виділення таблиці в Microsoft Excel

Робота з таблицями – це основне завдання програми Excel. Для того, щоб зробити комплексну дію над всією табличній областю, її потрібно спочатку виділити, як цілісний масив. Не всі користувачі вміють правильно це робити. Тим більше, що існує кілька способів виділення цього елемента. Давайте дізнаємося, як за допомогою різних варіантів можна зробити дану маніпуляцію над таблицею.

Процедура виділення

Існує кілька способів виділення таблиці. Всі вони досить прості і застосовні практично у всіх випадках. Але за певних обставин деякі з цих варіантів легше використовувати, ніж інші. Зупинимося на нюансах застосування кожного з них.

Спосіб 1: просте виділення

Найбільш поширений варіант виділення таблиці, яким користуються практично всі користувачі – Це застосування мишки. Спосіб максимально простий і інтуїтивно зрозумілий. Затискаємо ліву кнопку миші і обводимо курсором весь табличний діапазон. Процедуру можна проводити як по периметру, так і по діагоналі. У будь-якому випадку, всі осередки даної області будуть відзначені.

Простое выделение таблицы в Microsoft Excel

Простота і зрозумілість – головна перевага даного варіанту. У той же час, хоча і для великих таблиць він теж застосуємо, але користуватися ним вже не дуже зручно.

Урок: Як виділити клітинки в Excel

Спосіб 2: виділення комбінацією клавіш

При використанні великих таблиць набагато більш зручним способом є застосування комбінації гарячих клавіш Ctrl+A . У більшості програм це поєднання призводить до виділення всього документа. При певних умовах це відноситься і до Екселю. Але тільки якщо Користувач набере цю комбінацію, коли курсор знаходиться в порожній або в окремій заповненій комірці. Якщо натискання поєднання кнопок Ctrl+A зробити, коли курсор знаходиться в одній з осередків масиву (два і більше знаходяться поруч елемента заповнених даними), то при першому натисканні буде виділена тільки ця область і лише при другому – весь лист.

А таблиця і є, по суті, безперервним діапазоном. Тому, натискаємо по будь-якій її осередку і набираємо поєднання клавіш Ctrl+A .

Выделение горячими клавишами в Microsoft Excel

Таблиця буде виділена, як єдиний діапазон.

Таблица выделена в Microsoft Excel

Безумовною перевагою даного варіанту є те, що навіть найбільша таблиця може бути виділена практично моментально. Але у цього способу є і свої «підводні камені». Якщо безпосередньо в осередку біля кордонів табличній області занесено якесь значення або Примітка, то буде автоматично виділений і той суміжний стовпець або рядок, де це значення знаходиться. Такий стан речей далеко не завжди є прийнятним.

Выделен смежный с таблицей столбец в Microsoft Excel

Урок: гарячі клавіші в Екселі

Спосіб 3: виділення клавішею Shift

Існує спосіб, який допоможе вирішити описану вище проблему. Звичайно, він не передбачає моментального виділення, як це можна зробити за допомогою поєднання клавіш Ctrl+A , але в той же час для великих таблиць є більш кращим і зручним, ніж просте виділення, описане в першому варіанті.

  1. Затискаємо клавішу Shift на клавіатурі, встановлюємо курсор в верхню ліву клітинку і натискаємо лівою кнопкою миші.
  2. Не відпускаючи клавішу Shift , прокручуємо лист до кінця таблиці, якщо вона не вміщається по висоті в екран монітора. Встановлюємо курсор в нижню праву клітинку табличній області і знову натискаємо лівою кнопкою миші.
Выделение с помощью клавиши Shift в Microsoft Excel

Після цієї дії вся таблиця буде виділена. Причому виділення відбудеться тільки в межах діапазону між двома осередками, за якими ми кликали. Таким чином, навіть при наявності в суміжних діапазонах областей з даними, вони не будуть включені в це виділення.

Виділення також можна виробляти і в зворотному порядку. Спочатку нижню клітинку, а потім верхню. Можна процедуру здійснювати і в іншому напрямку: виділити верхню праву і нижню ліву комірки з затиснутою клавішею Shift . Підсумковий результат від напрямку і порядку абсолютно не залежить.

Выделение с помощью клавиши Shift в обратном порядке в Microsoft Excel

Як бачимо, існує три основних способи виділення таблиці в Excel. Перший з них найбільш популярний, але незручний для великих табличних областей. Найшвидший варіант-це використання комбінації клавіш Ctrl+A . Але у нього є певні недоліки, які вдається усунути за допомогою варіанту з використанням кнопки Shift . В цілому, за рідкісним винятком, всі ці способи можна використовувати в будь-якій ситуації.

більше статей на цю тему: