Зміст
Фотошоп є растровим редактором зображень, але в його функціонал також включена можливість створення векторних фігур. Векторні фігури складаються з примітивів (точок і відрізків) і заливки. На ділі це векторний контур, залитий будь-яким кольором.
Збереження таких зображень можливо тільки в растрових форматах, але, якщо потрібно, робочий документ можна експортувати в векторний редактор, наприклад, Illustrator .
Створення фігур
Інструментарій для створення векторних фігур знаходиться там же, де і всі інші пристосування – на панелі інструментів. Якщо є бажання стати справжнім професіоналом, то гаряча клавіша виклику будь-якого з цих інструментів – U .
Сюди входять Прямокутник", "прямокутник із закругленими кутами", "Еліпс", "багатокутник" « "Довільна фігура" та»лінія" . Всі ці інструменти виконують одну функцію: створюють робочий контур, що складається з опорних точок, і заливають його основним кольором.
Як бачимо, інструментів досить багато. Поговоримо про всі коротко.
- Прямокутник.
C допомогою даного інструменту ми можемо намалювати прямокутник або квадрат (з затиснутою клавішею SHIFT ). - Прямокутник з округленими кутами.
Цей інструмент, як випливає з назви, допомагає зобразити таку ж фігуру, але з округленими кутами.Радіус округлення попередньо налаштовується на панелі параметрів.
- Еліпс.
За допомогою інструменту «Еліпс» створюються кола та овали. - Багатокутник.
Інструмент «багатокутник» дозволяє нам малювати багатокутники з заданою кількістю кутів.Кількість кутів також налаштовується на панелі параметрів. Зверніть увагу, що в налаштуванні вказано параметр «сторони» . Нехай цей факт не вводить вас в оману.
- Лінія.
За допомогою даного інструменту ми можемо провести пряму лінію в будь-якому напрямку. Клавіш SHIFT в даному випадку дозволяє проводити лінії під 90 або 45 градусів щодо полотна.Товщина лінії налаштовується все там же – на панелі параметрів.
- Довільна фігура.
Інструмент " Довільна фігура&187; дає нам можливість створювати фігури вільної форми, що містяться в наборі фігур.Стандартний набір Photoshop, що містить довільні фігури, також можна знайти на верхній панелі налаштувань інструменту.
В даний набір можна додавати фігури, викачані з інтернету.
Загальні налаштування інструментів
Як ми вже знаємо, більшість налаштувань фігур знаходиться на верхній панелі параметрів. Налаштування, наведені нижче, однаково застосовуються до всіх інструментів групи.
- Найперший список, що випадає дозволяє нам зобразити або безпосередньо фігуру цілком, або її контур або заливку окремо. Заливка в даному випадку не буде векторним елементом.
- Колір заливки фігури. Даний параметр працює, тільки якщо активований інструмент з групи " фігура» , і ми знаходимося на шарі зі створеною фігурою. Тут (зліва направо) ми можемо: вимкнути заливку повністю; залити фігуру суцільним кольором; залити градієнтом; замостити візерунком.
- Наступним в списку налаштувань йде»Штрих"
. Тут мається на увазі обведення контуру фігури. Для штриха можна налаштувати (або відключити) колір, причому задавши тип заливки,
І його товщину.
- Далі йдуть «Ширина» і «висота» . Дана настройка дозволяє нам створювати фігури з довільними розмірами. Для цього необхідно внести дані у відповідні поля і клікнути в будь-якому місці полотна. Якщо фігура вже створена, то зміняться її лінійні розміри.
Наступні настройки дозволяють виробляти з фігурами Різні, досить складні, маніпуляції, тому поговоримо про них більш докладно.
Маніпуляції з фігурами
Дані маніпуляції можливі, тільки якщо на полотні (шарі) вже присутній хоча б одна фігура. Нижче стане зрозуміло, чому так відбувається.
- Новий шар.
Коли виставлена дана настройка, нова фігура створюється в звичайному режимі на новому шарі. - Об'єднання фігур.
В цьому випадку фігура, створювана в даний момент, буде повністю об'єднана з фігурою, що знаходиться на активному шарі.
- Віднімання фігур.
При включеній настройці створювана фігура буде «віднята» з Знаходиться В даний момент на шарі. Дія нагадує виділення об'єкта і натискання клавіші DEL .
- Перетин фігур.
В даному випадку при створенні нової фігури, залишаться видимими тільки ті області, де фігури накладаються одна на іншу.
- Виключення фігур.
Дана настройка дозволяє видалити ті області, де фігури перетинаються. Інші області залишаться недоторканими.
- Об'єднання компонентів фігур.
Даний пункт дозволяє, після здійснення однієї або декількох попередніх операцій, об'єднати всі контури в одну цільну фігуру.
Практика
Практична частина сьогоднішнього уроку буде являти собою набір сумбурних дій, спрямованих тільки на те, щоб подивитися в дії роботу налаштувань інструментів. Цього вже буде достатньо для того, щоб зрозуміти принципи роботи з фігурами.
Отже, практика.
- Для початку створимо звичайний квадрат. Для цього виберемо інструмент»прямокутник" , затиснемо клавішу SHIFT і потягнемо від центру полотна. Можна скористатися направляючими для зручності роботи.
- Потім виберемо інструмент «Еліпс» і пункт налаштувань " відняти передню фігуру» . Зараз ми будемо вирізати коло в нашому квадраті.
- Натискаємо один раз по будь-якому місцю на полотні і, у діалоговому вікні, пропишемо розміри майбутнього "отвори"» а також поставимо галку навпроти пункту " від центру» . Коло буде створено точно в центрі полотна.
- Натискаємо ОК
і бачимо наступне:
Отвір готовий.
- Далі нам необхідно об'єднати всі компоненти, створивши цілісну фігуру. Для цього вибираємо відповідний пункт в Налаштуваннях. В даному випадку це робити не обов'язково, але, якби коло виходив за межі квадрата, наша фігура складалася з двох робочих контурів.
- Поміняємо колір фігури. З уроку ми знаємо, яка настройка відповідає за заливку. Є й інший, більш швидкий і практичний спосіб зміни кольору. Необхідно двічі клікнути по мініатюрі шару з фігурою і, у вікні налаштування кольору, вибрати бажаний відтінок. Таким способом можна залити фігуру будь-яким суцільним кольором.
Відповідно, якщо потрібно градієнтна заливка або візерунок, то користуємося панеллю параметрів.
- Задамо обведення. Для цього поглянемо на блок»Штрих" на панелі параметрів. Тут виберемо тип обведення " Пунктир» і повзунком змінимо її розмір.
- Колір пунктиру задамо за допомогою кліка по сусідньому колірному віконця.
- Тепер, якщо повністю відключити заливку фігури,
То можна побачити наступну картину:
Таким чином ми пробігли майже всі налаштування інструментів із групи " фігура» . Обов'язково потренуйтеся, моделюючи різні ситуації, щоб зрозуміти, яким законам підкоряються растрові об'єкти в Фотошопі.
Фігури примітні тим, що, на відміну від своїх растрових побратимів, не втрачають якості і не набувають рваних країв при масштабуванні. Разом з тим, вони володіють тими ж властивостями і підлягають обробці. До фігур можна застосовувати стилі, заливати будь-якими способами, шляхом об'єднання і віднімання створювати нові форми.
Навички роботи з фігурами незамінні при створенні логотипів, різних елементів для сайтів і поліграфії. За допомогою даних інструментів можна виконувати переклад растрових елементів у векторні з подальшим експортом у відповідний редактор.
Фігури можна завантажувати з інтернету, а також створювати свої власні. За допомогою фігур можна малювати величезні плакати і вивіски. Загалом, корисність даних інструментів вельми складно переоцінити, тому приділіть особливу увагу вивченню даного функціоналу фотошопу, а уроки на нашому сайті Вам у цьому допоможуть.