Як накладати текстури в 3ds Max

Текстурування &8212; це процес, над яким ламають голови багато початківців (і не тільки!) моделлери. Однак, якщо розібратися з основними принципами текстурування і правильно їх застосовувати, можна якісно і швидко текстурувати моделі будь-якої складності. У даній статті ми розглянемо два підходи до текстурування: на прикладі об'єкта з простою геометричною формою і на прикладі складного об'єкта з неоднорідною поверхнею.

Корисна інформація: гарячі клавіші в 3ds Max

Особливості текстурування в 3ds Max

Припустимо, у вас вже встановлений 3ds Max і ви готові розпочати текстурування об'єкта. Якщо ні &8212; скористайтеся наведеним нижче посиланням.

Покрокове керівництво: Як встановити 3ds Max

Просте текстурування

  1. Відкрийте 3ds Max і створіть кілька примітивів: коробку, кулю та циліндр.
  2. Простое текстурирование в 3ds Max 1
  3. Відкрийте редактор матеріалів, натиснувши клавішу &171;М&187;, і створіть новий матеріал. Не важливо буде це матеріал V-Ray або стандартний, ми створюємо його тільки з метою коректного відображення текстури. Призначте в слот&171; Diffuse &187;карту&171; Сһескег &187;, вибравши її в сувої&171; standart & 187; переліку карт.
  4. Простое текстурирование в 3ds Max 2
  5. Призначте матеріал усім об'єктам, натиснувши кнопку &171;Assign material to selection&187;. Перед цим активуйте кнопку&171; Show shaded material in viewport & 187;, щоб матеріал відображався в тривимірному вікні.
  6. Простое текстурирование в 3ds Max 3
  7. Виберіть бокс. Застосуйте до нього модифікатор & 171; UvW Map&187;, вибравши його зі списку.
  8. Простое текстурирование в 3ds Max 4
  9. Приступимо, безпосередньо до текстурування.
    • У розділі &171;Mapping&187; ставимо крапку біля &171;Box&187; &8212; текстура коректно розташувалася по поверхні.
    • Нижче задаються розміри текстури або крок повторення її малюнка. У нашому випадку регулюється повторення малюнка, так як карта Сһескег &8212; процедурна, а не растрова.
    • Простое текстурирование в 3ds Max 5
    • Жовтий прямокутник, що обрамляє наш об'єкт, &8212; це &171;Гізмо&187;, область в якій впливає модифікатор. Її можна переміщати, обертати, масштабувати, центрувати, прив'язувати до осей. За допомогою Гізмо текстура поміщається в потрібне місце.
  10. Простое текстурирование в 3ds Max 6
  11. Виберіть сферу та надайте їй модифікатор &171;UvW Map&187;. У розділі&171; Mapping &187;встановіть крапку навпроти&171; Sperical & 187;. Текстура прийняла форму кулі. Щоб це було краще видно збільште крок клітини. Параметри Гізмо не відрізняються від боксу, крім того, що Гізмо кулі буде мати відповідно сферичну форму.
  12. Простое текстурирование в 3ds Max 7
  13. Подібна ситуація для циліндра. Призначивши для нього модифікатор &171;UVW Map&187;, встановлюємо тип текстурування &171;Cylindrical&187;.
  14. Простое текстурирование в 3ds Max 8

Це був найпростіший спосіб текстурувати об'єкти. Розглянемо більш складний варіант.

Текстурування розгорткою

  1. Відкрийте в 3ds Max сцену, що має об'єкт зі складною поверхнею.
  2. Сложное текстурирование в 3ds Max 1

  3. За аналогією з попереднім прикладом, створіть матеріал з картою &171;Сһескег&187; і надайте її об'єкту. Ви помітите, що текстура лежить некоректно, а застосування модифікатора &171;UVW Map&187; не дає бажаного ефекту. Що робити?
  4. Сложное текстурирование в 3ds Max 2
  5. Застосуйте до об'єкта модифікатор &171;UvW Mapping Clear&187;, а потім &171;Unwrap UVW&187;. Останній модифікатор допоможе нам створити розгортку поверхні для нанесення текстури.
  6. Сложное текстурирование в 3ds Max 3
  7. Перейдіть на рівень багатокутників і виберіть Усі багатокутники об'єктів, які потрібно текстурувати.
  8. Сложное текстурирование в 3ds Max 4
  9. Знайдіть на панелі розгортки піктограму &171;Pelt map&187; із зображенням шкіряної бирки і натисніть її.
  10. Сложное текстурирование в 3ds Max 5
  11. Відкриється великий і складний редактор розгорток, але нас зараз цікавить тільки функція розтягування і розслаблення полігонів поверхні. Натискайте по черзі &171; Pelt&187;і &171; Relax&187; &8212; розгортка буде розгладжуватися. Чим точніше вона розгладиться, тим коректніше відобразиться текстура.

    Цей процес має автоматичний характер. Комп'ютер сам визначає, як краще розгладжувати поверхню.

  12. Сложное текстурирование в 3ds Max 6
  13. Після застосування &171;Unwrap UVW&187; результат став набагато кращим.
  14. Сложное текстурирование в 3ds Max 7

Радимо почитати: Програми для 3D-моделювання.

Ось ми і познайомилися з простим і складним текстуруванням. Практикуйтеся якомога частіше і ви станете справжнім профі тривимірного моделювання!

більше статей на цю тему: