Зміст
Microsoft Excel здатний значною мірою полегшити користувачеві роботу з таблицями і числовими виразами, автоматизувавши її. Цього вдається досягти за допомогою інструментів програми і різних його функцій. Давайте розглянемо найбільш корисні з них.
Робота з функціями в Excel
Зважаючи широкого функціонального призначення Програми Користувач далеко не завжди знає про можливості, які спрощують взаємодію з багатьма інструментами екселя. Далі в статті ми розповімо про 10 кращих функціях, які можуть стати в нагоді в різних цілях, а також надамо посилання на докладні уроки по роботі з кожною з них.
Функція &171; VLOOKUP & 187;
Однією з найбільш затребуваних функцій у Microsoft Excel є & 171; VLOOKUP&187; (&171; VLOOKUP)&187; . Задіявши її, можна перетягувати значення однієї або декількох таблиць в іншу. При цьому пошук проводиться тільки в першому стовпці таблиці, тим самим при зміні даних в таблиці-джерелі автоматично формуються дані і в похідній таблиці, в якій можуть виконуватися окремі розрахунки. Наприклад, відомості з таблиці, в якій знаходяться прейскуранти на товари, можуть використовуватися для розрахунку показників в таблиці про обсяг закупівель в грошовому вираженні.
VLOOKUP запускається шляхом вставки оператора «VLOOKUP» від &171;майстри функцій & 187; до тієї комірки, де дані повинні відображатися.
У вікні після запуску цієї функції потрібно вказати адресу комірки або діапазону осередків, звідки дані будуть підтягуватися.
Урок: застосування функції & 171; VLOOKUP & 187; в Microsoft Excel
Зведені таблиці
Ще однією важливою функцією програми Excel є створення зведених таблиць, що забезпечує угруповання даних з інших таблиць за різними критеріями, виконання різних розрахунків з ними (підсумовування, множення, ділення і т.д.), а результати виводяться в окрему таблицю. При цьому існують дуже широкі можливості по налаштуванню полів зведеної таблиці.
Створюється вона на вкладці " Вставка» натисканням на кнопку, яка так і називається &8212; " Зведена таблиця» .
Урок: застосування зведених таблиць у Microsoft Excel
Створення діаграм
Для візуального відображення даних, розміщених в таблиці, зручно використовувати діаграми. Їх часто застосовують для створення презентацій, написання наукових робіт, в дослідницьких цілях і т.д. Excel надає широкий набір інструментів по створенню різного типу діаграм.
Щоб створити діаграму, потрібно виділити набір комірок з даними, які ви хочете візуально відобразити. Потім, перебуваючи на вкладці «Вставка» , вибрати на стрічці той тип діаграми, який вважаєте найбільш підходящим для досягнення поставлених цілей.
Більш точна настройка діаграм, включаючи установку її найменування і найменування осей, проводиться в групі вкладок " робота з діаграмами» .
Одним з видів діаграм є графіки. Принцип побудови їх той же, що і У інших типів діаграм.
Урок:
застосування діаграм у Microsoft Excel
Побудова графіка в Microsoft Excel
Формули в Excel
Для роботи з числовими даними в програмі дозволяється використовувати спеціальні формули. З їх допомогою можна виробляти різні арифметичні дії з даними в таблицях: додавання, віднімання, множення, ділення, зведення в ступінь Витяг кореня і т. д. щоб застосувати формулу, потрібно в осередку, куди планується виводити результат, поставити знак «=» . Після цього вводиться сама формула, яка може складатися з математичних знаків, чисел і адрес осередків. Для вказівки адреси осередку, з якої беруться дані для розрахунку, досить клікнути по ній мишкою, і її координати з'явиться в осередку для виведення результату.
Excel також зручно використовувати і в якості звичайного калькулятора. Для цього в рядку формул або в будь-якій комірці просто вводяться математичні вирази після знака «=» .
Урок: застосування формул у Microsoft Excel
Функція «якщо»
Однією з найпопулярніших функцій, які використовуються в Excel, є " якщо»
. Вона дає можливість задати в осередку висновок одного результату при виконанні конкретної умови і іншого результату в разі його невиконання. Її синтаксис виглядає наступним чином:
if (логічний вираз; [результат if true]; [результат if false])
.
Операторами»і" , »або" і вкладеної функцією " якщо» задається відповідність декільком умовам або одному з декількох умов.
Урок: застосування функції» якщо " в Microsoft Excel
Макроси
За допомогою макросів в програмі записується виконання певних дій, а потім вони відтворюються автоматично. Це істотно економить час на виконанні великої кількості однотипної роботи. Макроси записуються шляхом включення захоплення своїх дій в програмі через відповідну кнопку на стрічці.
Запис макросів також можна виробляти, використовуючи мову розмітки Visual Basic в спеціальному редакторі.
Урок: застосування макросів у Microsoft Excel
Умовне форматування
Щоб виділити певні дані, в таблиці застосовується функція умовного форматування, що дозволяє налаштувати правила виділення комірок. Саме умовне форматування дозволяється виконати у вигляді гістограми, колірної шкали або набору значків. Перехід до неї здійснюється через вкладку»Головна" з виділенням діапазону комірок, які ви збираєтеся відформатувати. Далі в групі інструментів " стилі» натисніть кнопку, що має назву " Умовне форматування» . Після цього залишиться вибрати той варіант форматування, який вважаєте найбільш підходящим.
Форматування буде виконано.
Урок: застосування умовного форматування в Microsoft Excel
» розумна " таблиця
Не всі користувачі знають, що таблицю, просто накреслену олівцем або межами, Excel сприймає як просту область осередків. Змусити програму бачити цей набір даних як таблицю можна через переформатування. Робиться це просто: для початку виділяємо потрібний діапазон з даними, а потім, перебуваючи на вкладці»Головна" , натискаємо на кнопку " форматувати як таблицю» . З'явиться список з різними варіантами стилів оформлення, де вкажіть відповідний.
Таблиця також створюється натисканням на кнопку " таблиця» , яка розташована на вкладці «Вставка» , попередньо виділивши певну область листа з даними.
Виділений набір осередків редактор буде сприймати як таблицю. Внаслідок цього, наприклад, якщо ви введете в розташовані біля кордонів таблиці осередки якісь дані, вони будуть автоматично включені в неї. Додатково до цього при прокручуванні вниз шапка буде постійно в межах області зору.
Урок: створення таблиці в Microsoft Excel
Підбір параметра
За допомогою функції підбору параметрів можна підібрати вихідні дані, керуючись бажаним для вас результатом. Перейдіть на вкладку»дані" і натисніть кнопку «аналіз»що якщо»" , розташовану в блоці інструментів " робота з даними» . У списку вкажіть пункт " Підбір параметра...» .
Відкриється вікно підбору параметра. У полі " встановити в клітинку» ви повинні вказати посилання на клітинку, яка містить потрібну формулу. У полі »Значення" повинен бути вказаний кінцевий результат, який ви хочете отримати. У полі " зміна значень комірки» вставте координати комірки з коригуваним значенням.
Урок: застосування вибору параметрів у Microsoft Excel
Функція " Індекс»
Можливості, які надає функція «Індекс»
, в чомусь близькі до можливостей функції
& 171; VLOOKUP & 187;
. Вона також дозволяє шукати дані в масиві значень і повертати їх в зазначену комірку. Синтаксис виглядає наступним чином:
Індекс (діапазон_ячеек; номер_строки; номер_столбца)
.
Урок: застосування функції &171;Індекс & 187; в Microsoft Excel
Це далеко не повний перелік всіх функцій, які доступні в програмі Microsoft Excel. Ми зупинили увагу тільки на найпопулярніших і найбільш важливих з них.