Зміст
Комбінації клавіш повинні обов'язково бути присутніми в складних професійних програмах, оскільки кількість інструментів і функцій там просто величезна. Гарячі клавіші допомагають спростити виконання будь-яких дій, викликаючи меню або запускаючи операцію за допомогою всього лише одного натискання. Далі ми пропонуємо ознайомитися зі списком основних комбінацій, що застосовуються в Autodesk 3ds Max. Даний матеріал буде корисний не тільки новачкам, але і досвідченим користувачам, які бажають прискорити і спростити взаємодію з даними софтом.
Основні гарячі клавіші в 3ds Max
Вся подальша інформація буде розбита за розділами, оскільки комбінації можна Сортувати за окремими групами. Ми рекомендуємо переглянути всі з них, після чого вже вибрати ті, які знадобляться вам для подальшої роботи в 3ds Max. Однак не поспішайте запам'ятовувати багато поєднань відразу, це потрібно робити поступово, постійно практикуючись в застосуванні і усвідомлювати виконання своїх дій.
Поєднання загального призначення
Розробники 3ds Max виділяють кілька найосновніших гарячих клавіш, з якими можна зіткнутися при використанні операційної системи або іншого програмного забезпечення. Тому не виключено, що зараз ви помітите вже звичні і знайомі комбінації. Давайте коротко розглянемо всі доступні hot keys:
гарячі клавіші | Опис |
---|---|
Ctrl + O / Ctrl + S | дані комбінації використовуються багато в чому іншому ПО і потрібні для відкриття або збереження файлу |
Ctrl + N | створення нової чистої сцени |
Ctrl + C / Ctrl + V | знайомі навіть початківцю комбінації, що відповідають за копіювання і вставку певної інформації. У 3ds Max це працює з об'єктами та окремо виділеними областями, шарами |
Ctrl + Z / Shift + Z | скасування виконання операції та скасування перегляду |
O (буква &171; Про&187;) | Активація адаптивного зниження якості. Справа в тому, що за замовчуванням в робочому середовищі об'єкт відразу промальовується максимально детально, що викликає гальма на слабкому залозі. Включення адаптивного зниження якості дозволить тимчасово прибрати деталізацію, проте вона буде видна при рендерингу |
8 | відкриття діалогового вікна робочого середовища. Наприклад, ви перебуваєте в якомусь режимі перегляду і хочете швидко змінити його стандартні значення. Тоді натисніть саме цю цифру на клавіатурі, щоб перейти до налаштувань |
Ecs | вихід з меню або додатково включеного режиму |
Ctrl + X | перехід в експертний режим. У цьому типі роботи ховаються всі панелі і залишається тільки робоче середовище. Повторне натискання повертає все на свої місця |
M | Активація вікна редагування матеріалів. Після натискання відкривається поверх основного вікна додаткове меню, де ви можете приступити до роботи з матеріалами |
Shift + Q | Запуск швидкого рендеру. Цей процес не займе багато часу, однак деякі деталі можуть бути втрачені. Обробка відбувається в окремому вікні |
пробіл | блокування перемикання виду |
X | перегляд усіх виконаних дій |
Ctrl + Y | Повтор сцени |
F11 | виклик меню для введення користувальницьких скриптів |
Комбінації вибору та редагування
Основні дії з об'єктами в 3ds Max поділяються на два типи &8212; вибір та редагування. Найпростіше виконувати ці маніпуляції, використовуючи спеціальні поєднання клавіш на клавіатурі. Існує їх досить багато, нижче наведені тільки основні і ті, які використовуються найчастіше.
гарячі клавіші | опис |
---|---|
F5 | встановити обмеження по осі X. виділіть область або об'єкт, а потім натисніть на цю кнопку, щоб рух відбувалося тільки по осі X. Таким чином вийде уникнути частих проблем з спотворенням фігури, що призводить до необхідності скасування дії і повторного редагування |
F6 | те ж саме, але тільки обмеження встановлюється для осі Y |
F7 | обмежити до Z |
F8 | обмеження по площині точок |
Alt + A | вирівнювання фігури |
Alt + N | стандартне вирівнювання |
Shift + N | швидке вирівнювання |
Alt + Ctrl + H | переміщення виду до центру |
W | вибрати і перемістити по площині |
E | вибрати об'єкт для повороту |
P | для масштабування |
Ctrl + I | виділення об'єкта |
Настійно рекомендуємо перевірити всі ці клавіші в дії, оскільки вони є самими основними і використовуються при роботі з кожним проектом будь-якої складності. Вони значно спростять всю операцію редагування і скоротять кількість допускаються помилок до мінімуму.
Приховування та демонстрація елементів
Не завжди в робочому середовищі потрібно відображення всіх її елементів. Тому застосовуються поєднання клавіш, що дозволяють швидко приховати або показати яке-небудь становить, наприклад, геометричну сітку або кільцевої інструмент вибору деформацій. За здійснення цих цілей відповідають такі комбінації:
гарячі клавіші | опис |
---|---|
Shift + G | вимкнення або ввімкнення геометрії. Призначена для відображення об'єкта на робочому просторі |
R | Вибір режиму сітки |
Shift + P | перемикання режимів частинок |
Shift + W | Показ кільцевого інструменту деформації |
Все інше редагування параметрів виду відбувається безпосередньо через вікно налаштувань. Там вибирається відображення основних панелей, перехід в робочі сцени і виконуються інші схожі дії.
Команди прив'язки
У 3ds Max присутній ряд функцій, що відповідають за прив'язку об'єктів. Вони дозволяють розташувати елементи на осі або відносно один одного з максимально високою точністю. Для активації різних режимів прив'язки є спеціальні кнопки на верхній панелі, але активувати їх можна за допомогою гарячих клавіш за замовчуванням, які виглядають наступним чином:
гарячі клавіші | опис |
---|---|
S | об'єктна прив'язка. Застосовується при створенні і редагуванні об'єктів. Дозволяє розташувати або згенерувати один елемент відносно іншому. Можна стикувати два об'єкти, переміщаючи їх в просторі |
A | кутова прив'язка. Використовується для повороту об'єкта щодо будь-якого кута |
Shift + Ctrl + P | процентна прив'язка. Застосовується при масштабуванні, дозволяє збільшити або зменшити об'єкт з певним кроком |
Alt + F3 / Alt + D | використання перемикань осьових обмежень |
Існує ще один вид прив'язок, але для нього немає гарячої клавіші. Тому його активація здійснюється тільки шляхом натискання кнопки на верхній панелі. Її розташування ви можете бачити на наведеному вище скріншоті.
Управління таймлайном
Розглянуте програмне забезпечення також дозволяє займатися анімацією. Для цього внизу розташована доріжка таймлайна, де і починається відтворення, а також додавання ключів. Управляти їй простіше, якщо знати спеціальні гарячі клавіші. Однак вчити їх потрібно тільки в тих випадках, коли ви активно використовуєте саме анімацію, а не моделювання.
гарячі клавіші | опис |
---|---|
N | Вмикає або вимикає режим &171;Auto Key&187; . Коли цей режим включений, ключі на таймлайні проставляються автоматично після кожної зміни в сцені |
. / , (крапка і кома на англійській розкладці) | переміщення повзунка відтворення вперед на певну кількість одиниць часу |
END | перехід до кінця таймлайну |
K | встановлення ключів |
Всі інші операції, необхідні для виконання на доріжці анімації, виконуються вручну. До того ж робити комбінації на всі доступні тут інструменти було б просто нерозумно, оскільки саме їх зручніше застосовувати кліками мишки по відведених кнопок.
Команди перегляду
Часто користувачі переглядають створені моделі в різних видових режимах, розташовуючи їх вікна поруч або по черзі перемикаючись між ними. Однак існують і спеціальні клавіші, що дозволяють буквально за одне натискання переключитися в необхідний вид. Виглядають вони так:
гарячі клавіші | опис |
---|---|
B | вид знизу |
C | Вибір камери для виду |
F | передній план |
U | ізометричний користувальницький вигляд |
L | Вид зліва |
T | вид зверху |
P | перспективний вигляд |
Наближення, поворот камери і розташування під різним кутом &8212; все це вже здійснюється за допомогою миші, а вище ми розглянули всі доступні видові екрани.
Комбінації для області перегляду
У 3ds Max присутній окремий видовий режим, в якому проглядається готовий об'єкт. Іноді потрібно переміщатися по ньому або змінити положення фігури в залежності від камери. Все це простіше виконати за допомогою все тих же стандартних комбінацій.
гарячі клавіші | опис |
---|---|
Ctrl + R | активація режиму повороту дуги. На екрані з'являється кільце, яке можна крутити для зміни виду |
Ctrl + C | створення нової камери на основі поточного вигляду |
Ctrl + L | перемикач освітлення |
Ctrl + H | виділення певного місця |
Shift + 4 | точкове або спрямоване світло |
Alt + Ctrl + B | активація або вимкнення фонового блокування |
Alt + Ctrl + Shift + B | оновлення фонового зображення |
Alt + B | Активація фону області перегляду |
D | відключення видового екрану |
Ctrl + P | панорамування |
F4 | Перемикач виду граней |
Alt + Ctrl + Z | збільшення масштабу |
Alt + Ctrl + Shift + Z | збільшення рівно в два рази |
Alt + Z | перехід у режим масштабування |
Ctrl + [+] / Ctrl + [-] | збільшення або зменшення області перегляду |
Додаткові руху камерою і перемикання видів здійснюються за допомогою клавіш на цифровому блоці клавіатури. Ознайомитися з принципом їх дії ми рекомендуємо самостійно, якщо це знадобиться для управління вікном перегляду.
Використання редактора гарячих клавіш
В останній версії 3ds Max, яка зараз називається 2020, розробники додали нову систему редагування гарячих клавіш, що дозволяє користувачеві створювати свої нові комбінації або змінювати вже стандартні. Ми теж пропонуємо ознайомитися з цим меню, щоб в разі потреби налаштувати команди під себе.
- Запустіть програмне забезпечення і через верхню панель перейдіть в розділ &171;Customize&187; .
- У контекстному меню виберіть &171;Customize User Interface&187; .
- Перша ж вкладка відповідає за призначення команд на клавіші клавіатури. Тут пропонують вибрати одну з заздалегідь заготовлених груп комбінацій або переміститися в категорію.
- Тепер ви можете вибрати одну з дій і в поле праворуч прописати для нього комбінацію, затиснувши клавіші на клавіатурі.
- Якщо таке поєднання ніде більше не використовується, можна його зберегти. В іншому випадку доведеться його змінити або видалити колишнє призначення.
- Всі діючі комбінації відображаються праворуч від назви дії.
- Після завершення налаштувань запишіть всі гарячі клавіші в окремий текстовий документ, збережіть зміни або завантажте отриману користувача конфігурацію.
Якщо ви тільки почали освоювати розглянуте ПО, не поспішайте змінювати клавіші за замовчуванням, оскільки вони стануть в нагоді під час подальшого навчання. Часто в навчальних відео або на онлайн-курсах показують будь-які дії саме з використанням стандартних налаштувань.
Як бачите, Autodesk 3ds Max багата заданими заздалегідь комбінаціями клавіш, які дозволять швидко перемикатися між видами, вибирати інструменти або виробляти будь-які інші дії. Оновлений редактор поєднань допоможе налаштувати всі їх під себе, додавши безліч нових команд або відредагувавши вже старі. Після ознайомлення з комбінаціями можна сміливо переходити до навчання роботі в даному інструменті для 3D-моделювання. Освоїти деякі завдання допоможуть інші наші матеріали за вказаними нижче посиланнями.
Детальніше:
як зробити скло в 3ds Max
моделюємо автомобіль в 3ds Max