Зміст
Іноді зустрічаються ситуації, коли потрібно перевернути таблицю, тобто, поміняти рядки і стовпці місцями. Звичайно, можна повністю перебити всі дані, як вам потрібно, але це може зайняти значну кількість часу. Далеко не всім користувачам Excel відомо про те, що в даному табличному процесорі є функція, яка допоможе автоматизувати цю процедуру. Давайте вивчимо детально, як рядки зробити стовпцями в Excel.
Процедура транспонування
Зміна місцями стовпців і рядків в Ексель називається транспонуванням. Виконати дану процедуру можна двома способами: через спеціальну вставку і з застосуванням функції.
Спосіб 1: Спеціальна вставка
З'ясуємо, як транспонувати таблицю в Excel. Транспонування за допомогою спеціальної вставки є найпростішим і популярним видом перевороту табличного масиву у користувачів.
- Виділяємо всю таблицю курсором мишки. Кількома по ній правою кнопкою. У меню вибираємо пункт " копіювати» або просто тиснемо на клавіатурі поєднання Ctrl+C .
- Стаємо на тому ж або на іншому аркуші на порожню комірку, яка повинна буде стати верхньою лівою коміркою нової таблиці, що копіюється. Кількома по ній правою кнопкою миші. У контекстному меню переходимо по пункту " Спеціальна вставка...» . У що з'явився додатковому меню вибираємо пункт з таким же найменуванням.
- Відкривається вікно налаштування спеціальної вставки. Встановлюємо галочку навпроти значення " транспонувати» . Тиснемо на кнопку «OK» .
Як бачимо, після цих дій вихідна таблиця була скопійована в нове місце, але вже з перевернутими осередками.
Потім, можна буде видалити первісну таблицю, виділивши її, клікнувши курсором, і в меню вибравши пункт " видалити ... » . Але можна цього і не робити, якщо вона не буде вам заважати на аркуші.
Спосіб 2: застосування функції
Другий спосіб перевертання в Ексель передбачає застосування спеціалізованої функції ТРАНСП .
- Виділяємо область на аркуші, рівну по вертикальному і горизонтальному діапазону осередків вихідної таблиці. Кількома по значку " Вставити функцію» , розміщеному зліва від рядка формул.
- Відкривається Майстер функцій . У списку представлених інструментів шукаємо найменування " ТРАНСП» . Після того, як знайшли, виділяємо і тиснемо на кнопку «OK» .
- Відкривається вікно аргументів. У даній функції тільки один аргумент – " масив» . Ставимо курсор в його поле. Слідом за цим, виділяємо всю таблицю, яку хочемо транспонувати. Після того, як адреса виділеного діапазону записаний в поле, тиснемо на кнопку «OK» .
- Ставимо курсор в кінець рядка формул. На клавіатурі набираємо поєднання клавіш Ctrl+Shift+Enter . Ця дія потрібно для того, щоб дані коректно були перетворені, так як ми маємо справу не з однією коміркою, а з цілим масивом.
- Після цього програма виконує процедуру транспонування, тобто змінює в таблиці стовпці і рядки місцями. Але перенесення було зроблено без урахування форматування.
- Форматуємо таблицю так, щоб вона мала прийнятний вигляд.
Особливістю даного способу транспонування, на відміну від попереднього, є те, що початкові Дані видаляти не можна, так як це призведе до видалення транспонованого діапазону. Більш того, будь-які зміни первинних даних приведуть до такої ж зміни їх в новій таблиці. Тому, цей спосіб особливо хороший для роботи зі пов'язаними таблицями. У той же час, він істотно складніше першого варіанту. Крім того, при використанні даного способу необхідно зберігати исходник, що не завжди є оптимальним рішенням.
Ми з'ясували, як поміняти місцями стовпці та рядки в Excel. Існує два основних способи перевернути таблицю. Яким з них скористатися залежить від того, чи плануєте Ви застосування пов'язаних даних чи ні. Якщо таких планів немає, то рекомендується використовувати перший варіант вирішення поставленого завдання, як більш простий.