулем, то без певних маніпуляцій відкрити JPEG фотографію в Camera Raw не вийде.
- Йдемо в Налаштування фотошопу за адресою " Редагування-Установки» і переходимо в розділ «Camera Raw» .
- У вікні установок, в блоці з назвою»обробка JPEG та TIFF"
, в випадаючому списку вибираємо
" автоматично відкривати всі підтримувані файли JPEG»
.
Дані налаштування застосовуються відразу, без перезапуску фотошопу. Тепер плагін готовий до обробки фотографій.
Відкриваємо знімок в редакторі будь-яким зручним способом, і він автоматично завантажиться в Camera Raw .
Урок: завантажуємо картинку в Фотошоп
- В Налаштуваннях плагіна переходимо на вкладку»деталізація"
.
Всі налаштування виробляються при масштабі зображення 200%
- На даній вкладці є налаштування зниження шуму і регулювання різкості. Насамперед необхідно збільшити світність і показник кольоровості. Потім повзунками " деталі яскравості» , " деталі кольору» і »контраст яскравості" відрегулювати ступінь впливу. Тут потрібно звернути особливу увагу на дрібні деталі зображення – вони не повинні постраждати, краще залишити трохи шуму на знімку.
- Оскільки після попередніх дій ми втратили деталізацію і різкість, то виправимо ці параметри за допомогою повзунків у верхньому блоці. На скріншоті представлені настройки для навчального зображення, Ваші можуть відрізнятися. Намагайтеся не виставляти занадто великі значення, оскільки завдання цього кроку – повернути зображенні первісний вигляд, наскільки це можливо, але вже без шумів.
- Після закінчення налаштувань потрібно відкрити наш знімок безпосередньо в редакторі, натиснувши кнопку " Відкрити зображення» .
- Продовжуємо обробку. Оскільки, після редагування в Camera Raw , на фото залишилося кілька зерен, то їх необхідно акуратно підтерти. Зробимо це фільтром " зменшити шум» .
- При Налаштуваннях фільтра необхідно дотримуватися того ж принципу, що і в Camera Raw , тобто, уникати втрати дрібних деталей.
- Після всіх наших маніпуляцій на фотографії неминуче з'явиться своєрідна серпанок або туман. Видаляється він фільтром»колірний контраст" .
- Для початку копіюємо фоновий шар поєднанням CTRL+J , а потім викликаємо фільтр. Підбираємо радіус таким чином, щоб видимими залишилися контури великих деталей. Занадто маленьке значення поверне шум, а занадто велике може сприяти виникненню небажаного ореолу.
- Після закінчення Налаштування»колірного контрасту" потрібно знебарвити копію гарячими клавішами CTRL+SHIFT+U .
- Далі потрібно поміняти режим накладення для знебарвленого шару на " М'яке світло» .
Настав час подивитися на різницю між оригінальним знімком та результатом нашої роботи.
Як бачимо, нам вдалося домогтися непоганих результатів: шумів майже не залишилося, і деталізація на фото збереглася.
Спосіб 2: Канали
Сенс даного способу полягає в тому, щоб відредагувати червоний канал , в якому, найчастіше, міститься максимальна кількість шуму.
- Відкриваємо фото, в панелі шарів переходимо на вкладку з каналами, і простим кліком активуємо Червоний .
- Створюємо копію даного шару з каналом, перетягнувши його на значок чистого аркуша в нижній частині панелі.
- Тепер нам знадобиться фільтр " виділення країв»
. Залишаючись на панелі каналів, відкриваємо меню
" Фільтр-Стилізація»
і в цьому блоці шукаємо необхідний плагін.
Фільтр спрацьовує автоматично, без необхідності Налаштування.
- Далі трохи розмиємо копію червоного каналу по Гаусу. Знову йдемо в меню " фільтр» , переходимо в блок »розмиття" і вибираємо плагін з відповідною назвою.
- Значення радіуса розмиття виставляємо приблизно 2-3 пікселі .
- Створюємо виділену область, клікнувши по значку пунктирного гуртка в нижній частині палітри каналів.
- Натискаємо по каналу RGB , включаючи видимість всіх кольорів, і відключаючи копію.
- Переходимо в палітру шарів і робимо копію фону. Зверніть увагу, що копію необхідно створювати перетягуванням шару на відповідний значок, інакше, застосувавши клавіші CTRL+J , ми просто скопіюємо виділення на новий шар.
- Перебуваючи на копії, створюємо маску білого кольору. Робиться це одноразовим натисканням на значок внизу палітри.
Урок: Маски в Фотошопі
- Тут потрібно бути уважнішими: нам необхідно перейти з маски на основний шар.
- Відкриваємо знайоме меню «фільтр» і переходимо до блоку «розмиття» . Нам знадобиться фільтр з назвою «Розмиття по поверхні» .
- Умови ті ж: при налаштуванні фільтра намагаємося зберегти максимум дрібних деталей, при цьому знизивши кількість шумів. Значення " Ізогелія» , в ідеалі, має бути в 3 рази більше значення «радіус» .
- Ви, напевно, вже звернули увагу, що і в цьому випадку у нас з'явився туман. Давайте від нього позбудемося. Створимо копію всіх шарів гарячим поєднанням CTRL+ALT+SHIFT+E , а потім застосуємо фільтр «колірний контраст» з тими ж налаштуваннями. Після зміни накладення для верхнього шару на " М'яке світло» , отримаємо ось такий результат:
Під час видалення шумів не прагнете домогтися повної їх відсутності, так як такий підхід може згладити безліч дрібних фрагментів, що неминуче призведе до неприродності зображення.
Вирішуйте самі, яким способом користуватися, вони приблизно рівні за ефективністю видалення зернистості з фотографій. У деяких випадках допоможе Camera Raw , а десь не обійтися без редагування каналів.