Зміст
Аліекспресс являє собою майданчик з величезною кількістю магазинів, що продають найрізноманітніший товар. По суті, це онлайн-ринок, де в ідеалі покупець повинен вибирати цікаву річ не тільки виходячи з її ціни і характеристик, але і відштовхуючись від рівня магазину. Це стосується не стільки рейтингу, скільки картини в цілому. Щоб процес покупки пройшов гладко, а шанс на отримання неякісного продукту став мінімальним, важливо відповідально підійти до вибору продавця.
Перевірка продавця на AliExpress
Є відразу кілька критеріїв оцінки якості магазину, і більшість з них надає сам AliExpress, який виступає посередником в укладанні угоди між продавцем і покупцем. Вам залишається тільки пам'ятати про всі них і вміти грамотно оперувати зібраними фактами. Ми розповімо, які способи перевірки вважаються достовірними, а які слід обходити стороною.
За приклад будемо брати випадкові магазини, які найкраще підходять під демонстрацію їх якості та надійності.
Заздалегідь хочемо відзначити наступне. Якщо ви вирішили робити покупку у невідомого продавця, який в результаті перевірок здасться вам ще більш сумнівним, зважте всі &171; за & 187; і &171; проти&187;:
- Ціна товару. річ коштує не так дорого і ви готові будете змиритися з тим, що вона виявиться не такою, яку ви очікували.
- Відсутність аналогів. Магазин виробляє якийсь унікальний товар, який не вдається знайти навіть у перекупників.
- Дата доставки. періодично всякі дрібнички можуть дуже повільно йти до покупця або просто загубитися при доставці. Якщо їх відсутність в призначений термін не змінить ваше життя на гірше, оформляйте замовлення.
- Товар не є забороненим. Обов'язково уточніть, чи не спричинить за собою покупка якогось незвичайного товару покарання за введення в вашу країну.
Узагальнюючи вищесказане, важливі, дорогі і термінові товари обов'язково слід замовляти в магазинах, що мають хорошу репутацію. Різні недорогі штучки з інтересу і за привабливою ціною можна купити і у нових, невідомих магазинів.
Спосіб 1: самостійний аналіз магазину
Немає нічого кращого, ніж самостійна перевірка на надійність. Для цього на майданчику є достатня кількість функцій, а всі магазини мають один і той же шаблон, відповідно, щось псує репутацію не може бути приховано.
Етап 1: перегляд загальних відомостей
Не можна не погодитися з тим, що безлічі покупців досить знати, що обраний магазин &8212; не одноденка і має високе місце в рейтингу інших продавців. У цьому їм допоможе переконатися основна інформація, присутня на сторінці будь-якого товару.
Популярні та перевірені бренди не соромляться писати про свої плюси в банерах. Наприклад, цей магазин, який торгує технікою Xiaomi, заявляє про те, що він є офіційним дистриб'ютором, у зв'язку з чим продає 100%-ний оригінал і надає 1 рік гарантійного обслуговування.
Трохи вище ви бачите назву магазину, позначку &171; надійний бренд & 187; , кількість позитивних відгуків і передплатників. Для отримання розгорнутої інформації клікніть на стрілочку, розташовану правіше назви. Про надійні бренди ми розповімо трохи нижче, поки зупинимося на іншому.
Найважливіша інформація тут &8212; дата відкриття та детальний рейтинг продавця. В цілому, досить вибирати продавця з рейтингом від 99% і вище, на крайній випадок з 98%, де сота частка висока, наприклад, 98,8%. Все, що нижче, часто (не завжди) натякає на те, що у продавця якісь проблеми і є істотний рівень скарг. Особливо якщо він ще й великий: набити вагомий відсоток негативних відгуків, відправляючи багато товару, можна лише тільки зайнявшись торгівлею підробками або будучи нечесним в іншому плані. Саме це ми і спробуємо з'ясувати через наступний крок.
Дата відкриття магазину далеко не завжди грає важливу роль. Звичайно, за замовчуванням більше довіри до тих, хто на цьому ринку перебуває вже кілька років, проте завжди є винятки. Так, продавці можуть почати торгувати підробками лише з часом, а нові магазини, в спробах заробити лояльність аудиторії, навпаки, часто продають якісні товари і надають високий сервіс: організовують швидку доставку, сприяють вирішенню проблем, допомагають при виборі товару, а також дають дуже хороші знижки.
Етап 2: Детальна статистика
Багатьом буває досить попередніх відомостей, але ми пропонуємо не зупинятися на цьому, оскільки вони не особливо точно характеризують продавця і нічого не говорять про проблеми, які у нього є (або були раніше).
- Переходимо в розділ & 171; відгук&187; , кнопка якого знаходиться на чорній панелі меню. Вона присутня у будь-якого продавця як на сторінках з товаром, так і всередині магазину.
- Тут ми бачимо розширені дані про те, як магазин оцінюють покупці. Нас цікавить блок &171;Feedback History&187; , де показано, скільки і яких оцінок продавцю ставили протягом 1, 3 і 6 місяців. Логіка тут проста: найзручніше подивитися кількість низьких оцінок і порівняти з кількістю високих.
- Так, 1 018 низьких оцінок на тлі 63 477 (статистика з прикладу вище) дає зрозуміти, що цей магазин хороший. Невеликий відсоток поганих оцінок свідчить про те, що найчастіше в цих ситуаціях покупці залишалися незадоволені самим товаром, що не виправдав їх очікування. Звичайно, серед них є і ті, хто замовлення не отримав або отримав його зіпсованим, але це вже, ймовірно, вина не Продавця, а кур'єрських служб.
- Прокрутіть сторінку вниз, щоб переглянути відгуки, які залишають користувачі. На відміну від сторінки з відгуками конкретного товару, тут відображаються відгуки по всіх продуктах, які в принципі продає цей магазин. Відштовхуючись від прикладу нижче, ми бачимо, що покупці залишаються задоволеними посилками, а оцінки ставлять дуже часто &8212; кожні кілька хвилин. Значить, тут багато замовлень.
Роблячи висновок за цим методом перевірки, неважко зрозуміти, що в більшості випадків цього виявляється достатньо для перевірки продавця. Розглянутий приклад показує, що у проаналізованого магазину можна без праці оформляти замовлення і не боятися, що ви потрапите в лапи шахрая.
Спосіб 2: грамотний аналіз відгуків
Цей, здавалося б, банальний рада, неможливо не розглянути більш детально з однієї простої причини. Нерідко користувачі нехтують читанням відгуків або роблять це неправильно. Одні просто бачать велику кількість відгуків і заспокоюються, що раз їх багато, значить, товар купують і він точно хороший. Далеко не завжди все виявляється саме так.
Як приклад ми взяли вже інший магазин і тим же способом подивилися детальну статистику. Зверніть увагу на число негативних відгуків:
Бачимо, що за 6 місяців магазину залишили 972 поганих відкликання при загальній кількості 13 300. Згадайте, що майже стільки ж поганих оцінок у попереднього магазину, але при цьому число похвал там було практично в 5 разів більше! Різниця очевидна: швидше за все, у покупця щось не в порядку з якістю продукції або обслуговуванням. Якщо поглянути на рядок &171;Positive feedback rate&187; , видно, що динаміка схвалення магазину у покупців падає.
Тепер переміщаємося на сторінку якогось популярного товару, який продає цей магазин. Опускаємося в розділ з відгуками і виставляємо сортування за мінімальною оцінкою в 1 бал. Бачимо тут 2% поганих відгуків, що, начебто, здається невеликою цифрою, але за фактом проблеми, викладені цими 2% людей, можуть переважити 92% оцінок з вищим балом.
Не читайте лише тільки позитивні відгуки на товари! Безліч таких відгуків не має нічого спільного з реальністю. AliExpress&171; славиться & 187; тим, що багато покупців оцінюють товар, не спробувавши його, не розпакувавши. Оцінку ставлять просто за те, що товар просто дійшов, за швидку доставку, за відсутність видимих пошкоджень/браку або взагалі за те, що продавець відповів в особистому повідомленні на якесь питання. Саме негативні відгуки пишуться за підсумками використання речі. При цьому завжди є і винятки: періодично покупці скаржаться на довгу доставку, в чому винен не продавець, а Пошта, але низький бал від не розібрався в ситуації людини отримує саме відправник.
У відгуках ми бачимо: кілька людей скаржиться на те, що товар був просто відправлений в іншу країну і отримати його не вдалося. Сам продавець не посприяв у вирішенні проблеми, когось зовсім проігнорував.
На підставі всього цього підведіть підсумки для себе: чи готові ризикнути і піти на покупку товару у цього магазину, знаючи, що можете потрапити в той невеликий відсоток незадоволених? Якщо товар дешевий і проблема з ним не вдарить по вашому гаманцю &8212; купуйте. Але пам'ятайте, що майже завжди точно такий же товар легко знайти і в іншого продавця. Для цього у сервісу є пошук по фото, якщо не виходить відшукати конкретну річ самостійно.
Окремо хочемо згадати пошук речового магазину. Тут найкраще звертати увагу на опис будь-яких відгуків, тому що часто покупці розповідають якісь корисні речі: прикріплюють фото в різних ракурсах, вказують власні габарити, як поводиться одяг після прання або на яку погоду розрахована. Аналізуйте ці дані, щоб скласти повноцінний опис речі і вирішити, чи потрібна вона вам.
Спосіб 3: вибір надійного бренду
Дійсно якісні магазини, яким можна довіряти, належать до категорії & 171; кращі бренди & 187; . Відповідну позначку ви вже бачили при розборі прикладу в способі 1 . Якщо на сторінці товару такого магазину опуститися трохи нижче, до блоку із загальною інформацією, зліва буде розділ з функціями і відомостями, дублюючими ті, що вказані в самому верху (рейтинг, можливість підписатися). При цьому напис & 171; кращі бренди & 187; є клікабельним. Натисніть на неї.
На наступній сторінці відкриється опис, що таке надійні магазини на думку Аліекспресс. Там же будуть перераховані представники цієї категорії, де кожна плитка є посиланням на магазин. Вибравши якийсь із запропонованих, ви можете підписатися на нього і надалі завжди замовляти звідти, не побоюючись якихось проблем. І навіть якщо що-небудь піде не так, продавець завжди постарається вирішити конфлікт в позитивному ключі: такі магазини дуже цінують репутацію, тому будуть докладати максимум зусиль для виправдання цього статусу.
Неефективний метод перевірки продавця
В Інтернеті є чимало сервісів і розширень для браузера, які пропонують вам вставити посилання на товар або магазин, щоб визначити, чи можна робити замовлення. Ми ж не рекомендуємо користуватися подібними сайтами з двох причин:
- Інформація, яку вони видають, є у вільному доступі. Це означає, що її ви можете отримати і самостійно, задіявши Спосіб 1 нашої статті. Деякі подібні Сайти просто виводять ту ж саму інформацію з розділу & 171; відгук&187; , в тому ж вигляді, тільки з перекладеними назвами пунктів. ККД таких перевірок & 8212; 0%.
- Вони можуть рекомендувати сайт для покупки, якщо той торгує підробками. Дізнатися про те, що магазин шахрайський, вдасться лише тільки за відгуками реальних покупців. Сайти, про які йде мова, просто дивляться, як давно магазин був створений і з якою частотою відправляє замовлення. При цьому 97% позитивних відгуків для них &8212; це норма, в той час як в дійсності продавець торгує явно не чимось дуже хорошим.
Ось вам приклад в деталях: ми знайшли магазин, що продає підроблену оперативну пам'ять для комп'ютера. Про це свідчать вичерпні відгуки на сторінці продукту:
Скористаємося одних з таких сайтів, що дають інформацію про продавця. Бачимо, що формально магазин хороший: давно зареєстрований, є відповіді на питання покупців, швидка відправка і велика кількість замовлень. Отже, &171; можна сміливо робити замовлення&187;.
Дивимося на інший сайт &8212; картина та ж. &171; купуйте у нього, не замислюючись & 187;, запевняє нас сайт і привласнює рівень довіри 100%.
Встановлюємо розширення-помічник, що дає кешбек при покупці з Ali, і бачимо: &171;купуйте сміливо. Покупці задоволені цим товаром & 187;.
Опускаємося трохи нижче, читаємо відгуки і розуміємо, що це не так.
Нерідко магазини починають свою торгову діяльність, дійсно продаючи якісні товари. Це допомагає їм набирати відгуки, популярність та аудиторію. Але згодом в спробах нажитися на тих покупців, хто довірився їм, вони починають відправляти підроблену продукцію, копіюючи її дуже добре або, навпаки, дуже погано. Тому обов'язково читайте відгуки не до одного товару магазину, а хоча б ще до 3-4, особливо, коли хочете зробити покупку на велику суму грошей.
На закінчення хотілося б сказати про те, що постійним покупцям на AliExpress не зайвим буде вступити в групи в соціальних мережах, присвячені цьому сервісу, а точніше, недобросовісним продавцям. Наберіть в пошуковому полі сайту&171; чорний список AliExpress & 187; і виберіть співтовариство, яке вам підходить. Регулярно гортаючи стрічку, ви почнете краще розпізнавати неякісні магазини. Ви також завжди можете звернутися за допомогою до самого продавця, написавши йому особисте повідомлення. Як правило, адекватні з них грамотно проконсультують Вас і проінформують про терміни відправки замовлення. І не забувайте дивитися вартість товару в кошику: шахраї можуть збільшувати її, сподіваючись на неуважність покупця при оформленні.