створюємо ефект подвійної експозиції

Двойная экспозиция в Фотошопе
Подвійна експозиція це накладення одного знімка на інший з ілюзією однорідності і суміщення. Такий ефект досягався повторним фотографуванням на той же кадр плівки без перемотування.

Сучасні цифрові камери здатні емулювати (підробляти) подвійну експозицію за допомогою програмної обробки. Фотошоп ж дає нам можливість створювати такі фотографії так, як нам підказує фантазія.

Подвійна експозиція

У цьому уроці сумісний фото дівчини з пейзажем. Результат обробки можна побачити в превью до даної статті.

Вихідні матеріали для уроку:

  1. Модель.
  2. Исходный материал для урока Модель
  3. Пейзаж з туманом.
  4. Исходный материал для урока Пейзаж

Для подальшої обробки знімка нам знадобиться відокремити модель від фону. На сайті вже є такий урок, вивчіть його, так як без цих навичок працювати в Фотошопі неможливо.

Як вирізати об'єкт у Photoshop

Видалення фону та розміщення пейзажу в документі

Отже, відкриваємо фото з моделлю в редакторі і видаляємо фон.

Отделение модели от фона
  1. Знаходимо картинку з пейзажем і перетягуємо її в робочу область Фотошопа на редагований документ.
  2. Помещаем пейзаж на редактируемый документ
  3. Нам потрібно досягти відображення пейзажу лише на моделі. Для цього затискаємо клавішу ALT і натискаємо по кордоні між шарами. Курсор при цьому повинен поміняти форму. Создаем обтравочную маску

    Вийде наступне:

    Обтравочная маска создана

    Як бачимо, тепер пейзаж повторює контури моделі. Це називається " відсічна маска» .
    Картинку з пейзажем при необхідності можна перемістити, розтягнути або повернути.

  4. Натискаємо поєднання клавіш CTRL+T і виробляємо потрібні дії.
  5. Свободное трансформирование слоя с пейзажем

Накладення напівпрозорої копії

Подальші дії вимагатимуть трохи уважності.

  1. Потрібно перейти на шар з моделлю і створити його копію поєднанням клавіш CTRL+J .
  2. Создаем копию слоя с моделью

  3. Потім перейти на нижній шар і перетягнути його в самий верх палітри.
  4. Перетягиваем слой с моделью в верх палитры
  5. Режим накладання для верхнього шару необхідно поміняти на»екран" .
  6. Смена режима наложения на Экран

Посилення контрасту

  1. Для посилення контрасту (прояви деталей) застосуємо коригувальний шар «рівні» і трохи затемнимо верхній шар.
  2. Применение корректирующего слоя Уровни

  3. У вікні налаштувань шару потрібно натиснути на кнопку прив'язки.
  4. Настройка корректирующего слоя Уровни
  5. Потім переходимо в палітру шарів, натискаємо правою кнопкою миші по шару " рівні» і вибираємо пункт " Об'єднати з попереднім» .
  6. Объединение слоев

Надаємо форму композиції

Підготовчі роботи завершені. Тепер ми будемо надавати форму нашої композиції.

  1. Для початку створимо маску для верхнього шару з моделлю.
  2. Создание маски для верхнего слоя

  3. Потім візьмемо кисть.Инструмент кисть

    Кисть повинна бути " м'яка кругла» ,

    Настройка формы кисти

    Чорного кольору.

    Настройка цвета кисти

    Розмір повинен бути досить великим.

  4. Даної пензлем, перебуваючи на масці, зафарбовує ділянки на шарі з моделлю, відкриваючи ліс.
  5. Удаление лишних участков со слоя с моделью
  6. Переходимо на шар з пейзажем і знову створюємо маску. Тієї ж пензлем стираємо кордон між зображеннями на шиї дівчини, а також прибираємо зайве з носа, очі, підборіддя, в загальному, з особи.
  7. Удаление лишних участков со слоя с пейзажем

Фон

Настав час задати фон для композиції.

  1. Створюємо новий шар і переміщаємо його в самий низ палітри.
  2. Создание нового слоя

  3. Потім натискаємо на клавіатурі SHIFT+F5 , тим самим відкривши вікно налаштувань заливки. У випадаючому списку вибираємо »Колір" і натискаємо курсором, який прийняв форму піпетки, по найсвітлішому тону. Натискати ОК .
  4. Настройка заливки

Отримуємо світлий фон.

Создание фона для композиции

Згладжування переходів

Як бачимо, в самому верху зображення присутній різка межа.

  1. Вибираємо інструмент»переміщення" .
  2. Инструмент Перемещение
  3. Переходимо на шар з пейзажем і переміщаємо його трохи вліво, домагаючись зникнення кордону.
  4. Перемещение слоя с пейзажем

Основа композиції готова, залишилося її затонувати і надати загальної завершеності.

Тонування

  1. Створюємо коригувальний шар " карта градієнта» .
  2. Применение карты градиента

  3. Розкриваємо палітру градієнтів і натискаємо по значку у верхньому правому куті.
  4. Замена градиентов
  5. У контекстному меню вибираємо набір " Фотографічне Тонування» . Выбор набора Фотографическое тонирование

    Погоджуємося із заміною.

  6. Соглашаемся с заменой

Для тонування я вибрав градієнт, який вказаний на скріншоті. Називається він «Золото-сепія» .

Выбор градиента Золото-сепия

  1. Далі переходимо в палітру шарів і міняємо режим накладення для шару " карта градієнта» на «М'яке світло» .
  2. Смена режима наложения на Мягкий свет
  3. В нижній частині зачіски можна побачити занадто затемнений ділянку. У цій тіні загубилися деякі деталі лісу. Створюємо ще один коригувальний шар під назвою «криві» . Применение корректирующего слоя Кривые

    Ставимо крапку на кривій і згинаємо її вліво і вгору, домагаючись прояви деталей на затемненому ділянці.

    Нстройка кривой

    Ми залишимо ефект тільки в потрібних місцях, тому не звертаємо увагу на можливі пересвети.

    Результат применения кривых
  4. По завершенню настройки переходимо в палітру шарів, активуємо маску шару з кривими і натискаємо поєднання клавіш CTRL+I . Маска забарвиться в чорний колір, а ефект освітлення пропаде.
  5. Инвертирование маски слоя с кривыми

  6. Потім беремо таку ж кисть, що і раніше, але білого кольору. Непрозорість виставляємо 25 – 30% . Настройка непрозрачности кисти

    Пензлем акуратно проходимся по затемненим ділянкам, проявляючи деталі.

    Проявление деталей на затемненных участках
  7. Атмосфера подібних композицій має на увазі використання приглушених, ненасичених кольорів. Знизимо насиченість зображення за допомогою коригуючого шару " колірний тон / насиченість» .

    Применение корректирующего слоя Цветовой тон Насыщенность

    Пересуваємо відповідний повзунок трохи вліво.

    Настройка корректирующего слоя Цветовой тон Насыщенность

Результат:

Результат применения корректирующего слоя Цветовой тон Насыщенность

Посилення різкості та додавання шуму

Залишається лише зробити пару кроків. Перший-посилення різкості.

  1. Переходимо на самий верхній шар і створюємо відбиток поєднанням клавіш CTRL+ALT+SHFT+E .
  2. Отпечаток слоев
  3. Переходимо в меню " фільтр-посилення різкості-контурна різкість» .
  4. Фильтр Контурная резкость
  5. Значення ефекту виставляємо в 20% , радіус 1.0 пікс , ізогелія 0 .
  6. Настройка фильтра Контурная резкость

Другий крок – додавання шуму.

  1. Створюємо новий шар і викликаємо настройку заливки клавішами SHIFT+F5 . У випадаючому списку вибираємо заливку " 50% сірого» і натискаємо ОК.
  2. Заливка 50 процентами серого

  3. Потім переходимо до меню " фільтр-Шум-додати шум» . Фильтр Добавить шум

    Зерно виставляємо «на око». Підглядайте в скріншот.

    Настройка фильтра Добавить шум
  4. Режим накладення для цього шару міняємо на»перекриття" , або на «М'яке світло» .
  5. Изменение режима наложения для слоя с шумом

Композиція з подвійною експозицією готова. Можна укласти її в рамку і опублікувати.

Конечный результат обработки Двойная экспозиция

Варіантів застосування даного прийому безліч, все залежить тільки від вашої фантазії і навичок. Сподіваюся, що з фантазією у вас все в порядку, а з придбанням навичок допоможе наш сайт.

більше статей на цю тему: