Створення реалістичних матеріалів &8212; це дуже трудомістка задача в тривимірному моделюванні з тієї причини, що дизайнер зобов'язаний враховувати всі тонкощі фізичного стану матеріального об'єкта. Завдяки плагіну V-Ray, використовуваному в 3ds Max, матеріали створюються швидко і натурально, так як про всіх фізичних характеристиках плагін вже подбав, залишаючи моделлеру тільки творчі завдання.
У цій статті буде невеликий підручник зі швидкого створення реалістичного скла у V-Ray.
Корисна інформація: гарячі клавіші в 3ds Max
Як створити скло у V-Ray
- Запустіть 3ds Max і відкрийте якийсь змодельований об'єкт, де буде застосовано скло.
- Призначте V-Ray як рендер за замовчуванням.
- Натисніть клавішу &171;М&187;, відкривши редактор матеріалів. Клацніть правою кнопкою миші в полі&171; View 1 & 187; і створіть стандартний матеріал V-Ray, як показано на скріншоті.
- Перед Вами шаблон матеріалу, який ми зараз перетворимо в скло.
- У верхній частині панелі редактора матеріалів натисніть кнопку &171;Show Background in preview&187;. Це допоможе нам контролювати прозорість і відображення скла.
- Праворуч, в Налаштуваннях матеріалу, впишіть назву матеріалу.
- У вікні Diffuse клацніть на сірому прямокутнику. Це колір скла. Виберіть колір з палітри (бажано вибрати чорний колір).
- Переходимо в Бокс &171;Reflection&187; (відображення). Чорний прямокутник навпроти напису&171; Reflect & 187; означає, що матеріал абсолютно нічого не відображає. Чим ближче цей колір буде до білого, тим більше буде відображає здатність матеріалу. Встановіть колір, близький до білого. Поставте галочку в чекбокс &171; Fresnel reflection&187;, щоб прозорість нашого матеріалу змінювалася в залежності від кута зору.
- У рядку &171;Refl Glossiness&187; встановіть значення 0,98. Це задасть яскравий відблиск на поверхні.
- У боксі &171;Refraction&187; (заломлення) ми задаємо рівень прозорості матеріалу за аналогією з відображенням: чим біліше колір, тим явніше прозорість. Встановіть колір, близький до білого.
- &171;Glossiness&187; за допомогою цього параметра регулюйте матовість матеріалу. Значення, близьке до &171;1&187; &8212; повна прозорість, чим далі &8212; тим більшу матовість має скло. Поставте значення 0,98.
- IOR &8212; один найважливіших параметрів. Він представляє коефіцієнт заломлення. В інтернеті можна знайти таблиці, де цей коефіцієнт представлений для різних матеріалів. Для скла він становить 1,51.
Ось і всі основні налаштування. Решта можна залишити за замовчуванням і регулювати їх в залежності від складності матеріалу.
- Виділіть об'єкт, якому хочете присвоїти матеріал скла. У редакторі матеріалів натисніть кнопку&171; Assign Material to Selection & 187;. Матеріал призначений і буде змінюватися на об'єкті автоматично при редагуванні.
- Запустіть пробний рендер і подивіться на результат. Експериментуйте, поки він не буде задовільним.
Установка V-Ray на комп'ютер його призначення рендерером описані в статті: налаштування освітлення у V-Ray
Радимо почитати: Програми для 3D-моделювання.
Таким чином ми навчилися створювати просте скло. З часом, ви будете зможете більш складні і реалістичні матеріали!