Зміст
При роботі з документами в Word нерідко може знадобитися створити таблицю, всередині якої необхідно розмістити ті чи інші відомості. Текстовий редактор від компанії Microsoft, хоч і не надає такі широкі можливості для створення і редагування таблиць, як його побратим по офісному пакету Excel, але все ж має в своєму арсеналі достатній набір інструментів для роботи з таблицями. У даній статті ми детально розглянемо те, як їх створювати.
Створення таблиць в Ворді
Існує кілька способів створення таблиці в текстовому документі засобами самого Word. Точніше, як такий спосіб всього один, але результати його виконання можуть бути абсолютно різними – все залежить від того, якої мети потрібно досягти. Плюс до всього, можна додати таблицю «ззовні» &8212; сумісного офісного додатка Excel або, наприклад, з веб-сайту.
Спосіб 1: Базова таблиця
Створення і/або додавання в Ворд практично будь-яких, відмінних від тексту елементів, здійснюється через вкладку " Вставка» . До неї ж нам буде потрібно звернутися для створення базової таблиці.
- Натисніть лівою кнопкою мишки (ЛФМ) в тому місці текстового документа, куди ви хочете додати таблицю, і перейдіть у вкладку " Вставка» .
- Розгорніть меню кнопки " таблиця» , розташованої в однойменній групі інструментів, і виберіть бажану кількість рядків і стовпців, пересуваючи мишку по зображенню з превью таблиці, а потім, позначивши бажаний діапазон (він підсвічується помаранчевим). Клікніть ЛФМ для підтвердження.
- Перед вами з'явиться таблиця обраних розмірів.
Одночасно з тим, як ви її створите, на панелі управління (стрічка) Word з'явиться група вкладок " робота з таблицями» , що складається з вкладок " конструктор таблиць» і »Макет" і містить необхідний набір інструментів для роботи з таблицями, їх зміни та оформлення.
Використовуючи їх, ви зможете надати своїй таблиці бажаний вид і стиль, додати або видалити кордону, зробити обрамлення, заливку, вставляти різні формули і т. д.
Читайте також: Вставка формули в таблицю в Ворді
Це був найпростіший, але далеко не єдиний спосіб створення таблиці в Word.
Читайте також: форматування таблиць в Ворді
Спосіб 2: Таблиця з налаштованими параметрами
Якщо ж ви маєте більш-менш точне уявлення про те, як повинна виглядати ваша таблиця і які приблизно розміри вона повинна мати, ці параметри можна визначити безпосередньо при її створенні.
- Все в тій же вкладці «Вставка» скористайтеся кнопкою " таблиця» і виберіть в її меню пункт " Вставити таблицю» .
- У невеликому діалоговому вікні, яке буде відкрито, задайте бажані параметри для таблиці. Тобто вкажіть необхідне число рядків і стовпців, додатково можна вибрати опцію підбору ширини стовпців (хоча для порожньої таблиці це не дуже актуально). Доступні наступні варіанти:
варіант опис постійна за замовчуванням встановлено значення »Авто" , тобто ширина стовпців буде змінюватися автоматично, у міру їх заповнення за вмістом спочатку будуть створені вузькі стовпці, ширина яких збільшується в міру додавання вмісту по ширині вікна таблиця автоматично змінюватиме свою ширину відповідно до розмірів документа, з яким ви працюєте Примітка: якщо вам необхідно, щоб таблиці, які ви будете створювати в подальшому, виглядали точно так же, як і ця, встановіть галочку навпроти пункту " за замовчуванням для нових таблиць» .
- Задавши необхідні параметри у вікні " Вставка таблиці»
, Натисніть
«ОК»
для їх підтвердження.
На сторінці документа з'явиться створена Вами таблиця, ширину стовпців і висоту рядків якої, швидше за все, доведеться змінити, а після цього (або в процесі) заповнити інформацією.
Читайте також: як в Word додати рядок та / або стовпець до таблиці
Спосіб 3: самостійне малювання
У разі якщо вам потрібна таблиця довільного розміру і виду, наприклад, з об'єднаними осередками або з різною висотою і шириною таких (а також рядків і/або стовпців), потрібно намалювати її вручну, скориставшись відповідною можливістю текстового редактора.
- У меню вставки таблиці виберіть пункт " Намалювати таблицю» . Покажчик курсору після цієї дії набуде вигляду олівця.
- Позначте зовнішні межі таблиці, тобто просто намалюйте прямокутник з необхідною висотою і шириною (в подальшому ці параметри можна буде легко змінити).
Далі намалюйте всередині нього рядки і стовпці, проводячи олівцем відповідні горизонтальні і вертикальні лінії. Зробивши це, знову виберіть пункт " Намалювати таблицю» в меню вставки, щоб вийти з режиму малювання.
Як ви напевно вже могли здогадатися, висота рядків і ширина стовпців спочатку може бути довільною (або просто бажаної), а не строго визначеної, як це відбувається при вставці базової і настроюється таблиці. Також можна відразу намалювати об'єднані стовпці, рядки, осередки, якщо така необхідність є.
Читайте також: як об'єднати комірки в таблиці в Ворді - Як і в розглянутих вище випадках, вся робота з таблицею, її елементами і вмістом, виконується в групі вкладок " робота з таблицями»
,
В яку входять " конструктор таблиць» і »Макет" .
Досить часто саме довільне, ручне малювання таблиці в Word є оптимальним рішенням і дозволяє зробити в точності те, потрібно (або просто хочеться).
Спосіб 4: Експрес-таблиця
З кожною новою версією редактора Ворд в ньому з'являлося все більше шаблонів документів. Вибрати їх можна при запуску програми або через меню " Файл» &8212; »створити" . Є в програмі і шаблони таблиць, причому розташовані вони не в стартовому вікні, а в усе тому ж, вже добре знайомому нам меню вставки.
- Розгорніть меню кнопки " таблиця» і виберіть пункт " Експрес-таблиці» .
- Виберіть відповідний шаблон з невеликого списку»вбудовані" , натиснувши по ньому ЛФМ.
- Таблиця буде додана до текстового документа та заповнена шаблонним вмістом. Всі ці дані можна і потрібно замінити на свої.
На жаль, набір шаблонних таблиць в Word досить скромний, зате його легко можна розширити власними проектами. Тобто будь-яку створену вами таблицю можна додати в цей набір, для чого необхідно виконати наступне.
- Виділіть таблицю разом з усім її вмістом і перейдіть у вкладку «Вставка» .
- В меню кнопки " таблиця» Наведіть курсор на пункт " Експрес-таблиці» .
- Виберіть розташований в самому низу пункт " Зберегти виділений фрагмент до колекції експрес-таблиць...»
У вікні створення нового блоку дайте своїй таблиці «Ім'я» і за бажанням додайте " опис» . Інші поля краще залишити за замовчуванням. Для збереження шаблону натисніть «ОК» .
Відтепер ваша таблиця відображатиметься у списку " Експрес-таблиці»
.
Читайте також:
як в Ворді створити шаблон документа
Спосіб 5: перетворення тексту в таблицю
Всі розглянуті нами вище способи дозволяють створити таблицю, яка в подальшому буде заповнюватися необхідними даними. Але що, якщо потрібно піти від зворотного-тобто дані вже є, і тепер їх потрібно перетворити в таблицю? Microsoft Word надає нам з вами і таку можливість, а саме, програма дозволяє перетворити текст в таблицю. Найпростіше таким чином представляти списки (частіше – марковані), але це далеко не єдине застосування функції.
- Для того щоб почати перевтілення вже наявного тексту в таблицю, необхідно включити відображення прихованих символів. Зробити це можна шляхом натискання показаної на зображенні нижче кнопки (вкладка»Головна"
, група інструментів
«Абзац»
) або закріпленої за нею комбінацією клавіш –
«CTRL+*»
.
Читайте також: відображення прихованих символів в Ворді - Тепер нам з вами потрібно вказати місця розбивки майбутньої таблиці на стовпці. Для цього потрібно вставити відповідні знаки поділу, якими можуть бути Коми, табуляція або крапка з комою, а також будь-який інший довільний символ. Але, так як звичайний текст найчастіше вже містить коми, для поділу майбутніх елементів таблиці краще використовувати знаки табуляції, що ми і зробили в нашому прикладі (скріншот в наступному пункті).
- З поділом тексту на рядки все простіше – швидше за все, він вже правильно записаний, а значить, і розділений (особливо, якщо це список або те, що таким може стати). Знаки абзаців (буква «Пі»
, така ж, як і кнопка виклику прихованих символів на панелі інструментів), які знаходяться в кінці рядка, і будуть служити цим самим покажчиком на розбивку.
Примітка: Обов'язково простежте за тим, щоб в кінці рядків не було зайвих символів-роздільників, а якщо такі будуть виявлені, обов'язково видаліть їх. Якщо там буде стояти і, наприклад, знак табуляції, і знак абзацу, один (останній) стовпець таблиці буде зайвим і порожнім.
Якщо ж таких в тексті ще немає або вони є не скрізь, просто клікніть ЛФМ в кінці рядка, встановивши туди каретку (покажчик курсору), і натисніть «ENTER» для перенесення решти тексту на наступний рядок. Це ж виконайте в кінці кожного наступного рядка, щоб перенести ту, що йде за нею. Тобто один рядок тексту з натиснутим в її кінці «ENTER» & 8212; це один рядок майбутньої таблиці
Примітка: на наведеному вище прикладі знаки табуляції (стрілка, що вказує праворуч) позначають майбутні стовпці таблиці, а знаки абзацу — рядки. Отже, в даній таблиці буде 6 стовпців і 8 рядків.
- Тепер виділіть підготовлений текст і перейдіть у вкладку «Вставка» . Натисніть на значок " таблиця» і в списку опцій виберіть пункт " перетворити на таблицю» .
- Буде відкрито невелике діалогове вікно, в якому можна встановити бажані параметри для таблиці. Але, якщо до цього все було зроблено правильно, основні з них будуть визначені автоматично.
- Перш за все переконайтеся в тому, що значення, зазначені в пунктах «кількість стовпців» і " число рядків» , відповідає тому, що Вам необхідно (в нашому випадку це 6 і 8 відповідно).
- Далі визначте параметр " Автопідбір ширини стовпців»
(їх ми розглядали в другому способі даної статті). Оптимальне розв'язання –
»за вмістом"
, так як цей параметр визначає ширину стовпців таблиці відповідно до розмірів займаної текстом (окремими його елементами) області.
Примітка: Word автоматично підбирає ширину для стовпців таблиці. Якщо ж вам все-таки необхідно задати свої параметри, в поле »постійна" введіть потрібне значення. Параметр «по ширині вікна» дозволяє автоматично змінювати розмір таблиці, коли змінюється ширина доступного простору (наприклад, в режимі перегляду «веб-документ» або при альбомній орієнтації).
- В блоці «роздільник» встановіть маркер навпроти того, що відповідає встановленому вами символу-роздільнику. У нашому прикладі це «знак табуляції» .
Для закриття діалогового вікна " перетворити на таблицю» і безпосереднього виконання даної операції натисніть кнопку «ОК» . Нижче показано те, що вийшло в нашому прикладі.
Очевидно, що доведеться як мінімум трохи погратися з розмірами рядків і стовпців і/або окремих осередків (або з варіантом автоматичного підбору розмірів) для їх вирівнювання.
Подальші дії по редагуванню таблиці виконуються так само, як і в розглянутих вище способах - за допомогою інструментів групи вкладок " робота з таблицями» .
Залишилося тільки відключити відображення прихованих символів в документі (це вони відображаються в кожному осередку таблиці відразу за текстом і за її правою межею). Зробити це допоможе наступна стаття:
Детальніше: як відключити недруковані символи в Ворді
Спосіб 6: Вставка та експорт з Excel
Як відомо, Word – це одне з декількох додатків, що входять в пакет Microsoft Office. У складі цього ж набору є і табличний процесор Excel
, який в значно більшій мірі орієнтований на створення таблиць і роботу з ними, ніж розглянутий нами сьогодні текстовий редактор. Зважаючи на тісний взаємозв'язок компонентів офісного пакету від Майкрософт один з одним, не дивно, що практично будь-яку таблицю, створену в Ексель, можна буквально в кілька кліків перенести в Ворд. Зробити це можна за допомогою простого копіювання, спеціальної вставки або вставки з файлу. Більш докладно про кожен з доступних способів ми розповідали в окремій статті на нашому сайті.
Докладно:
перенесення таблиці з Excel в Word
Крім експорту таблиці з Ексель, в Ворд її можна створити і самостійно (саме того виду, який вони мають в табличному процесорі від Майкрософт, а не як в розглянутих вище випадках). Для цього:
- Перейдіть до меню вставки таблиці, натисніть по відповідній кнопці і виберіть пункт «Таблиця Excel» .
- У документі з'явиться таблиця, а точніше, лист з Ексель, сам же інтерфейс Ворд (верхня панель) перетвориться і стане більше схожий не на текстовий редактор, А на табличний процесор з пакета Майкрософт.
- Подальші дії не відрізняються від таких в Excel, тобто ви просто створюєте на аркуші таблицю бажаних розмірів, заповнюєте, редагуєте її і форматуєте, використовуючи для всього цього вже не Інструменти Word, а більш просунутий набір з Excel. Представлена за посиланням нижче інструкція допоможе вам розібратися у всіх нюансах.
Читайте також: як створити таблицю в Microsoft Excel
Для того щоб вийти з режиму роботи з Ексель-таблицею, просто клікніть по будь – якому порожньому місцю на сторінці документа-перед вами знову з'явиться звичний Ворд, але з дещо нетрадиційною для нього таблицею.
Спосіб 7: Вставка таблиці з інтернету
В арсеналі Майкрософт Ворд є досить багато стилів і шаблонів для створення та/або зміни, перетворення таблиць. Яка б завдання перед вами не стояла, якою б ідеєю ви не надихалися, ви завжди зможете надати створеної в текстовому редакторі таблиці бажаний вид (в розумних межах, так як для повноцінної роботи з таблицями все ж слід звернутися до Ексель). Але буває і так, що на таблицю оптимального виду ви натрапили аж ніяк не в бібліотеці офісного додатки, а на просторах Інтернету або ж вам просто потрібно вставити опубліковану в Інтернеті таблицю в текстовий документ. Зробити це досить просто, тобто таблицю з сайту можна копіювати, а потім вставити на потрібну сторінку. Правда, з нею доведеться ще трохи попрацювати. Про те, що саме потрібно робити в даному випадку, ми раніше теж писали.
Докладно:
копіювання таблиці з веб-сайту в документ Word
Висновок
Ознайомившись з цією статтею, ви напевно зрозуміли, що Майкрософт Ворд надає досить широкі можливості для створення таблиць, і навіть якщо в арсеналі програми ви не знайдете необхідні інструменти та/або функції, їх можна додати ззовні, просто вставивши таблицю з Ексель або з інтернету.