Зміст
На поточний момент більшість користувачів AliExpress приділяють левову частку уваги очікуванню посилки, припускаючи, що якщо вона прийшла, то все в порядку. На жаль, це не так. Кожен покупець інтернет-магазину (будь-якого, а не тільки AliExpress) повинен знати досконально процедуру отримання товару поштою, щоб мати можливість в будь-який момент від нього відмовитися і повернути відправнику.
Кінець відстеження
Є два характерні ознаки того, що посилка з AliExpress вже доступна для отримання.
Перший – відстеження по інтернету завершено.
За будь-якими джерелами (сайт відстеження посилки по службі доставки від відправника і сайт Пошти Росії), включаючи AliExpress, демонструється інформація про те, що вантаж прибув в пункт призначення. Нових пунктів в маршруті тепер не з'явиться, хіба що крім " Вручено одержувачу» .
Другий – адресату на вказану в посилці адресу приходить повідомлення про те, що можна отримати вантаж. Тут важливо обмовитися, що отримати своє замовлення можна і без нього – досить упевнитися по інтернету, що посилка прийшла, і повідомити працівникам пошти її номер. Однак рекомендується все-таки дочекатися повідомлення, оскільки при наявності його на руках одержувач має доказ того, що з видачею і задоволеністю посилки він не згоден. Це стане в нагоді в подальшому.
Отримувати свою посилку можна у відділенні, Поштовий Індекс якого вказувався в адресі при оформленні замовлення.
Процес отримання
Якщо продавець надійний і перевірений, а тому не викликає побоювань, можна просто отримати свій товар, пред'явивши засвідчують документи і повідомлення або номер посилки.
Але навіть у такій ситуації рекомендується дотримуватися процедури.
Крок 1: Огляд посилки
Перше і найголовніше – не можна підписувати повідомлення до моменту, коли не буде сумнівів, що з вантажем все відмінно і його можна забирати додому.
Не варто поспішати розкривати посилку самостійно, погодившись з отриманням. Для початку необхідно вивчити вагу вантажу, зазначений в документації. Немає необхідності порівнювати вказаний на самій посилці відправником вага і той, який повідомляє Пошта Росії у відповідному документі. Він дуже часто різниться з різних причин. Відправник може вказувати вагу без урахування упаковки, додаткових комплектуючих, або ж просто може написати навмання. Це не так важливо.
Необхідно порівнювати наступні три показники ваги:
- Перший – це вага при відправці. Він вказується в інформації по трек-номеру. Цю інформацію публікувала первісна компанія логістики, яка приймала вантаж на доставку до Росії від відправника.
- Другий – це митна вага. Він вказується в повідомленні при проходженні російського кордону перед подальшим проходженням по країні.
- Третій – реальна вага, який можна дізнатися шляхом зважування посилки при отриманні. Працівники пошти зобов'язані провести зважування на вимогу.
У випадках відмінностей (офіційно ненормальним вважається відхилення більше 20 г) можна робити відповідні висновки:
- Різниця між першим і другим показником ваги говорить про те, що початкова логістична компанія могла проникати всередину посилки.
- Різниця між другим і третім – вже при доставці по Росії працівники могли вивчати вміст.
У разі дійсної наявності різниці (особливо суттєвої), необхідно вимагати викликати старшого по зміні. Разом з ним необхідно розкрити посилку для подальшого вивчення. Також ця процедура проводиться при інших порушеннях, які можна дізнатися без відкриття упаковки:
- Відсутність митної декларації;
- Відсутність наклейки з адресою, яка наклеюється на посилку при відправленні;
- Зовнішні візуально видимі пошкодження коробки – сліди висохлого (в деяких випадках немає) намокання, пошкодження цілісності, збиті кути, пом'ятості, і так далі.
Крок 2: Відкриття посилки
Одержувач може самостійно розкривати посилку тільки в разі підтвердження отримання. При цьому, якщо його щось не влаштує, зробити вже практично нічого не можна. Розтин має проводитися тільки в присутності старшого по зміні або начальника відділення. Відкриття відбувається за встановленою процедурою максимально обережно.
Далі необхідно ретельно оглянути вміст у присутності працівників пошти. Необхідно буде оформити відмову від отримання посилки в наступних випадках:
- Вміст посилки явно пошкоджений;
- Неповна заявлена комплектація посилки;
- Невідповідність вмісту посилки заявленому товару при покупці;
- Вміст відсутній повністю або частково.
У таких випадках складають два акти – " Акт про зовнішній огляд» і " Акт про вкладення» . Обидва акти йдуть за формою 51, кожен потрібно зробити в двох примірниках – для відділення пошти і для себе.
Крок 3: Домашня перевірка
Якщо на пошті проблем не виникло і посилка була взята додому, то тут також слід все робити за розробленою користувачами процедурою.
- Необхідно зробити кілька фотознімків посилки в нерозпакованому вигляді після отримання. Найкраще зняти з усіх боків.
- Після цього потрібно почати безперервну відеофіксацію, починаючи з процесу розтину. Слід записувати на камеру абсолютно всі дрібниці-як замовлення упакований, як виглядає його власна упаковка.
- Далі необхідно зафіксувати вміст упаковки. Сам товар, його комплектуючі, як все виглядає. Найкраще показувати кожен елемент з усіх боків.
- Якщо замовлення можна використовувати (наприклад, це механічне або електронний пристрій), то потрібно продемонструвати на камеру працездатність. Наприклад, включити.
- Слід візуально продемонструвати на камеру особливості зовнішнього вигляду товару, кнопок, щоб показати, що нічого не відвалюється і все скріплено якісно.
- В кінці найкраще розкласти на столі упаковку, сам товар і всі його комплектуючі і зняти загальним планом.
Поради до процесу відеозйомки:
- Знімати необхідно в добре освітленому приміщенні так, щоб якість відео було максимальним і кожна деталь була видна.
- При наявності дефектів видимих і в плані працездатності варто їх демонструвати конкретно крупним планом.
- Також рекомендується окремо зробити ряд фотографій дефектів і проблем із замовленням в хорошій якості.
- При наявності навичок англійської мови рекомендується коментувати всі дії і проблеми.
Дану відеозапис в разі задоволеності товаром можна просто видалити і спокійно користуватися замовленням. Якщо ж виявляться неполадки, то це стане найкращим доказом провини відправника. Це тому, що на відео безперервно буде знятий процес вивчення товару з моменту його першого розкриття, що буде виключати можливість впливу покупця на отриманий лот.
Диспут
У разі присутності будь-яких проблем необхідно відкривати суперечка і вимагати відмови від Товару з 100%-ою виплатою компенсації.
Урок: відкриття суперечки на AliExpress
У разі, якщо неполадки були виявлені на стадії отримання посилки на пошті, слід докласти скани копій актів про зовнішній огляд і вкладення, де всі претензії детально викладені і підтверджені співробітниками пошти. Також, буде не зайвим докласти фотографії або відеофіксацію проблем, отримані в процесі офіційного розкриття посилки перед отриманням, якщо такі матеріали є.
Якщо ж неполадки були виявлені будинку, то відеозапис процесу відкриття вантажу також стане відмінним вагомим доказом правоти покупця.
Дуже рідко не вдається домогтися чуйності від продавця з подібними доказами. Однак загострення суперечки дозволяє дійти до фахівців AliExpress, коли ці матеріали стануть гарантованою запорукою перемоги.