Зміст
- Спосіб 1: відключення додатків в автозавантаженні
- Спосіб 2: Налаштування електроживлення
- Спосіб 3: Оновлення системи
- Спосіб 4: вимкнення візуальних ефектів
- Спосіб 5: Дефрагментація жорсткого диска
- Спосіб 6: Перевірка на віруси
- Спосіб 7: налаштування параметрів конфіденційності
- Спосіб 8: очищення дискового простору
- Спосіб 9: відключення служб
- Спосіб 10: оновлення драйверів
- Питання та відповіді
Зверніть увагу! всі представлені в статті дії виконуються в Windows 11 Pro версії 21h2 (22000.527). Це слід враховувати, так як в наступних оновленнях розробники можуть внести зміни в графічне оформлення і місце розташування деяких елементів інтерфейсу. Але незважаючи на це, загальна суть всіх способів прискорення комп'ютера буде залишатися актуальною.
Спосіб 1: відключення додатків в автозавантаженні
Деякі програми запускаються автоматично у фоновому режимі відразу після включення комп'ютера. Відповідно, збільшується споживання ресурсів, особливо оперативної пам'яті. Для малопотужних пристроїв це може бути критично, тому слід відключити такі програми в автозавантаженні:
- Розкрийте меню пошуку, клікнувши по відповідному значку на панелі завдань, після чого впишіть запит «Диспетчер завдань»
і клікніть по однойменному пункту, що відображається в результатах.
Увага! якщо описаним способом запустити потрібну утиліту не виходить, можна скористатися іншими. В окремій статті на нашому сайті викладено матеріал, в якому наведені всі методи виклику " диспетчера завдань» . Рекомендується ознайомитися.
Детальніше: Як відкрити "Диспетчер завдань" у Windows 11
- Натисніть на кнопку»Детальніше" , яка розташована в нижньому лівому куті вікна, щоб розкрити всі функції. Варто відзначити, що цей етап може бути пропущений, якщо виконувався раніше.
- Перейдіть на вкладку «автозавантаження» і виберіть програму, яку потрібно деактивувати. Після цього клікніть по кнопці »вимкнути" .
Зверніть увагу! всі програми, які автоматично запускаються під час старту комп'ютера, мають відповідний параметр в стовпці " стан» .
Щоб не завершувати процеси всіх тільки що відключених компонентів вручну, рекомендується здійснити перезавантаження комп'ютера.
Спосіб 2: Налаштування електроживлення
В операційній системі є спеціальні служби, які відповідають за енергоспоживання комп'ютера. Низьке значення цього показника є причиною зниження продуктивності, так як на комплектуючі пристрої подається електричний струм меншої напруги. Цей параметр можна змінити, щоб підвищити швидкість роботи комп'ютера.
Варіант 1: оновлений інтерфейс
У Windows 11 в параметрах системи реалізовано окреме меню для настройки параметрів електроспоживання. Щоб підвищити продуктивність, зробіть наступне:
- Відкрийте вікно параметрів системи будь-яким доступним способом. Універсальний передбачає використання гарячих клавіш Win + I . Потім, перебуваючи в розділі «Система» , перейдіть до меню »харчування" .
- Змініть параметр»режим живлення" , встановивши в випадаючому списку значення " Макс. продуктивність» .
- Незважаючи на те що зміни вступають в силу відразу ж після виконання інструкції, перезапустіть комп'ютер, щоб домогтися кращого результату.
Варіант 2: класичний інтерфейс
Якщо оновлений інтерфейс працює некоректно, для виконання поставленого завдання можна скористатися класичним. Виконайте наступні дії:
- Розкрийте меню «Пуск» і введіть в пошуковий рядок запит " Панель управління» . У з'явилися результатах клікніть по однойменному додатком.
- У вікні, встановіть режим перегляду " Великі значки» і перейдіть до меню «електроживлення» .
- При необхідності розгорніть випадаючий список " Показати додаткові схеми» , клікнувши по стрілці в правій частині цього пункту.
- Встановіть перемикач у положення " висока продуктивність» і перезапустіть комп'ютер.
Зверніть увагу! на ноутбуках рекомендовано встановлювати збалансований режим, так як високопродуктивний споживає багато енергії, через що акумулятор швидше розряджається.
