способи прискорення роботи Windows 11

Зверніть увагу! всі представлені в статті дії виконуються в Windows 11 Pro версії 21h2 (22000.527). Це слід враховувати, так як в наступних оновленнях розробники можуть внести зміни в графічне оформлення і місце розташування деяких елементів інтерфейсу. Але незважаючи на це, загальна суть всіх способів прискорення комп'ютера буде залишатися актуальною.

Спосіб 1: відключення додатків в автозавантаженні

Деякі програми запускаються автоматично у фоновому режимі відразу після включення комп'ютера. Відповідно, збільшується споживання ресурсів, особливо оперативної пам'яті. Для малопотужних пристроїв це може бути критично, тому слід відключити такі програми в автозавантаженні:

  1. Розкрийте меню пошуку, клікнувши по відповідному значку на панелі завдань, після чого впишіть запит «Диспетчер завдань» і клікніть по однойменному пункту, що відображається в результатах. как_ускорить_windows_01

    Увага! якщо описаним способом запустити потрібну утиліту не виходить, можна скористатися іншими. В окремій статті на нашому сайті викладено матеріал, в якому наведені всі методи виклику " диспетчера завдань» . Рекомендується ознайомитися.

    Детальніше: Як відкрити "Диспетчер завдань" у Windows 11

  2. как_ускорить_windows_02
  3. Натисніть на кнопку»Детальніше" , яка розташована в нижньому лівому куті вікна, щоб розкрити всі функції. Варто відзначити, що цей етап може бути пропущений, якщо виконувався раніше.
  4. как_ускорить_windows_03
  5. Перейдіть на вкладку «автозавантаження» і виберіть програму, яку потрібно деактивувати. Після цього клікніть по кнопці »вимкнути" .
  6. как_ускорить_windows_04

    Зверніть увагу! всі програми, які автоматично запускаються під час старту комп'ютера, мають відповідний параметр в стовпці " стан» .

    как_ускорить_windows_05

    Щоб не завершувати процеси всіх тільки що відключених компонентів вручну, рекомендується здійснити перезавантаження комп'ютера.

Спосіб 2: Налаштування електроживлення

В операційній системі є спеціальні служби, які відповідають за енергоспоживання комп'ютера. Низьке значення цього показника є причиною зниження продуктивності, так як на комплектуючі пристрої подається електричний струм меншої напруги. Цей параметр можна змінити, щоб підвищити швидкість роботи комп'ютера.

Варіант 1: оновлений інтерфейс

У Windows 11 в параметрах системи реалізовано окреме меню для настройки параметрів електроспоживання. Щоб підвищити продуктивність, зробіть наступне:

  1. Відкрийте вікно параметрів системи будь-яким доступним способом. Універсальний передбачає використання гарячих клавіш Win + I . Потім, перебуваючи в розділі «Система» , перейдіть до меню »харчування" .
  2. как_ускорить_windows_06
  3. Змініть параметр»режим живлення" , встановивши в випадаючому списку значення " Макс. продуктивність» .
  4. как_ускорить_windows_07
  5. Незважаючи на те що зміни вступають в силу відразу ж після виконання інструкції, перезапустіть комп'ютер, щоб домогтися кращого результату.

Варіант 2: класичний інтерфейс

Якщо оновлений інтерфейс працює некоректно, для виконання поставленого завдання можна скористатися класичним. Виконайте наступні дії:

  1. Розкрийте меню «Пуск» і введіть в пошуковий рядок запит " Панель управління» . У з'явилися результатах клікніть по однойменному додатком.
  2. как_ускорить_windows_08
  3. У вікні, встановіть режим перегляду " Великі значки» і перейдіть до меню «електроживлення» .
  4. как_ускорить_windows_09
  5. При необхідності розгорніть випадаючий список " Показати додаткові схеми» , клікнувши по стрілці в правій частині цього пункту.
  6. как_ускорить_windows_10
  7. Встановіть перемикач у положення " висока продуктивність» і перезапустіть комп'ютер.

Зверніть увагу! на ноутбуках рекомендовано встановлювати збалансований режим, так як високопродуктивний споживає багато енергії, через що акумулятор швидше розряджається.

Читайте також: як знизити тактову частоту процесора

Спосіб 3: Оновлення системи

Windows 11 відносно недавно вийшла в реліз, тому робота деяких служб і компонентів операційної системи може бути нестабільною, тим самим знижуючи продуктивність всього комп'ютера. З цієї причини рекомендується стежити за оновленнями, що випускаються розробниками, і встановлювати їх в найкоротші терміни після випуску. Зробіть наступне:

  1. Розкрийте вікно параметрів за допомогою гарячих клавіш Win + I . Після цього перейдіть, скориставшись бічною панеллю зліва, в розділ " оновлення Windows» і клікніть по кнопці " перевірити наявність оновлень» .
  2. как_ускорить_windows_11_11
  3. Очікуйте завершення аналізу внутрішньої бази даних Microsoft. Якщо апдейти будуть виявлені, почнеться їх автоматична установка з попереднім завантаженням. За ходом виконання операції можна стежити безпосередньо в меню параметрів.
  4. как_ускорить_windows_11_12
  5. По завершенні процедури слід виконати перезавантаження комп'ютера, щоб остаточно інсталювати оновлення. Тому Натисніть по з'явилася кнопці " Перезавантажити зараз» .
  6. как_ускорить_windows_11_13

Вище був описаний метод установки основних оновлень, критично необхідних операційній системі, але крім них є ще необов'язкові, які теж здатні поліпшити роботу комп'ютера.

  1. Перебуваючи в розділі " Оновлення Windows» , трохи нижче на сторінці відкрийте меню " Додаткові параметри» .
  2. как_ускорить_windows_11_14

  3. Знайдіть пункт " Необов'язкові оновлення» і натисніть на нього лівою кнопкою миші, щоб перейти до відповідного розділу.
  4. как_ускорить_windows_11_15
  5. На сторінці розкрийте доступні випадають списки, після чого встановіть позначки навпроти всіх наявних пунктів. На завершення клікніть по кнопці " Завантажити та встановити» .
  6. как_ускорить_windows_11_16

Зверніть увагу! за ходом виконання процедури інсталяції необов'язкових оновлень можна стежити в головному меню розділу «оновлення Windows» .

Спосіб 4: вимкнення візуальних ефектів

Виключно в декоративних цілях розробниками Windows 11 були створені різні ефекти і анімації, які вимагають додаткових ресурсів комп'ютера для відображення. Високопродуктивні пристрої не відчувають потреби в їх відключенні, на відміну від малопотужних, для яких навіть незначне споживання оперативної пам'яті є критичним.

Щоб видалити візуальні ефекти в операційній системі Windows 11, виконайте наступне:

  1. Відкрийте вікно властивостей комп'ютера. Найпростіше це зробити за допомогою контекстного меню значка " цей комп'ютер» , розташованого на робочому столі за замовчуванням.

    как_ускорить_windows_17

    Зверніть увагу! якщо відповідного ярлика немає, потрапити в потрібний розділ можна через системні параметри. Для цього відкрийте вікно налаштувань поєднанням клавіш Win + I і, перебуваючи у вкладці «Система» , перейдіть на сторінку «Про систему» , посилання на яку розміщено в самій нижній частині вікна.

