Зміст
В уроці про маски в Фотошопі ми побіжно торкнулися теми інвертування – «звернення» квітів зображення. Наприклад, червоний змінюється на зелений, а чорний на білий.
У випадку з масками ця дія приховує видимі зони і відкриває невидимі. Сьогодні поговоримо про практичне застосування цієї дії на двох прикладах. Для кращого розуміння процесу рекомендуємо вивчити попередній урок.
Урок: Працюємо з масками в Фотошопі
Інвертування маски
Незважаючи на те, що операція гранично проста (виконується натисканням гарячих клавіш CTRL+I ), вона допомагає нам застосовувати різні прийоми при роботі з зображеннями. Як вже було сказано раніше, розберемо два приклади використання інвертування маски.
Недеструктивне відділення об'єкта від фону
Недеструктивне означає «неруйнівне», пізніше стане зрозумілий сенс терміна.
Урок: видаляємо білий фон в Фотошопі
- Відкриваємо картинку з однотонним фоном в програмі і створюємо її копію клавішами CTRL+J .
- Виділяємо фігуру. В даному випадку буде доцільно скористатися " чарівною паличкою»
.
Урок: «Чарівна паличка» у фотошопі
Натискаємо паличкою по фону, потім затискаємо клавішу SHIFT і повторюємо дії з білими ділянками всередині фігури.
- Тепер, замість того, щоб просто видалити фон ( DELETE ), ми тиснемо на значок маски в нижній частині панелі і бачимо наступне:
- Знімаємо видимість з вихідного (самого нижнього) шару.
- Настав час скористатися нашою функцією. Натиснувши поєднання клавіш CTRL+I , інвертуємо маску. Не забуваємо перед цим активувати її, тобто, клікнути мишею.
Даний спосіб хороший тим, що вихідне зображення залишається недоторканим (не зруйнованим). Маску можна редагувати за допомогою чорних і білих кистей, видаляючи зайві або відкриваючи потрібні ділянки.
Посилення контрасту фотографій
Як ми вже знаємо, маски дозволяють нам робити видимими лише ті зони, які необхідно. Наступний приклад наочно покаже, як можна скористатися цією особливістю. Зрозуміло, інвертування нам також стане в нагоді, так як саме на цьому і побудований прийом.
- Відкриваємо фотографію, робимо копію.
- Знебарвлюємо верхній шар поєднанням клавіш CTRL+SHIFT+U .
- Беремо в руки " чарівну паличку» . Н верхній панелі параметрів знімаємо галку біля " суміжних пікселів» .
- Вибираємо відтінок сірого кольору в місці не дуже густої тіні.
- Видаляємо верхній знебарвлений шар, перетягнувши його на значок кошика. Інші способи, наприклад клавіша DELETE , в даному випадку не підійдуть.
- Знову робимо копію фонової картинки. Зверніть увагу, що тут також потрібно перетягнути шар на відповідний значок панелі, інакше ми просто скопіюємо виділення.
- Додаємо маску до копії, натиснувши на значок.
- Застосовуємо коригувальний шар під назвою " рівні» , який можна знайти в меню, що відкривається при натисканні на ще одну іконку палітри шарів.
- Прив'язуємо коригуючий шар до копії.
- Далі нам необхідно зрозуміти, якого роду ділянку ми виділили і залили маскою. Це можуть бути як світла, так і тіні. За допомогою крайніх повзунків по черзі намагаємося затемнити і освітлити шар. В даному випадку це тіні, значить, працюємо лівим движком. Робимо ділянки темніше, не звертаючи уваги на рвані кордону (пізніше ми від них позбудемося).
- Виділяємо обидва шари ( " рівні» і копію) з затиснутою клавішею CTRL і об'єднуємо їх в групу гарячими клавішами CTRL+G . Групу називаємо »тіні" .
- Створюємо копію групи ( CTRL+J ) і перейменовуємо її в «світла» .
- Знімаємо видимість з верхньої групи і переходимо на маску шару в групі»тіні" .
- Двічі натискаємо по масці, відкриваючи її властивості. Працюючи повзунком «Растушевка» , прибираємо рвані краї на кордонах ділянок.
- Включаємо видимість групи «світла» і переходимо на маску відповідного шару. Інвертувати.
- Двічі натискаємо по мініатюрі шару " рівні» , відкриваючи Налаштування. Тут прибираємо лівий повзунок в початкове положення і Працюємо з правим. Робимо це у верхній групі, не переплутайте.
- Згладжуємо кордону маски за допомогою розтушовування. Такого ж ефекту можна домогтися і за допомогою розмиття по Гаусу, але тоді ми не зможемо згодом регулювати параметри.
Чим же хороший цей прийом? По-перше, ми отримуємо в руки не два повзунка для регулювання контрасту, а чотири ( " рівні» ), тобто, ми можемо тонко налаштовувати тіні і світла. По-друге, у нас всі верстви мають маски, що дає можливість локально впливати на різні зони, редагуючи їх за допомогою кисті (чорної і білої).
Наприклад, можна інвертувати маски обох шарів з рівнями і білою пензликом відкрити ефект там, де він необхідний.
Ми підняли контраст фотографії з автомобілем. Результат вийшов м'який і цілком природний:
На уроці нами були вивчені два приклади застосування інвертування маски в Фотошопі. У першому випадку ми залишили собі можливість редагувати виділений об'єкт, а в другому &8212; інвертування допомогло відокремити світло від тіні на знімку.