Читайте також: як знизити тактову частоту процесора
Спосіб 3: Оновлення системи
Windows 11 відносно недавно вийшла в реліз, тому робота деяких служб і компонентів операційної системи може бути нестабільною, тим самим знижуючи продуктивність всього комп'ютера. З цієї причини рекомендується стежити за оновленнями, що випускаються розробниками, і встановлювати їх в найкоротші терміни після випуску. Зробіть наступне:
- Розкрийте вікно параметрів за допомогою гарячих клавіш Win + I . Після цього перейдіть, скориставшись бічною панеллю зліва, в розділ " оновлення Windows» і клікніть по кнопці " перевірити наявність оновлень» .
- Очікуйте завершення аналізу внутрішньої бази даних Microsoft. Якщо апдейти будуть виявлені, почнеться їх автоматична установка з попереднім завантаженням. За ходом виконання операції можна стежити безпосередньо в меню параметрів.
- По завершенні процедури слід виконати перезавантаження комп'ютера, щоб остаточно інсталювати оновлення. Тому Натисніть по з'явилася кнопці " Перезавантажити зараз» .
Вище був описаний метод установки основних оновлень, критично необхідних операційній системі, але крім них є ще необов'язкові, які теж здатні поліпшити роботу комп'ютера.
- Перебуваючи в розділі " Оновлення Windows» , трохи нижче на сторінці відкрийте меню " Додаткові параметри» .
- Знайдіть пункт " Необов'язкові оновлення» і натисніть на нього лівою кнопкою миші, щоб перейти до відповідного розділу.
- На сторінці розкрийте доступні випадають списки, після чого встановіть позначки навпроти всіх наявних пунктів. На завершення клікніть по кнопці " Завантажити та встановити» .
Зверніть увагу! за ходом виконання процедури інсталяції необов'язкових оновлень можна стежити в головному меню розділу «оновлення Windows» .
Спосіб 4: вимкнення візуальних ефектів
Виключно в декоративних цілях розробниками Windows 11 були створені різні ефекти і анімації, які вимагають додаткових ресурсів комп'ютера для відображення. Високопродуктивні пристрої не відчувають потреби в їх відключенні, на відміну від малопотужних, для яких навіть незначне споживання оперативної пам'яті є критичним.
Щоб видалити візуальні ефекти в операційній системі Windows 11, виконайте наступне:
- Відкрийте вікно властивостей комп'ютера. Найпростіше це зробити за допомогою контекстного меню значка " цей комп'ютер»
, розташованого на робочому столі за замовчуванням.
Зверніть увагу! якщо відповідного ярлика немає, потрапити в потрібний розділ можна через системні параметри. Для цього відкрийте вікно налаштувань поєднанням клавіш Win + I і, перебуваючи у вкладці «Система» , перейдіть на сторінку «Про систему» , посилання на яку розміщено в самій нижній частині вікна.
- Розгорніть випадаючий список " Характеристики пристрою» і в блоці " посилання на тему» клікніть по рядку " Додаткові параметри системи» .
- У вікні, перебуваючи у вкладці»додатково" , клацніть по кнопці «Параметри» , яка розташована в блоці «швидкодія» .
- Перейдіть до розділу " візуальні ефекти»
і встановіть позначку навпроти параметра
" забезпечити найкращу швидкодію»
. Після цього клікніть по кнопці
" застосувати»
.
Зверніть увагу! Не обов'язково вимикати всі візуальні ефекти, щоб підвищити продуктивність ПК. Рекомендуємо залишити позначки навпроти пунктів " згладжування нерівностей екранних шрифтів» , «відображення вмісту вікна при перетягуванні» і " відображення прозорого прямокутника виділення» . Така конфігурація дозволить зберегти звичний вигляд операційної системи, знизивши основне навантаження на оперативну пам'ять і центральний процесор.
Всі внесені зміни застосовуються негайно, тому перезавантажувати комп'ютер необов'язково.
Спосіб 5: Дефрагментація жорсткого диска
З часом записана на жорсткому диску інформація фрагментується, через що обладнання потрібно більше часу для пошуку потрібних даних. Внаслідок цього сповільнюється робота всього комп'ютера. Щоб уникнути зниження продуктивності, слід періодично проводити дефрагментацію накопичувача. Зробити це можна вбудованими засобами операційної системи.
- Відкрийте файловий менеджер будь-яким доступним методом. Універсальним можна вважати натискання гарячих клавіш Win + E . Після цього перейдіть в розділ " цей комп'ютер» і клацніть правою кнопкою миші по тому диску, дефрагментацію якого потрібно виконати. У контекстному меню виберіть пункт «властивості» .
- Після відкриття відповідного вікна перейдіть у вкладку «сервіс» і клікніть по кнопці " оптимізувати» , яка розташована в блоці «оптимізація та дефрагментація диска» .
- У списку розділів повторно виділіть потрібний і натисніть " аналізувати» , щоб запустити процес сканування накопичувача на виявлення процентного співвідношення фрагментації даних із загальним обсягом інформації.
- Ініціалізуйте процедуру дефрагментації, натиснувши " оптимізувати» . Варто відзначити, що це робити не обов'язково, якщо значення дроблення даних на диску нижче 5 %.
- Дочекайтеся завершення операції, після чого продовжуйте користуватися комп'ютером в штатному режимі — перезавантаження не потрібна.
Важливо! Процедуру дефрагментації потрібно проводити тільки для жорстких дисків, так як твердотільні (SSD) не уповільнюють свою роботу в разі роздробленості даних. Тип носія можна дізнатися безпосередньо у вікні оптимізації в однойменному стовпці.
Крім штатного кошти сторонніми розробниками випускаються спеціальні програми для дефрагментації жорсткого диска. Вони часто володіють великим набором функцій і дозволяють оптимізувати процес нормалізації роботи накопичувача. На нашому сайті є окрема стаття з коротким оглядом цього програмного забезпечення і посиланнями на більш детальний розгляд, рекомендуємо з нею ознайомитися.
Детальніше: програми для дефрагментації жорсткого диска
Спосіб 6: Перевірка на віруси
Проникнення в систему шкідливого ПЗ може спровокувати порушення стабільності роботи багатьох компонентів, через що комп'ютер почне працювати повільніше. Тому необхідно періодично перевіряти Windows 11 на наявність вірусів, але робити це слід спеціалізованим програмним забезпеченням від стороннього розробника, так як мається на увазі, що штатна захисна програма вже не змогла розпізнати загрозу на етапі її ініціалізації.
Незважаючи на те що кожне антивірусне додаток має відмінний один від одного інтерфейс і набір функцій, всі вони працюють за єдиним принципом. Користувач повинен зайти в Головне меню, вибрати тип перевірки і дискову область для сканування, після чого натиснути на кнопку запуску процесу.
Зверніть увагу! По можливості слід проводити аналіз всіх розділів накопичувача, так як це підвищить шанс виявлення шкідливого коду. Варто відзначити, що така процедура потребує більше часу на виконання.
Якщо при виборі антивірусного програмного забезпечення з'явилися труднощі, рекомендуємо ознайомитися з матеріалом на нашому сайті, який присвячений цій темі. У ньому коротко розглядаються додатки даної категорії і представлені посилання на повноцінні огляди.
Детальніше: Програми для видалення вірусів з комп'ютера
Спосіб 7: налаштування параметрів конфіденційності
З конфіденційністю даних користувачів у Windows 11 пов'язано багато параметрів. Деякі з них спрямовані на поліпшення взаємодії з системою, але частина витрачає ресурси комп'ютера на вирішення необов'язкових завдань, наслідком чого стає зниження продуктивності. Щоб прискорити роботу комп'ютера, необхідно відключити деякі служби. Робиться це наступним чином:
- Розкрийте параметри системи зручним способом, для цього можна скористатися поєднанням Win + I . У вікні на бічній панелі зліва перейдіть в розділ " конфіденційність та захист» . Далі пройдіть в меню «Голосові функції» .
- Деактивуйте функцію «розпізнавання голосу в мережі» , перевівши відповідний перемикач у положення " Откл» .
- Поверніться до попереднього меню та відкрийте розділ " Діагностика та відгуки» .
- По черзі розкрийте кожен випадаючий список і вимкніть відображаються там опції, перевівши повзунки в неактивний стан.
- Відкрийте приховане меню " видалити діагностичні дані» і клікніть по з'явилася кнопці " видалити» .
- Нижче на сторінці, в блоці " відгуки та пропозиції» розкрийте випадаючий список " Частота надсилання відгуків» , в якому виберіть значення »ніколи" .
- Знову поверніться до головного меню " конфіденційність та захист» , де цього разу відкрийте розділ " журнал дій» .
- Зніміть позначку з пункту " Зберегти мій журнал активності на цьому пристрої» , після чого клікніть по кнопці »Очистити" і підтвердьте це дій у спливаючому діалоговому вікні.
- Поверніться в Головне меню і перейдіть в розділ " пошук дозволів» .
- Опустіться до блоку налаштувань «пошук вмісту в хмарі» і переведіть перемикачі »обліковий запис Microsoft" і " робочий або навчальний рахунок» в неактивне положення.
- Трохи нижче вимкніть опцію " Журнал пошуку на цьому пристрої» , після чого клацніть по кнопці «Очистити журнал пошуку на пристрої» .
- Знову поверніться до меню і цього разу перейдіть до розділу «пошук у Windows» .
- Розгорніть приховане меню " Пошук файлів» і встановіть перемикач у положення " класичний стиль» . Після цього пройдіть за посиланням " Налаштування місць пошуку» .
- У вікні в списку директорій для індексування виділіть першу папку і натисніть по кнопці " змінити» .
- Зніміть позначки з усіх пунктів, що знаходяться в списку " зміна вибраних розташувань» , і клацніть «ОК» .
- Виконайте такі ж дії з усіма іншими директоріями. Потім клікніть по кнопці»закрити" .
Після виконаних дій можна буде закрити всі активні вікна і перезапустити комп'ютер, щоб всі внесені зміни вступили в силу.
Спосіб 8: очищення дискового простору
На роботу комп'ютера побічно впливає завантаженість жорсткого диска (HDD). Варто відзначити, що твердотільний накопичувач (SSD) не схильний до цієї проблеми, так як кожна комірка пам'яті на ньому індексується окремо і звернення до неї проводиться безпосередньо, що дозволяє підтримувати стабільну швидкість обробки інформації. Але власникам жорстких дисків слід періодично виконувати чистку. Для цього найпростіше скористатися вбудованим засобом операційної системи:
- Розкрийте меню «Пуск» і в пошуковий рядок введіть запит " Очищення диска» . У списку результатів клікніть по однойменному додатком, щоб запустити його.
- У діалоговому вікні виберіть диск, вільний простір якого слід збільшити, і клікніть «ОК» .
- Натисніть на кнопку " Очистити системні файли» &8212; це дозволить стерти більший обсяг даних.
- Після повторного вибору розділу накопичувача і твори сканування даних у вікні в списку " видалити наступні файли» встановіть позначки навпроти всіх пунктів, потім клікніть «ОК» .
- Підтвердьте свої наміри у діалоговому вікні, що з'явиться. Для цього клацніть по кнопці " видалити файли» .
- Дочекайтеся завершення процедури. Її тривалість повністю залежить від швидкості роботи накопичувача і обсягу видаляються файлів.
Зверніть увагу! на нашому сайті вже є стаття, в якій детально описувалися всі доступні методи очищення дискового простору. Якщо при виконанні інструкції виникли складнощі, рекомендуємо з нею ознайомитися.
Детальніше: звільнення пам'яті на комп'ютері
Спосіб 9: відключення служб
Операційна система складається з набору компонентів і служб, що відповідають за коректне функціонування безлічі програмного забезпечення на комп'ютері. Але за допомогою деактивації деяких можна знизити навантаження на комплектуючі, тим самим підвищивши загальну продуктивність. Варто відзначити, що відключати слід тільки ті служби, робота яких не потрібно для комфортного використання комп'ютера.
- Запустіть «Диспетчер завдань»
, скориставшись поєднанням гарячих клавіш
Ctrl
+
Shift
+
Esc
. У вікні, перейдіть у вкладку
»служби"
і клікніть по посиланню
" відкрити служби»
, яка знаходиться в нижньому лівому куті.
Примітка: це не єдиний метод запуску «диспетчера завдань» в операційній системі. На нашому сайті є стаття, яка пропонує ще шість інших способів виконання поставленого завдання, тому якщо при виконанні описаних дій виникли труднощі, рекомендуємо ознайомитися з нею.
Детальніше: як відкрити "Диспетчер завдань" у Windows 11
- У представленому списку виберіть ту службу, яку слід відключити. Натисніть по ній правою кнопкою миші, а потім клікніть по пункту «властивості» .
- У вікні завершите роботу компонента, клацнувши по кнопці»зупинити" .
Для зручності нижче представлений список поширених служб, які побічно впливають на роботу комп'ютера і не для всіх користувачів представляють цінність. Ознайомтеся з ними і вимкніть при необхідності, скориставшись раніше представленої інструкцією.
Назва | Опис / Функції |
---|---|
Windows Search | Необхідна для індексування файлів в системі. Періодично проводить сканування дискового простору, відчутно навантажуючи комп'ютер. |
Архівація Windows | Дозволяє значно знизити розмір даних системи на диску C за допомогою архівації. Якщо вільний простір в надлишку, рекомендується відключити. |
Браузер комп'ютерів | Служить для управління комп'ютерами, які знаходяться в одній мережі. Якщо підключення до інших пристроїв немає, можна відключати. |
Вторинний вхід в систему | Необхідна для створення декількох облікових записів на одному комп'ютері. |
Диспетчер друку | Запускає відповідні компоненти для роботи з друкованими пристроями. Якщо принтер не планується підключати, слід деактивувати. |
Постачальник домашніх груп | Застарілий модуль для роботи з домашньою мережею, використовується найчастіше фахівцями, а пересічному користувачеві не потрібен. |
Служба введення планшетного ПК | Потрібно в разі підключення периферійних пристроїв з сенсорними панелями (графічний планшет, екрани TouchScreen і їм подібні). |
Служба перечислителя Переносних пристроїв | Служить для синхронізації медіаданих портативних пристроїв зі штатним програвачем Windows Media Player. |
Служба підтримки Bluetooth | Забезпечує коректну роботу апаратного модуля Bluetooth. Якщо комп'ютер не забезпечений цим передавачем, службу можна відключити. |
Служба шифрування дисків BitLocker | Необхідна для здійснення шифрування інформації на жорсткому диску. У разі користування комп'ютером в домашніх умовах, є марною для рядового користувача. |
Служби віддалених робочих столів | Штатний засіб для отримання віддаленого доступу до комп'ютера. |
Віддалений Реєстр | Служба, яка значно знижує безпеку операційної системи. Необхідно відключити, якщо реєстр не потребує редагування за допомогою віддаленого доступу. |
Факс | Дозволяє підключати, налаштовувати і працювати з факсимільним обладнанням. Якщо такого немає, слід деактивувати. |
Центр оновлення Windows | Відповідає за оновлення операційної системи, систематично перевіряє наявність апдейтів і пропонує їх встановити. Відключати не рекомендується, але якщо продуктивність комп'ютера на низькому рівні, це дозволить знизити споживання ресурсів. |
Читайте також: перевірка комп'ютера на сумісність з Windows 11
Спосіб 10: оновлення драйверів
Драйвери в операційній системі служать сполучною ланкою між компонентами Windows і комплектуючими комп'ютера. Якщо це програмне забезпечення застаріло або не працює належним чином, загальна продуктивність буде знижена. Слід виконати оновлення драйверів, для чого можна скористатися штатним засобом.
- Відкрийте меню «Пуск» і в пошуковий рядок введіть запит " Диспетчер пристроїв» . У списку результатів клікніть по однойменному додатком, щоб запустити його.
- Розкрийте гілку обладнання, драйвер якого необхідно оновити. Клацніть по назві і в контекстному меню виберіть пункт «властивості» .
- У новому вікні перейдіть на вкладку «Драйвер» , в якій натисніть по кнопці " Оновити драйвер» .
- При виборі методу інсталяції програмного забезпечення, клацніть по пункту " автоматичний пошук драйверів» .
- Дочекайтеся завершення процесу сканування внутрішньої бази драйверів Microsoft з подальшою автоматичною установкою. Це може зайняти деякий час.
- Виконайте такі ж дії з рештою обладнання зі списку " Диспетчера пристроїв» .
Важливо! особливу увагу приділіть драйверам відеокарти і центрального процесора, так як вони в більшій мірі впливають на швидкодію всієї системи.
В деяких випадках провести інсталяцію програмного забезпечення через «Диспетчер пристроїв» неможливо. Тоді слід скористатися іншими методами — завантажити драйвер з сайту виробника або встановити для цих цілей спеціалізований софт. В окремих статтях на нашому сайті ці способи докладно описані, тому при необхідності обов'язково ознайомтеся з ними.
Детальніше:
Установка драйверів стандартними засобами Windows
Оновлення драйверів відеокарти
AMD Radeon
/
NVIDIA