функція VLOOKUP у програмі Microsoft Excel

Робота з узагальнюючою таблицею має на увазі підтягування в неї значень з інших таблиць. Якщо таблиць дуже багато, ручне перенесення забере величезну кількість часу, а якщо дані постійно оновлюються, то це вже буде сізіфов працю. На щастя, існує функція VLOOKUP, яка пропонує можливість автоматичного отримання даних. Давайте розглянемо конкретні приклади роботи цієї функції.

Визначення функції VLOOKUP

Назва функції ВВР розшифровується, як «функція вертикального перегляду». По-англійськи її найменування звучить-VLOOKUP. Ця функція шукає дані в лівому стовпці досліджуваного діапазону, а потім повертає отримане значення до вказаної комірки. Попросту кажучи, ВВР дозволяє переставляти значення з осередку однієї таблиці, в іншу таблицю. З'ясуємо, як користуватися функцією VLOOKUP в Excel.

Приклад використання VLOOKUP

Поглянемо, як працює функція VLOOKUP на конкретному прикладі.

У нас є дві таблиці. Перша з них являє собою таблицю закупівель, в якій розміщені найменування продуктів харчування. У наступній колонці після найменування розташоване значення кількості товару, який потрібно закупити. Далі йде ціна. І в останній колонці-загальна вартість закупівлі конкретного найменування товару, яка розраховується за вбитою вже в комірку формулою множення кількості на ціну. А ось ціну нам якраз і доведеться підтягнути за допомогою функції ВПР з сусідньої таблиці, яка представляє собою прайс-лист.

Таблицы в Microsoft Excel
  1. Натискаємо по верхній комірці (C3) в стовпці»Ціна" у першій таблиці. Потім, тиснемо на значок " Вставити функцію» , який розташований перед рядком формул.
  2. Переход к вставке функции в Microsoft Excel
  3. У вікні Майстра функцій вибираємо категорію " посилання та масиви» . Потім, з представленого набору функцій вибираємо «VLOOKUP» . Тиснемо на кнопку «OK» .
  4. Выбор функции ВПР в Microsoft Excel
  5. Після цього відкривається вікно, в яке потрібно вставити аргументи функції. Тиснемо на кнопку, розташовану праворуч від поля введення даних, щоб приступити до вибору аргументу шуканого значення.
  6. Агрументы функции в Microsoft Excel
  7. Оскільки ми маємо шукане значення для комірки C3, це " картопля» , то і виділяємо відповідне значення. Повертаємося до вікна аргументів функції.
  8. Выделение значения Картофель в Microsoft Excel
  9. Точно таким же чином натискаємо по значку праворуч від поля введення даних, для вибору таблиці, звідки будуть підтягуватися значення.
  10. Переход к выбору таблицы в Microsoft Excel
  11. Виділяємо всю область другої таблиці, де буде проводитися пошук значень, крім шапки. Знову повертаємося до вікна аргументів функції.
  12. Выбор области таблицы в Microsoft Excel
  13. Для того, щоб вибрані значення зробити з відносних абсолютними, а це нам потрібно, щоб значення не зрушили при подальшому зміні таблиці, просто виділяємо посилання в поле " таблиця» , і тиснемо на функціональну клавішу F4 . Після цього до посилання додаються знаки долара і вона перетворюється в абсолютну.
  14. Превращение ссылки в абсолютную в Microsoft Excel
  15. У наступній графі " номер стовпця» нам потрібно вказати номер того стовпця, звідки будемо виводити значення. Цей стовпець розташовується у виділеній вище області таблиці. Так як таблиця складається з двох стовпців, а стовпець з цінами є другим, то ставимо номер «2» .
  16. В останній графі " інтервальний перегляд» нам потрібно вказати значення «0» (брехня) або «1» (правда). У першому випадку, будуть виводитися тільки точні збіги, а в другому &8212; найбільш наближені. Так як найменування продуктів-це текстові дані, то вони не можуть бути наближеними, на відміну від числових даних, тому нам потрібно поставити значення «0» . Далі, тиснемо на кнопку «OK» .
Окончание введение аргументов в Microsoft Excel

Як бачимо, ціна картоплі підтягнулася в таблицю з прайс-листа. Щоб не проробляти таку складну процедуру з іншими товарними найменуваннями, просто стаємо в нижній правий кут заповненої комірки, щоб з'явився хрестик. Проводимо цим хрестиком до самого низу таблиці.

Замена значений в Microsoft Excel

Таким чином ми підтягнули всі потрібні дані з однієї таблиці в іншу, за допомогою функції ВВР.

Таблица срздана с помощью ВПР в Microsoft Excel

Як бачимо, функція VLOOKUP не така складна, як здається на перший погляд. Розібратися в її застосуванні не дуже важко, зате освоєння цього інструменту заощадить вам масу часу при роботі з таблицями.

більше статей на цю тему: