Створення тестів у Microsoft Excel

Часто для перевірки якості знань вдаються до використання тестів. Їх застосовують також для психологічного та інших видів тестування. На ПК з метою написання тестів досить часто застосовують різні спеціалізовані програми. Але з поставленим завданням може впоратися навіть звичайна програма Microsoft Excel, яка є на комп'ютерах майже всіх користувачів. Використовуючи інструментарій цього додатка можна написати тест, який по функціональності мало чим буде поступатися рішенням, виконаним за допомогою спеціалізованого ПЗ. Давайте розберемося, як за допомогою екселя виконати це завдання.

Реалізація тестування

Будь-який тест має на увазі вибір одного з декількох варіантів відповіді на поставлене запитання. Як правило, їх кілька. Бажано, щоб після завершення тесту користувач вже бачив сам, чи впорався він з тестуванням чи ні. Виконати це завдання в Ексель можна декількома шляхами. Давайте опишемо алгоритм різних способів, як це зробити.

Спосіб 1: поле для введення

Перш за все, розберемо найпростіший варіант. Він має на увазі наявність списку питань, в якому представлені варіанти відповідей. Користувач повинен буде вказати в спеціальне поле варіант тієї відповіді, який він вважає вірним.

  1. Записуємо саме питання. Давайте в цій якості для простоти будемо використовувати математичні вирази, а в якості відповідей – пронумеровані варіанти їх вирішення.
  2. Вопрос и варианты ответов в Microsoft Excel
  3. Окрему клітинку виділяємо для того, щоб користувач міг вписувати туди номер тієї відповіді, який він вважає вірним. Для наочності позначаємо її жовтим кольором.
  4. Ячейка для ответа в Microsoft Excel
  5. Тепер переміщаємося на другий лист документа. Саме на ньому будуть розташовуватися правильні відповіді, з якими програма звірить дані Користувачем. В одній клітинці пишемо вираз «питання 1» , а в сусідню вставляємо функцію Якщо , яка, власне, і буде контролювати правильність дій користувача. Для виклику цієї функції виділяємо цільову клітинку і тиснемо на значок " Вставити функцію» , розміщений біля рядка формул.
  6. Переход в Мастер функций в Microsoft Excel
  7. Запускається стандартне вікно майстри функцій . Переходимо в категорію »Логічні" і шукаємо там найменування " якщо» . Пошуки не повинні бути довгими, так як ця назва розміщено першим в переліку логічних операторів. Після цього виділяємо цю функцію і тиснемо на кнопку «OK» .
  8. Переход в окно аргументов функции ЕСЛИ в Microsoft Excel
  9. Проводиться активація вікна аргументів оператора якщо . Зазначений оператор має три поля, що відповідають числу його аргументів. Синтаксис даної функції приймає наступний вигляд:

    =якщо (Лог_вираження;Значення_еслі_істіна;Значення_еслі_ложь)

    У полі " логічний вираз» потрібно вписати координати тієї комірки, в яку користувач заносить відповідь. Крім того, в цьому ж полі потрібно вказати правильний варіант. Для того, щоб внести координати цільової комірки, встановлюємо курсор в поле. Далі повертаємося на Лист 1 і відзначаємо елемент, який ми призначили для написання номера варіанту. Його координати тут же відобразяться в поле вікна аргументів. Далі, щоб вказати правильну відповідь в цьому ж полі після адреси осередку вписуємо вираз без лапок «=3» . Тепер, якщо користувач в цільовий елемент поставить цифру «3» , то відповідь буде вважатися вірним, а у всіх інших випадках – невірним.

    У полі " значення якщо істина» встановлюємо число «1» , а в полі " значення якщо брехня» встановлюємо число «0» . Тепер, якщо користувач вибере правильний варіант, то він отримає 1 бал, а якщо неправильний – то 0 балів. Для того, щоб зберегти введені дані, тиснемо на кнопку «OK» у нижній частині вікна аргументів.

  10. Окно аргументов функции ЕСЛИ в Microsoft Excel
  11. Аналогічним чином складаємо ще два завдання (або будь-яке потрібне нам кількість) на видимому для користувача аркуші.
  12. Два новых вопроса в Microsoft Excel
  13. На листі 2 за допомогою функції якщо позначаємо правильні варіанти, як ми це робили в попередньому випадку.
  14. Заполнение столбца Результат формулами в Microsoft Excel
  15. Тепер організуємо підрахунок балів. Його можна зробити за допомогою простої автосумми. Для цього виділяємо всі елементи, де міститься формула якщо і тиснемо на значок автосумми, який розташований на стрічці у вкладці »Головна" в блоці »редагування" .
  16. Включение автосуммы в Microsoft Excel
  17. Як бачимо, поки сума дорівнює нулю балів, так як ми не відповіли ні на один пункт тестування. Найбільша кількість балів, які в даному випадку може набрати Користувач – 3 , якщо він правильно відповість на всі питання.
  18. Количество баллов в Microsoft Excel
  19. При бажанні можна зробити так, що кількість набраних балів буде виводитися і на призначений для користувача лист. Тобто, користувач буде відразу бачити, як він впорався із завданням. Для цього, виділяємо окрему клітинку на листі 1 , яку називаємо " Результат» (або іншим зручним найменуванням). Щоб довго не ламати голову, просто ставимо в неї вираз " =Лист2!» , після чого вписуємо адресу того елемента на листі 2 , в якому знаходиться автосумма балів.
  20. Ячейка для вывода результата в Microsoft Excel
  21. Перевіримо, як працює наш тест, навмисно допустивши одну помилку. Як бачимо, результат даного тесту 2 балів, що відповідає одній допущеній помилці. Тест працює коректно.
Результат теста в Microsoft Excel

Урок: функція якщо в Екселі

Спосіб 2: випадаючий список

Організувати тест в Ексель можна також за допомогою списку. Подивимося, як це виконати на практиці.

  1. Створюємо таблицю. У лівій її частині будуть завдання, в центральній частині – відповіді, які користувач повинен вибрати із запропонованого розробником списку. У правій частині буде відображатися результат, який автоматично генерується відповідно до правильності обраних відповідей Користувачем. Отже, для початку побудуємо каркас таблиці і введемо питання. Застосуємо ті ж завдання, які використовували в попередньому способі.
  2. Таблица в Microsoft Excel
  3. Тепер нам належить створити список з доступними відповідями. Для цього виділяємо перший елемент в стовпці»відповідь" . Після цього переходимо до вкладки »дані" . Далі виконуємо клацання по значку " Перевірка даних» , який розміщений у блоці інструментів " робота з даними» .
  4. Переход к проверке данных в Microsoft Excel
  5. Після виконання даних кроків активується вікно перевірки видимих значень. Переміщаємося у вкладку»Параметри" , якщо воно було запущено в будь-якій іншій вкладці. Далі в поле " Тип даних» зі списку вибираємо значення »Список" . У полі «джерело» через крапку з комою потрібно записати варіанти рішень, які будуть відображатися для вибору в нашому випадаючому списку. Потім клацаємо по кнопці «OK» у нижній частині активного ВІКНА.
  6. Окно проверки вводимых значений в Microsoft Excel
  7. Після цих дій праворуч від комірки з вводяться значеннями з'явиться піктограма у вигляді трикутника з кутом, спрямованим вниз. При кліці по ній буде відкриватися список з введеними нами раніше варіантами, один з яких слід вибрати.
  8. Варианты ответов в Microsoft Excel
  9. Аналогічним чином складаємо списки і для інших осередків стовпця»відповідь" .
  10. Список ответов для других ячеек в Microsoft Excel
  11. Тепер нам належить зробити так, щоб у відповідних осередках стовпця «Результат» відображався факт того, вірним є відповідь на завдання чи ні. Як і в попередньому способі зробити це можна за допомогою оператора якщо . Виділяємо першу клітинку стовпця " Результат» і викликаємо Майстер функцій за допомогою натискання на значок «Вставити функцію» .
  12. Вставить функцию в Microsoft Excel
  13. Далі через Майстер функцій за допомогою того ж варіанту, який був описаний в попередньому способі, переходимо до вікна аргументів функції якщо . Перед нами відкривається те ж вікно, яке ми бачили в попередньому випадку. У полі " логічний вираз» вказуємо адресу комірки, в якій вибираємо відповідь. Далі ставимо знак «=» і записуємо вірний варіант рішення. У нашому випадку це буде число 113 . У полі «значення якщо істина» встановлюємо кількість балів, яке ми хочемо, щоб нараховувалося користувачеві при правильному вирішенні. Нехай це, як і в попередньому випадку, буде число «1» . У полі " значення якщо брехня» встановлюємо кількість балів. У разі невірного рішення нехай воно буде дорівнює нулю. Після того, як вищевказані маніпуляції виконані, тиснемо на кнопку «OK» .
  14. Окно аргументов функции ЕСЛИ в программе Microsoft Excel
  15. Аналогічним чином впроваджуємо функцію якщо до решти клітинок стовпця " Результат» . Природно, що в кожному випадку в полі " логічний вираз» буде власний варіант правильного рішення, відповідний питанню в даному рядку.
  16. Після цього робимо підсумкову рядок, в якій буде підбиватися сума балів. Виділяємо всі осередки стовпця " Результат» і клацаємо вже знайомий нам значок автосумми у вкладці »Головна" .
  17. Создание автосуммы в Microsoft Excel
  18. Після цього за допомогою випадаючих списків у клітинках стовпців»відповідь" намагаємося вказати правильні рішення на поставлені завдання. Як і в попередньому випадку, в одному місці навмисне допускаємо помилку. Як бачимо, тепер ми спостерігаємо не тільки загальний результат тестування, а й конкретне питання, у вирішенні якого міститься помилка.
Ошибка при ответе на вопрос в Microsoft Excel

Спосіб 3: Використання елементів керування

Провести тестування можна також, використовуючи для вибору варіантів рішення елементи управління у вигляді кнопки.

  1. Для того щоб мати можливість використовувати форми елементів управління, перш за все, слід включити вкладку»Розробник" . За замовчуванням вона відключена. Тому, якщо у вашій версії Excel вона ще не активована, то слід провести деякі маніпуляції. Перш за все, переміщаємося у вкладку " Файл» . Там виконуємо перехід в розділ »Параметри" .
  2. Переход в раздел параметров в Microsoft Excel
  3. Активується вікно параметрів. У ньому слід переміститися в розділ " Налаштування стрічки» . Далі в правій частині вікна встановлюємо прапорець біля позиції »Розробник" . Для того щоб зміни вступили в силу тиснемо на кнопку «OK» у нижній частині вікна. Після цих дій вкладка »Розробник" з'явиться на стрічці.
  4. Включение вкладки Разработчик в Microsoft Excel
  5. Перш за все, вписуємо завдання. При використанні даного способу кожне з них буде розміщено на окремому аркуші.
  6. Вопрос в Microsoft Excel
  7. Після цього переходимо в недавно активовану нами вкладку»Розробник" . Клацаємо по значку »вставити" , який розміщений у блоці інструментів «елементи керування» . У групі значків " елементи керування формою» вибираємо об'єкт під назвою »Перемикач" . Він має вигляд круглої кнопки.
  8. Выбор переключателя в Microsoft Excel
  9. Натискаємо по тому місцю документа, де бажаємо розмістити відповіді. Саме там з'явиться потрібний нам елемент управління.
  10. Элемент управления в Microsoft Excel
  11. Потім вписуємо один з варіантів рішення замість стандартного найменування кнопки.
  12. Наименование изменено в Microsoft Excel
  13. Після цього виділяємо об'єкт і натискаємо по ньому правою кнопкою миші. З доступних варіантів дій вибираємо пункт «копіювати» .
  14. Копирование в Microsoft Excel
  15. Виділяємо розташовані нижче осередки. Потім натискаємо правою кнопкою миші по виділенню. У списку вибираємо позицію»вставити" .
  16. Вставка в Microsoft Excel
  17. Далі виробляємо вставку ще два рази, так як ми вирішили, що варіантів рішення буде чотири, хоча в кожному конкретному випадку їх число може відрізнятися.
  18. Переключатели скопированы в Microsoft Excel
  19. Потім перейменовуємо кожен варіант, щоб вони не збігалися один з одним. Але не забуваємо і про те, що один з варіантів обов'язково повинен бути вірним.
  20. Кнопки переименованы в Microsoft Excel
  21. Далі оформляємо об'єкт для переходу до наступного завдання, а в нашому випадку це означає перехід до наступного листу. Знову тиснемо на значок»вставити" , розташований у вкладці »Розробник" . На цей раз переходимо до вибору об'єктів в групі " Елементи ActiveX» . Вибираємо об'єкт »Кнопка" , який має вигляд прямокутника.
  22. Выбор кнопки ActiveX в Microsoft Excel
  23. Натискаємо по області документа, яка розташована нижче введених раніше даних. Після цього на ній відобразиться потрібний нам об'єкт.
  24. Вствка кнопки в Microsoft Excel
  25. Тепер нам потрібно поміняти деякі властивості кнопки, що утворилася. Кількома по ній правої кнопки миші і в меню вибираємо позицію «властивості» .
  26. Переход к свойствам кнопки в Microsoft Excel
  27. Відкривається вікно властивостей елемента керування. У полі «Name» змінюємо назву на те, яке буде більш актуальним для цього об'єкта, в нашому прикладі це буде найменування «Следующий_вопрос» . Зауважте, що в даному полі не допускається наявність пробілів. У полі «Caption» вписуємо значення " наступне питання» . Тут вже прогалини допускаються, і саме це найменування буде відображатися на нашій кнопці. У полі «BackColor» вибираємо колір, який буде мати об'єкт. Після цього можна закривати вікно властивостей, натиснувши на стандартний значок закриття в його верхньому правому куті.
  28. Окно свойств в Microsoft Excel
  29. Тепер натискаємо правою кнопкою миші по найменуванню поточного листа. У меню вибираємо пункт " перейменувати» .
  30. Переименование листа в Microsoft Excel
  31. Після цього найменування листа стає активним, і ми вписуємо туди нову назву «питання 1» .
  32. Лист переименован в Microsoft Excel
  33. Знову натискаємо по ньому правою кнопкою миші, але тепер в меню зупиняємо вибір на пункті " перемістити або скопіювати...» .
  34. Переход к копированию листа в Microsoft Excel
  35. Запускається вікно створення копії. Встановлюємо в ньому галочку біля пункту " створити копію» і тиснемо на кнопку «OK» .
  36. Создание копии в Microsoft Excel
  37. Після цього змінюємо назву листа на " питання 2» тим же способом, як це робили раніше. Даний лист поки містить повністю ідентичне вміст, що і попередній лист.
  38. Лист Вопрос 2 в Microsoft Excel
  39. Міняємо номер завдання, текст, А також відповіді на цьому аркуші на ті, які вважаємо за потрібне.
  40. Изменение вопросов и ответов в Microsoft Excel
  41. Аналогічним чином створюємо і змінюємо вміст листа " питання 3» . Тільки в ньому, так як це останнє завдання, замість найменування кнопки " наступне питання» можна поставити назву " завершити тестування» . Як зробити це вже обговорювалося раніше.
  42. Вкладка Вопрос 3 в Microsoft Excel
  43. Тепер повертаємося на вкладку «питання 1» . Нам потрібно прив'язати перемикач до певної комірки. Для цього клацаємо правою кнопкою миші по кожному з перемикачів. У меню вибираємо пункт " формат об'єкта...» .
  44. Переход к формату объекта в Microsoft Excel
  45. Активується вікно формату елемента керування. Переміщаємося у вкладку «елемент керування» . У полі " Зв'язок з клітиною» встановлюємо адресу будь-якого порожнього об'єкта. У нього буде виводитися число відповідно до того, який саме за рахунком перемикач буде активний.
  46. Окно формата элемента управления в Microsoft Excel
  47. Аналогічну процедуру проробляємо і на аркушах з іншими завданнями. Для зручності бажано, щоб пов'язана осередок перебувала в одному і тому ж місці, але на різних аркушах. Після цього знову повертаємося на лист " питання 1» . Натискаємо правою кнопкою миші по елементу " наступне питання» . В меню вибираємо позицію " оригінальний текст» .
  48. Переход к исходному тексту в Microsoft Excel
  49. Відкривається редактор команд. Між командами «Private Sub» і «End Sub» нам слід написати код переходу на наступну вкладку. У зазначеному випадку він буде виглядати так:

    Worksheets ("Питання 2").Activate

    Після цього закриваємо вікно редактора.

  50. Редактор команд в Microsoft Excel
  51. Аналогічну маніпуляцію з відповідною кнопкою робимо на аркуші " питання 2» . Тільки там вписуємо наступну команду:

    Worksheets ("Питання 3").Activate

  52. Код на листе Вопрос 2 в Microsoft Excel
  53. У редакторі команд кнопки аркуша " питання 3» виробляємо наступний запис:

    Worksheets("Результат").Activate

  54. Код на листе Вопрос 3 в Microsoft Excel
  55. Після цього створюємо новий лист під назвою " Результат» . На ньому буде відображатися результат проходження тесту. Для цих цілей створюємо таблицю з чотирьох колонок: " номер питання» , " правильна відповідь» , " введена відповідь» і " Результат» . У перший стовпець вписуємо по порядку номера завдань «1» , «2» і «3» . У другому стовпці навпроти кожного завдання вписуємо номер положення перемикача, відповідний правильному рішенню.
  56. Вкладка Результат в Microsoft Excel
  57. У першій комірці в полі " введена відповідь» ставимо знак «=» і вказуємо посилання на ту клітинку, яку ми пов'язали з перемикачем на аркуші «питання 1» . Аналогічні маніпуляції проводимо з осередками нижче, Тільки для них вказуємо посилання на відповідні осередки на аркушах " питання 2» і " питання 3» .
  58. Введенные ответы в Microsoft Excel
  59. Після цього виділяємо перший елемент стовпця «Результат» і викликаємо вікно аргументів функції якщо тим самим способом, про який ми говорили вище. У полі " логічний вираз» вказуємо адресу комірки " введена відповідь» відповідного рядка. Потім ставимо знак «=» і після цього вказуємо координати елемента в стовпці " правильна відповідь» тієї ж лінії. У полях " значення якщо істина» і " значення якщо брехня» вводимо числа «1» і «0» відповідно. Після цього тиснемо на кнопку «OK» .
  60. Окно аргументов функции ЕСЛИ для вкладки Результат в Microsoft Excel
  61. Для того, щоб скопіювати дану формулу на діапазон нижче, ставимо курсор в правий нижній кут елемента, в якому розташовується функція. При цьому з'являється маркер заповнення у вигляді хрестика. Тиснемо на ліву кнопку миші і тягнемо маркер вниз до кінця таблиці.
  62. Маркер заполнения в Microsoft Excel
  63. Після цього для підведення загального підсумку застосовуємо автосумму, як це вже робили не один раз.
Применение автосуммы в Microsoft Excel

На цьому створення тесту можна вважати завершеним. Він повністю готовий до проходження.

Ми зупинили увагу на різних способах створення тестування за допомогою інструментів програми Excel. Звичайно, це далеко не повний перелік всіх можливих варіантів створення тестів в цьому додатку. Комбінуючи різні інструменти і об'єкти, можна створити тести абсолютно несхожі один на одного по функціоналу. У той же час не можна не відзначити, що у всіх випадках при створенні тестів використовується логічна функція якщо .

більше статей на цю тему: