Зміст
При роботі в Excel іноді потрібно підрахувати кількість рядків певного діапазону. Зробити це можна декількома способами. Розберемо алгоритм виконання цієї процедури, використовуючи різні варіанти.
Визначення кількості рядків
Існує досить велика кількість способів визначення кількості рядків. При їх використанні застосовуються різні інструменти. Тому потрібно дивитися конкретний випадок, щоб вибрати більш підходящий варіант.
Спосіб 1: покажчик у рядку стану
Найпростіший спосіб вирішити поставлену задачу в виділеному діапазоні – це подивитися кількість в рядку стану. Для цього просто виділяємо потрібний діапазон. При цьому важливо врахувати, що система вважає кожну клітинку з даними за окрему одиницю. Тому, щоб не відбулося подвійного підрахунку, так як нам потрібно дізнатися кількість саме рядків, виділяємо тільки один стовпець в досліджуваній області. У рядку стану після слова " Кількість» зліва від кнопок перемикання режимів відображення з'явиться вказівка фактичної кількості заповнених елементів у виділеному діапазоні.
Правда, трапляється і таке, коли в таблиці немає повністю заповнених стовпців, при цьому в кожному рядку є значення. В цьому випадку, якщо ми виділимо тільки один стовпець, то ті елементи, у яких саме в тій колонці немає значень, не потраплять в розрахунок. Тому відразу виділяємо повністю конкретний стовпець, а потім, затиснувши кнопку Ctrl натискаємо по заповнених осередках, в тих рядках, які виявилися порожніми у виділеній колонці. При цьому виділяємо не більше одного осередку на рядок. Таким чином, в рядку стану буде відображено кількість всіх рядків у виділеному діапазоні, в яких хоча б одна комірка заповнена.
Але бувають і ситуації, коли ви виділяєте заповнені комірки в рядках, а відображення кількості на панелі стану так і не з'являється. Це означає, що дана функція просто відключена. Для її включення натискаємо правою кнопкою миші по панелі стану і в меню встановлюємо галочку навпроти значення «Кількість» . Тепер чисельність виділених рядків буде відображатися.
Спосіб 2: Використання функції
Але, вищевказаний спосіб не дозволяє зафіксувати результати підрахунку в конкретній області на аркуші. До того ж, він надає можливість порахувати тільки ті рядки, в яких присутні значення, а в деяких випадках потрібно зробити підрахунок всіх елементів в сукупності, включаючи і порожні. У цьому випадку на допомогу прийде функція ЧСТРОК . Її синтаксис виглядає наступним чином:
=ЧСТРОК (масив)
Її можна вбити в будь-яку порожню клітинку на аркуші, а в якості аргументу " масив» підставити координати діапазону, в якому потрібно зробити підрахунок.
Для виведення результату на екран досить буде натиснути кнопку Enter .
Причому підраховуватися будуть навіть повністю порожні рядки діапазону. Варто зауважити, що на відміну від попереднього способу, якщо ви виділите область, що включає кілька стовпців, то оператор буде вважати виключно рядки.
Користувачам, у яких невеликий досвід роботи з формулами в Ексель, простіше працювати з даними оператором через Майстер функцій .
- Виділяємо осередок, в яку буде проводитися висновок готового підсумку підрахунку елементів. Тиснемо на кнопку " Вставити функцію» . Вона розміщена відразу зліва від рядка формул.
- Запускається невелике вікно майстри функцій . У полі «категорії» встановлюємо позицію " посилання та масиви» або " повний алфавітний список» . Шукаємо значення «ЧСТРОК» , виділяємо його і тиснемо на кнопку «OK» .
- Відкривається вікно аргументів функції. Ставимо курсор в поле " масив» . Виділяємо на аркуші той діапазон, кількість рядків в якому потрібно підрахувати. Після того, як координати цієї області відобразилися в поле вікна аргументів, тиснемо на кнопку «OK» .
- Програма обробляє дані та виводить результат підрахунку рядків у попередньо вказану клітинку. Тепер цей підсумок буде відображатися в даній області постійно, якщо ви не вирішите видалити його вручну.
Урок: Майстер функцій в Екселі
Спосіб 3: застосування фільтра та умовного форматування
Але бувають випадки, коли потрібно підрахувати не всі рядки діапазону, а тільки ті, які відповідають певній заданій умові. В цьому випадку на допомогу прийде умовне форматування і подальша фільтрація
- Виділяємо діапазон, за яким буде проводитися перевірка на виконання умови.
- Переходимо у вкладку»Головна" . На стрічці в блоці інструментів " стилі» тиснемо на кнопку " Умовне форматування» . Вибираємо пункт " Правила виділення комірок» . Далі відкривається пункт різних правил. Для нашого прикладу ми вибираємо пункт " більше&8230;» , хоча для інших випадків вибір може бути зупинений і на іншій позиції.
- Відкривається вікно, в якому задається умова. У лівому полі вкажемо число, осередки, що включають в себе значення більше якого, забарвляться певним кольором. У правому полі існує можливість цей колір вибрати, але можна і залишити його за замовчуванням. Після того, як установка умови завершена, тиснемо на кнопку «OK» .
- Як бачимо, після цих дій осередки, що задовольняють умові, були залиті обраним кольором. Виділяємо весь діапазон значень. Перебуваючи в усі в тій же вкладці»Головна" , натискаємо на кнопку " сортування та фільтр» у групі інструментів «редагування» . У списку вибираємо пункт «фільтр» .
- Після цього в заголовках стовпців з'являється значок фільтра. Кількома по ньому в тому стовпці, де було проведено форматування. У меню вибираємо пункт " Фільтр за кольором» . Далі натискаємо по тому кольору, яким залиті відформатовані осередки, що задовольняють умові.
- Як бачимо, не відмічені кольором осередки після даних дій були заховані. Просто виділяємо залишився діапазон осередків і дивимося на показник «Кількість» в рядку стану, як і при вирішенні проблеми першим способом. Саме це число і буде вказувати на чисельність рядків, які задовольняють конкретній умові.
Урок: Умовне форматування в Ексель
Урок: сортування та фільтрування даних у Excel
Як бачимо, існує кілька способів дізнатися кількість рядків у виділеному фрагменті. Кожен з цих способів доречно застосовувати для певних цілей. Наприклад, якщо потрібно зафіксувати результат, то в цьому випадку підійде варіант з функцією, а якщо завдання стоїть підрахувати рядки, що відповідають певній умові, то тут на допомогу прийде умовне форматування з подальшою фільтрацією.