Режими накладання шарів у Photoshop

Загальна інформація

Для початку варто зупинитися на тому, що ж таке режими накладення шарів в Adobe Photoshop . Ці функції використовуються для змішування шарів, тобто один накладається поверх іншого з досягненням певного результату. Якраз цей результат і залежить від обраного режиму. Кожен з них використовується для різних проектів і дозволяє досягти бажаного ефекту, будь то додавання контрасту, фарбування чи щось інше. Далі коротко розберемося з усіма режимами накладення і тим, який ефект мають вони все. На чомусь зупинимося більш детально, а зрозумілі варіанти (які працюють пропорційно описаним раніше) тільки згадаємо.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-1

Режими накладання шарів у Photoshop

Режими накладання шарів діляться на шість основних груп, що мають спільну прив'язку до кольору або типу змішування. Про кожного піде мова в окремому розділі Статті, тому якщо вас цікавить конкретний блок, відразу переходите до нього, щоб отримати інформацію про всі знаходяться там параметрах.

Загальні

У загальну групу накладення входить два різних режими, що працюють приблизно однаково. Перший називається &171; звичайні & 187; і встановлюється автоматично при створенні нового шару. Працює він таким чином, що верхній шар повністю перекриває собою нижній і з ефектом непрозорості 100% нижнє зображення зовсім не просвічується.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-2

Для часткової його видимості необхідно змінити непрозорість, знизивши її на відповідне число відсотків. Після цього ви побачите, що шари накладаються один на одного, але їх кольори не змішуються і не відбувається ніякої взаємодії, крім досягнення непрозорості.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-3

Другий режим &8212; &171; затухання & 187; &8212; теж входить в список загальних і при встановленій непрозорості 100% повністю перекриває нижній шар. На відміну від попереднього варіанту вам доведеться розкрити відповідний список, щоб вибрати цей режим.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-4

Знизьте непрозорість шару вище, щоб зрозуміти, як відбувається ефект накладання. В даному випадку утворюється своєрідна мозаїка зі зникаючими пікселями. Його можна назвати і шумом, що може бути корисно при внесенні деяких змін в проекті.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-5

Затемнення

Наступна група режимів накладення відноситься до затемнює, з чого вже зрозуміло, що кожен варіант буде так чи інакше затемнювати шари в залежності від обраного пункту. Так, всі вони затемнюють картинку, але роблять це трохи по-різному, тому зупинимося більш детально на кожному варіанті.

Затемнення

&171; затемнення&187; &8212; проявляє темні ділянки на верхньому шарі, прибираючи при цьому світлі. Зовсім білі області стають повністю невидимими, а сірі втрачають свою непрозорість наполовину. Ми взяли наочне друге зображення, щоб показати, як працює цей параметр, що ви і бачите на наступному зображенні.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-6

Множення

Назва режиму &171; множення&187; вже говорить сама за себе. Ефект змішує кольори нижнього і верхнього шару, за рахунок чого вони стають густішими. Так, ви можете взяти одну і ту ж картинку, але з різним рівнем яскравості, щоб затемнити тіні, наклавши один шар поверх іншого.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-7

Наочно це видно на наступному зображенні, якщо його порівняти з попереднім. Картинка стає більш затемненій, отже, даний варіант підходить в тих випадках, коли ви хочете домогтися відповідного ефекту без регулювання повзунків корекції. Регулюйте інтенсивність тіней за допомогою повзунка &171; непрозорість&187; .

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-8

Затемнення основи

Режим здебільшого позначається на темно-сірих ділянках, збільшуючи насиченість кольорів при накладенні. Повністю білі частини практично ніяк не задіяні, а повністю чорні такими і залишаються. Вже можна зрозуміти, що ідеально підходить варіант, коли потрібно шляхом накладення підняти насиченість зображення. Відповідно, агресивність регулюється за допомогою того ж параметра &171; непрозорість&187; .

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-9

Лінійний затемнювач

&171; лінійний затемнювач & 187; також призначений для отримання більш темного зображення шляхом змішування шарів. За своєю дією трохи схожий на попередній варіант, проте в цьому випадку насиченість практично не змінюється. Затемнення відбувається тільки шляхом зменшення яскравості картинки, що і видно нижче.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-10

Темніше

Детально зупинятися на останньому режимі секції не будемо, оскільки за своєю дією він дуже схожий на &171; затемнення&187; , при цьому ніякої видимої різниці ви не побачите. Єдина відмінність &8212; метод обробки, коли задіюється не все зображення відразу, а тільки основні RGB-канали, які пізніше підсумовуються.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-11

Освітлюючі

Не будемо детально розглядати всі режими цього розділу, оскільки за своєю дією вони повністю протилежні варіантів з попереднього, тобто працюють на освітлення картинки, що вже можна зрозуміти. Кожен пункт відповідає пункту затемнюючих режимів, але тільки освітлює зображення. Наприклад, &171;екран&187; робить темні ділянки прозорими, залишаючи тільки сірі і білі, &8212; відповідно, підходить для зменшення насиченості тіней. З іншими параметрами справи йдуть точно так же.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-12

Контрастні

Знаходяться в цій секції режими призначені для зміни контрастності картинки, що найчастіше досягається шляхом накладення її ж на саму себе. У деяких випадках створюється порожній малюнок, залитий білим або чорним кольором, про що теж піде мова далі при розгляді одного з варіантів змішування шарів.

Перекриття

& 171; перекриття & 187; &8212; найбільш наочний режим з усіх в цій секції. Здебільшого актуальний, коли потрібно підняти контрастність картинки, а відбувається це шляхом накладення її ж на себе. Тобто вам необхідно створити дублікат шару і вибрати цей режим накладення, після чого ви відразу ж побачите відповідний ефект. Регулюйте його жорсткість через повзунок &171; непрозорість&187; .

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-13

М'яке світло

& 171; М'яке світло & 187; робить все те ж саме, що і попередній варіант, проте підвищує контрастність не так агресивно. Він освітлює і затемнює кольори залежно від верхнього шару. Він не робить дії на нейтральний сірий, тому буде виступати основним при малюванні перекриття, про який розказано нижче.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-14

Створіть простий шар, який повністю залийте звичайним сірим кольором, після чого поставте його поверх основного зображення і виберіть той самий режим накладення. Як видно, нічого не змінилося, але, якщо ви будете малювати по даному фону чорної або білої пензлем, зможете досягти затемнення або освітлення ділянок, що і впливає на контраст. Це дуже зручно, коли потрібно взаємодіяти тільки з конкретними ділянками.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-15

Жорстке світло / яскраве світло / лінійний колір / Точковий колір

Наступні чотири режими, що знаходяться в цій секції, мають практично однаковий тип змішування з невеликими особливостями. Коротко розберемо ці самі тонкощі.

  • & 171; жорсткий колір & 187; & 8212; працює як & 171; М'який колір & 187; , однак повністю чорний або білий залишаються такими ж;
  • & 171; яскравий колір & 187; & 8212; інтенсивний режим накладення, що працює ще жорсткіше попереднього, де наближені до чорного і білого відтінки теж стають повністю непрозорими;
  • & 171; лінійний колір & 187; & 8212; впливає на контраст зображення без змін яскравості;
  • & 171; Точковий колір & 187; &8212; замінює колір залежно від кольору на верхньому.
Режимы смешивания слоев в Фотошопе-16

Окремо відзначимо & 171; Жорстке змішування & 187; . В цьому випадку теж працює в затемнення або освітлення в залежності від кольорів на верхньому шарі, але при цьому використовується найбільша контрастність і зображення розкладається на основні кольори. Це червоний, зелений, чорний, білий і деякі інші.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-17

Колажування

Ця група режимів накладання використовується при колажуванні або на монтажі. Для наочного уявлення перекриття візьмемо шар з кольоровими плямами, щоб ви точно розуміли, який ефект надає той чи інший режим.

Різниця

Режим інвертує тони кольору, а яскравість залежить безпосередньо від яскравості пікселів. Більш темні ділянки змінюються на зворотні, а світлі залишаються колишніми. Наприклад, при накладенні білого кольору ви побачите повністю інвертоване значення, для кольорових картинок цей ефект буде трохи іншим, як це показано нижче.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-18

Оскільки найчастіше інвертування спостерігається з чорним і білим кольором, візьмемо в якості другого шару попереднє використане зображення. Нижче ви бачите приклад того, як відбулася зміна. Це найпростіший спосіб зробити інвертування в Adobe Photoshop.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-19

Виняток

Більш м'яка версія попереднього режиму з меншою контрастністю. В цьому випадку зони з чорним кольором ніяким чином не змінюються, залишаючись такими ж, як в оригінальному зображенні. На наступному скріншоті зверніть увагу на область праворуч знизу, де і було чорне накладення. Як видно, змін не відбулося.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-20

Віднімання

&171; віднімання&187; &8212; видаляє колір на верхньому шарі з нижнього шару. Таким чином, всі світлі області стають темними. Це особливо помітно на тому самому прикладі з чорно-білим кольором, який ми взяли в якості картинки для змішування.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-21

Розділити

Далі йде функція & 171; розділити&187; і працює вона протилежно попередньої. Розділяє нижній колір на верхній, тобто всі темні області стануть світлими і навпаки, в залежності від обраного шару для змішування. При цьому деякі фрагменти стануть повністю білими (відповідно, при непрозорості 100%).

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-22

Робота з кольором

Решта чотири режими змішування кольорів в Фотошопі працюють з кольором, тому в якості прикладу ми взяли звичайне зображення з різними кольорами і палітру основних відтінків, що дозволить зрозуміти, як відбувається накладення в кожному варіанті і де це можна використовувати.

Колірний тон

& 171; колірний тон&187; &8212; переносить з верхнього шару тільки колір, при цьому не змінюючи насиченість і яскравість. Так відбувається заміна квітів на зазначені без будь-яких побічних ефектів, якщо вони не потрібні. На наступній картинці Ви бачите застосування цього самого колірного тону.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-23

Насиченість

За назвою цього режиму вже можна зрозуміти, що він собою являє. Кольори в цьому випадку залишаються такими ж, але значно підвищується насиченість. Її стандартне значення підходить далеко не завжди, тому не забувайте регулювати вже згаданий раніше повзунок &171; непрозорість&187; .

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-24

Кольоровість

Використовуйте режим & 171; кольоровість & 187; , коли потрібно пофарбувати чорно-біле зображення в який-небудь колір. Вам достатньо створити порожній шар, накласти його поверх основної картинки і включити даний варіант. Після цього виберіть кисть і почніть зафарбовувати кольором потрібні ділянки. При цьому ви побачите, що ефект працює не як заливка, а перекриття виходить плавним і в деяких випадках змін зовсім не видно &8212; здається, що картинка такою була в оригінальному стані.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-25

Яскравість

З верхнього шару переноситься тільки яскравість зі збереженням кольору і насиченості нижнього шару. Ви можете активувати цей параметр для одноколірного шару і, шляхом регулювання непрозорості, поміняти тим самим яскравість на необхідну, якщо використання меню &171;корекція&187; вам не підходить.

Режимы смешивания слоев в Фотошопе-26

У цій статті ми описали лише те, які режими накладання шарів є в Adobe Photoshop. Якщо ви зовсім не знайомі з цією темою, рекомендуємо дізнатися більше про шарах і про те, як відбувається їх розташування один поверх іншого. Про це більш детально написано в статтях за наступними посиланнями.

Детальніше:
накладання шарів один на одного в Adobe Photoshop
Робота в Photoshop з шарами

більше статей на цю тему: