транспонування таблиці в Microsoft Excel

Іноді зустрічаються ситуації, коли потрібно перевернути таблицю, тобто, поміняти рядки і стовпці місцями. Звичайно, можна повністю перебити всі дані, як вам потрібно, але це може зайняти значну кількість часу. Далеко не всім користувачам Excel відомо про те, що в даному табличному процесорі є функція, яка допоможе автоматизувати цю процедуру. Давайте вивчимо детально, як рядки зробити стовпцями в Excel.

Процедура транспонування

Зміна місцями стовпців і рядків в Ексель називається транспонуванням. Виконати дану процедуру можна двома способами: через спеціальну вставку і з застосуванням функції.

Спосіб 1: Спеціальна вставка

З'ясуємо, як транспонувати таблицю в Excel. Транспонування за допомогою спеціальної вставки є найпростішим і популярним видом перевороту табличного масиву у користувачів.

  1. Виділяємо всю таблицю курсором мишки. Кількома по ній правою кнопкою. У меню вибираємо пункт " копіювати» або просто тиснемо на клавіатурі поєднання Ctrl+C .
  2. Копирование в Microsoft Excel
  3. Стаємо на тому ж або на іншому аркуші на порожню комірку, яка повинна буде стати верхньою лівою коміркою нової таблиці, що копіюється. Кількома по ній правою кнопкою миші. У контекстному меню переходимо по пункту " Спеціальна вставка...» . У що з'явився додатковому меню вибираємо пункт з таким же найменуванням.
  4. Переход в специальную вставку в Microsoft Excel.png
  5. Відкривається вікно налаштування спеціальної вставки. Встановлюємо галочку навпроти значення " транспонувати» . Тиснемо на кнопку «OK» .
Специальная вставка в Microsoft Excel

Як бачимо, після цих дій вихідна таблиця була скопійована в нове місце, але вже з перевернутими осередками.

Ячейки перевернуты в Microsoft Excel

Потім, можна буде видалити первісну таблицю, виділивши її, клікнувши курсором, і в меню вибравши пункт " видалити ... » . Але можна цього і не робити, якщо вона не буде вам заважати на аркуші.

Удаление таблицы в Microsoft Excel

Спосіб 2: застосування функції

Другий спосіб перевертання в Ексель передбачає застосування спеціалізованої функції ТРАНСП .

  1. Виділяємо область на аркуші, рівну по вертикальному і горизонтальному діапазону осередків вихідної таблиці. Кількома по значку " Вставити функцію» , розміщеному зліва від рядка формул.
  2. Переход к вставке функции в Microsoft Excel
  3. Відкривається Майстер функцій . У списку представлених інструментів шукаємо найменування " ТРАНСП» . Після того, як знайшли, виділяємо і тиснемо на кнопку «OK» .
  4. Мастер функций в Microsoft Excel
  5. Відкривається вікно аргументів. У даній функції тільки один аргумент – " масив» . Ставимо курсор в його поле. Слідом за цим, виділяємо всю таблицю, яку хочемо транспонувати. Після того, як адреса виділеного діапазону записаний в поле, тиснемо на кнопку «OK» .
  6. Мастер функций в Microsoft Excel
  7. Ставимо курсор в кінець рядка формул. На клавіатурі набираємо поєднання клавіш Ctrl+Shift+Enter . Ця дія потрібно для того, щоб дані коректно були перетворені, так як ми маємо справу не з однією коміркою, а з цілим масивом.
  8. Действия в строке формул в Microsoft Excel.png
  9. Після цього програма виконує процедуру транспонування, тобто змінює в таблиці стовпці і рядки місцями. Але перенесення було зроблено без урахування форматування.
  10. Транспонированная таблица в Microsoft Excel.png
  11. Форматуємо таблицю так, щоб вона мала прийнятний вигляд.
Готовая таблица в Microsoft Excel

Особливістю даного способу транспонування, на відміну від попереднього, є те, що початкові Дані видаляти не можна, так як це призведе до видалення транспонованого діапазону. Більш того, будь-які зміни первинних даних приведуть до такої ж зміни їх в новій таблиці. Тому, цей спосіб особливо хороший для роботи зі пов'язаними таблицями. У той же час, він істотно складніше першого варіанту. Крім того, при використанні даного способу необхідно зберігати исходник, що не завжди є оптимальним рішенням.

Ми з'ясували, як поміняти місцями стовпці та рядки в Excel. Існує два основних способи перевернути таблицю. Яким з них скористатися залежить від того, чи плануєте Ви застосування пов'язаних даних чи ні. Якщо таких планів немає, то рекомендується використовувати перший варіант вирішення поставленого завдання, як більш простий.

більше статей на цю тему: