складання заголовка в Microsoft Excel

Візитною карткою будь-якого документа є його назва. Цей постулат також відноситься і до таблиць. Дійсно, набагато приємніше бачити інформацію, яка позначена інформативним та красиво оформленим заголовком. Давайте дізнаємося алгоритм дій, які слід виконати, щоб при роботі з таблицями Excel у вас завжди були якісні найменування таблиць.

Створення імен

Основним фактором, при якому заголовок буде виконувати свою безпосередню функцію максимально ефективно, є його смислова складова. Найменування повинно нести основну суть вмісту табличного масиву, максимально точно описувати його, але при цьому бути по можливості коротше, щоб користувач при одному погляді на нього зрозумів, про що мова.

Але в даному уроці ми все-таки більше зупинимося не на таких творчих моментах, а приділимо основну увагу алгоритму технології складання найменування таблиці.

Етап 1: Створення місця для назви

Якщо ви вже маєте готову таблицю, але вам потрібно її озаглавити, то, перш за все, потрібно створити місце на аркуші, виділене під заголовок.

  1. Якщо табличний масив своєї верхньою межею займає першу сходинку листа, то потрібно розчистити місце для назви. Для цього встановлюємо курсор в будь-який елемент першого рядка таблиці і клацає по ньому правою кнопкою миші. У меню вибираємо варіант " вставити...» .
  2. Переход к вставке строки через контекстное меню в Microsoft Excel
  3. Перед нами постає невелике вікно, в якому слід вибрати, що конкретно потрібно додати: стовпець, рядок або окремі осередки з відповідним зрушенням. Так як у нас поставлено завдання додавання рядка, то переставляємо перемикати в відповідну позицію. Клацаємо по «OK» .
  4. Окно добавляения ячеек в Microsoft Excel
  5. Над табличним масивом додається рядок. Але, якщо додати між найменуванням і таблицею всього один рядок, то між ними не буде вільного місця, що призведе до того, що заголовок не буде так виділятися, як хотілося б. Цей стан речей влаштовує не всіх користувачів, а тому є сенс додати ще одну або два рядки. Для цього виділяємо будь-який елемент на порожній рядку, яку ми тільки що додали, і клацає правою кнопкою миші. У контекстному меню знову вибираємо пункт " вставити...» .
  6. Переход к вставке следующей строки через контекстное меню в Microsoft Excel
  7. Подальші дії в віконці додавання осередків повторюємо точно так же, як було описано вище. При необхідності таким же шляхом можна додати ще одну строчку.
Добавлено три строки в Microsoft Excel

Але якщо ви хочете додати більше одного рядка над табличним масивом, то існує варіант значно прискорити процес і не додавати по одному елементу, а зробити додавання одним разом.

  1. Виділяємо вертикальний діапазон осередків в самому верху таблиці. Якщо ви плануєте додати два рядки, то слід виділити два осередки, якщо три – то три і т.д. виконуємо клік по виділенню, як це було зроблено раніше. В меню вибираємо " вставити...» .
  2. Переход к вставке нескольких ячеек в Microsoft Excel
  3. Знову відкривається віконце, в якому потрібно вибрати позицію " рядок» і натиснути на «OK» .
  4. Окно добавляения ячеек в программе Microsoft Excel
  5. Над табличним масивом буде додано ту кількість рядків, скільки елементів було виділено. У нашому випадку три.
Добавлено три строки одним действием в Microsoft Excel

Але існує ще один варіант додавання рядків над таблицею для іменування.

  1. Виділяємо вгорі табличного масиву стільки елементів у вертикальному діапазоні, скільки рядків збираємося додати. Тобто, робимо, як в попередніх випадках. Але на цей раз переходимо у вкладку»Головна" на стрічці і клацаємо по піктограмі у вигляді трикутника праворуч від кнопки »вставити" у групі " клітини» . У списку вибираємо варіант " Вставити рядки на аркуш» .
  2. Переход к вставке строк через кнопку на ленте в Microsoft Excel
  3. Відбувається вставка на лист вище табличного масиву тієї кількості рядків, скільки осередків перед тим було відзначено.
Строки вставлены на лист через кнопку на ленте в Microsoft Excel

На цьому етап підготовки можна вважати завершеним.

Урок: як додати новий рядок у Екселі

Етап 2: внесення найменування

Тепер нам потрібно безпосередньо записати назву таблиці. Яким повинен бути за змістом заголовок, ми вже коротко говорили вище, тому додатково на цьому питанні зупинятися не будемо, а приділимо увагу тільки технічним моментам.

  1. У будь-який елемент листа, розташований над табличним масивом в рядках, які ми створили на попередньому етапі, вписуємо бажану назву. Якщо над таблицею два рядки, то краще це зробити в найпершій з них, якщо три – то в розташованій посередині.
  2. Заголовок в таблице в Microsoft Excel
  3. Тепер нам потрібно розташувати дане найменування посередині табличного масиву для того, щоб воно виглядало більш презентабельно.

    Виділяємо весь діапазон осередків, що знаходиться над табличним масивом в тому рядку, де розміщено найменування. При цьому ліва і права межі виділення не повинні виходити за відповідні межі таблиці. Після цього тиснемо на кнопку " Об'єднати і помістити в центрі» , яка має місце розташування у вкладці »Головна" в блоці " вирівнювання» .

  4. Объединение ячеек и помещение наименования в центре в Microsoft Excel
  5. Після цього елементи тієї рядки, в якій розташоване найменування таблиці, будуть об'єднані, а сам заголовок поміщений в центрі.
Ячейки объединины в Microsoft Excel

Існує ще один варіант об'єднання осередків в рядку з найменуванням. Його реалізація займе трохи більший відрізок часу, але, тим не менш, даний спосіб теж слід згадати.

  1. Виробляємо виділення елементів листа рядки, в якій розташоване найменування документа. Клацаємо по зазначеному фрагменту правою кнопкою миші. Вибираємо в списку значення " Формат комірок...» .
  2. Переход в формат ячеек в Microsoft Excel
  3. У вікні форматування виробляємо переміщення в розділ " вирівнювання» . У блоці " відображення» виконуємо установку прапорця близько значення " Об'єднання клітин» . У блоці " вирівнювання» у полі »по горизонталі" встановлюємо значення " по центру» зі списку дій. Клацаємо по «OK» .
  4. Окно формат ячеек в Microsoft Excel
  5. В цьому випадку осередки виділеного фрагмента також будуть об'єднані, а найменування документа поміщено в центр об'єднаного елемента.
Объединение ячеек и помещение наименования в центре в Microsoft Excel

Але в деяких випадках об'єднання комірок в Екселі не вітається. Наприклад, при використанні «розумних» таблиць до нього краще взагалі не вдаватися. Та й в інших випадках будь-яке об'єднання порушує початкову структуру листа. Що ж робити, якщо Користувач не хоче об'єднувати осередки, але разом з тим бажає, щоб назва презентабельно розміщувалося по центру таблиці? У цьому випадку також існує вихід.

  1. Виділяємо діапазон рядки над таблицею, що містить заголовок, як ми це робили раніше. Клацаємо по виділенню для виклику контекстного меню, в якому вибираємо значення " Формат комірок...» .
  2. Переход в формат ячеек в программе Microsoft Excel
  3. У вікні форматування переміщаємося в розділ " вирівнювання» . У новому вікні в полі »по горизонталі" вибираємо в переліку значення " по центру виділення» . Клацаємо по «OK» .
  4. Выравнивание по центру выделения в окне форматирования в Microsoft Excel
  5. Тепер найменування буде відображатися по центру табличного масиву, але при цьому осередки не будуть об'єднані. Хоча буде здаватися, що назва розміщено посередині, фізично його адреса відповідає тому початкового адресою осередку, в якій воно було записано ще до процедури вирівнювання.
Заголовок выровнян по центру таблицы в Microsoft Excel

Етап 3: форматування

Тепер настав час відформатувати заголовок, щоб він відразу впадав в очі і виглядав максимально презентабельним. Зробити це найпростіше за допомогою інструментів форматування на стрічці.

  1. Відзначаємо заголовок кліком по ньому мишки. Клік повинен бути зроблений саме по тій комірці, де фізично назва знаходиться, якщо було застосовано вирівнювання по виділенню. Наприклад, якщо ви клікніть по тому місцю на аркуші, в якому відображається назва, але не побачите його в рядку формул, то це означає, що фактично воно знаходиться не в даному елементі листа.Заголовок находится в другой ячейке в Microsoft Excel

    Може бути зворотна ситуація, коли користувач виділяє на вигляд порожню клітинку, але в рядку формул бачить відображається текст. Це означає, що було застосовано вирівнювання по виділенню і фактично назва знаходиться саме в цій комірці, незважаючи на те, що візуально це виглядає не так. Для процедури форматування слід виділяти саме цей елемент.

  2. Заголовок находится в выделенном элементе в Microsoft Excel
  3. Виділимо найменування напівжирним шрифтом. Для цього натискаємо на кнопку»жирний" (піктограма у вигляді букви «Ж» ) у блоці »Шрифт" у вкладці »Головна" . Або застосовуємо натискання комбінації клавіш Ctrl+B .
  4. Включение полужирного шрифта в Microsoft Excel
  5. Далі можна збільшити розмір шрифту назви щодо іншого тексту в таблиці. Для цього знову виділяємо осередок, де фактично розташоване найменування. Кількома по піктограмі у вигляді трикутника, Яка розміщена праворуч від поля " Розмір шрифту» . Відкривається список розмірів шрифту. Вибирайте ту величину, яку ви самі вважаєте оптимальною для конкретної таблиці.
  6. Изменение размера шрифта в Microsoft Excel
  7. Якщо є бажання, можна також змінити найменування типу шрифту на який-небудь оригінальний варіант. Клацаємо за місцем розміщення найменування. Кількома по трикутнику праворуч від поля»Шрифт" в однойменному блоці у вкладці »Головна" . Відкривається великий перелік типів шрифтів. Клацаємо по тому, який ви вважаєте більш доречним.

    Але при виборі типу шрифту потрібно проявляти обережність. Деякі можуть бути просто недоречними для документів певного змісту.

Выбор типа шрифта в Microsoft Excel

При бажанні форматувати найменування можна практично до нескінченності: робити його курсивом, змінювати колір, застосовувати підкреслення і т.д. ми ж зупинилися тільки на найбільш часто використовуваних елементах форматування заголовків при роботі в Ексель.

Заголовок отформатирован в Microsoft Excel

Урок: форматування таблиць у Microsoft Excel

Етап 4: закріплення назви

У деяких випадках потрібно, щоб заголовок був постійно на виду, навіть якщо ви прокручуєте довгу таблицю вниз. Це можна зробити шляхом закріплення рядка найменування.

  1. Якщо назва знаходиться у верхньому рядку листа, зробити закріплення дуже просто. Переміщаємося у вкладку " Вид» . Здійснюємо клік по іконці " Закріпити області» . У списку, який відкриється, зупиняємося на пункті " закріпити верхній рядок» .
  2. Переход к закреплению верхней строки в Microsoft Excel
  3. Тепер верхня строчка листа, в якій знаходиться назва, буде закріплена. Це означає, що вона буде видна, навіть якщо ви опуститеся в самий низ таблиці.
Верхняя строка с заголовком закреплена в Microsoft Excel

Але далеко не завжди Назва розміщується саме у верхньому рядку листа. Наприклад, вище ми розглядали приклад, коли воно було розташоване в другій сходинці. Крім того, досить зручно, якщо закріплено не тільки найменування, але і шапка таблиці. Це дозволяє користувачеві відразу орієнтуватися, що означають дані, розміщені в стовпцях. Щоб здійснити даний вид закріплення, слід діяти за дещо іншим алгоритмом.

  1. Виділяємо крайню ліву клітинку під тією областю, яка повинна бути закріплена. В даному випадку ми закріпимо відразу заголовок і шапку таблиці. Тому виділяємо першу клітинку під шапкою. Після цього тиснемо по іконці " Закріпити області» . На цей раз в списку вибираємо позицію, яка так і називається " Закріпити області» .
  2. Переход к закреплению области в Microsoft Excel
  3. Тепер рядки з назвою табличного масиву і його шапка будуть закріплені на аркуші.
Область закреплена в Microsoft Excel

Якщо ж ви все-таки бажаєте закріпити виключно назву без шапки, то в цьому випадку потрібно перед переходом до інструменту закріплення виділити першу ліву клітинку, розміщену під рядком назви.

Выделение первой левой ячейки под строкой заголовка в Microsoft Excel

Всі інші дії слід провести по точно такому ж алгоритму, який був озвучений вище.

Урок: як закріпити заголовок в Екселі

Етап 5: друк заголовка на кожній сторінці

Досить часто потрібно, щоб заголовок документа, що друкується, виходив на кожному його аркуші. В Excel це завдання реалізувати досить просто. При цьому назву документа доведеться ввести тільки один раз, а не потрібно буде вводити для кожної сторінки окремо. Інструмент, який допомагає втілити дану можливість в реальність, має назву " наскрізні рядки» . Для того, щоб повністю завершити оформлення назви таблиці, розглянемо, як можна здійснити його друк на кожній сторінці.

  1. Здійснюємо пересування у вкладку»розмітка" . Клацаємо по значку " друкувати заголовки» , який знаходиться в групі «Параметри сторінки» .
  2. Переход в раздел Печатать заголовки в Microsoft Excel
  3. Активується вікно параметрів сторінки в розділі «Лист» . Ставимо курсор в поле " наскрізні рядки» . Після цього виділяємо будь-яку клітинку, що знаходиться в рядку, в якій розміщений заголовок. При цьому адреса всієї даного рядка потрапляє в поле вікна параметрів сторінки. Натискаємо по «OK» .
  4. Окно параметров страницы в Microsoft Excel
  5. Для того, щоб перевірити, як будуть відображатися заголовок при друку, переходимо у вкладку»Файл" .
  6. Переход во вкладку Файл в Microsoft Excel
  7. Переміщаємося в розділ «печатка» за допомогою інструментів навігації лівого вертикального меню. У правій частині вікна розміщена область попереднього перегляду поточного документа. Очікувано на першій сторінці ми бачимо відображуваний заголовок.
  8. Область предварительного просмотра документа в Microsoft Excel
  9. Тепер нам потрібно поглянути на те, чи відображатиметься назва на інших друкованих аркушах. Для цих цілей опускаємо смугу прокрутки вниз. Також можна ввести номер бажаної сторінки в поле відображення листів і натиснути на клавішу Enter . Як бачимо, на другому і наступних друкованих аркушах заголовок також відображається в самому вгорі відповідного елемента. Це означає Те, що якщо ми пустимо документ на роздруківку, то на кожній його сторінці буде відображатися найменування.
Заголовок отображается на второй странице листа в Microsoft Excel

На цьому роботу по формуванню заголовка документа можна вважати завершеною.

Урок: друк заголовка на кожній сторінці в Екселі

Отже, ми простежили алгоритм оформлення заголовка документа в програмі Excel. Звичайно, даний алгоритм не є чіткою інструкцією, від якої не можна відходити ні на крок. Навпаки, існує величезна кількість варіантів дій. Особливо багато способів форматування назви. Можна застосовувати різні поєднання численних форматів. У цьому напрямку діяльності обмежувачем є тільки фантазія самого користувача. Проте, ми вказали основні етапи складання заголовка. Даний урок, позначивши основні правила дій, вказує на напрямки, в яких користувач може здійснювати власні задумки оформлення.

більше статей на цю тему: