Зміст
Як відкрити «Безпека Windows»
У додатку " Безпека Windows» доступні тонкі настройки і управління відповідними засобами операційної системи. Тут є Параметри " Windows Defender» , який забезпечує захист комп'ютера в реальному часі від різного шкідливого програмного забезпечення. Щоб відкрити службу, можна скористатися пошуковим рядком меню «Пуск» , ввівши запит " Безпека Windows» .
Також існує ще один спосіб перейти до налаштувань вбудованого захисту:
- Клікніть по іконці «Пуск» , потім натисніть на пункт »Параметри" .
- У вікні перейдіть в розділ " оновлення та безпека» .
- Клацніть на вкладці " Безпека Windows» , потім по рядку "відкрити службу " Безпека Windows"» .
Відобразиться простий і інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, функції якого розміщені в окремих розділах, що забезпечує зручність при навігації.
Важливі відомості про безпеку ОС
Щоб розуміти, які настройки можна виробляти, а також для чого потрібно той чи інший засіб, слід ознайомитися з декількома важливими нюансами.
За замовчуванням операційна система використовує вбудовану антивірусну програму " Захисник Windows 10» , або «Microsoft Defender» .
Читайте також: як відключити / включити Windows Defender 10
Якщо на ПК встановлюється інша антивірусна програма, то»захисник" автоматично відключається, а після видалення такого софта – самостійно включається знову.
У попередніх операційних системах додаток називався " Центр безпеки Windows» .
Огляд можливостей та їх налаштування
Усі налаштування безпеки ОС знаходяться в інтерфейсі служби, звідки користувач може керувати ними, вимикати або вмикати різні засоби.
На домашній сторінці розташовується стан функцій безпеки, які доступні в Windows 10. Звідси можна дізнатися про дії, які вам рекомендується зробити для забезпечення захисту комп'ютера.
Зелена галочка поруч із засобом говорить про те, що ніяких дій не потрібно. Жовтий окликний попереджає про те, що є рекомендації з безпеки, а червоний хрестик означає, що необхідно терміново вжити заходів.
Розберемо розділи з настройками функцій безпеки, а також їх можливості і настройки.
Захист від вірусів та загроз
У розділі " захист від вірусів та загроз» розташовуються настоянки вбудованої антивірусної програми. Якщо встановлений сторонній софт, то відобразяться його параметри, а також кнопка для його запуску. Через область можливе сканування комп'ютера на наявність потенційно небезпечних загроз і підозрілих утиліт, а також настройка Автономної перевірки і розширеної функції захисту від утиліт-шантажистів.
Поточні загрози
В блоці " поточні загрози» налаштовується сканування системи на віруси. При натисканні на кнопку »Швидка перевірка" запуститься процедура, яка допоможе виявити підозрілі файли і утиліти, але при цьому не зробить глибокого аналізу, відповідно, перевірка не займе багато часу. Також є й інші типи сканування:
- Клікніть по рядку»параметри сканування" .
- На новій сторінці є кілька варіантів, включаючи швидку перевірку. При натисканні на кнопку " Повне сканування» антивірусна програма зробить глибокий аналіз, що займе достатньо часу, але при цьому будуть перевірені всі файли, Додатки та інші дані на всіх накопичувачах. Тривалість залежить від кількості інформації на комп'ютері.
- Функція " спеціальне сканування» дозволяє користувачеві самостійно вибрати папки, які потрібно перевірити. Відзначте пункт, потім натисніть на кнопку " виконати сканування зараз» .
- Після цього запуститься вбудований»провідник" , через гілки якого можна відшукати підозрілий каталог. Виділіть потрібне, потім клікніть по кнопці " Вибір папки» . Вбудований захист перевірить тільки обраний елемент.
Окремої уваги заслуговує функція "перевірка автономним модулем Microsoft Defender"
. За допомогою неї виконується глибокий аналіз системи, що дозволяє знайти і знешкодити віруси, які дуже складно відшукати звичайними методами. Принцип роботи функції полягає в тому, що відбудеться автоматичний перезапуск Windows, і під час завантаження системи засіб виконає ретельний пошук зачаїлися шкідливих утиліт.
параметри захисту від вірусів та інших загроз
Одна з найважливіших складових програмного забезпечення – це функція параметрів, що забезпечують захист в реальному часі, Хмарний захист, блокування несанкціонованого доступу до ПК і призначених для користувача даними, контроль отримання доступу до каталогів, списки виключення і інші можливості.
Натисніть на рядок " керування налаштуваннями»
, щоб перейти на сторінку з розширеними можливостями.
У цьому вікні можна включати або відключати різні засоби захисту, які були перераховані вище. Активуйте або деактивуйте опції
" захист у режимі реального часу»
,
" Хмарний захист»
,
" автоматична відправка зразків»
і
" захист від підробки»
на свій розсуд.
У блоці
" контрольований доступ до папок»
мається на увазі настройка захисту від програм-вимагачів та іншого шкідливого софта:
- Клікніть по рядку " керування контрольованим доступом до файлів» .
- Відбудеться перехід в розділ " захист від програм-шантажистів» , до якого також можна потрапити через головну сторінку " захист від вірусів та загроз» . За замовчуванням налаштування вимкнено &8212; активуйте його, щоб відкрити додаткові можливості.
- На сторінці " журналу блокування» відображаються відомості про недавно заблокованому підозрілому ПО і діях в системі.
- Щоб поставити захист на певні папки, натисніть на рядок " захищені папки» .
- За замовчуванням папки користувача на локальному системному диску вже захищені, але ви можете додати й інші каталоги. Для цього натисніть на відповідну кнопку.
- Якщо контрольований каталог заблокував будь-яку Програму, якій ви довіряєте, можете додати її до списку винятків. Для цього клацніть по посиланню " дозволити роботу програми через контрольований доступ до папок» .
- На новій сторінці знаходиться вибір додатків. Натисніть на кнопку Додавання для відображення спливаючого меню, де і виберіть потрібний пункт. Додавання відбувається шляхом вказівки шляху до виконуваного файлу або ярлика через»провідник" .
Також у розділі " захист від вірусів та загроз»
можна перевірити оновлення кошти. Тут вказані дата і час останньої перевірки, і якщо актуальна версія для функції є, то вона автоматично завантажиться і встановиться.
Захист облікових записів
У блоці з налаштуванням захисту облікових записів Доступні параметри облікового запису Microsoft. Щоб через нього можна подивитися його дані, натисніть по відповідному рядку.
Здійсниться перехід в розділ
" облікові записи»
додатки
«Параметри»
. На вкладці
»Ваші дані"
відображається Нік, аватар, прив'язана електронна пошта. При необхідності можна перейти на сторінку Управління аккаунтом.
Повернемося в інтерфейс
" Безпека Windows»
і розберемо, що таке
" динамічне блокування»
&8212; ще один пункт на сторінці з обліковими даними. Вона налаштовується користувачем самостійно і призначена для автоматичного блокування комп'ютера, що особливо актуально в громадських місцях або на роботі. Причому комп'ютер самостійно визначає, що Користувача немає поруч.
Особисті дані не завжди в безпеці навіть вдома, тому " динамічне блокування» дозволяє захистити конфіденційні дані на той час, поки ви відійшли від комп'ютера.
- Натисніть на кнопку «параметри динамічного блокування» , щоб відкрити «Параметри» з налаштуванням функції.
- На вкладці " варіанти входу» можна вибрати спосіб розблокування системи. Ще тут є блок " динамічне блокування» з можливістю активації. Позначте пункт «дозволити Windows автоматично блокувати пристрій у вашу відсутність» .
Щоб функція повноцінно працювала, потрібно активувати модуль Bluetooth і синхронізувати через нього комп'ютер і мобільний пристрій. Після підключення пристрою через Bluetooth, коли ви виходите та залишаєте бездротовий діапазон, система автоматично блокується.
Функція не спрацює, якщо підключений смартфон залишиться поруч з ПК або ноутбуком.
Брандмауер та безпека мережі
В розділі " брандмауер та безпека мережі» є Параметри вбудованого брандмауера, а також через нього можна відстежувати події, які відбуваються з мережами і підключеннями до Інтернету.
На сторінці відображається Доменна, приватна та загальнодоступна мережі. Щоб налаштувати один з цих параметрів, клацніть по ньому лівою кнопкою миші. Причому для кожного з підключень можна активувати або вимкнути вбудований брандмауер Microsoft Defender і заборонити вхідні з'єднання, що особливо актуально для підключень в громадських місцях.
Також є додаткові налаштування брандмауера:
- Додавання програм та портів до списку винятків, файли та дані яких не перевірятимуться вбудованим захистом;
- Запуск вбудованого засобу усунення неполадок підключення до мережі;
- Налаштування відображення сповіщень від Microsoft Defender;
- Кнопка " Додаткові параметри» , перенаправляє в інтерфейс утиліти " монітор брандмауера в режимі підвищеної безпеки» для більш тонких налаштувань &171;захисника&187; ;
- Скидання налаштувань брандмауера.
Читайте також:
посібник із налаштування брандмауера в Windows 10
додавання винятків у Windows 10 Defender
відкриваємо порти в брандмауері Windows 10
Управління програмами / браузером
Через цей розділ здійснюється управління захистом програм і мережевих підключень. Тут є Оновлення параметрів фільтра SmartScreen, а також тонкі настройки для захисту пристрій від потенційно небезпечних додатків, завантажень, файлів.
Захист на основі репутації
Параметр призначений для блокування небажаних програм, оскільки пристрій може виявитися вразливим до різного небезпечного програмного забезпечення. Після його включення клікніть по рядку параметрів, щоб відкрити більш тонкі настройки.
У новому вікні передбачені інструменти для перевірки невпізнаних додатків в Інтернеті. Якщо ви використовуєте фірмовий браузер Microsoft Edge, краще для нього включити фільтр SmartScreen, що забезпечить захист від підозрілих завантажень з Інтернету або відкриття потенційно небезпечних веб-ресурсів.
Ще є фільтр SmartScreen для додатків, завантажуваний через офіційний магазин Microsoft Store.
Захист від експлуатації
Як відомо, експлойти – це програми, частини коду або скрипти, які отримують вигоду при виявленні вразливості в системі. У їх складі є виконуваний код або навіть дані, здатні знищити або пошкодити інформацію на локальному або віддаленому комп'ютері.
При переході на сторінку з параметрами захисту від експлойтів відобразиться список функцій з описом, для яких в більшості випадків доступно кілька дій: використання за замовчуванням, вимкнено і включено. Кожен пункт Додатково налаштовується вручну.
Можливо управління не тільки системними параметрами, але і параметрами програм. Перемикання між розділами відбувається через вкладки вгорі.
Безпека пристрою
У вікні з інформацією безпеки пристрою є відомості про стан декількох можливостей апаратного захисту комп'ютера, якщо така передбачається компонентами ПК. Внизу має бути повідомлення, чи відповідає комп'ютер вимогам для апаратного захисту.
У розділі є ще кілька важливих параметрів:
Параметр | опис |
---|---|
«ізоляція ядра» | функція, що забезпечує захист від шкідливих утиліт і різних атак за допомогою ізоляції процесів від самого пристрою і операційної системи |
«обробник безпеки» | довірений платформний модуль TPM, той самий необхідний для установки Windows 11 |
«безпечне завантаження» | запобігання зараженню системи на апаратному рівні під час завантаження системи |
Залежно від можливостей ПК пункти можуть відрізнятися. Про кожному параметрі можна дізнатися більш детальну інформацію, якщо клікнути по рядку з відомостями.
Продуктивність і працездатність пристроїв
На сторінці з інформацією про продуктивність і працездатності пристрою даються загальні відомості про роботу вашого комп'ютера у вигляді звіту із зазначенням останнього сканування.
Якщо на пристрої є проблеми зі сховищем, акумулятором, додатками або програмним забезпеченням, то засіб сповістить про це, щоб користувач міг оперативно виправити з'явилася неполадку.
Параметри для сім'ї
Наступний розділ призначений, скоріше, для інформування про можливості батьківського контролю. Він стане в нагоді, коли комп'ютером користуються і діти. У вас є можливість вибрати сайти, які дитина може відвідувати, а також визначити час, протягом якого їй дозволено проводити час перед ПК, а також контролювати діяльність дітей в Інтернеті за допомогою щотижневих звітів.
Перейдіть за посиланням нижче, щоб дізнатися, як увімкнути та налаштувати функцію в Windows 10.
Детальніше: особливості "батьківського контролю" в Windows 10
Як задати розклад перевірок на віруси
Вище ми розглядали способи перевірки комп'ютера за допомогою вбудованого захисту Windows 10. Незважаючи на те, що всі методи активуються вручну, в ОС є можливість задати розклад сканування, яке дозволить заощадити час, при цьому підтримуючи безпеку пристрою:
- Через системний пошук «пуску» знайдіть додаток «Планувальник завдань» .
- Розгорніть гілку бібліотеки на лівій панелі, потім по черзі папки «Microsoft» і «Windows» .
- В розкрився списку відшукайте параметр «Windows Defender» . На панелі в центрі клікніть по пункту «Windows Defender Scheduled Scan» . Праворуч натисніть на пункт «властивості» в розділі «дії» .
- Відкриється нове вікно, де потрібно перейти на вкладку «тригери» . Клацніть по кнопці »створити" .
- Залишиться задати час перевірки і періодичність. Підтвердьте дію.
Після цього система буде автоматично запускати сканування пристрою на наявність вірусів в заданий час і з зазначеною періодичністю.