Зміст
Подвійна експозиція це накладення одного знімка на інший з ілюзією однорідності і суміщення. Такий ефект досягався повторним фотографуванням на той же кадр плівки без перемотування.
Сучасні цифрові камери здатні емулювати (підробляти) подвійну експозицію за допомогою програмної обробки. Фотошоп ж дає нам можливість створювати такі фотографії так, як нам підказує фантазія.
Подвійна експозиція
У цьому уроці сумісний фото дівчини з пейзажем. Результат обробки можна побачити в превью до даної статті.
Вихідні матеріали для уроку:
- Модель.
- Пейзаж з туманом.
Для подальшої обробки знімка нам знадобиться відокремити модель від фону. На сайті вже є такий урок, вивчіть його, так як без цих навичок працювати в Фотошопі неможливо.
Як вирізати об'єкт у Photoshop
Видалення фону та розміщення пейзажу в документі
Отже, відкриваємо фото з моделлю в редакторі і видаляємо фон.
- Знаходимо картинку з пейзажем і перетягуємо її в робочу область Фотошопа на редагований документ.
- Нам потрібно досягти відображення пейзажу лише на моделі. Для цього затискаємо клавішу ALT
і натискаємо по кордоні між шарами. Курсор при цьому повинен поміняти форму.
Вийде наступне:
Як бачимо, тепер пейзаж повторює контури моделі. Це називається " відсічна маска» .
Картинку з пейзажем при необхідності можна перемістити, розтягнути або повернути. - Натискаємо поєднання клавіш CTRL+T і виробляємо потрібні дії.
Накладення напівпрозорої копії
Подальші дії вимагатимуть трохи уважності.
- Потрібно перейти на шар з моделлю і створити його копію поєднанням клавіш CTRL+J .
- Потім перейти на нижній шар і перетягнути його в самий верх палітри.
- Режим накладання для верхнього шару необхідно поміняти на»екран" .
Посилення контрасту
- Для посилення контрасту (прояви деталей) застосуємо коригувальний шар «рівні» і трохи затемнимо верхній шар.
- У вікні налаштувань шару потрібно натиснути на кнопку прив'язки.
- Потім переходимо в палітру шарів, натискаємо правою кнопкою миші по шару " рівні» і вибираємо пункт " Об'єднати з попереднім» .
Надаємо форму композиції
Підготовчі роботи завершені. Тепер ми будемо надавати форму нашої композиції.
- Для початку створимо маску для верхнього шару з моделлю.
- Потім візьмемо кисть.
Кисть повинна бути " м'яка кругла» ,
Чорного кольору.
Розмір повинен бути досить великим.
- Даної пензлем, перебуваючи на масці, зафарбовує ділянки на шарі з моделлю, відкриваючи ліс.
- Переходимо на шар з пейзажем і знову створюємо маску. Тієї ж пензлем стираємо кордон між зображеннями на шиї дівчини, а також прибираємо зайве з носа, очі, підборіддя, в загальному, з особи.
Фон
Настав час задати фон для композиції.
- Створюємо новий шар і переміщаємо його в самий низ палітри.
- Потім натискаємо на клавіатурі SHIFT+F5 , тим самим відкривши вікно налаштувань заливки. У випадаючому списку вибираємо »Колір" і натискаємо курсором, який прийняв форму піпетки, по найсвітлішому тону. Натискати ОК .
Отримуємо світлий фон.
Згладжування переходів
Як бачимо, в самому верху зображення присутній різка межа.
- Вибираємо інструмент»переміщення" .
- Переходимо на шар з пейзажем і переміщаємо його трохи вліво, домагаючись зникнення кордону.
Основа композиції готова, залишилося її затонувати і надати загальної завершеності.
Тонування
- Створюємо коригувальний шар " карта градієнта» .
- Розкриваємо палітру градієнтів і натискаємо по значку у верхньому правому куті.
- У контекстному меню вибираємо набір " Фотографічне Тонування»
.
Погоджуємося із заміною.
Для тонування я вибрав градієнт, який вказаний на скріншоті. Називається він «Золото-сепія» .
- Далі переходимо в палітру шарів і міняємо режим накладення для шару " карта градієнта» на «М'яке світло» .
- В нижній частині зачіски можна побачити занадто затемнений ділянку. У цій тіні загубилися деякі деталі лісу. Створюємо ще один коригувальний шар під назвою «криві»
.
Ставимо крапку на кривій і згинаємо її вліво і вгору, домагаючись прояви деталей на затемненому ділянці.
Ми залишимо ефект тільки в потрібних місцях, тому не звертаємо увагу на можливі пересвети.
- По завершенню настройки переходимо в палітру шарів, активуємо маску шару з кривими і натискаємо поєднання клавіш CTRL+I . Маска забарвиться в чорний колір, а ефект освітлення пропаде.
- Потім беремо таку ж кисть, що і раніше, але білого кольору. Непрозорість виставляємо 25 – 30%
.
Пензлем акуратно проходимся по затемненим ділянкам, проявляючи деталі.
- Атмосфера подібних композицій має на увазі використання приглушених, ненасичених кольорів. Знизимо насиченість зображення за допомогою коригуючого шару " колірний тон / насиченість»
.
Пересуваємо відповідний повзунок трохи вліво.
Результат:
Посилення різкості та додавання шуму
Залишається лише зробити пару кроків. Перший-посилення різкості.
- Переходимо на самий верхній шар і створюємо відбиток поєднанням клавіш CTRL+ALT+SHFT+E .
- Переходимо в меню " фільтр-посилення різкості-контурна різкість» .
- Значення ефекту виставляємо в 20% , радіус 1.0 пікс , ізогелія 0 .
Другий крок – додавання шуму.
- Створюємо новий шар і викликаємо настройку заливки клавішами SHIFT+F5 . У випадаючому списку вибираємо заливку " 50% сірого» і натискаємо ОК.
- Потім переходимо до меню " фільтр-Шум-додати шум»
.
Зерно виставляємо «на око». Підглядайте в скріншот.
- Режим накладення для цього шару міняємо на»перекриття" , або на «М'яке світло» .
Композиція з подвійною експозицією готова. Можна укласти її в рамку і опублікувати.
Варіантів застосування даного прийому безліч, все залежить тільки від вашої фантазії і навичок. Сподіваюся, що з фантазією у вас все в порядку, а з придбанням навичок допоможе наш сайт.