Зміст
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/5d0833ebf108ca7c4f0a5dd6f6e022a2.png)
Загальна інформація
Для початку варто зупинитися на тому, що ж таке режими накладення шарів в Adobe Photoshop . Ці функції використовуються для змішування шарів, тобто один накладається поверх іншого з досягненням певного результату. Якраз цей результат і залежить від обраного режиму. Кожен з них використовується для різних проектів і дозволяє досягти бажаного ефекту, будь то додавання контрасту, фарбування чи щось інше. Далі коротко розберемося з усіма режимами накладення і тим, який ефект мають вони все. На чомусь зупинимося більш детально, а зрозумілі варіанти (які працюють пропорційно описаним раніше) тільки згадаємо.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-1](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/4d397f43277a797914856ae3546c310b.png)
Режими накладання шарів у Photoshop
Режими накладання шарів діляться на шість основних груп, що мають спільну прив'язку до кольору або типу змішування. Про кожного піде мова в окремому розділі Статті, тому якщо вас цікавить конкретний блок, відразу переходите до нього, щоб отримати інформацію про всі знаходяться там параметрах.
Загальні
У загальну групу накладення входить два різних режими, що працюють приблизно однаково. Перший називається &171; звичайні & 187; і встановлюється автоматично при створенні нового шару. Працює він таким чином, що верхній шар повністю перекриває собою нижній і з ефектом непрозорості 100% нижнє зображення зовсім не просвічується.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-2](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/9507b42425615111fa100d9602afc5b5.png)
Для часткової його видимості необхідно змінити непрозорість, знизивши її на відповідне число відсотків. Після цього ви побачите, що шари накладаються один на одного, але їх кольори не змішуються і не відбувається ніякої взаємодії, крім досягнення непрозорості.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-3](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/da639728ffaefd77827f77b02fca82d0.png)
Другий режим &8212; &171; затухання & 187; &8212; теж входить в список загальних і при встановленій непрозорості 100% повністю перекриває нижній шар. На відміну від попереднього варіанту вам доведеться розкрити відповідний список, щоб вибрати цей режим.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-4](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/dd477c0454612546c6c074f139af8322.png)
Знизьте непрозорість шару вище, щоб зрозуміти, як відбувається ефект накладання. В даному випадку утворюється своєрідна мозаїка зі зникаючими пікселями. Його можна назвати і шумом, що може бути корисно при внесенні деяких змін в проекті.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-5](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/54aac3c72315e5210c7077492ac75a59.png)
Затемнення
Наступна група режимів накладення відноситься до затемнює, з чого вже зрозуміло, що кожен варіант буде так чи інакше затемнювати шари в залежності від обраного пункту. Так, всі вони затемнюють картинку, але роблять це трохи по-різному, тому зупинимося більш детально на кожному варіанті.
Затемнення
&171; затемнення&187; &8212; проявляє темні ділянки на верхньому шарі, прибираючи при цьому світлі. Зовсім білі області стають повністю невидимими, а сірі втрачають свою непрозорість наполовину. Ми взяли наочне друге зображення, щоб показати, як працює цей параметр, що ви і бачите на наступному зображенні.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-6](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/3f82f4b372d755934883e7d3b198a1b7.png)
Множення
Назва режиму &171; множення&187; вже говорить сама за себе. Ефект змішує кольори нижнього і верхнього шару, за рахунок чого вони стають густішими. Так, ви можете взяти одну і ту ж картинку, але з різним рівнем яскравості, щоб затемнити тіні, наклавши один шар поверх іншого.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-7](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/ba2df198cdbf89848f1389625ef400cb.png)
Наочно це видно на наступному зображенні, якщо його порівняти з попереднім. Картинка стає більш затемненій, отже, даний варіант підходить в тих випадках, коли ви хочете домогтися відповідного ефекту без регулювання повзунків корекції. Регулюйте інтенсивність тіней за допомогою повзунка &171; непрозорість&187; .
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-8](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/0634763cb610806bb961c4987403ad6a.png)
Затемнення основи
Режим здебільшого позначається на темно-сірих ділянках, збільшуючи насиченість кольорів при накладенні. Повністю білі частини практично ніяк не задіяні, а повністю чорні такими і залишаються. Вже можна зрозуміти, що ідеально підходить варіант, коли потрібно шляхом накладення підняти насиченість зображення. Відповідно, агресивність регулюється за допомогою того ж параметра &171; непрозорість&187; .