  2. как_ускорить_windows_18
  3. Розгорніть випадаючий список " Характеристики пристрою» і в блоці " посилання на тему» клікніть по рядку " Додаткові параметри системи» .
  4. как_ускорить_windows_19
  5. У вікні, перебуваючи у вкладці»додатково" , клацніть по кнопці «Параметри» , яка розташована в блоці «швидкодія» .
  6. как_ускорить_windows_20
  7. Перейдіть до розділу " візуальні ефекти» і встановіть позначку навпроти параметра " забезпечити найкращу швидкодію» . Після цього клікніть по кнопці " застосувати» . как_ускорить_windows_21

    Зверніть увагу! Не обов'язково вимикати всі візуальні ефекти, щоб підвищити продуктивність ПК. Рекомендуємо залишити позначки навпроти пунктів " згладжування нерівностей екранних шрифтів» , «відображення вмісту вікна при перетягуванні» і " відображення прозорого прямокутника виділення» . Така конфігурація дозволить зберегти звичний вигляд операційної системи, знизивши основне навантаження на оперативну пам'ять і центральний процесор.

  8. как_ускорить_windows_22

    Всі внесені зміни застосовуються негайно, тому перезавантажувати комп'ютер необов'язково.

Спосіб 5: Дефрагментація жорсткого диска

З часом записана на жорсткому диску інформація фрагментується, через що обладнання потрібно більше часу для пошуку потрібних даних. Внаслідок цього сповільнюється робота всього комп'ютера. Щоб уникнути зниження продуктивності, слід періодично проводити дефрагментацію накопичувача. Зробити це можна вбудованими засобами операційної системи.

  1. Відкрийте файловий менеджер будь-яким доступним методом. Універсальним можна вважати натискання гарячих клавіш Win + E . Після цього перейдіть в розділ " цей комп'ютер» і клацніть правою кнопкою миші по тому диску, дефрагментацію якого потрібно виконати. У контекстному меню виберіть пункт «властивості» .
  2. как_ускорить_windows_23
  3. Після відкриття відповідного вікна перейдіть у вкладку «сервіс» і клікніть по кнопці " оптимізувати» , яка розташована в блоці «оптимізація та дефрагментація диска» .
  4. как_ускорить_windows_24
  5. У списку розділів повторно виділіть потрібний і натисніть " аналізувати» , щоб запустити процес сканування накопичувача на виявлення процентного співвідношення фрагментації даних із загальним обсягом інформації.
  6. как_ускорить_windows_25
  7. Ініціалізуйте процедуру дефрагментації, натиснувши " оптимізувати» . Варто відзначити, що це робити не обов'язково, якщо значення дроблення даних на диску нижче 5 %.
  8. как_ускорить_windows_26
  9. Дочекайтеся завершення операції, після чого продовжуйте користуватися комп'ютером в штатному режимі — перезавантаження не потрібна.

Важливо! Процедуру дефрагментації потрібно проводити тільки для жорстких дисків, так як твердотільні (SSD) не уповільнюють свою роботу в разі роздробленості даних. Тип носія можна дізнатися безпосередньо у вікні оптимізації в однойменному стовпці.

как_ускорить_windows_27

Крім штатного кошти сторонніми розробниками випускаються спеціальні програми для дефрагментації жорсткого диска. Вони часто володіють великим набором функцій і дозволяють оптимізувати процес нормалізації роботи накопичувача. На нашому сайті є окрема стаття з коротким оглядом цього програмного забезпечення і посиланнями на більш детальний розгляд, рекомендуємо з нею ознайомитися.

Детальніше: програми для дефрагментації жорсткого диска

как_ускорить_windows_28

Спосіб 6: Перевірка на віруси

Проникнення в систему шкідливого ПЗ може спровокувати порушення стабільності роботи багатьох компонентів, через що комп'ютер почне працювати повільніше. Тому необхідно періодично перевіряти Windows 11 на наявність вірусів, але робити це слід спеціалізованим програмним забезпеченням від стороннього розробника, так як мається на увазі, що штатна захисна програма вже не змогла розпізнати загрозу на етапі її ініціалізації.

Незважаючи на те що кожне антивірусне додаток має відмінний один від одного інтерфейс і набір функцій, всі вони працюють за єдиним принципом. Користувач повинен зайти в Головне меню, вибрати тип перевірки і дискову область для сканування, після чого натиснути на кнопку запуску процесу.

Зверніть увагу! По можливості слід проводити аналіз всіх розділів накопичувача, так як це підвищить шанс виявлення шкідливого коду. Варто відзначити, що така процедура потребує більше часу на виконання.

Якщо при виборі антивірусного програмного забезпечення з'явилися труднощі, рекомендуємо ознайомитися з матеріалом на нашому сайті, який присвячений цій темі. У ньому коротко розглядаються додатки даної категорії і представлені посилання на повноцінні огляди.

Детальніше: Програми для видалення вірусів з комп'ютера

как_ускорить_windows_29

Спосіб 7: налаштування параметрів конфіденційності

З конфіденційністю даних користувачів у Windows 11 пов'язано багато параметрів. Деякі з них спрямовані на поліпшення взаємодії з системою, але частина витрачає ресурси комп'ютера на вирішення необов'язкових завдань, наслідком чого стає зниження продуктивності. Щоб прискорити роботу комп'ютера, необхідно відключити деякі служби. Робиться це наступним чином:

  1. Розкрийте параметри системи зручним способом, для цього можна скористатися поєднанням Win + I . У вікні на бічній панелі зліва перейдіть в розділ " конфіденційність та захист» . Далі пройдіть в меню «Голосові функції» .
  2. как_ускорить_windows_30
  3. Деактивуйте функцію «розпізнавання голосу в мережі» , перевівши відповідний перемикач у положення " Откл» .
  4. как_ускорить_windows_31
  5. Поверніться до попереднього меню та відкрийте розділ " Діагностика та відгуки» .
  6. как_ускорить_windows_32
  7. По черзі розкрийте кожен випадаючий список і вимкніть відображаються там опції, перевівши повзунки в неактивний стан.
  8. как_ускорить_windows_33
  9. Відкрийте приховане меню " видалити діагностичні дані» і клікніть по з'явилася кнопці " видалити» .
  10. как_ускорить_windows_34
  11. Нижче на сторінці, в блоці " відгуки та пропозиції» розкрийте випадаючий список " Частота надсилання відгуків» , в якому виберіть значення »ніколи" .
  12. как_ускорить_windows_35
  13. Знову поверніться до головного меню " конфіденційність та захист» , де цього разу відкрийте розділ " журнал дій» .
  14. как_ускорить_windows_36
  15. Зніміть позначку з пункту " Зберегти мій журнал активності на цьому пристрої» , після чого клікніть по кнопці »Очистити" і підтвердьте це дій у спливаючому діалоговому вікні.
  16. как_ускорить_windows_37
  17. Поверніться в Головне меню і перейдіть в розділ " пошук дозволів» .
  18. как_ускорить_windows_38
  19. Опустіться до блоку налаштувань «пошук вмісту в хмарі» і переведіть перемикачі »обліковий запис Microsoft" і " робочий або навчальний рахунок» в неактивне положення.
  20. как_ускорить_windows_39
  21. Трохи нижче вимкніть опцію " Журнал пошуку на цьому пристрої» , після чого клацніть по кнопці «Очистити журнал пошуку на пристрої» .
  22. как_ускорить_windows_40
  23. Знову поверніться до меню і цього разу перейдіть до розділу «пошук у Windows» .
  24. как_ускорить_windows_41
  25. Розгорніть приховане меню " Пошук файлів» і встановіть перемикач у положення " класичний стиль» . Після цього пройдіть за посиланням " Налаштування місць пошуку» .
  26. как_ускорить_windows_42
  27. У вікні в списку директорій для індексування виділіть першу папку і натисніть по кнопці " змінити» .
  28. как_ускорить_windows_43
  29. Зніміть позначки з усіх пунктів, що знаходяться в списку " зміна вибраних розташувань» , і клацніть «ОК» .
  30. как_ускорить_windows_44
  31. Виконайте такі ж дії з усіма іншими директоріями. Потім клікніть по кнопці»закрити" .
  32. как_ускорить_windows_45

Після виконаних дій можна буде закрити всі активні вікна і перезапустити комп'ютер, щоб всі внесені зміни вступили в силу.

Спосіб 8: очищення дискового простору

На роботу комп'ютера побічно впливає завантаженість жорсткого диска (HDD). Варто відзначити, що твердотільний накопичувач (SSD) не схильний до цієї проблеми, так як кожна комірка пам'яті на ньому індексується окремо і звернення до неї проводиться безпосередньо, що дозволяє підтримувати стабільну швидкість обробки інформації. Але власникам жорстких дисків слід періодично виконувати чистку. Для цього найпростіше скористатися вбудованим засобом операційної системи:

  1. Розкрийте меню «Пуск» і в пошуковий рядок введіть запит " Очищення диска» . У списку результатів клікніть по однойменному додатком, щоб запустити його.
  2. как_ускорить_windows_46

  3. У діалоговому вікні виберіть диск, вільний простір якого слід збільшити, і клікніть «ОК» .
  4. как_ускорить_windows_47
  5. Натисніть на кнопку " Очистити системні файли» &8212; це дозволить стерти більший обсяг даних.
  6. как_ускорить_windows_48
  7. Після повторного вибору розділу накопичувача і твори сканування даних у вікні в списку " видалити наступні файли» встановіть позначки навпроти всіх пунктів, потім клікніть «ОК» .
  8. как_ускорить_windows_49
  9. Підтвердьте свої наміри у діалоговому вікні, що з'явиться. Для цього клацніть по кнопці " видалити файли» .
  10. как_ускорить_windows_50
  11. Дочекайтеся завершення процедури. Її тривалість повністю залежить від швидкості роботи накопичувача і обсягу видаляються файлів.

Зверніть увагу! на нашому сайті вже є стаття, в якій детально описувалися всі доступні методи очищення дискового простору. Якщо при виконанні інструкції виникли складнощі, рекомендуємо з нею ознайомитися.

Детальніше: звільнення пам'яті на комп'ютері

Спосіб 9: відключення служб

Операційна система складається з набору компонентів і служб, що відповідають за коректне функціонування безлічі програмного забезпечення на комп'ютері. Але за допомогою деактивації деяких можна знизити навантаження на комплектуючі, тим самим підвищивши загальну продуктивність. Варто відзначити, що відключати слід тільки ті служби, робота яких не потрібно для комфортного використання комп'ютера.

  1. Запустіть «Диспетчер завдань» , скориставшись поєднанням гарячих клавіш Ctrl + Shift + Esc . У вікні, перейдіть у вкладку »служби" і клікніть по посиланню " відкрити служби» , яка знаходиться в нижньому лівому куті. как_ускорить_windows_51

    Примітка: це не єдиний метод запуску «диспетчера завдань» в операційній системі. На нашому сайті є стаття, яка пропонує ще шість інших способів виконання поставленого завдання, тому якщо при виконанні описаних дій виникли труднощі, рекомендуємо ознайомитися з нею.

    Детальніше: як відкрити "Диспетчер завдань" у Windows 11

  2. как_ускорить_windows_52
  3. У представленому списку виберіть ту службу, яку слід відключити. Натисніть по ній правою кнопкою миші, а потім клікніть по пункту «властивості» .
  4. как_ускорить_windows_53
  5. У вікні завершите роботу компонента, клацнувши по кнопці»зупинити" .
  6. как_ускорить_windows_54

Для зручності нижче представлений список поширених служб, які побічно впливають на роботу комп'ютера і не для всіх користувачів представляють цінність. Ознайомтеся з ними і вимкніть при необхідності, скориставшись раніше представленої інструкцією.

Назва Опис / Функції
Windows Search Необхідна для індексування файлів в системі. Періодично проводить сканування дискового простору, відчутно навантажуючи комп'ютер.
Архівація Windows Дозволяє значно знизити розмір даних системи на диску C за допомогою архівації. Якщо вільний простір в надлишку, рекомендується відключити.
Браузер комп'ютерів Служить для управління комп'ютерами, які знаходяться в одній мережі. Якщо підключення до інших пристроїв немає, можна відключати.
Вторинний вхід в систему Необхідна для створення декількох облікових записів на одному комп'ютері.
Диспетчер друку Запускає відповідні компоненти для роботи з друкованими пристроями. Якщо принтер не планується підключати, слід деактивувати.
Постачальник домашніх груп Застарілий модуль для роботи з домашньою мережею, використовується найчастіше фахівцями, а пересічному користувачеві не потрібен.
Служба введення планшетного ПК Потрібно в разі підключення периферійних пристроїв з сенсорними панелями (графічний планшет, екрани TouchScreen і їм подібні).
Служба перечислителя Переносних пристроїв Служить для синхронізації медіаданих портативних пристроїв зі штатним програвачем Windows Media Player.
Служба підтримки Bluetooth Забезпечує коректну роботу апаратного модуля Bluetooth. Якщо комп'ютер не забезпечений цим передавачем, службу можна відключити.
Служба шифрування дисків BitLocker Необхідна для здійснення шифрування інформації на жорсткому диску. У разі користування комп'ютером в домашніх умовах, є марною для рядового користувача.
Служби віддалених робочих столів Штатний засіб для отримання віддаленого доступу до комп'ютера.
Віддалений Реєстр Служба, яка значно знижує безпеку операційної системи. Необхідно відключити, якщо реєстр не потребує редагування за допомогою віддаленого доступу.
Факс Дозволяє підключати, налаштовувати і працювати з факсимільним обладнанням. Якщо такого немає, слід деактивувати.
Центр оновлення Windows Відповідає за оновлення операційної системи, систематично перевіряє наявність апдейтів і пропонує їх встановити. Відключати не рекомендується, але якщо продуктивність комп'ютера на низькому рівні, це дозволить знизити споживання ресурсів.

Читайте також: перевірка комп'ютера на сумісність з Windows 11

Спосіб 10: оновлення драйверів

Драйвери в операційній системі служать сполучною ланкою між компонентами Windows і комплектуючими комп'ютера. Якщо це програмне забезпечення застаріло або не працює належним чином, загальна продуктивність буде знижена. Слід виконати оновлення драйверів, для чого можна скористатися штатним засобом.

  1. Відкрийте меню «Пуск» і в пошуковий рядок введіть запит " Диспетчер пристроїв» . У списку результатів клікніть по однойменному додатком, щоб запустити його.
  2. как_ускорить_windows_55
  3. Розкрийте гілку обладнання, драйвер якого необхідно оновити. Клацніть по назві і в контекстному меню виберіть пункт «властивості» .
  4. как_ускорить_windows_56
  5. У новому вікні перейдіть на вкладку «Драйвер» , в якій натисніть по кнопці " Оновити драйвер» .
  6. как_ускорить_windows_57
  7. При виборі методу інсталяції програмного забезпечення, клацніть по пункту " автоматичний пошук драйверів» .
  8. как_ускорить_windows_58
  9. Дочекайтеся завершення процесу сканування внутрішньої бази драйверів Microsoft з подальшою автоматичною установкою. Це може зайняти деякий час.
  10. Виконайте такі ж дії з рештою обладнання зі списку " Диспетчера пристроїв» .
  11. как_ускорить_windows_59

    Важливо! особливу увагу приділіть драйверам відеокарти і центрального процесора, так як вони в більшій мірі впливають на швидкодію всієї системи.

    В деяких випадках провести інсталяцію програмного забезпечення через «Диспетчер пристроїв» неможливо. Тоді слід скористатися іншими методами — завантажити драйвер з сайту виробника або встановити для цих цілей спеціалізований софт. В окремих статтях на нашому сайті ці способи докладно описані, тому при необхідності обов'язково ознайомтеся з ними.

    Детальніше:
    Установка драйверів стандартними засобами Windows
    Оновлення драйверів відеокарти AMD Radeon / NVIDIA

    как_ускорить_windows_60

більше статей на цю тему: