Багато компаній і організації витрачають чималі гроші на те, щоб створити фірмовий папір з унікальним дизайном, навіть не здогадуючись про те, що зробити фірмовий бланк можна самостійно. Це не займе багато часу, а для створення знадобиться всього одна програма, яка і так використовується в кожному офісі. Звичайно ж, мова йде про Microsoft Office Word.
Використовуючи великий набір інструментів текстового редактора від Майкрософт, можна оперативно створити унікальний зразок, а потім використовувати його в якості основи для будь-якої канцелярської продукції. Нижче ми розповімо про два способи, за допомогою яких можна зробити фірмовий бланк в Ворді.
Урок: як в Word зробити листівку
Створити фірмовий бланк можна не тільки за допомогою встановлюваного на комп'ютер Microsoft Word, але і онлайн-досить перейти на сайт популярної платформи Canva . У бібліотеці цього сервісу є безліч шаблонів різної тематики, включаючи типові документи, кожен з яких легко змінити на свій розсуд, а потім експортувати в кращому форматі.
Створення ескізу
Ніщо не заважає вам відразу приступити до роботи в програмі, але куди краще буде, якщо ви накидаєте приблизний вид шапки бланка на аркуші паперу, озброївшись ручкою або олівцем. Це дозволить побачити те, як елементи, що входять в бланк, будуть поєднуватися між собою. При створенні начерку необхідно врахувати наступні нюанси:
- Залиште достатньо місця для логотипу, назви компанії, адреси та іншої контактної інформації;
- Подумайте над тим, щоб додати на фірмовий бланк і слоган компанії. Ця ідея особливо хороша в разі, коли основна діяльність або послуга, що надається компанією, не вказані на самому бланку.
Урок: як в Ворді зробити календар
Створення бланка вручну
В арсеналі MS Word є все необхідне для того, щоб створити фірмовий бланк в цілому і відтворити начерк, створений вами на папері, зокрема.
- Запустіть Ворд і виберіть в розділі & 171; створити & 187; стандартний & 171; новий документ&187; .
- Вставте в документ колонтитул. Для цього у вкладці & 171; Вставка&187; натисніть кнопку &171;Колонтитул&187; , виберіть пункт &171; верхній колонтитул&187; , а потім виберіть шаблонний колонтитул, який влаштує вас.
- Тепер потрібно перенести в тіло колонтитула все те, що ви накидали на папері. Для початку вкажіть там наступні параметри:
- Назва вашої компанії чи організації;
- Адреса сайту (якщо такий є і він не вказаний в назві / логотипі компанії);
- Контактний телефон та номер факсу;
- Адреса електронної пошти.
Важливо, щоб кожен параметр (пункт) даних починався з нового рядка. Так, вказавши назву компанії, натисніть &171;ENTER&187; , то ж виконайте і після номера телефону, факсу і т.д. це дозволить розмістити всі елементи в красивому і рівному стовпчику, форматування якого все ж теж доведеться налаштувати.
Для кожного пункту цього блоку виберіть відповідний шрифт, розмір і колір.
- Додайте в область колонтитула зображення з логотипом компанії. Для цього, не залишаючи області колонтитула, у вкладці & 171; Вставка&187; натисніть кнопку & 171; малюнок & 187; і відкрийте відповідний файл.
- Встановіть відповідні розміри та положення для логотипу. Він повинен бути&171; помітним & 187;, але не великим, і, що не менш важливо, добре поєднуватися з текстом, зазначеним в шапці бланка.
Щоб зручніше було переміщати логотип і змінювати його розміри біля кордону колонтитула, задайте йому положення & 171; перед текстом&187; , клікнувши на кнопку &171; параметри розмітки & 187; , розташованої праворуч від області, в якій знаходиться об'єкт.
Для переміщення логотипу клікніть по ньому, щоб виділити, а потім потягніть в потрібне місце колонтитула.
Примітка: у нашому прикладі блок з текстом знаходиться зліва, логотип &8212; в правій частині колонтитула. Ви ж, за бажанням, можете розмістити ці елементи інакше. І все ж, розкидати їх по сторонах не слід.
Для зміни розміру логотипу, наведіть покажчик курсору на один з кутів його рамки. Після того, як він трансформується в маркер, потягніть в потрібному напрямку для зміни розміру.
Примітка: змінюючи розмір логотипу, намагайтеся не зрушувати його вертикальні і горизонтальні грані &8212; замість необхідного вам зменшення або збільшення, це зробить його асиметричним.
Намагайтеся підібрати такий розмір логотипу, щоб він відповідав загальному обсягу всіх текстових елементів, які теж розташовані в шапці.
- У міру необхідності, можна додати і інші візуальні елементи в ваш фірмовий бланк. Наприклад, для того, щоб відокремити вміст шапки від іншої частини сторінки можна провести суцільну лінію по нижній грані колонтитула від лівого до правого краю аркуша.
- У нижньому колонтитулі можна (або навіть потрібно) розмістити якусь корисну інформацію про фірму або організації, якій належить цей бланк. Мало того, що це дозволить візуально врівноважити верхній і нижній колонтитул бланка, так ще й надасть додаткові дані про вас тому, хто знайомиться з компанією вперше.
У нижньому колонтитулі можна вказати девіз компанії, якщо такий, звичайно, є, номер телефону, сферу діяльності і т. д.
Щоб додати та змінити нижній колонтитул, виконайте наступне:
- У вкладці & 171; Вставка&187; в меню кнопки &171;Колонтитул&187; виберіть нижній колонтитул. Вибирайте з випадаючого вікна той, який за своїм зовнішнім виглядом повністю відповідає обраному вами раніше верхньому колонтитулу;
- У вкладці & 171; Головна & 187; в групі &171; Абзац&187; натисніть кнопку & 171; Текст по центру&187; , виберіть відповідний шрифт і розміри для напису.
- Якщо це необхідно, ви можете додати на бланк рядок для підпису, а то і сам підпис. Якщо нижній колонтитул вашого бланка містить текст, рядок для підпису повинна знаходитися вище нього.
- Збережіть створений вами фірмовий бланк, попередньо його переглянувши.
- Роздрукуйте бланк на принтері, щоб побачити, як він буде виглядати Наживо. Можливо, вам вже зараз є, де його застосувати.
Примітка: вже на даному етапі ви можете зберегти поки ще порожній документ в зручне місце на жорсткому диску. Для цього виберіть &171; Зберегти як&187; і встановіть назву файлу, наприклад, &171;Бланк сайту Lumpics&187; . Навіть якщо ви не завжди встигнете своєчасно зберігати документ по ходу роботи, завдяки функції & 171; Автозбереження & 187; це відбуватиметься автоматично через заданий проміжок часу.
Урок: автозбереження в Ворді
Урок: налаштування та зміна колонтитулів у Word
Примітка: кольори повинні гармоніювати і добре поєднуватися між собою. Розмір шрифту назви компанії повинен бути хоча б на дві одиниці більше шрифту для контактних даних. Останні, до речі, можна виділити іншим кольором. Не менш важливо, щоб всі ці елементи за кольором гармоніювали з логотипом, який нам тільки належить додати.
Урок: Вставка зображення в Ворд
Урок: як намалювати лінію в Word
Примітка: Пам'ятайте про те, що лінія як за кольором, так і за своїми розмірами (ширині) і виду, повинна поєднуватися з текстом в шапці і логотипом компанії.
Урок: форматування тексту в Ворді
Примітка: девіз компанії найкраще писати курсивом. У деяких випадках краще писати цю частину великими літерами або ж просто виділити перші літери важливих слів.
Урок: як в Word змінити регістр
Для виходу з режиму роботи з колонтитулами натисніть клавішу &171;ESC&187; або двічі клікніть по порожній області сторінки.
Урок: як зробити підпис в Ворді
Урок: Попередній перегляд документів у Word
Урок: друк документів в Ворд
Створення бланка на основі шаблону
Ми вже розповідали про те, що в Microsoft Word є дуже великий набір вбудованих шаблонів. Серед них можна знайти і ті, які послужать хорошою основою для фірмового бланка. Крім того, Створити шаблон для постійного використання в цій програмі можна і самостійно.
Урок: створення шаблону в Ворді
- Відкрийте MS Word і в розділі &171; створити & 187; у рядку пошуку введіть &171;Бланки&187; .
- У списку ліворуч виберіть відповідну категорію, наприклад, &171;бізнес&187; .
- Виберіть відповідний бланк, клікніть по ньому і натисніть &171; створити & 187; .
- Обраний вами бланк буде відкритий в новому вікні. Тепер ви можете змінити його і підлаштувати всі елементи під себе, аналогічно тому, як це написано в попередньому розділі статті.
- Введіть назву компанії, вкажіть адресу сайту, контактні дані, не забудьте розмістити на бланку логотип. Також, не зайвим буде вказати девіз фірми.
- Збережіть фірмовий бланк на жорсткому диску. Якщо це необхідно, роздрукуйте його. Крім того, ви завжди можете звертатися і до електронної версії бланка, заповнюючи його згідно висунутим вимогам.
Примітка: частина представлених в Ворді шаблонів інтегрована безпосередньо в програму, але частина з них, хоч і відображається, довантажується з офіційного сайту. Крім того, безпосередньо на сайті Office.com ви зможете знайти величезний вибір шаблонів, які не представлені у вікні редактора MS Word.
Урок: як зробити буклет в Ворді
Тепер Ви знаєте, що для створення фірмового бланка аж ніяк не обов'язково йти в поліграфію і витрачати купу грошей. Красивий і впізнаваний фірмовий бланк цілком можна зробити самостійно, особливо, якщо в повній мірі використовувати можливості Microsoft Word.