функція Microsoft Excel: пошук рішення

Однією з найцікавіших функцій Програми Microsoft Excel є пошук рішення. Разом з тим, слід зазначити, що даний інструмент не можна віднести до найпопулярніших серед користувачів в цьому додатку. А даремно. Адже ця функція, використовуючи вихідні дані, шляхом перебору, знаходить найбільш оптимальне рішення з усіх наявних. Давайте з'ясуємо, як використовувати функцію Пошук рішення в програмі Microsoft Excel.

Включення функції

Можна довго шукати на стрічці, де знаходиться Пошук рішення, але так і не знайти даний інструмент. Просто, для активації даної функції, потрібно її включити в налаштуваннях програми.

  1. Для того, щоб зробити активацію пошуку рішень в програмі Microsoft Excel 2010 року, і більш пізніх версій, переходимо у вкладку " Файл» . Для версії 2007 року, слід натиснути на кнопку Microsoft Office в лівому верхньому кутку вікна. У вікні, переходимо в розділ »параметри" .
  2. Переход в раздел Параметры в Microsoft Excel
  3. У вікні параметрів натискаємо по пункту «надбудови». Після переходу, в нижній частині вікна, навпроти параметра «управління» вибираємо значення «Надбудови Excel», і натискаємо на кнопку «Перейти».
  4. Переход в надстройки в Microsoft Excel
  5. Відкривається вікно з надбудовами. Ставимо галочку навпроти найменування потрібної нам надбудови - »пошук рішення". Тиснемо на кнопку "OK".
  6. Активация функции Поиск решения в Microsoft Excel
  7. Після цього, кнопка для запуску функції пошуку рішень з'явиться на стрічці Excel у вкладці «Дані».
  8. Функция поиск решения активирована в Microsoft Excel

Підготовка таблиці

Тепер, після того, як ми активували функцію, давайте розберемося, як вона працює. Найлегше це уявити на конкретному прикладі. Отже, у нас є таблиця заробітної плати працівників підприємства. Нам слід розрахувати премію кожного працівника, яка є добутком заробітної плати, зазначеної в окремому стовпці, на певний коефіцієнт. При цьому, загальна сума грошових коштів, що виділяються на премію, дорівнює 30000 рублів. Осередок, в якій знаходиться дана сума, має назву цільової, так як наша мета підібрати дані саме під це число.

Целевая ячейка в Microsoft Excel

Коефіцієнт, який застосовується для розрахунку суми премії, нам належить обчислити за допомогою функції пошуку рішень. Осередок, в якій він розташовується, називається шуканою.

Искомая ячейка в Microsoft Excel

Цільова і шукана осередок повинні бути пов'язані один з одним за допомогою формули. У нашому конкретному випадку, формула розташовується в цільовій комірці, і має такий вигляд: «=C10*$G$3», де $G$3 – абсолютна адреса шуканої комірки, а «C10» &8212; загальна сума заробітної плати, від якої проводиться розрахунок премії працівникам підприємства.

Связующая формула в Microsoft Excel

Запуск інструменту пошук рішення

  1. Після того, як таблиця підготовлена, перебуваючи у вкладці «Дані», тиснемо на кнопку «Пошук рішення», яка розташована на стрічці в блоці інструментів «аналіз».
  2. Запуск поиска решений в Microsoft Excel
  3. Відкривається вікно параметрів, в яке потрібно внести дані. В поле» оптимізувати цільову функцію " потрібно ввести адресу цільової комірки, де буде розташовуватися загальна сума премії для всіх працівників. Це можна зробити або надрукувавши координати вручну, або клікнувши на кнопку, розташовану зліва від поля введення даних.
  4. Переход к вводу целевой ячейки в Microsoft Excel
  5. Після цього, вікно параметрів згорнеться, а ви зможете виділити потрібну комірку таблиці. Потім, потрібно знову натиснути по тій же кнопці зліва від форми з введеними даними, щоб розгорнути вікно параметрів знову.
  6. Выбор целевой ячейки в Microsoft Excel
  7. Під вікном з адресою цільової комірки, потрібно встановити параметри значень, які будуть знаходитися в ній. Це може бути максимум, мінімум, або конкретне значення. У нашому випадку, це буде останній варіант. Тому, ставимо перемикач в позицію «значення», і в поле зліва від нього прописуємо число 30000. Як ми пам'ятаємо, саме це число за умовами становить загальну суму премії для всіх працівників підприємства.
  8. Установка значения целевой ячейки в Microsoft Excel
  9. Нижче розташоване поле «змінюючи комірки змінних». Тут потрібно вказати адресу шуканої комірки, де, як ми пам'ятаємо, знаходиться коефіцієнт, множенням на який основної заробітної плати буде розрахована величина премії. Адреса можна прописати тими ж способами, як ми це робили для цільової комірки.
  10. Установка искомой ячейки в Microsoft Excel
  11. У полі «відповідно до обмежень» можна виставити певні обмеження для даних, наприклад, зробити значення цілими або невід'ємними. Для цього, тиснемо на кнопку «Додати».
  12. Добавление ограничения в Microsoft Excel
  13. Після цього, відкривається вікно додавання обмеження. В поле «посилання на осередки» прописуємо адресу осередків, щодо яких вводиться обмеження. У нашому випадку, це шукана осередок з коефіцієнтом. Далі проставляємо потрібний знак:» менше або дорівнює«,» більше або дорівнює«,» дорівнює«,» ціле число«,» бінарне«, і т.д. у нашому випадку, ми виберемо знак» більше або дорівнює", щоб зробити коефіцієнт позитивним числом. Відповідно, в поле «обмеження» вказуємо число 0. Якщо ми хочемо налаштувати ще одне обмеження, то тиснемо на кнопку «Додати». У зворотному випадку, тиснемо на кнопку «OK», щоб зберегти введені обмеження.
  14. Параметры ограничения в Microsoft Excel
  15. Як бачимо, після цього, обмеження з'являється у відповідному полі вікна параметрів пошуку рішення. Також, зробити змінні невід'ємними, можна встановивши галочку біля відповідного параметра трохи нижче. Бажано, щоб встановлений тут параметр не суперечив тим, які ви прописали в обмеженнях, інакше, може виникнути конфлікт.
  16. Установка неотрицательных значений в Microsoft Excel
  17. Додаткові настройки можна задати, клікнувши на кнопку «Параметри».
  18. Переход к параметрам поиска решений в Microsoft Excel
  19. Тут можна встановити точність обмеження і межі рішення. Коли потрібні дані введені, тисніть на кнопку «OK». Але, для нашого випадку, змінювати ці параметри не потрібно.
  20. Параметры Поиска решения в Microsoft Excel
  21. Після того, як всі налаштування встановлені, тиснемо на кнопку «Знайти рішення».
  22. Переход к поиску решения в Microsoft Excel
  23. Далі, програма Ексель в осередках виконує необхідні розрахунки. Одночасно з видачею результатів, відкривається вікно, в якому ви можете або зберегти знайдене рішення, або відновити вихідні значення, переставивши перемикач у відповідну позицію. Незалежно від обраного варіанту, встановивши галочку «повернуться в діалогове вікно параметрів», ви можете знову перейти до налаштувань пошуку рішення. Після того, як виставлені галочки і перемикачі, тиснемо на кнопку «OK».
  24. Результаты поиска решений в Microsoft Excel

Якщо з якої-небудь причини результати пошуку рішень вас не задовольняють, або при їх підрахунку програма видає помилку, то, в такому випадку, повертаємося, описаним вище способом, в діалогове вікно параметрів. Переглядаємо всі введені дані, так як можливо десь була допущена помилка. У разі, якщо помилка знайдена не була, то переходимо до параметру «Виберіть метод рішення». Тут надається можливість вибору одного з трьох способів розрахунку: «пошук рішення нелінійних задач методом ОЗУ», «пошук рішення лінійних задач симплекс-методом», і «еволюційний пошук рішення». За замовчуванням, використовується перший метод. Пробуємо вирішити поставлене завдання, вибравши будь-який інший метод. У разі невдачі, повторюємо спробу, з використанням останнього методу. Алгоритм дій все той же, який ми описували вище.

Выбор метода решения в Microsoft Excel

Як бачимо, функція Пошук рішення являє собою досить цікавий інструмент, який, при правильному використанні, може значно заощадити час користувача на різних підрахунках. На жаль, далеко не кожен користувач знає про його існування, не кажучи про те, щоб правильно вміти працювати з цією надбудовою. У чомусь цей інструмент нагадує функцію " Підбір параметра...» , але в той же час, має і суттєві відмінності з ним.

більше статей на цю тему: