Об'єднання стовпців у Microsoft Excel

При роботі в програмі Excel іноді настає необхідність об'єднання двох і більше стовпців. Деякі користувачі не знають, як це зробити. Інші знайомі лише з найпростішими варіантами. Ми ж обговоримо всі можливі способи об'єднання цих елементів, адже в кожному окремому випадку раціонально використовувати різні варіанти.

Процедура об'єднання

Всі способи об'єднання стовпців можна умовно розділити на дві великі групи: використання форматування і застосування функцій. Процедура форматування більш проста, але деякі завдання по злиттю колонок можна вирішити, тільки задіявши спеціальну функцію. Розглянемо всі варіанти докладніше і визначимо, в яких конкретних випадках краще застосовувати певний спосіб.

Спосіб 1: об'єднання за допомогою контекстного меню

Найпоширеніший спосіб об'єднання стовпців – це використання інструментів контекстного меню.

  1. Виділяємо перший зверху ряд осередків колонок, які ми хочемо об'єднати. Кількома по виділеним елементам правою кнопкою миші. Відкривається контекстне меню. Вибираємо в ньому пункт " Формат комірок...» .
  2. Переход в формат ячеек в Microsoft Excel
  3. Відкривається вікно форматування комірок. Переходимо у вкладку «вирівнювання». У групі налаштувань " відображення» Про параметр " Об'єднання клітин» ставимо галочку. Після цього тиснемо на кнопку «OK» .
  4. Окно формата ячеек в Microsoft Excel
  5. Як бачимо, ми об'єднали лише верхні комірки таблиці. Нам же потрібно об'єднати всі осередки двох стовпців рядково. Виділяємо об'єднану комірку. Перебуваючи у вкладці»Головна" на стрічці натискаємо на кнопку " Формат за зразком» . Дана кнопка має форму щітки і розташована в блоці інструментів " Буфер обміну» . Після цього, просто виділяємо всю решту область, в межах якої потрібно об'єднати стовпці.
  6. Форматирорвание по образцу в Microsoft Excel
  7. Після проведення форматування за зразком стовпці таблиці будуть об'єднані в один.
Объединение столбцов в программе Microsoft Excel

Увага! Якщо в об'єднуються осередках будуть знаходитися дані, то збережеться тільки та інформація, яка знаходиться в найпершому зліва стовпці виділеного інтервалу. Всі інші дані будуть знищені. Тому за рідкісним винятком даний спосіб рекомендується використовувати для роботи з порожніми осередками або з колонками з малоцінними даними.

Спосіб 2: об'єднання за допомогою кнопки на стрічці

Також об'єднання стовпців можна провести за допомогою кнопки на стрічці. Цим способом зручно користуватися, якщо ви хочете об'єднати не просто колонки окремої таблиці, а листа в цілому.

  1. Для того, щоб об'єднати стовпці на аркуші повністю, їх потрібно спершу виділити. Стаємо на горизонтальну панель координат Excel, в якій записані найменування колонок буквами латинського алфавіту. Затискаємо ліву копку миші і виділяємо ті колонки, які хочемо об'єднати.
  2. Выделение диапазона в Microsoft Excel
  3. Переходимо у вкладку»Головна" , якщо в даний момент знаходимося в іншій вкладці. Тиснемо на піктограму у вигляді трикутника, вістрям спрямованого вниз, праворуч від кнопки " Об'єднати і помістити в центрі» , яка розташована на стрічці в блоці інструментів " вирівнювання» . Відкривається меню. Вибираємо в ньому пункт " Об'єднати по рядках» .
Объединение по строкам в Microsoft Excel

Після цих дій, виділені колонки всього листа буду об'єднані. При використанні даного способу, як і в попередньому варіанті, всі дані, крім тих, які до об'єднання знаходилися в крайньому лівому стовпці, будуть загублені.

Столбцы объединены в Microsoft Excel

Спосіб 3: об'єднання за допомогою функції

У той же час, існує можливість об'єднання стовпців без втрат даних. Реалізація цієї процедури значно складніше першого способу. Вона здійснюється за допомогою функції зчеплення .

  1. Виділяємо будь-яку клітинку в порожньому стовпці на аркуші Excel. Для того, щоб викликати Майстер функцій , натискаємо на кнопку " Вставити функцію» , розташованої біля рядка формул.
  2. Перемещение в Мастер функций в Microsoft Excel
  3. Відкривається вікно з переліком різних функцій. Нам потрібно серед них знайти найменування»зчеплення" . Після того як знаходимо, виділяємо цей пункт і натискаємо на кнопку «OK» .
  4. Функция СЦЕПИТЬ в Microsoft Excel
  5. Після цього відкриється вікно аргументів функції зчеплення . Її аргументами є адреси осередків, вміст яких потрібно об'єднати. В поля " Текст1» , " Текст2» і т.д. нам потрібно внести адреси осередків самого верхнього ряду об'єднуються стовпців. Зробити це можна вписавши адреси вручну. Але, набагато зручніше поставити в поле відповідного аргументу курсор, а потім виділити осередок, що підлягає об'єднанню. Точно таким же чином чинимо і з іншими осередками першого рядка об'єднуються колонок. Після того, як координати з'явилися в полях " Тест1» , " Текст2» і т. д., тиснемо на кнопку «OK» .
  6. Аргументы функции СЦЕПИТЬ в Microsoft Excel
  7. У комірці, в яку виводиться результат обробки значень функцією, відобразилися об'єднані дані першого рядка склеюваних стовпців. Але, як бачимо, слова в осередку з результатом злиплися, між ними немає пробілу.Результат обработки функции СЦЕПИТЬ в Microsoft Excel

    Для того, щоб роз'єднати їх, в рядку формул після крапки з комою між координатами осередків вставляємо наступні символи:

    " ";

    При цьому між двома знаками лапок в цих додаткових символах ставимо пробіл. Якщо говорити про конкретний приклад, то в нашому випадку запис:

    =зчеплення(B3; C3)

    Була змінена на наступну:

    =зчеплення (B3;""; C3)

    Як бачимо, між словами з'являється пробіл, і вони більше не є злиплими. При бажанні разом з пробілом можна поставити кому або будь-який інший роздільник.

  8. Измененная функция СЦЕПИТЬ в Microsoft Excel
  9. Але поки що ми бачимо результат лише для одного рядка. Щоб отримати об'єднане значення стовпців і в інших клітинках, нам потрібно скопіювати функцію зчеплення на нижній діапазон. Для цього встановлюємо курсор в нижній правий кут осередку, що містить формулу. З'являється маркер заповнення у вигляді хрестика. Затискаємо ліву кнопку миші і простягаємо його вниз до кінця таблиці.
  10. Маркер заполнения в Microsoft Excel
  11. Як бачимо, формула скопійована на діапазон нижче, а відповідні результати відобразилися в осередках. Але ми просто винесли значення в окремий стовпець. Тепер же потрібно об'єднати початкові осередки і повернути дані в початкове місце розташування. Якщо просто об'єднати або видалити вихідні стовпці, то формула зчеплення буде порушено, і ми все одно втратимо дані. Тому зробимо трохи по-іншому. Виділяємо колонку з об'єднаним результатом. У вкладці "Головна «тиснемо на кнопку» копіювати«, розміщену на стрічці в блоці інструментів»Буфер обміну". Як альтернативне дію, можна після виділення стовпця набрати на клавіатурі поєднання клавіш Ctrl+C .
  12. Копирование столбца в Microsoft Excel
  13. Встановлюємо курсор на будь-яку порожню область листа. Кількома правою кнопкою миші. У контекстному меню в блоці»Параметри вставки" вибираємо пункт " Значення» .
  14. Вставка значений в Microsoft Excel
  15. Ми зберегли значення об'єднаного стовпця, і вони вже не залежать від формули. Ще раз копіюємо дані, але вже з нового місця їх розміщення.
  16. Повторное копирование в Microsoft Excel
  17. Виділяємо перший стовпець початкового діапазону, який потрібно буде об'єднати з іншими колонками. Тиснемо на кнопку»вставити" розміщену на вкладці »Головна" у групі інструментів " Буфер обміну» . Можна замість останньої дії натиснути на клавіатурі поєднання клавіш Ctrl+V .
  18. Вставка данных в Microsoft Excel
  19. Виділяємо початкові стовпці, які слід об'єднати. У вкладці»Головна" у блоці інструментів " вирівнювання» відкриваємо вже знайоме нам за попереднім способом меню і вибираємо в ньому пункт " Об'єднати по рядках» .
  20. Объндинение по строкам в Microsoft Excel
  21. Після цього, можливо, кілька разів з'явиться віконце з інформаційним повідомленням про втрату даних. Кожен раз тисніть на кнопку «OK» .
  22. Иформационное сообщение о потери данных в Microsoft Excel
  23. Як бачимо, нарешті дані об'єднані в одному стовпці в тому місці, в якому це спочатку було потрібно. Тепер потрібно очистити лист від транзитних даних. Таких областей у нас дві: колонка з формулами і стовпець зі скопійованими значеннями. Виділяємо по черзі перший і другий діапазон. Кількома правою кнопкою миші по виділеній області. У контекстному меню вибираємо пункт " очистити вміст» .
  24. Очистка содержимого в Microsoft Excel
  25. Після того, як ми позбулися транзитних даних, форматуємо об'єднаний стовпець на свій розсуд, так як внаслідок наших маніпуляцій його формат обнулився. Тут вже все залежить від цільового призначення конкретної таблиці і залишається на розсуд користувача.
Процедура объединения ячеек завершена в Microsoft Excel

На цьому процедуру об'єднання стовпців без втрат даних можна вважати закінченою. Звичайно, цей спосіб набагато складніше попередніх варіантів, але в деяких випадках він є незамінним.

Урок: Майстер функцій в Excel

Як бачимо, існує кілька способів об'єднання стовпців в Ексель. Можна використовувати будь-який з них, але при певних обставинах слід віддавати переваги конкретному варіанту.

Так, більшість користувачів вважають за краще використовувати об'єднання через контекстне меню, як найбільш інтуїтивно зрозуміле. Якщо ж потрібно зробити злиття стовпців не тільки в таблиці, але і по всьому листу, то тут на допомогу прийде форматування через пункт меню на стрічці «Об'єднати по рядках» . Якщо ж потрібно зробити об'єднання без втрат даних, то з цим завданням можна впоратися, лише використавши функцію зчеплення . Хоча, якщо завдання збереження даних не ставиться, а тим більше, якщо об'єднуються осередки порожні, то використовувати даний варіант не рекомендується. Це пов'язано з тим, що він досить складний і його реалізація займає відносно багато часу.

більше статей на цю тему: