програма Microsoft Excel: сортування та фільтрація даних

Для зручності роботи з великим масивом даних в таблицях, їх постійно потрібно впорядковувати за певним критерієм. Крім того, для виконання конкретних цілей, іноді весь масив даних не потрібен, а тільки окремі рядки. Тому, щоб не плутатися у величезній кількості інформації, раціональним рішенням буде впорядкувати дані, і відфільтрувати від інших результатів. Давайте з'ясуємо, як проводиться сортування і фільтрація даних в програмі Microsoft Excel.

Просте сортування даних

Сортування є одним з найбільш зручних інструментів при роботі в програмі Microsoft Excel. За допомогою неї, можна розташувати рядки таблиці в алфавітному порядку, згідно з даними, які знаходяться в осередках стовпців.

Сортування даних в програмі Microsoft Excel можна виконувати, скориставшись кнопкою «сортування і фільтр», яка розміщена у вкладці «Головна» на стрічці в блоці інструментів «редагування». Але, перш, нам потрібно:

  1. Клікнути по будь-якому осередку того стовпця, за яким ми збираємося виконати сортування.

    Наприклад, в запропонованій нижче таблиці слід відсортувати співробітників за алфавітом. Стаємо в будь-яку клітинку стовпця» Ім'я«, і тиснемо на кнопку»Сортування і фільтр". Щоб Імена впорядкувати за алфавітом, зі списку вибираємо пункт «Сортування від А до Я».

    Сортировка от А до Я в Microsoft Excel

    Як бачимо, всі дані в таблиці розмістилися, згідно з алфавітним списком прізвищ.

  2. Сортировка от А до Я в Microsoft Excel выполнена
  3. Для того, щоб виконати сортування в зворотному порядку, в тому ж меню вибираємо кнопку Сортування від Я до А».Сортировка от Я до А в Microsoft Excel

    Список перебудовується в зворотному порядку.

  4. Сортировка от Я до А в Microsoft Excel выполнена

Потрібно відзначити, що подібний вид сортування вказується тільки при текстовому форматі даних. Наприклад, при числовому форматі вказується сортування «від мінімального до максимального» (і, навпаки), а при форматі дати – «від старих до нових» (і, навпаки).

Сортировка от новых к старым в Microsoft Excel

Спеціальне сортування

Але, як бачимо, при зазначених видах сортування по одному значенню, дані, що містять імена одного і того ж людини, шикуються всередині діапазону в довільному порядку.

А, що робити, якщо ми хочемо відсортувати Імена за алфавітом, але наприклад, при збігу імені зробити так, щоб дані розташовувалися за датою? Для цього, а також для використання деяких інших можливостей, все в тому ж меню «сортування і фільтр», нам потрібно:

  1. Перейти в пункт «настроюється сортування...».
  2. Переход в настраиваемую сортировку в Microsoft Excel
  3. Після цього, відкривається вікно налаштувань сортування. Якщо у вашій таблиці є заголовки, то зверніть увагу, щоб в даному вікні обов'язково стояла галочка біля параметра «Мої дані містять заголовки».
  4. Окно настраиваемой сортировки в Microsoft Excel выполнена
  5. В поле «стовпець» вказуємо найменування стовпця, за яким буде виконуватися сортування. У нашому випадку, це стовпець «Ім'я». В поле» сортування " вказується, за яким саме типом контенту буде проводитися сортування. Існує чотири варіанти:
    • Значення;
    • Колір клітини;
    • Колір шрифту;
    • Значок комірки.

    Але, в переважній більшості випадків, використовується пункт «Значення». Він і виставлений за замовчуванням. У нашому випадку, ми теж будемо використовувати саме цей пункт.

  6. У графі «Порядок» нам потрібно вказати, в якому порядку будуть розташовуватися дані: «від А до Я» або навпаки. Вибираємо значення "від А до Я".
  7. Настройки сортировки в Microsoft Excel

Отже, ми налаштували сортування за одним із стовпців. Для того, щоб налаштувати сортування по іншому стовпцю, тиснемо на кнопку «Додати рівень».

Добавление нового уровня сортировки в Microsoft Excel

З'являється ще один набір полів, який слід заповнити вже для сортування за іншим стовпцем. У нашому випадку, по стовпцю «Дата». Так як в даних осередків встановлений формат дати, то в поле «Порядок» ми встановлюємо значення не «від А до я», а «від старих до нових», або «від нових до старих».

Таким же чином, в цьому вікні можна налаштувати, при необхідності, і сортування за іншими стовпцями в порядку пріоритету. Коли всі налаштування виконані, тиснемо на кнопку "OK".

Сохранение настроек сортировки в Microsoft Excel

Як бачимо, тепер в нашій таблиці всі дані відсортовані, в першу чергу, по іменах співробітника, а потім, по датах виплат.

Сортировка в Microsoft Excel произведена

Але, це ще не всі можливості настроюваної сортування. При бажанні, в цьому вікні можна налаштувати сортування не по стовпцях, а по рядках. Для цього:

  1. Натискаємо на кнопку «Параметри».
  2. Переход в параметры сортировки в Microsoft Excel
  3. У вікні параметрів сортування, переводимо перемикач з позиції «рядки діапазону» в позицію «стовпці діапазону». Тиснемо на кнопку "OK".
  4. Параметры в Microsoft Excel
  5. Тепер, за аналогією з попереднім прикладом, можна вписувати дані для сортування. Вводимо дані, і тиснемо на кнопку «OK».
  6. Сортировка по строке в Microsoft Excel
  7. Як бачимо, після цього, стовпці помінялися місцями, згідно введеним параметрам.
  8. Результаты сортировки по строке в Microsoft Excel

Звичайно, для нашої таблиці, взятої для прикладу, застосування сортування зі зміною місця розташування стовпців не несе особливої користі, але для деяких інших таблиць подібний вид сортування може бути дуже доречним.

Фільтр

Крім того, в програмі Microsoft Excel існує функція фільтра даних. Вона дозволяє залишити видимими тільки ті дані, які ви вважаєте за потрібне, а інші приховати. При необхідності, приховані дані завжди можна буде повернути в видимий режим.

Щоб скористатися цією функцією:

  1. Стаємо на будь-яку клітинку в таблиці (а бажано в шапці), знову тиснемо на кнопку «Сортування і фільтр» в блоці інструментів «редагування». Але, на цей раз в меню вибираємо пункт «фільтр». Можна також замість цих дій просто натиснути клавіші Ctrl + Shift + L.

    Включение фильтра в Microsoft Excel

    Як бачимо, в осередках з найменуванням всіх стовпців з'явився значок у вигляді квадрата, в який вписаний перевернутий вниз трикутник.

  2. Значок фильтра в Microsoft Excel
  3. Натискаємо по цьому значку в тому стовпці, за даними якого ми збираємося проводити фільтрацію. У нашому випадку, ми вирішили провести фільтрацію по імені. Наприклад, нам потрібно залишити дані тільки працівника Миколаєва. Тому, знімаємо галочки з Імен всіх інших працівників.
  4. Настройки фильтра в Microsoft Excel
  5. Коли процедура виконана, тиснемо на кнопку «OK».Применение фильтра в Microsoft Excel

    Як бачимо, в таблиці залишилися тільки рядки з ім'ям працівника Миколаєва.

  6. Фильтр применен в Microsoft Excel

Ускладнимо завдання, і залишимо в таблиці тільки дані, які відносяться до Миколаєва за III квартал 2016 року. Для цього:

  1. Натискаємо по значку в осередку «Дата». У списку, знімаємо галочки з місяців "травень», «червень» і «жовтень», так як вони не відносяться до третього кварталу, і тиснемо на кнопку "OK".

    Применение фильтра по дате в Microsoft Excel

    Як бачимо, залишилися тільки потрібні нам дані.

  2. Фильтр по дате применен в Microsoft Excel
  3. Для того, щоб видалити фільтр по конкретному стовпцю, і показати приховані дані, знову натискаємо по значку, розташованому в осередку з заголовком даного стовпця. У розкрився меню натискаємо по пункту»Видалити фільтр з...".
  4. Удаление фильтра по колонке в Microsoft Excel
  5. Якщо ж ви хочете Скинути фільтр в цілому по таблиці, тоді потрібно натиснути кнопку «Сортування і фільтр» на стрічці, і вибрати пункт «Очистити».
  6. Очистка фильтра в Microsoft Excel
  7. Якщо потрібно повністю видалити фільтр, то, як і при його запуску, в цьому ж меню слід вибрати пункт «фільтр», або набрати поєднання клавіш на клавіатурі Ctrl+Shift+L.
  8. Включение фильтра в Microsoft Excel

Крім того, слід зауважити, що після того, як ми включили функцію «фільтр», то при натисканні на відповідний значок в осередках шапки таблиці, в меню стають доступні функції сортування, про які ми говорили вище: «Сортування від А до Я», «Сортування від Я до А», і «сортування за кольором».

Настройки сортировки в фильтре в Microsoft Excel

Урок: Як використовувати Автофільтр у Microsoft Excel

Розумна таблиця

Сортування та фільтр також можна активувати, перетворивши область даних, з якою ви працюєте, у так звану «розумну таблицю».

Існує два способи створення «розумної таблиці». Для того, щоб скористатися першим з них:

  1. Виділяємо всю область таблиці, і, перебуваючи у вкладці «Головна», натискаємо на кнопку на стрічці «форматувати як таблицю». Дана кнопка знаходиться в блоці інструментів «стилі».
  2. Далі, вибираємо один з вподобаних стилів, в списку. На функціонал таблиці вибір впливати не буде.
  3. Форматирование как таблица в Microsoft Excel
  4. Після цього, відкривається діалогове вікно, в якому можна змінити координати таблиці. Але, якщо ви раніше виділили область правильно, то більше нічого робити не потрібно. Головне, зверніть увагу, щоб близько параметра «таблиця з заголовками» стояла галочка. Далі, просто натиснути на кнопку "OK".
  5. Выбор диапазона в Microsoft Excel
  6. Якщо ви вирішили скористатися другим способом, тоді теж потрібно виділити всю область таблиці, але на цей раз перейти у вкладку «Вставка». Перебуваючи тут, на стрічці в блоці інструментів «таблиці», слід натиснути на кнопку «Таблиця».
  7. Создание таблицы в Microsoft Excel
  8. Після цього, як і минулого разу, відкриється вікно, де можна скорегувати координати розміщення таблиці. Тиснемо на кнопку "OK".
  9. Определение диапазона в Microsoft Excel

Незалежно від того, яким способом ви скористаєтеся при створенні «розумної таблиці», в результаті отримаєте таблицю, в осередках шапки якої вже буде встановлено значки фільтрів, описані нами раніше.

Фильтр в умной таблице в Microsoft Excel

При натисканні на цей значок, будуть доступні всі ті ж функції, що і при запуску фільтра стандартним способом через кнопку «Сортування і фільтр».

Фильтрация в умной таблице в Microsoft Excel

Урок: як створити таблицю в Microsoft Excel

Як бачимо, інструменти сортування та фільтрації, при правильному їх використанні, можуть значно полегшити користувачам роботу з таблицями. Особливо актуальним питання їх використання стає в тому випадку, якщо в таблиці записаний дуже великий масив даних.

більше статей на цю тему: