Зміст
Спосіб 1: Перевірка пристроїв відтворення
Причин відсутності звуку на комп'ютері після переустановлення операційної системи трохи, в більшості випадків неполадка викликається або некоректно сталим драйверами, або неправильно обраним Windows пристроєм відтворення. Почати діагностику краще з аудіопристроїв.
- Відкрийте вікно»Звук"
зі списком аудіопристроїв, для чого виконайте в викликаному натисканням клавіш
Win + R
діалоговому віконці команду
mmsys.cpl
. - На вкладці «відтворення» клацніть правою кнопкою миші по порожньому простору вікна і виберіть з контекстного меню Опції " показати відключені пристрої» і " показати від'єднані пристрої» . Це необхідно для отримання списку всіх доступних на комп'ютері аудіопристроїв.
- Переконайтеся, що потрібний пристрій виведення звуку увімкнено та встановлено за замовчуванням. Якщо це не так, Натисніть по ньому правою кнопкою миші і виберіть в меню опцію " використовувати за замовчуванням» .
- Збережіть налаштування і перевірте, чи з'явився на комп'ютері звук.
Спосіб 2: вимкнення звукових ефектів
Це спосіб є додатковим до розглянутого вище. У деяких випадках проблеми зі звуком можуть спричинити Налаштування звукових ефектів, увімкнені Windows за замовчуванням. Вимкніть їх.
- В викликаному командою
mmsys.cpl
віконці »Звук" виберіть пристрої виводу та відкрийте його &171; властивості&187; . - Перейдіть на вкладку " покращення» або " додаткові можливості» і встановіть прапорець в чекбоксі " вимкнення всіх звукових ефектів» . Натиснути " застосувати» і перевірте відтворення звуку.
- Потім перейдіть на вкладку»додатково" , увімкніть або вимкніть монопольний режим і додаткові засоби звуку в залежності від того, активні ці налаштування чи ні. Збережіть налаштування та перевірте, чи з'явився звук.
- Перейдіть на вкладку " просторовий звук» (якщо є) і переконайтеся, що формат просторового звуку вимкнено.
Додатково рекомендується перевірити налаштування звуку на вкладці «Зв'язок»
. Опція
" дія не потрібна»
повинна бути включена. Сама вкладка знаходиться у вікні
»Звук"
.
Спосіб 3: виправлення роботи драйвера аудіокарти
Якщо в системному треї значок звуку позначений червоним хрестиком, це може вказувати на проблеми з драйвером аудіокарти, які з якихось причин не встановилися або встановилися, але не підходять або працюють неправильно. Імовірність такого сценарію невелика, але краще його виключити.
- Відкрийте " Диспетчер пристроїв»
з контекстного меню кнопки
«Пуск»
або короткою командою
devmgmt.msc
в діалоговому віконці &171; виконати & 187; ( Win + R ). - Розгорніть пункт " Звукові, ігрові та відеопристрої» і знайдіть у списку доступних пристроїв аудіокарту. Якщо вона є, але має статус »вимкнено" , задійте її через контекстне меню.
- Якщо звукова карта позначена жовтим знаком оклику або відсутня, але при цьому в " диспетчері пристроїв»
є якісь невідомі пристрої в розділі
" інші пристрої»
, це може вказувати на відсутність відповідного для неї драйвера. В цьому випадку необхідно буде встановити оригінальний драйвер звукової карти, скачавши його з сайту виробника.
Детальніше: визначення необхідних для звукової карти драйверів
Якщо пошук драйвера представляється складним завданням, завжди можна скористатися спеціальним програмним забезпеченням, що вміє визначати тип пристрою і знаходити для нього актуальну версію драйвера.
Детальніше: Програми для оновлення драйверів
Додатково в " диспетчері пристроїв»
можна перевірити розділ
" аудіовходи та аудіовиходи»
.
Всі наявні в ньому пристрої повинні бути в робочому стані (включені) і не мати ознак, що вказують на проблеми з програмним забезпеченням. В іншому випадку в їх відношенні слід застосувати ті ж інструкції, що і до аудіокарті.
Спосіб 4: Перевірка служби аудіо
Якщо з драйверами все в порядку, але при цьому іконка звуку в треї відзначена червоним значком, перевірте також статус системної служби аудіо.
- Відкрийте оснащення управління службами командою
services.msc
, виконаної в діалоговому віконці &171; виконати & 187; ( Win + R ). - Відшукайте в списку службу «Windows Audio» і переконайтеся, що вона виконується.
- Інакше відкрийте її &171;властивості&187; подвійним по ній кліком, &171;Тип запуску&187; виставити «автоматично» , натисніть " застосувати» , а потім »запустити" . Збережіть налаштування.
Спосіб 5: Перевірка цілісності системи
Причиною проблем зі звуком після переустановлення можуть бути пошкодження системних файлів, що відповідають за відтворення аудіо. Це може бути наслідком помилки копіювання файлів установки або пошкодженням самого інсталяційного образу Windows.
- Відкрийте від імені адміністратора «PowerShell» або класичну " командний рядок» з меню Win + X або пошуку.
- Виконайте команду
sfc /scannow
і дочекайтеся результату сканування.
Якщо інструмент знайде пошкодження структури Windows, то внесе відповідні виправлення в автоматичному режимі. Зверніть також увагу на установчу флешку, можливо, її слід перезаписати. Намагайтеся також не використовувати кастомізовані збірки Windows 10, так як вони можуть містити помилки, в тому числі здатні привести до проблем з відтворенням звуку.
Спосіб 6: налаштування BIOS
Також не можна виключати, що в процесі переустановлення операційної системи були змінені звукові параметри в BIOS. Залежно від типу і версії БІОС, опція управління звуковою картою може перебувати в розділі «Integrated Peripherals»
або
«Advanced»
і мати назву
«HD Audio»
,
«Onboard Audio Function»
,
«VIA Onchip PCI Device»
,
«HD Audio Controller»
або
«High Definition Audio»
.
Якщо вона має значення
«Disabled»
, змініть його на
«Enabled»
, тобто
»Включено"
. Про те, як потрапити в BIOS на комп'ютері, читайте в статті за цим посиланням.
Детальніше: як увійти в BIOS