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-9](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/b731a65eaebdf7f7ff916b22e6b89622.png)
Лінійний затемнювач
&171; лінійний затемнювач & 187; також призначений для отримання більш темного зображення шляхом змішування шарів. За своєю дією трохи схожий на попередній варіант, проте в цьому випадку насиченість практично не змінюється. Затемнення відбувається тільки шляхом зменшення яскравості картинки, що і видно нижче.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-10](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/49cde8e13bc3672d518390fd6499aefe.png)
Темніше
Детально зупинятися на останньому режимі секції не будемо, оскільки за своєю дією він дуже схожий на &171; затемнення&187; , при цьому ніякої видимої різниці ви не побачите. Єдина відмінність &8212; метод обробки, коли задіюється не все зображення відразу, а тільки основні RGB-канали, які пізніше підсумовуються.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-11](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/af0e8e53a5f50855e4aaa3d322b17cdb.png)
Освітлюючі
Не будемо детально розглядати всі режими цього розділу, оскільки за своєю дією вони повністю протилежні варіантів з попереднього, тобто працюють на освітлення картинки, що вже можна зрозуміти. Кожен пункт відповідає пункту затемнюючих режимів, але тільки освітлює зображення. Наприклад, &171;екран&187; робить темні ділянки прозорими, залишаючи тільки сірі і білі, &8212; відповідно, підходить для зменшення насиченості тіней. З іншими параметрами справи йдуть точно так же.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-12](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/adc8800442791fb8f25d684babb5fb0e.png)
Контрастні
Знаходяться в цій секції режими призначені для зміни контрастності картинки, що найчастіше досягається шляхом накладення її ж на саму себе. У деяких випадках створюється порожній малюнок, залитий білим або чорним кольором, про що теж піде мова далі при розгляді одного з варіантів змішування шарів.
Перекриття
& 171; перекриття & 187; &8212; найбільш наочний режим з усіх в цій секції. Здебільшого актуальний, коли потрібно підняти контрастність картинки, а відбувається це шляхом накладення її ж на себе. Тобто вам необхідно створити дублікат шару і вибрати цей режим накладення, після чого ви відразу ж побачите відповідний ефект. Регулюйте його жорсткість через повзунок &171; непрозорість&187; .
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-13](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/d1d25376990d4d7d6a957ca039f0e0a1.png)
М'яке світло
& 171; М'яке світло & 187; робить все те ж саме, що і попередній варіант, проте підвищує контрастність не так агресивно. Він освітлює і затемнює кольори залежно від верхнього шару. Він не робить дії на нейтральний сірий, тому буде виступати основним при малюванні перекриття, про який розказано нижче.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-14](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/39d928f057b615814308e34e37672729.png)
Створіть простий шар, який повністю залийте звичайним сірим кольором, після чого поставте його поверх основного зображення і виберіть той самий режим накладення. Як видно, нічого не змінилося, але, якщо ви будете малювати по даному фону чорної або білої пензлем, зможете досягти затемнення або освітлення ділянок, що і впливає на контраст. Це дуже зручно, коли потрібно взаємодіяти тільки з конкретними ділянками.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-15](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/a4951220314f9e7813f9c276309819ba.png)
Жорстке світло / яскраве світло / лінійний колір / Точковий колір
Наступні чотири режими, що знаходяться в цій секції, мають практично однаковий тип змішування з невеликими особливостями. Коротко розберемо ці самі тонкощі.
- & 171; жорсткий колір & 187; & 8212; працює як & 171; М'який колір & 187; , однак повністю чорний або білий залишаються такими ж;
- & 171; яскравий колір & 187; & 8212; інтенсивний режим накладення, що працює ще жорсткіше попереднього, де наближені до чорного і білого відтінки теж стають повністю непрозорими;
- & 171; лінійний колір & 187; & 8212; впливає на контраст зображення без змін яскравості;
- & 171; Точковий колір & 187; &8212; замінює колір залежно від кольору на верхньому.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-16](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/3e4eb1838816ecd44701c9bfb609bf9f.png)
Окремо відзначимо & 171; Жорстке змішування & 187; . В цьому випадку теж працює в затемнення або освітлення в залежності від кольорів на верхньому шарі, але при цьому використовується найбільша контрастність і зображення розкладається на основні кольори. Це червоний, зелений, чорний, білий і деякі інші.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-17](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/dc43798be3639581b24dca948700050e.png)
Колажування
Ця група режимів накладання використовується при колажуванні або на монтажі. Для наочного уявлення перекриття візьмемо шар з кольоровими плямами, щоб ви точно розуміли, який ефект надає той чи інший режим.
Різниця
Режим інвертує тони кольору, а яскравість залежить безпосередньо від яскравості пікселів. Більш темні ділянки змінюються на зворотні, а світлі залишаються колишніми. Наприклад, при накладенні білого кольору ви побачите повністю інвертоване значення, для кольорових картинок цей ефект буде трохи іншим, як це показано нижче.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-18](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/8597eb6214d2b7d51cefc26daaf4383e.png)
Оскільки найчастіше інвертування спостерігається з чорним і білим кольором, візьмемо в якості другого шару попереднє використане зображення. Нижче ви бачите приклад того, як відбулася зміна. Це найпростіший спосіб зробити інвертування в Adobe Photoshop.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-19](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/fc70675341cb91c2af67211a7e1052ab.png)
Виняток
Більш м'яка версія попереднього режиму з меншою контрастністю. В цьому випадку зони з чорним кольором ніяким чином не змінюються, залишаючись такими ж, як в оригінальному зображенні. На наступному скріншоті зверніть увагу на область праворуч знизу, де і було чорне накладення. Як видно, змін не відбулося.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-20](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/8eaeac0f39c7e3f5363d0259e80a44bb.png)
Віднімання
&171; віднімання&187; &8212; видаляє колір на верхньому шарі з нижнього шару. Таким чином, всі світлі області стають темними. Це особливо помітно на тому самому прикладі з чорно-білим кольором, який ми взяли в якості картинки для змішування.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-21](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/616b022c28982f92f61b413664775036.png)
Розділити
Далі йде функція & 171; розділити&187; і працює вона протилежно попередньої. Розділяє нижній колір на верхній, тобто всі темні області стануть світлими і навпаки, в залежності від обраного шару для змішування. При цьому деякі фрагменти стануть повністю білими (відповідно, при непрозорості 100%).
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-22](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/ab9d1064543b0101cbac871d4c8e33a4.png)
Робота з кольором
Решта чотири режими змішування кольорів в Фотошопі працюють з кольором, тому в якості прикладу ми взяли звичайне зображення з різними кольорами і палітру основних відтінків, що дозволить зрозуміти, як відбувається накладення в кожному варіанті і де це можна використовувати.
Колірний тон
& 171; колірний тон&187; &8212; переносить з верхнього шару тільки колір, при цьому не змінюючи насиченість і яскравість. Так відбувається заміна квітів на зазначені без будь-яких побічних ефектів, якщо вони не потрібні. На наступній картинці Ви бачите застосування цього самого колірного тону.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-23](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/f761fd18420f2c84361abb6614ce2fab.png)
Насиченість
За назвою цього режиму вже можна зрозуміти, що він собою являє. Кольори в цьому випадку залишаються такими ж, але значно підвищується насиченість. Її стандартне значення підходить далеко не завжди, тому не забувайте регулювати вже згаданий раніше повзунок &171; непрозорість&187; .
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-24](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/abaa6a5bf49b7354ab9a81ecf9cc2f58.png)
Кольоровість
Використовуйте режим & 171; кольоровість & 187; , коли потрібно пофарбувати чорно-біле зображення в який-небудь колір. Вам достатньо створити порожній шар, накласти його поверх основної картинки і включити даний варіант. Після цього виберіть кисть і почніть зафарбовувати кольором потрібні ділянки. При цьому ви побачите, що ефект працює не як заливка, а перекриття виходить плавним і в деяких випадках змін зовсім не видно &8212; здається, що картинка такою була в оригінальному стані.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-25](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/89b544650e21b523da0d4f9e18539683.png)
Яскравість
З верхнього шару переноситься тільки яскравість зі збереженням кольору і насиченості нижнього шару. Ви можете активувати цей параметр для одноколірного шару і, шляхом регулювання непрозорості, поміняти тим самим яскравість на необхідну, якщо використання меню &171;корекція&187; вам не підходить.
![Режимы смешивания слоев в Фотошопе-26](https://cdn.daad.org.ua/images/7275/4387ab137fdbab273b8adf6684908542.png)
У цій статті ми описали лише те, які режими накладання шарів є в Adobe Photoshop. Якщо ви зовсім не знайомі з цією темою, рекомендуємо дізнатися більше про шарах і про те, як відбувається їх розташування один поверх іншого. Про це більш детально написано в статтях за наступними посиланнями.
Детальніше:
накладання шарів один на одного в Adobe Photoshop
Робота в Photoshop з шарами