Зміст
«Перо» &8212; один з найбільш затребуваних серед професіоналів інструмент фотошопу, так як дозволяє виробляти виділення об'єктів з високою точністю. Крім того, інструмент володіє і іншим функціоналом, наприклад, з його допомогою можна створювати якісні призначені для користувача фігури і кисті, малювати криві лінії і багато іншого.
Під час роботи інструменту створюється векторний контур, який згодом використовується для різних цілей.
Інструмент Перо
У цьому уроці поговоримо про те, як за допомогою «Пера» будуються контури, і яким чином їх можна використовувати.
Побудова контуру
Контури, створені інструментом, складаються з опорних точок і напрямних. Напрямні (будемо називати їх променями) дозволяють згинати ділянку, укладений між двома попередніми точками.
- Ставимо пером першу опорну точку.
- Ставимо другу крапку і, не відпускаючи кнопку миші, простягаємо промінь. Від напрямку «протягування» залежить, в який бік буде зігнутий ділянку між точками.
Якщо промінь залишити недоторканим і поставити наступну точку, то крива зігнеться автоматично.
Для того, щоб (до установки точки) дізнатися, яким чином зігнеться контур, потрібно поставити галку в чекбоксі " перегляд» на верхній панелі налаштувань.
Для того, щоб уникнути вигину наступної ділянки, необхідно затиснути ALT і мишею повернути промінь назад в точку, з якої він був протягнутий. Луч повинен повністю пропасти.
Вигин контуру можна зробити і іншим способом: ставимо дві точки (без вигину), потім між ними ставимо ще одну, затискаємо CTRL і тягнемо її в потрібну сторону.
- Переміщення будь-яких точок в контурі здійснюється з затиснутою клавішею CTRL , переміщення променів - з затиснутою клавішею ALT .
- Закриття контуру відбувається, коли ми натискаємо (ставимо крапку) на початковій точці.
Заливка контуру
- Для заливки отриманого контуру натискаємо правою кнопкою миші по полотну і вибираємо пункт " виконати заливку контуру» .
- У вікні налаштувань можна вибрати тип заливки (колір або візерунок), режим накладення, непрозорість, налаштувати розтушовування. Після завершення налаштувань потрібно натиснути ОК .
Обведення контуру
Обведення контуру виконується заздалегідь налаштованим інструментом. Всі доступні інструменти можна знайти в випадаючому вікні налаштувань обведення.
Розглянемо обведення на прикладі " кисті» .
- Вибираємо інструмент»Кисть" .
- Налаштовуємо розмір, жорсткість (у деяких кистей дана настройка може бути відсутнім) і форму на верхній панелі.
- Вибираємо бажаний колір в нижній частині панелі зліва.
- Знову беремо інструмент «Перо» , натискаємо правою кнопкою миші (контур у нас вже створений) і вибираємо пункт " виконати обведення контуру» .
- В випадаючому списку вибираємо»Кисть" і натискаємо ОК .
Після виконання всіх дій контур обведеться налаштованої пензлем.
Створення кистей і фігур
Для створення кисті або фігури нам буде потрібно вже залитий контур. Колір можна вибрати будь-який.
Створюємо кисть. Зверніть увагу, що при створенні кисті фон повинен бути білим.
- Переходимо до меню " редагування-визначити кисть» .
- Даємо назву кисті і тиснемо ОК .
Створену кисть можна знайти в Налаштуваннях форми інструменту ( " кисті» ).
При створенні кисті варто врахувати, що, чим більше контур, тим якісніше вийде результат. Тобто, якщо хочете кисть високої якості, то створюйте величезний документ і креслите величезний контур.
Створюємо фігуру. Для фігури Колір фону не важливий, так як вона визначається межами контуру.
- Натискаємо ПКМ (перо у нас в руках) по полотну і вибираємо пункт " визначити довільну фігуру» .
- Як і в прикладі з пензлем, даємо ім'я фігурі і тиснемо ОК .
Знайти фігуру можна наступним чином: вибрати інструмент " Довільна фігура» ,
В Налаштуваннях на верхній панелі відкрити набір фігур.
Фігури відрізняються від кистей тим, що піддаються масштабування без втрати якості, тому при створенні фігури важливий не розмір, а кількість точок в контурі – чим менше точок, тим якісніше фігура. Для зменшення кількості точок згинайте створюваний контур для фігури за допомогою променів.
Обведення об'єктів
Якщо ви уважно вивчили параграф про побудову контуру, то сама обведення не викличе труднощів. Тільки пара порад:
- При обведення (вона ж " відсікання» ) збільште масштаб зображення (клавіші CTRL+ &171;+&187; (просто плюс)).
- Трохи зміщуйте контур в сторону об'єкта, щоб уникнути попадання фону в виділення і частково відсікти розмиті пікселі.
Після того, як контур створений, можна його залити і зробити кисть, або фігуру, а можна утворити виділену область. Для цього натискаємо правою кнопкою миші і вибираємо даний пункт.
В Налаштуваннях вказуємо радіус розтушовування (чим вище радіус, тим більше розмитою вийде межа), ставимо галку біля «згладжування» і натискаємо ОК .
Далі вже самі вирішуйте, що робити з отриманим виділенням. Найчастіше натискають CTRL+J , щоб скопіювати його на новий шар, тим самим відокремивши об'єкт від фону.
Видалення контуру
Непотрібний контур видаляється просто: при активованому інструменті "Перо" потрібно клікнути правою кнопкою миші і натиснути " видалити контур» .
На цьому закінчимо урок про інструмент «Перо» . Ми сьогодні отримали необхідний для ефективної роботи мінімум знань, без зайвої інформації, і навчилися застосовувати ці знання на практиці.